Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorlopig rijbewijs: L hangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

L hangen.

Comment

Ik ben van principe, weg ermee!

Die L is een teken toe naar achterliggers dat je nog moet leren rijden, goede zaak. Maar er zijn er met een rijbewijs die ook de domste stoten uithalen achter het stuur...
      Iemand die vlot en anticiperend kan rijden, moet voor mijn part die L niet meer ophangen.

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
      Al dat gezever over aggressiviteit, en excuses in verband met onveiligheid zijn lulkoek. Ze snijden mij (en ik heb mijn rijbewijs al vele jaren) ook nog de pas af hoor, dat krijgt iedereen voor.
      De reden waarom de tegenstanders het niet willen is gewoon dat een L niet stoer overkomt, en niks anders.
      Hoe kan jij daarover oordelen?

Toen ik met een L reed had ik enorm veel last van bumperklevers en aggressievere chauffeurs. Zonder L, véél minder last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
        Ik ben van principe, weg ermee!

Die L is een teken toe naar achterliggers dat je nog moet leren rijden, goede zaak. Maar er zijn er met een rijbewijs die ook de domste stoten uithalen achter het stuur...
        Iemand die vlot en anticiperend kan rijden, moet voor mijn part die L niet meer ophangen.

Hoe kan jij daarover oordelen?

Toen ik met een L reed had ik enorm veel last van bumperklevers en aggressievere chauffeurs. Zonder L, véél minder last van.
        Wet is wet kerel.
        Je mag hier zeggen wat je wil.

Comment

Wet is wet kerel.
          Je mag hier zeggen wat je wil.
          Er zijn vele wetten waarmee ik niet akkoord ben, dit is eentje van.

Nochtans nooit gepakt geweest, en nooit iemand kwaad ermee gedaan.

Comment

Normaalgezien hing ze bij mij altijd op, behalve:

- in het buitenland (ja duh, daar mag je niet rijden met een L zeker ?)
            - met de SL, daar had ik in de zomer een praktisch probleempje

Comment

ik heb steeds met L gereden (mss op een paar uitzonderlijke keren na).

gewoon omdat het wettelijk moet, en het mij toch nooit geen problemen opleverde.

Ok, het levert wel wat gatklevers op, maar ik vond het dan altijd leuk om die (met mijn pa naast me) eraf te rijden op stukken waar je 90 mocht, en waar dus weinig geflitst wordt

na een half jaar kon ik ongetwijfeld beter rijden dan vele anderen op een droge weg, dus toen had ik nog een half jaar L te gaan. No problemo, de ervaring op gladde wegen had ik nog niet, dus vond ik het gerechtvaardigd.

wat ik wel stom vindt aan de L, sommigen moeten er een jaar mee rondrijden, dus hebben meestal wel al een sneeuw aan het rubber gehad. Maar anderen mogen al na 3 maand zomerrijden de weg op ...

Comment

Bij mij hing ze ook altijd op (tenzij ze per ongeluk losgekomen was ofzo tijdens het rijden). Kheb er in feite nooit echt noemenswaardige problemen mee gehad.
                Juist m'n moeder eens die vlug naar de apotheek moest (vlak bij een bushalte) en niet direct over raakte wegens het drukke verkeer en meneer de buschauffeur is haar beginnen uitmaken voor al het vuil van de straat en dat ze als ze moest leren rijden maar niet tijdens de spitsuren moest gaan rijden enzo

Comment

Ik heb ze ook laten hangen.. als mijn achterliggers er problemen mee hadden was eens uitstappen en vragen wat er scheelde mijn gewoonte.

Wat ik trouwens haat aan die L-plakkers is dat het gewoon niet meer van je ruit gaat? De sticker zelf gaat er wel af maar als de ruit wat aangedampt is ofzo zie je die figuur van die sticker nog steeds. Mijn neef heeft al vanalles geprobeerd om dat van zijn ruit te krijgen maar het blijft steeds terugkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurzey Bekijk Berichten
                    Wat ik trouwens haat aan die L-plakkers is dat het gewoon niet meer van je ruit gaat? De sticker zelf gaat er wel af maar als de ruit wat aangedampt is ofzo zie je die figuur van die sticker nog steeds. Mijn neef heeft al vanalles geprobeerd om dat van zijn ruit te krijgen maar het blijft steeds terugkomen.
                    Leve de kartonnen L met zuignap. Alleen bleef die zeer moeilijk hangen

Comment

Je mag niet aanzetten tot onwettelijk gedrag.

De L is in deze omstandigheden verplicht !
                      volkomen mee akkoord

Al dat gezever over aggressiviteit, en excuses in verband met onveiligheid zijn lulkoek. Ze snijden mij (en ik heb mijn rijbewijs al vele jaren) ook nog de pas af hoor, dat krijgt iedereen voor.
                      das waarschijnlijk omdat je te traag rijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        - met de SL, daar had ik in de zomer een praktisch probleempje
                        Zoals een vriendin van mij vroeger met haar kadett GSI cabrio
                        twas controle en de politie: waar is uw L meiske.
                        zij bloedserieus: aah op mijn achterruit natuurlijk.
                        *kijkt om*
                        oeps

Comment

Alleen als ik in orde was met alles, maar omdat je toen nog met vaste begeleiders moest rijden en niet meer als zoveel mensen mocht meenemen en sommige dagen maar tot bepaalde uren mocht rijden en niet in het buitenland enzo ... hing er die meestal niet op.

Comment

ik had er een hekel aan, aan die 'l'

maar ik mogt niet buiten zonder van m'n pa

Comment

Als ze er niet is afgevallen hangt ze er aan bij mij. Van die 1200 km dat ik nu ongeveer zal gereden hebben heeft ze er nog geen 50 op de hoedeplank gelegen

Zo was ik eens onderweg, er steekt een A3 mij aggresief voorbij en ik zei tegen men moeder nog: "dat is alwaar omdat die L daar hangt". Het bleek achteraf dat ze op dat moment niet aan mijn ruit hing...

Ik maak er zelf geen problemen van dat ze er hangt. Die spiegel aan de vooruit is wel ergerlijk. Die blokkeert altijd mijn zicht op de lichten als ik net voor de witte streep gestopt ben.

Comment

maar om eerlijk te zijn vind ik het zeker niet onnuttig

Comment

Wat een domme vraag ... Het is wettelijk verplicht, dus hang em op :s Ok, ik ben ni gecontroleerd geweest dus ik denk da de kans eerder klein is dat ze net iemand zullen controleren die geen L heeft hangen en wel eentje zou moeten hangen hebben

Als je vlot genoeg rijdt, dan gaan de andere weggebruikers niet vloeken "gvd, tis weer een L" ...

Mij hebben ze nooit overtoeterd omdak een L had ...

Comment

Het moet er in principe aanhangen... nu moet ik wel zeggen dat ik als hij er afviel niet onmiddelijk naar achter liep om hem terug te hangen...

Reden: Gedrag van andere weggebruikers!

Comment

Wat zijn de boetes op het niet hangen van een "L"? en wat als je met een verkeerde begeleider rijdt? (nog niet lang genoeg zijn rijbewijs?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                                        Wat zijn de boetes op het niet hangen van een "L"? en wat als je met een verkeerde begeleider rijdt? (nog niet lang genoeg zijn rijbewijs?)
                                        Intrekking?

Comment

Ik denk dat die vrij zwaar kunnen zijn, zoals alle overtredingen met een voorlopig. Bv intrekking zoals Jupke zei!

Comment

Working...
                                          X