Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk auto adviseren jullie voor mijn budget?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De motor wordt gebouwd bij Ferrari maar de basis is de Pentastar V6 van Chrysler. Ze monteren er bij Ferrari twee intercoolers op en nog een hoop aanpassingen.

Is ieg eens iets anders dan al die Audi's, Beemers of Benzen die de meeste mensen kiezen.

Comment

Waarlijk prachtig hoe TS over de wagen praat, een en al passie.
      Ik moet toegeven dat de Maser ook mijn hart gestolen heeft, en ik al met de gedachte geflirt heb mijn F10 ervoor in te ruilen.
      Mijn volgende wagen zal zoiezo een benzine zijn, en in die prijsklasse is er heel wat lekkers te verkrijgen.
      De Maser doet heel wat hoofden draaien en zal je elke keer een speciaal gevoel geven als je jaar de sporen geeft.
      En hier wringt mss het schoentje voor mij persoonlijk, want zoiets moois wordt dikwijls afgestraft door het asociale rijgedrag van medeweggebruikers die je door afgunst en jaloezie opzettelijk gaan hinderen int verkeer.
      Dit fenomeen merkt ik al met m'n doorweekse F10...dit ligt dan wss gewoon aan het logo van de wagen ;-)
      Triestig maar we knn er niet omheen.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
        Ik moet toegeven dat de Maser ook mijn hart gestolen heeft, en ik al met de gedachte geflirt heb mijn F10 ervoor in te ruilen.
        Mijn volgende wagen zal zoiezo een benzine zijn, en in die prijsklasse is er heel wat lekkers te verkrijgen.
        De Maser doet heel wat hoofden draaien en zal je elke keer een speciaal gevoel geven als je jaar de sporen geeft.
        En hier wringt mss het schoentje voor mij persoonlijk, want zoiets moois wordt dikwijls afgestraft door het asociale rijgedrag van medeweggebruikers die je door afgunst en jaloezie opzettelijk gaan hinderen int verkeer.
        Dit fenomeen merkt ik al met m'n doorweekse F10...dit ligt dan wss gewoon aan het logo van de wagen ;-)

Een waarheid als een koe!!!

Comment

@gandalf: Snap niet dat mensen zich druk maken over zoiets als: Oei mijn exclusieve wagen wordt negatief geviseerd door mijn medeweggebruikers....Niks van aantrekken man, ze zoeken het maar uit.

Wat de Maserati betreft: Goede keuze maar het enige minpuntje zou ik plaatsten in het verschil van kwaliteit en afwerking zoals dat van toepassing is bij de Duitsers, voor de rest....super!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten

Idd, dealer zei me ook je moet er wel rekening mee houden als je ermee rijdt dat je iets hoffelijker rijdt dan met een "normale" wagen hijzelf rijdt dagelijks van wervik naar gent en doet dus genoeg kilometers, en telkens hij ziet dat er iemand een inhaalpoging onderneemt lost hijzelf al een beetje het gas om die zo weinig mogelijk te imponeren. Ook zei hij dat het soms wel leuk is aan de lichten, zo goed als dagelijks maakt hij het mee dat er een meestal jonge bestuurder naast hem staat aan de lichten en zich in positie zet om een duelletje aan te gaan en soms gebeurt het eens dat die in neutraal al eens plankgas geeft om te imponeren, dan volstaat het volgens de dealer om gewoon ook eventjes in neutraal te zetten S button in te drukken en sec. of 2 op gaspedaal te staan, en meestal komt het dan niet tot een duel! ofwel rijdt de auto naast m'n dealer ervandoor en vertrekt de dealer gewoon op zijn gemakske en laat die ander rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              @gandalf: Snap niet dat mensen zich druk maken over zoiets als: Oei mijn exclusieve wagen wordt negatief geviseerd door mijn medeweggebruikers....Niks van aantrekken man, ze zoeken het maar uit.

Wat de Maserati betreft: Goede keuze maar het enige minpuntje zou ik plaatsten in het verschil van kwaliteit en afwerking zoals dat van toepassing is bij de Duitsers, voor de rest....super!
              Idd er bestaat geen discussie over de afwerking tussen die van de duitsers en de italianen, alhoewel ik het niet echt een groot minpunt vindt, bij m'n audi staan er rond m'n versnellingspook zo'n 10 buttons en dan nog een joystick en nog het één en ander hill assist enz. en nu is het middenconsole strak met enkel de versnellingspook met de carbon afwerking (trouwens erg dure optie), OK standaard afwerking is beneden alle pijl, maar omdat alles in de touchscreen zit vind ik dit echt wel een +punt. Er was ergens iemand op een forum die zei dat wanneer hij de koffer dichtgooide de binnenspiegel wiebelde, ewel kheb gisteren 5x koffer open en dicht gegooid en spiegel bewoog geen inch. (mensen die passeerden langs die weg zullen gedacht hebben die heeft enkele vijzen verloren zeker...)
              Last edited by Schnippy; 08/05/2014, 09:35. Reden: stomme typfout

Comment

Bijna dagelijks? Maak ik niet mee en ze weten goed genoeg dat een e92 met twee dikke eindpijpen geen katje is om zonder handschoenen te pakken.
                Gewoon relativeren, meer niet. Denk dat je dealer een beetje droomt. Zelfs de domste pet weet wat er naast hem staat, laat staan een Maserati....en als ze toch iets willen (Iets hoger IQ) is het puur om het geluid te horen....misschien daarom dat ik zo weinig wordt uitgedaagd.
                Last edited by ; 08/05/2014, 09:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                  Idd er bestaat geen discussie over de afwerking tussen die van de duitsers en de italianen, alhoewel ik het niet echt een groot minpunt vindt, bij m'n audi staan er rond m'n versnellingspook zo'n 10 buttons en dan nog een joystick en nog het één en ander hill assist enz. en nu is het middenconsole strak met enkel de versnellingspook met de carbon afwerking (trouwens erg dure optie), OK standaard afwerking is beneden alle pijl, maar omdat alles in de touchscreen zit vind ik dit echt wel een +punt. Er was ergens iemand op een forum die zei dat wanneer hij de koffer dichtgooide de binnenspiegel wiebelde, ewel kheb gisteren 5x koffer open en dicht gegooid en spiegel bewoog geen inch. (mensen die passeerden langs die weg zullen gedacht hebben die hij enkele vijzen verloren zeker...)
                  Hehe.

Enheu eerlijk toegegeven: Ik hoor ook rammeltjes en dergelijke in mijn auto...shame on you, BMW.

Comment

Bijna dagelijks? Maak ik niet mee en ze weten goed genoeg dat een e92 met twee dikke eindpijpen geen katje is om zonder handschoenen te pakken.
                    Gewoon relativeren, meer niet. Denk dat je dealer een beetje droomt. Zelfs de domste pet weet wat er naast hem staat, laat staan een Maserati....en als ze toch iets willen is het puur om het geluid te horen....misschien daarom dat ik zo weinig wordt uitgedaagd.
                    No offence maar er is wel een groot verschil tussen een Maserati en BMW (ook al heeft hij twee uitlaten waarvoor 5% weet waarvoor het staat).Toch ervaar ik ook met mijn BMW dat er meer mensen dit doen als met mij renault uiteraard, maar zeker niet dagelijks. Komt er nog eens bij dat BMW zowat de meest geziene auto is in het straatbeeld, en Maser zeer exclusief.

Comment

No offense taken en voor de rest..klopt wat je schrijft, daarom lijkt het mij vrij onnozel dat iemand met een Maserati dagelijks wordt "belaagd" zoals zijn dealer beweert want daar doelde ik op.
                      Gewoon rijden en (Eventueel genietend) rekening houden dat je zondermeer extra aandacht krijgt in het verkeer, hoort erbij als je zo'n keuze maakt.

PS: Op den duur is die aandacht soms vervelend.....maar je raakt eraan gewend of niet..ik ben er nog niet uit en dan is mijn wagen nog niet "bekan" zo exclusief als een Maserati.
                      Last edited by ; 08/05/2014, 09:56.

Comment

No offence taken en voor de rest..klopt wat je schrijft, daarom lijkt het mij vrij onnozel dat iemand met een Maserati dagelijks wordt "belaagd" zoals zijn dealer beweert want daar doelde ik op.
                        Gewoon rijden en (Eventueel genietend) rekening houden dat je zondermeer extra aandacht krijgt in het verkeer, hoort erbij als je zo'n keuze maakt.
                        No offense maar ... (nee kga anders beginnen)

Heb gisteren ondervonden dat de mensen me niet echt aanstaarden was ook grigio kleur wat nogal neutraal is, natuurlijk toen ik lager schakelde en boven de 6000 toeren ging was er wel geen enkele die niet keek leuk maar niet om in mijn dorpje te doen.

Comment

Gewoon relativeren, meer niet. Denk dat je dealer een beetje droomt. Zelfs de domste pet weet wat er naast hem staat, laat staan een Maserati....en als ze toch iets willen (Iets hoger IQ) is het puur om het geluid te horen....misschien daarom dat ik zo weinig wordt uitgedaagd.
                          Laatst was ik onderweg met een vriend die in Kazachstan woont en werkt en bijgevolg wel iets gewoon is qua verkeer. Hij had zich voor een paar dagen in DE een BMW 640d gehuurd en was verbaasd hoe die auto in BE werkt als een rode lap op een stier. Hij snapte ook niet goed dat gastjes hem bleven uitdagen met wagens die amper 1/3 van zijn vermogen hebben. Hij vond sowieso dat de mentaliteit hier de laatste jaren er enorm op achteruit gegaan is.

Comment

Ja, heb het al verbeterd, hehe.

Gewoon genieten van je wagen en de rest zoekt het maar uit, waar je ook bent.

PS: Als ik jouw budget had...een 335i, zondermeer.
                            Last edited by ; 08/05/2014, 10:07.

Comment

@David67: Dan heeft ie toevallig een hoop "dombo's" tegen gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Laatst was ik onderweg met een vriend die in Kazachstan woont en werkt en bijgevolg wel iets gewoon is qua verkeer. Hij had zich voor een paar dagen in DE een BMW 640d gehuurd en was verbaasd hoe die auto in BE werkt als een rode lap op een stier. Hij snapte ook niet goed dat gastjes hem bleven uitdagen met wagens die amper 1/3 van zijn vermogen hebben. Hij vond sowieso dat de mentaliteit hier de laatste jaren er enorm op achteruit gegaan is.

wel, dit bedoel ik net.

Rij al jaren met BMW, en dit fenomeen gaat van kwaad naar erger.
                                De Maser is echt een prachtige machine, maar de aandacht zowel positief als negatief is niet aan mij besteedt.
                                Ik zal waarschijnlijk ook geen BMW meer kopen, het gedrag van de mensen ben ik kotsbeu.
                                Mss zal lexus of infinity meer aanvaard worden, of beter passeren onder de radar ;-)

Comment

Dat je je daar druk over maakt...niet doen man, dat fnuikt je gevoel, ontegensprekenlijk, wat helemaal niet nodig is.
                                  Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen...in ieder geval, ik trek mij daar niks van aan en bekijk het van de positieve kant (Ook bedoeld aan TS).

Mijn wagen trekt ook aandacht...zal waarschijnlijk aan de velgen liggen...zwart zwart maar kan mij levendig voorstellen dat een exclusieve wagen tig meer aandacht krijgt....maar bij die keuze hoort nu eenmaal het "andere" erbij...tja, en als je daar niet tegen kunt en daarom je passie moet laten voorbij gaan...daar heb ik mijn bedenkingen over.

@TS: Super keuze en de rest wordt hier duidelijk gedramatiseerd, niks van aan trekken dat je wagen aandacht zal trekken, gewoon je eigen gang gaan (Met gezond verstand, wel te verstaan).
                                  Last edited by ; 08/05/2014, 10:30.

Comment

Vroeger trok ik er mij geen reet van aan, nu ben ik het gewoon beu. Mss door ouder te worden ;-)

Laat ik mijn persoonlijke situatie even schetsen, toen ik een jaar of 27 was kocht ik een 530d, mijn vrouw was toen 23. Lekker fier liet ik de badge staan,...man heeft dit mij een berg kritiek opgeleverd.
                                    Zowel van onbekenden als in familiale kring, het feit dat je het professioneel goed doet staat buiten kijf.
                                    Dit werd duidelijk véél minder aanvaard dan m'n vorige 320d touring waar ik ook al kritiek op kreeg.
                                    Toen had ik dezelfde reactie, FUCK IT!! Ik doe lekker m'n ding!

Maar ik werd het beu, elke keer het gezaag over de wagen...

Vanaf toen heb ik al m'n wagens zonder badge gekocht en weten eigenlijk enkel mijn mede forumers dat mijn F10 een 530d xDrive is.
                                    Voor iedereen in m'n streek en familie is het een 520d.
                                    Tis zielig, ik weet het...maar het heeft mij al wat kritiek bespaard ;-)

Comment

Vanuit jouw perspectief gezien heb ik enigszins wel begrip maar toch kan ik mij zoiets zeer moeilijk voorstellen. Jouw verhaal, waar ik niet aan twijfel, lijkt mij zo onwaarschijnlijk, mijn excuses daarvoor.

Hoop dat TS niet zo'n smaldenkende familie en kennissen heeft want het gaat hier om een Maserati en niet om een BMW.

Comment

Pfff, ik zou er mij geen ballen van aantrekken hoe anderen mij wagen zien. Als ik het geld had stond er hier voor de deur een RR Ghost. (en nog ander speelgoed)

Comment

Onlangs een nieuwe Maserati gezien en vind er niks aan.
                                          De vorige Quatroporte is een prachtwagen maar de lijn van de nieuwe, ben er niet weg van.

Comment

Working...
                                          X