Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorlopig rijbewijs: L hangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorlopig rijbewijs: L hangen?

Naar aanleiding van een discussie in het "eerste rijervaringen" topic de volgende vraag: vind jij dat je een L op de achterruit moet kleven als je een voorlopig rijbewijs hebt?

Wettelijk is het verplicht dus het antwoord zou eenvoudig kunnen zijn. Bovendien is zo'n L een aanduiding voor andere weggebruikers dat de bestuurder niet veel ervaring heeft en dus mogelijk minder allert reageert op bepaalde situaties.

Sommige leden hier hebben echter ervaren dat een L agressiviteit kan uitlokken bij andere weggebruikers en dat zo'n L een vrijgeleide lijkt te zijn voor anderen om de bestuurder de pas af te snijden, onverantwoord voorbij te steken, .... Voor je eigen veiligheid kan je de L er dus beter afhalen.

Zou jij de L eraf halen of laten plakken op de achterruit?
    112
    Op de ruit plakken!
    74,11%
    83
    Weg ermee, desnoods op de hoedenplank!
    25,89%
    29
    Last edited by Maaher; 16/11/2006, 09:20.
    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Ik heb mijn L altijd laten hangen en nooit noemenswaardige problemen gehad. Andere weggebruikers kunnen je wel eens 'kloten' door in je gat te hangen, de pas afsnijden, ... maar de L heeft ook zijn voordelen, als je eens stilvalt aan een verkeersliche of rotonde krijg je (imho) wel wat meer begrip.

Comment

Ik heb ze altijd laten hangen:
      1. Het is wettelijk verplicht. Als je de verkeersregels net aan het leren bent moet je ze al niet meteen aan je laars lappen.
      2. Andere gebruikers konden zo zien dat ik misschien wel eens stil kon vallen (stomme Renault ook ).
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Ik heb de L ook altijd laten hangen.
        1. omdat het wettelijk moet
        2. omdat anderen er rekening konden mee houden dat ik op dat moment nog stoten kon uithalen .

Comment

Ik denk dat dat "agressief overkomen" niet aan die L ligt maar eerder aan het gebrekkige niveau waarmee je op die moment rondrijdt. Je wacht wat langer om over te steken, je rijdt wat rustiger waar je je niet 100% op je gemak voelt, je twijfelt hier en daar al eens met wat je gaat doen.

Ik heb die L altijd laten hangen.

(niet dat de mensen die hier een agressief verhaal komen vertellen hebben allemaal slechte chauffeurs zijn he, versta me niet verkeerd)

Comment

L hangen, punt uit
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik heb mijn L ook laten hangen, omdat 't wettelijk verplicht is en ik mij probeerde zo vlot mogelijk in het verkeer mee te bewegen. Eigenlijk nooit last van ondervonden want overal reed ik wel de toegelaten snelheid of net iets sneller , goeie student

Comment

Mijn L heeft miss 5x gehangen. Ik had zo eentje met een zuignap en haakje en dat ding bleef niet hangen. Na een paar x heb ik de moeite nietmeer gedaan

Comment

L had ik altijd hangen...

Spiegel niet, die viel er altijd af

Comment

Heb 1 keertje met m'n L gereden, sindsdien lag ze in de ergens in de koffer. Als ze me dan hadden tegengehouden, had 'k gezegd dat ze er was afgevallen

Comment

Heb nu voorlopig rijbewijs voor de moto. Bij mij hangt de L niet omdat 1. ik er eigenlijk geen plaats voor heb achteraan de moto 2. ik niet voortdurend reacties wil uitlokken als ik auto's inhaal - aan 190 km/h . (m'n moto rijdt zo rap zelfs niet...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten
                        Heb 1 keertje met m'n L gereden, sindsdien lag ze in de ergens in de koffer. Als ze me dan hadden tegengehouden, had 'k gezegd dat ze er was afgevallen
                        En dan ben je, wettelijk gezien, even vrolijk in fout

Comment

Bij mij viel dat ding er ook altijd af...
                          En de spiegel ook, die was na 5 minuten rijden op het dashboard gevallen..gans gebroken (al een geluk dat het reflecterende plastiek was)
                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

enkel in't begin gehangen, zelfs al reed ik perfect juist kreeg ik blijkbaar veel negatieve reacties .. 't zijn mijn ouders die uiteindelijk gezegd hebben 'doe ze der maar van' omdat het soms echt gevaarlijk was.

de pollkeuzes zijn wel nogal extreem

ik zou zeggen: "ja, hangen, maar heb er geen probleem mee als ze niet hangt"
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

'k heb het bewust bij 2 opties gehouden. Het is een principe kwestie: hangen of niet hangen. Gene "jamaar ons grootmoe haar buurvrouw heeft een kleinzoon die ... en daarom ... maar eigenlijk ... " zever. Ja of nee, kleur bekennen .

Comment

Soms.

Comment

Ik heb ze vroeger nooit opgehangen, met zuignapje lag ze op de hoedenplank.
                                  Als de wetsdienaars mij bij een controle een opmerking zouden gemaakt hebben dan had ik gezegd dat ze er net afgevallen is. Gingen ze natuurlijk niet geloven, maar ja 'k heb geen controle gehad toen, dus 'k heb het nooit moeten zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                    Naar aanleiding van een discussie in het "eerste rijervaringen" topic de volgende vraag: vind jij dat je een L op de achterruit moet kleven als je een voorlopig rijbewijs hebt?

Wettelijk is het verplicht dus het antwoord zou eenvoudig kunnen zijn. Bovendien is zo'n L een aanduiding voor andere weggebruikers dat de bestuurder niet veel ervaring heeft en dus mogelijk minder allert reageert op bepaalde situaties.

Sommige leden hier hebben echter ervaren dat een L agressiviteit kan uitlokken bij andere weggebruikers en dat zo'n L een vrijgeleide lijkt te zijn voor anderen om de bestuurder de pas af te snijden, onverantwoord voorbij te steken, .... Voor je eigen veiligheid kan je de L er dus beter afhalen.

Zou jij de L eraf halen of laten plakken op de achterruit?
                                    Je mag niet aanzetten tot onwettelijk gedrag.

De L is in deze omstandigheden verplicht !

Al dat gezever over aggressiviteit, en excuses in verband met onveiligheid zijn lulkoek. Ze snijden mij (en ik heb mijn rijbewijs al vele jaren) ook nog de pas af hoor, dat krijgt iedereen voor.
                                    De reden waarom de tegenstanders het niet willen is gewoon dat een L niet stoer overkomt, en niks anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                      enkel in't begin gehangen, zelfs al reed ik perfect juist kreeg ik blijkbaar veel negatieve reacties .. 't zijn mijn ouders die uiteindelijk gezegd hebben 'doe ze der maar van' omdat het soms echt gevaarlijk was.
                                      Wat een onzin, jouw ouders zetten je aan tot onwettelijk gedrag en jij volgt dat dan nog ook. Zeer bedenkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

De reden waarom de tegenstanders het niet willen is gewoon dat een L niet stoer overkomt, en niks anders.
                                        Dat is waar, was bij mij ook de reden om ze eraf te laten.

Comment

Working...
                                        X