Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorlopig rijbewijs: L hangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb mijn L er quasi nooit inhangen
    omdat mijn ma soms mijn wagen gebruikt, en omdat ze er toch altijd afvalt
    en op mijn ruit kleven doe ik niet ...
    en da f**** spiegeltje, tis al het 2de die kapot is
    en als ge met uw L aan de lichten staat kijken de mensen altijd zo raar naar u
    en ik geloof dat ik beter rijd dan sommige zondagschauffeurs...
    Last edited by BMWFREAK; 16/11/2006, 21:16.
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

ik heb ze altijd hangen

ben dan ook een braaf engeltje he

Antwerpen is't Stad
      en al de rest is parking!!

Comment

Mijn L met zuignap viel er na enkele minuten altijd af. Int begin stopte ik nog om ze er terug op te hangen maar na een paar keer liet ik ze gwn liggen. Later heb'k zo een L gekocht zonder zuignap maar die aan de ruit blijft 'plakken'.

Comment

Die L op de ruit, want:
          - ik heb er nooit problemen door gehad toen ik zelf met eentje reed,
          - als er voor mij iemand met een L rijdt, ben ik iets voorzichtiger (ik zal meestal wel inhalen, maar alleen indien mogelijk; ik vind inhalen echter niet agressief),
          - het is verplicht.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Een kleine stelling:

Laten we ervan uitgaan dat een L juist géén primitieve reacties van agressievelingen opwekt maar juist de mensen wél aanzet om rekening te houden met de leerling-rijder.
            Ze houden meer afstand, hebben meer geduld, reageren minder (of niet) bij overtredingen (die beginners kunnen maken).
            Houden we zo de leerling geen rad voor de ogen omdat andere bestuurders hem "anders" benaderen als een volleerd chauffeur?
            De dag dat de L verdwijnt, wil niet zeggen dat hij een volleerd chauffeur is maar hij zal wel zo behandeld worden.

Of niet?

Comment

Bij mij hing de L er ook steeds aan.
              En je moet ze links hangen!!
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                Is dat zo? Wist ik niet.

Comment

Prettig om zoveel reacties te zien maar ik heb ook een paar opmerkingen naar aanleiding van de replies hier: Een "L" zegt niets over de rijcapaciteiten van een bestuurder, maar wél over de rijervaring.
                  Ik lees reacties als "na een half jaar kon ik ongetwijfeld beter rijden dan vele anderen" en "ik geloof dat ik beter rijd dan sommige zondagschauffeurs". Dat staat toch los van die "L"? Je hebt, hoe je het ook draait of keert, nog niet veel ervaring. Je bent immers nog in opleiding. Bovendien, overmoed lokt gevaar uit (tandje bij, ik ken deze baan...hier kan ik nog wel voorbij...) en ik denk dan ook dat het gevaarlijkste moment daar is als je overtuigd bent dat je het allemaal wel kan, als je zeker bent dat je geen foutjes meer maakt. Dan ben je niet meer zo geconcentreerd, je hebt volledig vertrouwen in je eigen capaciteiten maar je hebt nog steeds niet die ervaring en dat inschattingsvermogen.

@Löwe: ik denk niet dat we beginnende chauffeurs een vals beeld geven. De verkeerssituaties (kruispunten, ronde punten, ...) veranderen niet, noch veranderen de verkeersregels. Het enige verschil dat de "L" zou moeten maken is meer geduld en begrip van achterliggend verkeer.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                    Van jou had ik niets anders verwacht natuurlijk
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Waar is de tijd, dat is al 4 jaar geleden

Altijd L hangen!! Iedereen die met die auto moest rijden (mama, papa) hebben daar ook 4 maanden mee rondgereden, die bleef braaf op z'n plaats

Nooit problemen gehad door de L, 'k trok het mij niet aan en voelde me een normale weggebruiker.

Voila
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Is dat zo? Wist ik niet.
                        Dan weet je dat nu.
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Is dat zo? Wist ik niet.
                          Nogal logisch dat je een 'L' links moet hangen.

Jupke, Jupke toch!

Comment

Mijn L heeft welgeteld 1 keer gehangen: tijdens 't examen
                            Voor de rest lag ze in 't handschoenkastje.

En toen ik voor m'n C & CE ging via de rijschool hing er ook al geen L op de camion

Comment

Mjn L heeft er ook altijd gehangen. Van dat links, sommigen hangen die in 't midden of zo. Da moet toch storen?

Ander vraagje, mag die L blijven hangen als de leerling niet rijdt, maar de begeleider?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                Ander vraagje, mag die L blijven hangen als de leerling niet rijdt, maar de begeleider?
                                geen idee, maar bij ons hing die door de week meestal ook nog op in de auto, en mijn ouders hebben der nooit problemen mee gehad.

Comment

Ik heb ze er vroeger altijd opgehangen totdat dat ding er altijd weer afviel, dan heb ik ze maar op de hoedenplank gelegd. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik destijds bijna nooit te maken kreeg met agressieve chaufeurs, L of geen L.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                    Ik dacht het wel, er staat nergens in het verkeersreglement dat je die er moet afhalen voor andere bestuurders.

Comment

Hang gewoon die L

- Het is verplicht
                                      - Andere personen in het verkeer weten dat ze een beetje moeten oppassen

Als ik zelf iemand met een L zie rondbollen laat ik die gewoon rustig zijn ding doen en help hem als ik kan (zoals bijvoorbeeld een zeer zenuwachtige kerel die de autostrade moest oprijden. Hij moest invoegen en gaf bij, loste gas, terug op die gas ... Ik voegde als eerste in en gaf hem voldoende ruimte om voor mij gemakkelijk in te voegen). Die kerels die zo onozel doen met de pas af te snijden of in hun gat expres te hangen, zijn in mijn ogen niets waard. Iedereen heeft moeten leren rijden en iedereen weet hoe moeilijk het is, laat aub dan de leerlingen met rust en grow up!

Comment

Intrekking?
                                        zot !

mijn mama had in mijn opleidingsperiode een operatie aan haar rug ondergaan. ze kon ongeveer een 3 à 4 maand niet in de auto rijden daardoor. ik heb in die periode zelf de boodschappen en zo moeten doen, hetgeen hier onmogelijk is zonder auto (geen openbaar vervoer, te ver om met de fiets te doen).

Helaas, op een mooie zomerdag .. ik reed op de grote baan hier en zag verderop dat de weg afgezet was door politie. terugdraaien ging niet meer, ergens inslaan ook niet meer. Ze waren opnames aan het doen voor 'Aspe'

Ik rij tot ginder, een agent wijst mij erop dat ik niet door kan en legt mij een alternatieve route uit ... net voordat ik wil wegrijden zegt hij: "toon eens uw identiteitskaart ? ge ziet er nog zo jong uit "

Fack

alles afgegeven, en idd, ik reed zonder L, zonder begeleider en zonder tweede achteruitkijkspiegel. Ik heb de situatie uitgelegd en hij had hier begrip voor. "tis voor deze keer geen probleem ... maar zorg ervoor dat we u niet meer moeten betrappen "

ze hebben mij inderdaad nooit meer betrapt
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Eerst paar maand hing ik ze op, maar nadien heb ik ze eraf gehaald.

Comment

Working...
                                          X