Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Saaie" bedrijfswagen of extra loon en een zelfgekochte wagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En toch zijn er veel die een (bedrijfs)wagen van een duits merk (en geen opel) als per definitie een betere (bedrijfs)wagen zien dan een franse (en opel) auto.

    Waarom? Imago, ze kennen niets van auto's : ze weten dat er benzine en diesel bestaat en dat je dit niet mag mengen : verder dan dat gaat hun interesse in een auto niet op. Toch is de keuze tussen een Franse of een Duitse auto ontzettend simpel voor hen : als het sjiek staat is het goed.

    Een auto, zonnebril, horloge, merk van kleren, ... hoe duurder hoe beter in sommige mensen hun visie. Dat dit niet noodzakelijk klopt, willen ze niet weten, want de buren kijken mee

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Ik ben ook verbaasd door de resultaten. Want als ik 90% hier lees, dan is het eerst geld, dan de auto die telt.

      Mijn gedacht zitten er hier gewoon geen echte gepassioneerde van autos. Gewoon een hele nest "geïnteresseerden" en "************" maar geen die echt " auto eerst" gaan.
      Ik denk dat velen gewoon ook niet weten dat een doorsnee bedrijfswagen (laat ons zeggen basic Méganes diesel tot basic BMW 3's diesel) nog altijd, ook met de nieuwe VAA-regels, veel "goedkoper" is dan een privéwagen. Als ik beweer dat een BMW 3 als bedrijfswagen = aan een VW Polo als privéwagen, dan zal ik er niet zo ver vanaf zitten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
        als ze het aanbieden zowiezo een bedrijfswagen. Maakt mij niet uit wat het is.

        En als ik mag kiezen iets uit de vag groep, met of zonder opties, maakt niet veel uit.

        Je rijdt voor niets en dat vind ik al goed genoeg. Ik zal dan ook verplicht zijn om hem niet te modden.

        luxeproblemen....

        en saaie wagens? tuurlijk er zijn er. Maar kom zeg, voor in de fille te staan heb je geen audi A6 of bmw 3/5 of mercedes C/E nodig. Zolang je maar warm/koud en droog zit(airco nemen dus als optie) en de radio hoorbaar is.
        Je bent echt een VW liefhebber in hart en nieren, dat merk je.
        Je wilt zelfs terug naar de "Kraft durch Freude" van AH.

        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          En toch zijn er veel die een (bedrijfs)wagen van een duits merk (en geen opel) als per definitie een betere (bedrijfs)wagen zien dan een franse (en opel) auto.

          Waarom? Imago, ze kennen niets van auto's : ze weten dat er benzine en diesel bestaat en dat je dit niet mag mengen : verder dan dat gaat hun interesse in een auto niet op. Toch is de keuze tussen een Franse of een Duitse auto ontzettend simpel voor hen : als het sjiek staat is het goed.

          Een auto, zonnebril, horloge, merk van kleren, ... hoe duurder hoe beter in sommige mensen hun visie. Dat dit niet noodzakelijk klopt, willen ze niet weten, want de buren kijken mee
          So true. De liefde voor bepaalde merken is geen liefde voor de mechaniek, maar de liefde voor hun eigen ego... Maar dat mag je niet gezegd hebben, want dan voelt half Vlaanderen zich geviseerd. Ik vraag me af waarom?

          Als ik even al de reacties bekijken, dan is er duidelijk een hele groep die vindt dat "een" bedrijfswagen steeds een betere oplossing is want ze kunnen goedkoper rijden. Of dat nu een Mégane 1.5dCi is morgen ipv een BMW 318d, dat trekken ze zich niet aan. Budget eerst.

          Dan is er een (wel erg kleine) groep (gezien we toch op een autoforum zitten), die een voorliefde heeft mooie wagens en daar best een aanzienlijk financieel offer voor wil brengen.

          Er zijn er duidelijk die een bedrijfswagen enkel interessant vinden als het een "imagowagen" is, anders hoeft het niet.

          En dan zijn er die die met zichzelf worstelen. Aan de éne kant zeggen ze dat ze autoliefhebber zijn en dat hun wagen er toch goed moet uitzien, en leuk rijden, etcetc, maar aan de andere kant mag het niks kosten. En gezien ze luxe en imago wél aan vrouwlief verkocht krijgen en rijplezier niet...
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            En toch zijn er veel die een (bedrijfs)wagen van een duits merk (en geen opel) als per definitie een betere (bedrijfs)wagen zien dan een franse (en opel) auto.

            Waarom? Imago, ze kennen niets van auto's : ze weten dat er benzine en diesel bestaat en dat je dit niet mag mengen : verder dan dat gaat hun interesse in een auto niet op. Toch is de keuze tussen een Franse of een Duitse auto ontzettend simpel voor hen : als het sjiek staat is het goed.

            Een auto, zonnebril, horloge, merk van kleren, ... hoe duurder hoe beter in sommige mensen hun visie. Dat dit niet noodzakelijk klopt, willen ze niet weten, want de buren kijken mee
            Dat is idd een beetje ziekte van deze tijd. Merc en BMW waren vroeger idd echt premium merken die niet voor de gewone man waren. De dag van vandaag zijn de "gewone" en de "premiums" meer naar elkaar toe gegroeid. Enerzijds omdat de premiums meer entry versies hebben gemaakt en anderzijds omdat de concurrentie er met rasse schreden op vooruit gegaan is. Een 320d vandaag de dag is geen mijlen beter dan een 508 (Wat een aangename verrassing op het salon was dat zeg) maar het imago is nog wel voor een groot stuk gebleven. Dat resulteert ook voor een stuk in badge-buyer toestanden natuurlijk.

            Toch voel je het sportievere DNA van een BMW tov een ander mainstream merk. Ik heb een dagje op het testcircuit van Lommel een 3 vs A4 vs V60 gereden. Is er in dat trio een wagen die echt beter rijdt? Dat zou ik niet zeggen, gewoon anders. Zo was de volvo duidelijk het makkelijkst te beheersen in een uitwijkmaneuvre, daar waar de BMW zijn achterkant toch los kwam. De A4 voelde aan als een dweil ivglm die andere twee, met een sportophanging is het een heel ander plaatje. Ik persoonlijk hou gewoon meer van de accenten die een BMW legt. Als ik in die klasse moest gaan shoppen, en het kwam budgettair gelijk uit, dan ging ik voor de BMW.

            Ik vind het jammer dat ik nog geen Ford aan de tand heb kunnen voelen, daar verwacht ik ook nog wel wat van, evenals een Franse hot hatch.


            Om even op de vraag van het topic te antwoorden: Als ik over een jaar ga solliciteren en men smeert mij een Clio dci 90 pk aan, dan is de kans groot dat ze hem mogen houden. Dan kan ik maar hopen dat met het geld ik daar uitspaar een S2000 op de kop te tikken en rijdende te houden zonder al te veel verlies te lijden. Het moet nog een beetje te verantwoorden zijn. Als ik een 118d meekrijg liggen de kaarten licht anders, dat ding rijdt aanvaardbaar sportief en trekt vlotjes op.

            Dus ja, als ze mij morgen een saaie bedrijfswagen geven. Dan haal ik liever iets privé waarvan ik weet/hoop dat de taxaties niet elke 3 maand veranderen.

            disclaimer: De aangehaalde bedrijfswagens zijn voorbeelden en geen beeld van mijn verwachtingen. Kwestie van even de reacties à la fils-à-papa of te-goed-voor-onderaan-te-beginnen op voorhand te beantwoorden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Er zijn er duidelijk die een bedrijfswagen enkel interessant vinden als het een "imagowagen" is, anders hoeft het niet.
              Dan had je de keuzeparameters anders moeten opgeven. En basic skoda, daar rij ik liever niet mee rond. Ik heb éénmaal graag wat basic dingen aan boord: een aanvaardbare stereo, een automatische airco, een cruise control, evt een regensensor en als ik moeilijk mag doen een inbouwnavi.

              Ik denk dat de poll anders zou uitdraaien als je hem zo had opgesteld. Je hebt echter duidelijk gezegd (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) dat we wagen X krijgen, basic, zonder enige vorm van eigen inbreng.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                Toch voel je het sportievere DNA van een BMW tov een ander mainstream merk.
                Er zat veel zinnigs in je relaas, maar bij deze heb ik het echt wel uitgeproest

                Jawel, een BMW M3, 135i of 535i, daar voel je nog steeds waar BMW tot 20 jaar terug voor stond.

                Als je met een 118d, of ander onding de weg opgaat, dan is je beschrijving "dweil" bijna juist. "onderstuurde en lompe dweil" waarschijnlijk acurater.

                Een Focus of Mégane rijdt verdorie rondjes rond een moderne BMW. Daar waar ze vroeger net uitblonken in een (soms wat te grote) beweeglijkheid, blinken ze nu juist uit in het omgekeerde.

                Zelf Mercedes, dat zogezegd steeds het "comfortabele" alternatief was, maakt wagens die een stuk beweeglijker zijn dan de moderne BMWs.


                Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                Dan had je de keuzeparameters anders moeten opgeven. En basic skoda, daar rij ik liever niet mee rond. Ik heb éénmaal graag wat basic dingen aan boord: een aanvaardbare stereo, een automatische airco, een cruise control, evt een regensensor en als ik moeilijk mag doen een inbouwnavi.

                Ik denk dat de poll anders zou uitdraaien als je hem zo had opgesteld. Je hebt echter duidelijk gezegd (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) dat we wagen X krijgen, basic, zonder enige vorm van eigen inbreng.

                Nee, de keuzes zijn nog steeds goed. Ik wil het niet laten afdwalen in een discussie over imago. Er zijn daarover twee kampen die elk hun mening hebben en die veranderen niet.

                Over de opties heb je wel een punt. Wanneer ik consultants voor een Belgische practice help aanwerven, dan is er toch vaak de vraag dat de auto wel opties x, y en z heeft.
                Heeft de wagen niet die bepaalde opties (en/of is hij niet van het juiste merk), dan is de reactie meestal van "jamaar, zoiets kan ik mij zelf ook kopen, hou hem maar".
                Als ge hem / haar helemaal op de kast wilt krijgen, dan moet ge eens antwoorden dat ze geen lederen zetels nodig hebben om naar de klant te gaan... Ze stappen zo uw bureau buiten.
                De bedrijfswagen aanzien ze nl als een cadeau voor henzelf, niet als een werktuig dat eigendom is van de firma.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Er zat veel zinnigs in je relaas, maar bij deze heb ik het echt wel uitgeproest

                  Jawel, een BMW M3, 135i of 535i, daar voel je nog steeds waar BMW tot 20 jaar terug voor stond.

                  Als je met een 118d, of ander onding de weg opgaat, dan is je beschrijving "dweil" bijna juist. "onderstuurde en lompe dweil" waarschijnlijk acurater.

                  Een Focus of Mégane rijdt verdorie rondjes rond een moderne BMW. Daar waar ze vroeger net uitblonken in een (soms wat te grote) beweeglijkheid, blinken ze nu juist uit in het omgekeerde.

                  Zelf Mercedes, dat zogezegd steeds het "comfortabele" alternatief was, maakt wagens die een stuk beweeglijker zijn dan de moderne BMWs.
                  Ik had niet anders verwacht. Ik beweer nergens dat de bmw's supersportwagens zijn hé. Ik beweer gewoon dat ze sportiever getint zijn dan het gemiddelde merk, en dat blijft kloppen.

                  Je uitleg spreekt voor zichzelf. Een 135i zou rijden zoals een "échte" bmw, een een 118d niet. Voor zover ik weet hebben die beide dezelfde ophanging. Qua rij-eigenschappen zijn die dus beide identiek. In mijn ogen kan jij geen abstractie maken van het soort energiebron in het vooronder. Een dieselmotor verkl**t voor jou de wagen. Het is je goed recht dat te vinden. Feit blijft wel dat die kar nog even goed/slecht bochten pikt, of het nu een 318d of een 335i is.

                  Dat een megane of focus rondjes rijdt rond een bmw kan ik moeilijk geloven. Tot dat ik er ééntje gereden heb zal dat zo blijven, daarna zien we wel weer.

                  Met Mercedes kan ik wél vergelijken. Heb zowel de C als de E gereden, net zoals de 3 en de 5. Bij een C of een 3 is het verschil klein ja, een E voelt imho toch wat vager aan dan een 5.


                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Nee, de keuzes zijn nog steeds goed. Ik wil het niet laten afdwalen in een discussie over imago. Er zijn daarover twee kampen die elk hun mening hebben en die veranderen niet.

                  Over de opties heb je wel een punt. Wanneer ik consultants voor een Belgische practice help aanwerven, dan is er toch vaak de vraag dat de auto wel opties x, y en z heeft.
                  Heeft de wagen niet die bepaalde opties (en/of is hij niet van het juiste merk), dan is de reactie meestal van "jamaar, zoiets kan ik mij zelf ook kopen, hou hem maar".
                  Als ge hem / haar helemaal op de kast wilt krijgen, dan moet ge eens antwoorden dat ze geen lederen zetels nodig hebben om naar de klant te gaan... Ze stappen zo uw bureau buiten.
                  De bedrijfswagen aanzien ze nl als een cadeau voor henzelf, niet als een werktuig dat eigendom is van de firma.
                  Mensen die zo reageren op een aangeboden auto zouden zichzelf dan toch wat moeten leren beheersen. Al is het natuurlijk hun goed recht om daar niet tevreden mee te zijn, dan moeten ze maar elders werk zoeken. De lease hier thuis wordt quasi nooit gebruikt om te werken, ons pa gaat werken met de trein. Die kar is dus idd gewoon fiscaalvriendelijke verloning, als compensatie voor de hoge loonlast. Als je het zo bekijkt wil je iets dat je aanstaat. Als het zuiver is om te werken zou me dat gene ene moer kunnen schelen.

                  Ikzelf heb de klik voor mezelf al lang gemaakt. Als ik volgend jaar ga solliciteren is de kans relatief groot dat er een bedrijfswagen in het pakket zit. Als die niet omzetbaar is in cash zal ik die aannemen als km-vreter. In het weekend moet er dan maar een S2000 komen. De rest kan den boom in.

                  Comment


                  • Als ik zie bij ons op t werk wat een "bedrijfswagen" kost aan een bedrijf. En dan is het nog maar ne stomme 318D. (ja bmw is semi-verplicht bij ons) Managers ondereen hebben daar al uuuuuuren over verspild over hoe en wat en waar en welke kleur, en bla bla bla...

                    Ik rij wel prive met de auto die IK wil en pak ik als t nodig de auto die we ter beschikking krijgen.
                    Last edited by ; 31/01/2012, 20:08.

                    Comment


                    • optie 3, ik ben niet bereid de combinatie automaat + benzine + enkele opties die ik belangrijk vind (automatische airco, goeie audio-installatie en nog wat dingen) op te geven in de toekomst, ook al doe ik veel km's en is die benzine rationeel niet de beste keuze wss. Ik ben autoliefhebber en rijplezier mag iets kosten vind ik liever dat het me in totaal iets meer kost maar dat ik van elke rit geniet omdat 't een auto is die me echt ligt dan in een firmakrel dat niet m'n eigen keuze/smaak is

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                        Ik had niet anders verwacht. Ik beweer nergens dat de bmw's supersportwagens zijn hé. Ik beweer gewoon dat ze sportiever getint zijn dan het gemiddelde merk, en dat blijft kloppen.

                        Je uitleg spreekt voor zichzelf. Een 135i zou rijden zoals een "échte" bmw, een een 118d niet. Voor zover ik weet hebben die beide dezelfde ophanging. Qua rij-eigenschappen zijn die dus beide identiek. In mijn ogen kan jij geen abstractie maken van het soort energiebron in het vooronder. Een dieselmotor verkl**t voor jou de wagen. Het is je goed recht dat te vinden. Feit blijft wel dat die kar nog even goed/slecht bochten pikt, of het nu een 318d of een 335i is.

                        Dat een megane of focus rondjes rijdt rond een bmw kan ik moeilijk geloven. Tot dat ik er ééntje gereden heb zal dat zo blijven, daarna zien we wel weer.

                        Met Mercedes kan ik wél vergelijken. Heb zowel de C als de E gereden, net zoals de 3 en de 5. Bij een C of een 3 is het verschil klein ja, een E voelt imho toch wat vager aan dan een 5.
                        Hoe dikwijls heb jij dan al een BMW, of andere wagen, met krachtige motor gereden?

                        Een 135i gaat alleen al door zijn vermogen een stuk beweeglijker zijn. Bij de BMW's met minder vermogen is het onderstel inderdaad hetzelfde als bij bvb een 135i, met dien verstande dat BMW zijn onderstellen tegenwoordig echt laks maakt zodat de amateur die zich, met zijn tevele centen, een 135i koopt, toch nog op de weg blijft.
                        Als je destijds een 535i kocht, dan had je daar best respect voor, want voor je het wist ging je achterwaards het decor in.
                        Door die luie afstelling, rijden de lagere modellen echt lomp.

                        En misschien moet je inderdaad echt eens met een goeie Ford Focus bvb gaan rijden. Of met een Peugeot 407. Daar kunt ge uw naam mee schrijven.
                        Ik huur al een jaar of 14 haast wekelijks autos en gezien ik meestal SIXT gebruik, heb ik ettelijke malen het (on)genoegen een 116d, 318d of 320d mee te krijgen. Degene die die beweeglijk noemt en daar BMW DNA in vindt, die moet ofwel echt eens met andere autos gaan rijden, of die is volslagen merkenblind.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Als ik zie bij ons op t werk wat een "bedrijfswagen" kost aan een bedrijf. En dan is het nog maar ne stomme 318D. (ja bmw is semi-verplicht bij ons) Managers ondereen hebben daar al uuuuuuren over verspild over hoe en wat en waar en welke kleur, en bla bla bla...

                          Ik rijdt wel prive met de auto die IK wil en pak ik als t nodig de auto die we ter beschikking krijgen.
                          Het is inderdaad ongelofelijk hoeveel tijd er verloren wordt in Belgische bedrijven met die discussie rond de bedrijfswagen.
                          Dat toont ook aan dat het allemaal een kwestie van imago is en dat de huidige bedrijfswagenrijder duidelijk onredelijk is.

                          Waarom kan het niet simpeler? Hier is een budget van xxx euro, vraag aan de leasefirma wat je daarin kan krammen.
                          Een maat van mij zijn bedrijf lost het zo op. Hij krijgt enkel ls beperking dat coupés, cabrios en SUV's niet mogen en er is een CO2 grens van 180 gram.
                          Als hij wat ceratiever is dan zijn co-werkers in het kiezen van een auto, wel dan is dat mooi meegenomen voor hem.
                          Maar zo is er geen discussie nodig over wat er gegeven moet worden, welke kleur, wie, hoe,... wtf !
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Ik werk nog niet éh, maar 1 ding is toch zeker een auto kost veel geld en een bedrijfswagen is toch minder zorgen dan een eigen wagen.
                            'k denk dat ik voor het geld zou gaan , en met de moto ofzo naar het werk gaan.
                            en als het werk is waarvoor ik me moet verplaatsen, dan moet het bedrijf maar zorgen dat er wagens zijn.
                            Maar dan gaat er natuurlijk niets van je loon af want dit is voor je werk, kost om rond te hossen zou toch niet bij werknemer moetn liggen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Hoe dikwijls heb jij dan al een BMW, of andere wagen, met krachtige motor gereden?

                              Een 135i gaat alleen al door zijn vermogen een stuk beweeglijker zijn. Bij de BMW's met minder vermogen is het onderstel inderdaad hetzelfde als bij bvb een 135i, met dien verstande dat BMW zijn onderstellen tegenwoordig echt laks maakt zodat de amateur die zich, met zijn tevele centen, een 135i koopt, toch nog op de weg blijft.
                              Als je destijds een 535i kocht, dan had je daar best respect voor, want voor je het wist ging je achterwaards het decor in.
                              Door die luie afstelling, rijden de lagere modellen echt lomp.

                              En misschien moet je inderdaad echt eens met een goeie Ford Focus bvb gaan rijden. Of met een Peugeot 407. Daar kunt ge uw naam mee schrijven.
                              Ik huur al een jaar of 14 haast wekelijks autos en gezien ik meestal SIXT gebruik, heb ik ettelijke malen het (on)genoegen een 116d, 318d of 320d mee te krijgen. Degene die die beweeglijk noemt en daar BMW DNA in vindt, die moet ofwel echt eens met andere autos gaan rijden, of die is volslagen merkenblind.
                              Gotja, dat is wat met alles zo denk ik, dat het softer wordt, veiliger, rationeler, saaier. Ik kan me voorstellen dat een 205 GTI ook meer kicks geeft dan wat peugot nu als hot hatch verkoopt. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden. Dat de 135i door zijn hoge vermogen makkelijker te zetten is zal ik niet ontkennen. Toch blijven de capaciteiten van het chassis dezelfde. Soit, je weet wat ik bedoel, en ik kan je ook wel volgen in jouw verhaal. Alleen moet ge het altijd zo extreem voorstellen dat het wel eens durft wringen bij mij. Het feit dat je zo vaak naar het verleden bmw verwijst doet me ook vermoeden dat het niet de kwaliteiten van de huidige wagens an sich zijn, maar eerder de wetenschap van wat het had kunnen zijn.

                              Als Sven Nys niet eens podium haalt op het WK zou je als kijker bijna zeggen dat hij aan het aanmodderen is. Langs de andere kant blijft het nog wel een steengoed crosser. Catch my drift?

                              Ik probeer met elke auto te rijden waar ik nog maar de kans toe krijg. Jammer genoeg zaten er nog geen echte revelaties bij. Astra vorige generatie, C, E, A4, A6, dacia duster, dacia logan , alfa mito,...

                              Een nieuwe focus heb ik héél even gereden door een slalom met een testingenieur en laptop naast mij voor wat verschillende servo-instellingen te laten voelen, meer niet.

                              Uit dat "pak" (zo'n belachelijk woord voor zo'n hoeveelheid ) dat ik gereden heb kan ik wel niet anders dat onze eigenste 318d thuis zowat het strakste is dat daartussen zat... De mini cooper S was nog wel een andere klasse, maar dat is dan ook geen vierdeursberline.

                              Hoe zou jij een V60 qua rijgedrag tov een 3 plaatsen? Kwestie van het eens over een auto te hebben die ik ook al heb gereden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                Ik werk nog niet éh, maar 1 ding is toch zeker een auto kost veel geld en een bedrijfswagen is toch minder zorgen dan een eigen wagen.
                                'k denk dat ik voor het geld zou gaan , en met de moto ofzo naar het werk gaan.
                                en als het werk is waarvoor ik me moet verplaatsen, dan moet het bedrijf maar zorgen dat er wagens zijn.
                                Maar dan gaat er natuurlijk niets van je loon af want dit is voor je werk, kost om rond te hossen zou toch niet bij werknemer moetn liggen.
                                Da's wat mijn coach me destijds ook zei bij PwC in London toen ik hem, als rechtgeaarde Belg probeerde uit te leggen dat zo een bedrijfswagen toch wel duurder was dan een eigen wagen etcetc.
                                Zijn antwoord was simpel "It's hassle-free motoring".
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Waarom kan het niet simpeler? Hier is een budget van xxx euro, vraag aan de leasefirma wat je daarin kan krammen.
                                  Een maat van mij zijn bedrijf lost het zo op. Hij krijgt enkel ls beperking dat coupés, cabrios en SUV's niet mogen.
                                  Zo is het bij ons ook het geval. Eén extra clausule: geen M-pack of AMG-pack toestanden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                    Zo is het bij ons ook het geval. Eén extra clausule: geen M-pack of AMG-pack toestanden.
                                    een bmw zonder M-pack wat ben je daar nu mee als em niet van voor het e46 model is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Dan had je de keuzeparameters anders moeten opgeven. En basic skoda, daar rij ik liever niet mee rond. Ik heb éénmaal graag wat basic dingen aan boord: een aanvaardbare stereo, een automatische airco, een cruise control, evt een regensensor en als ik moeilijk mag doen een inbouwnavi.

                                      Ik denk dat de poll anders zou uitdraaien als je hem zo had opgesteld. Je hebt echter duidelijk gezegd (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) dat we wagen X krijgen, basic, zonder enige vorm van eigen inbreng.
                                      Ik denk als instap wagen dat je meestal een wagen krijgt, waarmee iemand anders al rondgetaffeld heeft of niet veel opties. (al zit een airco nu wel al veel standaard merk ik)


                                      Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Mensen die zo reageren op een aangeboden auto zouden zichzelf dan toch wat moeten leren beheersen. Al is het natuurlijk hun goed recht om daar niet tevreden mee te zijn, dan moeten ze maar elders werk zoeken. De lease hier thuis wordt quasi nooit gebruikt om te werken, ons pa gaat werken met de trein. Die kar is dus idd gewoon fiscaalvriendelijke verloning, als compensatie voor de hoge loonlast. Als je het zo bekijkt wil je iets dat je aanstaat. Als het zuiver is om te werken zou me dat gene ene moer kunnen schelen.
                                      Herkenbaar, als je de auto prive mag gebruiken of juist niet, dan liggen de eisen plots volledig anders.
                                      Plots is leder, automatische airco, ingebouwde navigatie (alhoewel), regensensor, lichtsensor, luxe stereo, ... niet meer nodig, want de auto mag toch niet privé gebruikt worden.

                                      Ik vraag me af : mensen die zulke eisen stellen over de auto, stellen die ook eisen over de bekleding van hun bureaustoel en de kleur van je bureau?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Ikzelf heb de klik voor mezelf al lang gemaakt. Als ik volgend jaar ga solliciteren is de kans relatief groot dat er een bedrijfswagen in het pakket zit. Als die niet omzetbaar is in cash zal ik die aannemen als km-vreter. In het weekend moet er dan maar een S2000 komen. De rest kan den boom in.
                                      Ik dacht dat in mijn geval ook en bij veel maten. Helaas die crisis heeft flink wat door elkaar gerammeld. Mijn maten die de consultancy-wereld zijn ingegaan of de sales die hebben een (nodig), maten die de operations zijn ingegaan hebben geen meer gekregen (en ik ga nu uitzondering gaan zijn : want ik krijg wel eentje ook uit noodzaak).

                                      Nuja, dit is dan nog altijd sectorgebonden en streekgebonden en simpelweg bedrijfsgebonden ook. En ik spreek nu toch al over 2jaar terug en ing-niveau.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Je uitleg spreekt voor zichzelf. Een 135i zou rijden zoals een "échte" bmw, een een 118d niet. Voor zover ik weet hebben die beide dezelfde ophanging. Qua rij-eigenschappen zijn die dus beide identiek. In mijn ogen kan jij geen abstractie maken van het soort energiebron in het vooronder. Een dieselmotor verkl**t voor jou de wagen. Het is je goed recht dat te vinden. Feit blijft wel dat die kar nog even goed/slecht bochten pikt, of het nu een 318d of een 335i is.
                                      Het klinkt grappig en zo, maar er zit waarheid in. Een dieselmotor weegt een pak meer dan een benzine, meer gewicht in de neus, dit met andere veren en dempers kan een volledi verschil geven in bochtgedrag.

                                      Ik rij rond met een w123 met een benzine voorin. De ophangingsrubbers en andere zijn wat versleten. Nu rook ik rond met een w123 diesel. Die motor weegt een pak meer, er zitten nieuwe ophangingsrubbers in en toch rijdt mijn auto beter, dat gewicht dat voel je enorm.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

                                        My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.


                                        Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
                                        Akkoord.

                                        Ik ben wel van mening dat de auto die je kiest wat zegt over wie je bent. Die wagen bepaalt je karakter inderdaad niet, je hoeft er geen eigenwaarde aan te ontlenen, maar hij illusteert het wel.

                                        Hierbij gaat het niet om geld. Er is een verschil tussen iemand die voor een felgele Corsa gaat, en iemand die een zilveren Fabia rijdt. Idem voor mensen die met een rode M3 rijden, of een zilveren C63.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Hoe dikwijls heb jij dan al een BMW, of andere wagen, met krachtige motor gereden?

                                          Een 135i gaat alleen al door zijn vermogen een stuk beweeglijker zijn. Bij de BMW's met minder vermogen is het onderstel inderdaad hetzelfde als bij bvb een 135i, met dien verstande dat BMW zijn onderstellen tegenwoordig echt laks maakt zodat de amateur die zich, met zijn tevele centen, een 135i koopt, toch nog op de weg blijft.
                                          Door die luie afstelling, rijden de lagere modellen echt lomp.

                                          En misschien moet je inderdaad echt eens met een goeie Ford Focus bvb gaan rijden. Of met een Peugeot 407. Daar kunt ge uw naam mee schrijven.
                                          Degene die die beweeglijk noemt en daar BMW DNA in vindt, die moet ofwel echt eens met andere autos gaan rijden, of die is volslagen merkenblind.
                                          Klopt deels wat ge zegt. Maar met een peugeot 407 uw naam schrijven, zo'n boot dat dat was .

                                          Maar het is niet enkel met een 116d of 320d of een andere diesel. Zo'n 320i rijdt even "lomp" als een 320d. En wat is het voordeel van zo'n 320i tov een 320d? Voor mij persoonlijk niets, behalve een meerverbruik..

                                          Als ik in die klasse mocht shoppen was het terug een leon of een focus, voor mij de 2 leukste wagens uit hun klasse imo..

                                          ps: zonder dit te zeggen met een wijzende vinger maar gij zijt ook een beetje veel merkenblind hoor , altijd zit ge maar op bmw's te zagen. Maar mercedes is even "erg", net als audi..
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X