Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Euro 95, Superplus 98 of 98+ ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 98 wordt aanbevolen door VW voor de GTI. Iets wat voor een performante (turbo)-benzine meestal aangewezen is.
    Dus ik tank altijd 98 (Shell V-power of Total Excellium). Verder hou ik het ook voor andere wagens liever bij de gerenommeerde merken.

Comment

• Nog steeds 98, weet niet waarom ik 95 zou nemen, kosten allebei duur & de 95 zal niet beter presteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        Nog steeds 98, weet niet waarom ik 95 zou nemen, kosten allebei duur & de 95 zal niet beter presteren

Hier kost de 95 10cent (dus meer dan 4 oude BF) per liter minder dan de 98.
        Dat kan tellen op een volle tank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten

Hier kost de 95 10cent (dus meer dan 4 oude BF) per liter minder dan de 98.
          Dat kan tellen op een volle tank.
          Hmmja, maar als je begint te tellen koop je beter direct een diesel, of een fiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
            Ik tank met de 500 steeds 98. 95 mag ook wel, maar die 2 cent verschil / liter zullen het nu ook weer niet maken...

toenstraks getankt voor 111 €
            mijn schoonma doet beter; zij kan 95 liter tanken en daarmee doet ze tussen de 350 en de 400 km
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
              mijn schoonma doet beter; zij kan 95 liter tanken en daarmee doet ze tussen de 350 en de 400 km
              Niet normaal ... als ge daar dan zo een diesel naastzet die 950km met 55 liter rijdt ...

Enneuh, 95 liter weegt 95 kilogram

Comment

• Gisteren ook even gaan tanken. Vermits ik pas terug met benzine rij is het even aftasten.

Ik ging bij Shell. Het verschil tussen 95 en V-power (9 was wel groot vond ik. Was iets van een 0.12€ dacht ik. Als je dan 60l moet tanken is dat een dikke 7€.
                Heb toen maar 95 getankt en ik merk geen verschil dus...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Niet normaal ... als ge daar dan zo een diesel naastzet die 950km met 55 liter rijdt ...

de volgende X5 zal wel een 3.0sd zijn, gok ik
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zal eerder rond de 70-75 kg zijn denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Zal eerder rond de 70-75 kg zijn denk ik.
                      Ja, zoveel lichter in verhouding ? Ik zou denken beetje minder, maar 20 op 95 is veel eh

Comment

de volgende X5 zal wel een 3.0sd zijn, gok ik
                        Verstand komt met de jaren, diesel rules. Isn't it evil ?

Comment

• ik meen mij iets te herrineren van een dichtheid van 0,78 of zo, maar das zo van die nutteloze info ergens in m'n hoofd, wie weet wat klopt daar van

Comment

Ja, zoveel lichter in verhouding ? Ik zou denken beetje minder, maar 20 op 95 is veel eh
                            Diesel heeft een dichtheid van 850kg/m³ dacht ik.

Edit: Diesel heeft een dichtheid van 835gr/l en Benzine 755gr/l
                            Last edited by ; 23/12/2006, 19:53.

Comment

• De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter
                              close enough

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Diesel heeft een dichtheid van 850kg/m³ dacht ik.
                                klopt. ale 845 volgens de site die ik net zag maar er zit zowiezo wel wat speling op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  klopt. ale 845 volgens de site die ik net zag maar er zit zowiezo wel wat speling op.
                                  Jupke, alle respect, als ge nu had gezegd 1200 ... maar dees is close genoeg ... uw hersencellen zijn er nog !

Comment

• Pff, ze geven ons foute informatie mee in onze cursus

Wacht ff aan Bosch vragen

Comment

De 4.4? Dat komt neer op een verbruik van ongeveer 25l/100km. Dat is gewoon geschift. Ik weet niet wat voor een rijstijl uw schoonma er op nahoudt maar normaal kan ik dat toch echt niet noemen.

't Is te hopen dat die nieuwe 4.8 het wat beter doet op dat vlak.

Comment

Pff, ze geven ons foute informatie mee in onze cursus

Ik zou een rechtzaak aanspannen Carlito, zo een Mini kan je gauw verdienen zo

Comment

Pff, ze geven ons foute informatie mee in onze cursus

bwa, niet te nauw nemen met die dingen. Benzine en diesel zijn mengsels van verschillende stoffen, naargelang de olie waar je van vertrokken bent kan er wel wat verschil op zitten.

Pak dat diesel een mengsel is van dingen tussen de 820 en 880 of zo en je dan gemiddeld iets van een 850 over houdt.

Comment

Working...
                                          X