Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorlopig rijbewijs: L hangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In mijn pa zijn auto hing ik hem niet. Die zag je toch niet door de geblindeerde ruiten.

In de andere auto's : soms. Verkeersagressie omwille van die L had daar eigenlijk niet mee te zien, maar dat ding viel regelmatig naar beneden, en lag dus meestal in de koffer. Ik hing hem meestal wel op voordat ik vertrok, maar als hij naar beneden viel stopte ik er ook niet voor...

Comment

Die L hangt er voor een reden, dus laat ze hangen en jah, mss komt dat je imago niet ten goede, maar het wss tweedehandswrakje waar je dan in rond rijdt (tenzij de mama en papa iets anders financieren) komt je imago sowieso niet ten goede
      En die verhalen van afsnijden en agressief rijden werken langs 2 kanten hé, er zijn ook mensen (zoals mezelf) die, zelfs als ze zich aan jou ergeren, toch voldoende afstand en tijd laten om je ding te kunnen doen, ik ben ook met een L begonnen en weet dat wanneer je begint dit geen evidentie is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dat is waar, was bij mij ook de reden om ze eraf te laten.
        Ditto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
          Mijn L heeft miss 5x gehangen. Ik had zo eentje met een zuignap en haakje en dat ding bleef niet hangen. Na een paar x heb ik de moeite nietmeer gedaan
          Hier net hetzelfde, de zuignap bleef wel hangen, maar de L viel altijd van dat haakje... Zodus lag ze altijd op de hoedeplank.

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Al dat gezever over aggressiviteit, en excuses in verband met onveiligheid zijn lulkoek. Ze snijden mij (en ik heb mijn rijbewijs al vele jaren) ook nog de pas af hoor, dat krijgt iedereen voor.
          Niks agressiviteit/excuses, gewoon 't feit dat die L niet bleef hangen.
          En met een plakker vasthangen, hebben we nooit gedaan.

De reden waarom de tegenstanders het niet willen is gewoon dat een L niet stoer overkomt, en niks anders.
          Stoer? 'k Was één van de eerste onder mijn vrienden die zijn (voorlopig) rijbewijs had, dat is pas "stoer"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
            Stoer? 'k Was één van de eerste onder mijn vrienden die zijn (voorlopig) rijbewijs had, dat is pas "stoer"
            Vind ik niks stoers aan of je nu eerder jouw voorlopig rijbewijs hebt als een ander.
            Kinderen vinden dat stoer, volwassenen niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
              Ik heb de L ook altijd laten hangen.
              1. omdat het wettelijk moet
              2. omdat anderen er rekening konden mee houden dat ik op dat moment nog stoten kon uithalen .
              Voila dar zeg je t .

Iemand met een voorlopig rijbewijs kan nog stoten uithalen, wat de ervarenheid is erg klein he. Dat is bij mij nu ook nog zo, dat besef ik, en net daarom vind ik het absoluut niet kunnen dat de L eraf gaat.

Agressie uitlokken? Ach,het gaat erom hoe je erop reageert he vind ik.

laten hangen dus

Comment

Ik vind eigenlijk ook dat ze moet hangen, maar ik was zelf niet echt iemand om een voorbeeld aan te nemen op dat vlak. De helft van de tijd, als ik eraan dacht, hing ze op, de andere helft niet. 't Was trouwens een zelfgetekende (bladje papier + blauwe stilo ), dus ik was zowiezo "illegaal" op weg.

Comment

Vind ik niks stoers aan of je nu eerder jouw voorlopig rijbewijs hebt als een ander.
                  Kinderen vinden dat stoer, volwassenen niet.
                  Bemerk de " " en de ...

'k Bedoel maar dat zo'n L wel of niet hangen helemaal niks met stoer doen te maken heeft.

Comment

Bij mij hing de L altijd op, ze viel af en toe wel eens af tijdens de rit,
                    maar het volgend ritje werd ze altijd terug opgehangen.

Comment

Kleef ze er maar op!

Je hebt zoveel meer bekijks

En ach zo lang hoeft ze er ook niet aan hé.
                      Zelf ik heb ik ook altijd met gereden en nooit echt problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                        Bemerk de " " en de ...

'k Bedoel maar dat zo'n L wel of niet hangen helemaal niks met stoer doen te maken heeft.
                        Er zijn er hier nochtans die beweren dat het voor hun wel het geval was of is.

Als iemand voor mij rijdt met een L houd ik bewust nog wat meer afstand : men misschakelt al eens, men remt plots, men geraakt moeilijk gestart aan een groen licht...

Een L is een symbool voor de achterop komende autobestuurder zodat deze bijkomende voorzichtigheid en respect aan de dag kan leggen.

Hang je die L niet op en je haalt al eens een stoot(je) uit, dan zijn de gevolgen ook voor de auto achter je, en als je dat kan vermijden , doe je dat toch zeker...

Comment

Om de één of andere duistere rede bleef mijn ' L ' niet hangen aan die zuignap.

Tweede binnenspiegel hing er wel ....op de dag van het examen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46 Bekijk Berichten
                            Tweede binnenspiegel hing er wel ....op de dag van het examen
                            Idem. Ik bood me aan zonder tweede binnenspiegel, en ik mocht (uiteraard) m'n examen niet doen. We kregen 15 minuten om een binnenspiegel te gaan halen, anders moest ik een nieuwe examendatum vastleggen. Gelukkig had het eerste benzinestation in de buurt een bak vol van die dingen.

Comment

Ik deed de L er enkel af als ik iemand mee moest pakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Idem. Ik bood me aan zonder tweede binnenspiegel, en ik mocht (uiteraard) m'n examen niet doen. We kregen 15 minuten om een binnenspiegel te gaan halen, anders moest ik een nieuwe examendatum vastleggen. Gelukkig had het eerste benzinestation in de buurt een bak vol van die dingen.
                                Ons ma vond dat de max zo'n ding, ondertussen hebben we bij ons thuis allemaal al minstens 5 jaar ons rijbewijs en dat ding hangt nog steeds in de auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Ons ma vond dat de max zo'n ding, ondertussen hebben we bij ons thuis allemaal al minstens 5 jaar ons rijbewijs en dat ding hangt nog steeds in de auto
                                  maar waarschijnlijk hangt dat ding daar niet voor wat het bestemd is ??

Hangt daar om bij te schminken zekers, wenkbrauwen te epileren, tanden te poetsen , etc etc

Comment

Er zijn er die met een 'L' rijden die pakken vlotter rijden dan anderen zonder 'L', ik denk dan bijvoorbeeld aan de wat oudere bestuurders onder ons (de 'vijfnummerplatenauto's' doorgaans), daar zijn er een hoop bij die wel drie 'ellen' aan hun achterruit zouden mogen hangen. Ik zeg niet dat ik destijds echt vlot reed toen ik me voor de eerste keer op de openbare weg begaf, maar dankzij veel autoritjes op privéterrein vooraf, kon ik toch al redelijk vlot rijden in mijn 'L periode', vlotter dan vele oudjes op de baan.

Ik wil maar zeggen dat het eigenlijk individueel is of iemand best met een 'L' rijdt of niet. De wetgever scheert iedereen over dezelfde kam en dat is niet meer dan juist natuurlijk, maar daarom kan ik het best begrijpen dat een ietwat vlottere 'L rijder' zijn 'L' op de hoedenplank laat liggen, 't mag niet, maar ja, er mag zoveel niet hé. Als ik destijds een zodanige sukkelaar was geweest die bij het vertrekken aan het verkeerslicht elke keer zou stilvallen, dan had ik m'n 'L' wel gehangen, maar dat was niet zo.
                                    Mijn gedacht hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46 Bekijk Berichten
                                      maar waarschijnlijk hangt dat ding daar niet voor wat het bestemd is ??

Hangt daar om bij te schminken zekers, wenkbrauwen te epileren, tanden te poetsen , etc etc

neenee, ze kijkt graag mee naar het verkeer.

't zou dus ook niet de eerste keer zijn dat ze plots in de auto begint te gillen omdat ze denkt dat onze pa iets niet gezienheeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Er zijn er die met een 'L' rijden die pakken vlotter rijden dan anderen zonder 'L', ik denk dan bijvoorbeeld aan de wat oudere bestuurders onder ons (de 'vijfnummerplatenauto's' doorgaans), daar zijn er een hoop bij die wel drie 'ellen' aan hun achterruit zouden mogen hangen. Ik zeg niet dat ik destijds echt vlot reed toen ik me voor de eerste keer op de openbare weg begaf, maar dankzij veel autoritjes op privéterrein vooraf, kon ik toch al redelijk vlot rijden in mijn 'L periode', vlotter dan vele oudjes op de baan.

Ik wil maar zeggen dat het eigenlijk individueel is of iemand best met een 'L' rijdt of niet. De wetgever scheert iedereen over dezelfde kam en dat is niet meer dan juist natuurlijk, maar daarom kan ik het best begrijpen dat een ietwat vlottere 'L rijder' zijn 'L' op de hoedenplank laat liggen, 't mag niet, maar ja, er mag zoveel niet hé. Als ik destijds een zodanige sukkelaar was geweest die bij het vertrekken aan het verkeerslicht elke keer zou stilvallen, dan had ik m'n 'L' wel gehangen, maar dat was niet zo.
                                        Mijn gedacht hé.
                                        Maar die haal je er al uit aan hun plaat he, dus die L is daar overbodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Maar die haal je er al uit aan hun plaat he, dus die L is daar overbodig
                                          Ja, da's ook weer waar.

Comment

Working...
                                          X