Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Ik heb laats de nieuwe cayenne gezien en daar stond diesel op de spatbord . Wat een schande.
    Jij bent waarschijnlijk zo iemand die alles wat geen 911 is, geen echte Porsche vindt? Weet wel dat het die dingen die Porsche in leven gehouden hebben. Ik heb er helemaal niets op tegen dat ze andere modellen uitbrengen naast de 911 a la Cayenne/Panamera, maar ik vrees echter wel dat ze richting premiummerk gaan nu ze ook met diesels bezig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Waarom voor een Porsche kiezen als je voor hetzelfde bedrag ook deze wagens kan kopen:
      Iets met jeugddroom, verliefdheid, hartstocht,...
      Het enige vervelende is dat je er zo mee in de picture komt, er zou van mij gerust DAF mogen opstaan.

Comment

Porsche heeft een zeer goed imago - betrouwbaar, waardevast, veilig en niet té protserig - en er zijn zeer veel Porsche-eigenaren die er daarom een aanschaffen. Er zijn vandaag de dag slechts weinig Porsche-chauffeurs die een Porsche kopen voor het echt sportieve. Want face it: hoe vaak zie je een GT2 of GT3 rijden? Of een Cayman (die een betere wegligging heeft dan een doorsnee 911)? Anders gezegd: zeer veel Porsche-eigenaars zijn Porsche-liefhebbers, geen autoliefhebbers. Merken als AM of Maserati hebben veel minder zo'n merkgericht publiek. Maar om op het topic terug te komen: doe mij maar een Lotus Evora of een Nissan GT-R. 'k Heb het altijd al meer voor de underdog gehad Of als het dan toch een Porsche moet zijn, dan graag een Cayman R, een 928, een 930 of - oh nostalgie in een fris jong kleedje - een 911 Sport Classic (al zijn de LED's vooraan niet echt mooi te noemen). En doe ook maar de 959, omdat hij zo "dwars" is.
        Last edited by ; 05/12/2010, 13:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten

Dus zeggen dat je met een Lamborghini of Ferrari rijdt heeft minder impact denk je? Vrij loos argument imo.
          Idd denk ik ook.

Volgens mij ligt het aan de veelzijdigheid. Betrouwbaar, sportief maar ook niet té, combinatie sportief en 'beschaafd', ook niet zo opvallend, waardevast en iedereen heeft wel iets met Porsche. En ja tenslotte.. het is nog altijd Porsche

Daar een Ferrari/Lambo mss net iets té patserig is (meestal ook met bijbehorende opvallende kleur), net iets té schreeuwerig, etc denk ik dat Porsche gewoon een veilige keuze is.

Ik ben ook wel fan van Porsche, maar geef mij uiteindelijk dan toch maar een Maser, Lambo of Ferrari. De enige Porsche waar ik écht geld voor zou neertellen is een 964 of 993 turbo

Comment

Het is wel zo dat je met een Porsche sowieso meer kilometers kan doen dan met de meer exclusieve merken. Ik heb nog nooit iemand elke dag Knokke-Brussel zien doen met een Ferrari maar kom er wel meerdere tegen met en Porsche. De wagens worden dus ook veel als daily gebruikt waardoor de exclusiviteit sowieso anders is dan bij een Ferrari.

Maar persoonlijk zou ik dus ook voor de Mas gaan en niet voor de Porsche want om een daily te kopen kan je evengoed bij Renault/Citroen gaan :-). Heb je beter waar voor je geld imho.

Op vlak van restwaarde denk ik wel dat een Ferrari/Lambo/Mas sowieso zijn waarde zal behouden door zijn exclusiviteit terwijl een Porsche koopje steeds te vinden valt .. dat zegt genoeg over de exclusiviteit
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Porsche is een stuk zuiniger dan bovenstaande wagens, ook betaal je er een stuk minder taks en verzekering op. Maar de voornaamste reden gaat gewoon zijn dat veel mensen willen kunnen zeggen dat ze met een Porsche rijden.
              Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Voor de betrouwbaarheid!
              klopt hetgeen hierboven staat.
              En met een Porsche moet je geen schrik hebben om +100.000km met een wagen te doen hetgeen ik met een Lamborghini of Ferrari niet zo zeker zou weten.
              Voordeel Porsche volgens mij :
              - aankoop goedkoper dan b.v.: Lamborghini of Ferrari
              - Verbruik : zuiniger dan de Italiaanse merken
              - onderhoudskosten : goedkoper in onderhoud
              - Cayenne , Panamera : plaats voor 4 - 5 volwassenen , wat in de andere gevallen niet zo is
              - minder opvallend , wat voor sommigen ook een nadeel kan zijn.

Enkele jaren geleden is een week een Porsche Cayman S ter beschikking gehad en hiermee gaan werken , en je verschiet ervan hoeveel volk er ineens over u bezig is en vooral over de Porsche
              Dus zijn er blijkbaar nog veel die denken als je met een Porsche rijd dat je rijk bent
              Ist voor deel van een BMW of Mercedes tov Porsche
              Met een Lamborghini ofzo zal je dit nog vele harder hebben.
              Moest ik het geld hebben zou ik eerder een Audi R8 overwegen dan b.v een 911
              Exclusief en betrouwbaar.
              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
              www.musclecarrent.be

Comment

Alle argumenten zijn al genoemd. Een Porsche is mooi, de 911 zelfs legendarisch, zuinig, betrouwbaar, waardevast. Hoewel in de openingspost wordt aangehaald dat je ze meer en meer begint te zien, blijft een Porsche toch wel exclusief. Ok, in Knokke zie je ze op alle hoeken en kanten van de straat, maar hier in ons dorp blijft het toch een minderheid.

Ook weet ik dat veel mensen een Porsche kopen, maar 'm ook weer snel verkopen. Dan praat ik vooral over een 911, wat toch de meest 'echte' Porsche is imo. Zo'n Posche is zelfs in standaard livrei een sportwagen met bijbehorende stugge ophanging. Veel mensen kiezen daarom snel weer voor een wat meer comfortabele wagen. Toch rijden de Porsches van vandaag wat gemakkelijker dan eentje van pakweg 15 jaar geleden. Dat maakt dat ze meer bruikbaar en bereikbaar zijn geworden voor het gewone dagdagelijks verkeer.

Ik denk er zelf ook aan om ooit terug een Porsche te kopen. Toch zal ik uitgebreid gaan testrijden vooraleer ik een 911 zal kopen. Er zijn nl. nog andere wagens op de markt die mij interesseren. Ik denk dan aan de Maserati, maar ook aan de waanzinnig knappe nieuwe BMW 6. Deze wagens zijn eerder GT's, maar hebben dan ook het voordeel dat ze meer plaats bieden en ook comfortabel kunnen zijn.
                Last edited by BMWMB; 05/12/2010, 14:15.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Maar de voornaamste reden gaat gewoon zijn dat veel mensen willen kunnen zeggen dat ze met een Porsche rijden.
                  Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                  Wat hier vaak vergeten wordt is dat VEEL mensen zo'n wagen NIET kopen voor de rijeigenschappen maar gewoon voor de uitstraling, prestige, imago, ...

Porsche heeft een hoge naambekendheid en staat voor duur en luxe bij jan met de pet, en dat is vooral wat voor deze mensen telt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                  Een Porsche is en blijft een icoon.
                  Porsche staat voor rijkdom, klasse en snelheid.

Mensen zijn en blijven schapen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
                  Eens ze dan iets duurder kunnen betalen kopen ze het eerste dat in hun opkomt en waarvan ze zeker zijn dat hun buren en het gepeupel weten hoe duur het is.

Dit zijn exact de redenen waarvoor ik mij ene heb aangeschaft.

Q.E.D.

Comment

Er zijn verschillende redenen.

Er is geen enkele auto met meer geschiedenis dan de 911. Als je er vroeger als kleine jongen regelmatig eentje zag, is de kans groot dat je meteen verkocht bent. Ze zien er ook al 47 jaar hetzelfde uit dus als je eenmaal van het model en concept houdt, blijf je erbij.

De meeste Italianen en Astons waren vroeger zo onbetrouwbaar als de pest, dus als de eigenaar die er vroeger problemen mee hadden, gaan niet snel een nieuwe kopen dan. Maar wel een betrouwbaardere 911.
                    Lambo's en Ferrari's waren vroeger te hardcore en vielen te veel op dus velen kozen in die tijd voor een 911 en bleven trouw aan de 911.

Comment

Jij bent dan ook een van de 13 personen in Belgie die wel met een porsche rijdt waarvoor hij gemaakt is e
                      Domme redenering in mijn ogen.

Een Carrera of Turbo is een heerlijke GT om dagelijks je kilometers te doen. Als je een Porsche hebt moet je niet altijd met het mes tussen de tanden rijden.

Van mijn part mag je ook rustig voorttuffen met het verkeer in een GT3 of GT2.

Comment

Een Porsche is en blijft een icoon.
                        Porsche staat voor rijkdom, klasse en snelheid.

Mensen zijn en blijven schapen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
                        Eens ze dan iets duurder kunnen betalen kopen ze het eerste dat in hun opkomt en waarvan ze zeker zijn dat hun buren en het gepeupel weten hoe duur het is.

Meer moet je daar niet achter zoeken.
                        De Porsche eigenaars die echt met hun auto kunnen rijden waarvoor hij gemaakt is zijn een enorm kleine minderheid.
                        En anderen doen juist het omgekeerde

Comment

Jij bent waarschijnlijk zo iemand die alles wat geen 911 is, geen echte Porsche vindt? Weet wel dat het die dingen die Porsche in leven gehouden hebben. Ik heb er helemaal niets op tegen dat ze andere modellen uitbrengen naast de 911 a la Cayenne/Panamera, maar ik vrees echter wel dat ze richting premiummerk gaan nu ze ook met diesels bezig zijn.

Neen zeker niet . Er zijn mensen die een boxster bv niet porsche waardig vinden . Zo ben ik zeker niet . De meesten zouden verschieten als ze wisten hoe ver de grenzen van zo een boxster ligt. De Cayenne staat bij mij op nummer 1 de nieuwe niet die vind ik echt spuuglelijk alleen diesel vind ik no go op een porsche ook van die hybride toestanden . Dan staat er nog diesel op in koeieletters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            als je een deftige ontwikkeld linker-been hebt voor de koppeling is dat idd geen probleem. Na een half uurtje filerijden leer je snel genoeg zo vaak mogelijk je auto in neutraal te zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
                              Iets met jeugddroom, verliefdheid, hartstocht,...
                              Het enige vervelende is dat je er zo mee in de picture komt, er zou van mij gerust DAF mogen opstaan.
                              Plak er dan maar een VW embleem op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Domme redenering in mijn ogen.

Een Carrera of Turbo is een heerlijke GT om dagelijks je kilometers te doen. Als je een Porsche hebt moet je niet altijd met het mes tussen de tanden rijden.

Eindelijk eens een nuchter antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Volgens mij heeft dit niks te maken met Cayenne en/of Panamaeras.
                                  Ik denk dat er toch heel badge rijders onder eender welk model rijden bij Porsche. Porsche schuift op richting breed premium merk. En dat is vooral te wijten aan de veelvoud aan modellen. Een boxster, Cayman, Carrera 2S rijder kan evenveel badge rijder zijn.
                                  Hoeveel versie heb je van de 911 en straks ook de Panamera en Cayenne? Trouwens badge rijders heb je wel onder elk merk nee?
                                  Mijn ervaring is dat exclusiviteit zijn tol eist in service, kosten, en miserie. Dat is na zulk avontuur ook een verklaring dat mensen teruggrijpen naar "klassiek" duits. Er is daar ook wel miserie, maar die raakt meestal opgelost en kan je relatief laten servicen in je buurt.
                                  Het klopt wel dat het aantal Porsches exponentieel groeit.
                                  Je mening over badge-rijders volg ik, hoor. Er zijn er ook heel wat bij BMW, Audi, Mercedes..., da's waar.
                                  Maar binnen het Porsche-gamma vind je meer die een Cayenne kopen owv de show dan voor de Porsche passie. De verkoopcijfers van de Cayenne zijn daar in mijn ogen een bewijs van: toen de Cayenne nog niet in diesel bestond, werden er gem. 40% verkocht in V6, 15% in Cayenne S en de rest in Turbo/Turbo S. Als je de nieuwste Cayenne versie bekijkt, zit de mix op 90% diesel en 10% op benzinemodellen. Als je dan rekening houdt met het feit dat de diesel quasi hetzelfde rijdt als de Touareg, dan kan je natuurlijk heel wat argumenten aanhalen qua stijl, interieur, betere stuurrespons of snedigere aandrijflijn, maar veel heeft dan te maken met de badge die er op de neus prijkt.
                                  Met de Panamera aankoopredenen is dit veel minder het geval, maar ook daar zal je in verhouding meer show-off publiek terugvinden dan bij de 911, Boxster of Cayman kopers.

Zoals steeds is het niet helemaal zwart/wit, en begrijp me niet verkeerd: de redenering "iedere Panamera-rijder of Cayenne-rijder is een badge-rijder" is natuurlijk ook niet waar. Trouwens, ik blijf ook bij de eerste zin van mijn eerdere post: het zijn gewoonweg verdomd goeie sportkarren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    Lamborghini Gallardo: 120 000 iBTW

Ferrari F430: 130 000 iBTW

3 Auto's die op vlak van exclusiviteit beter scoren dan een Porsche in mijn ogen die zich (na aftrek/terugtrek van de BTW) zich in dezelfde prijsklasse bevinden van een normaal uitgeruste Porsche (100 000 + opties).
                                    Okkazieprijzen vergelijken met nieuwprijzen is nonsens imo.
                                    Zoek eens op wat een 997 C2 nog moet kosten in okkazie? Dat is de helft van bovenvermelde F430.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
                                      Voordeel Porsche volgens mij :
                                      - aankoop goedkoper dan b.v.: Lamborghini of Ferrari
                                      - Verbruik : zuiniger dan de Italiaanse merken
                                      - onderhoudskosten : goedkoper in onderhoud
                                      - Cayenne , Panamera : plaats voor 4 - 5 volwassenen , wat in de andere gevallen niet zo is
                                      - minder opvallend , wat voor sommigen ook een nadeel kan zijn.

maar komaan, dan koop je toch beter geen "speciale kar"? knipoog aan Swede: ze kopen beter een beierse diesel nietwaar?
                                      Dat zijn nu net redenen waarom ik ofwel een dagelijkse robuuste kar zou kopen die nog duzend keer beter is in opgesomde argumenten ofwel een over the top kar die tenminste over the top is.
                                      Porsche = mossel noch vis. Betaalbaar icoon ja; maar ik ben niet voor iconen zonder inhoud.

Occazie ferrari >>>>> nieuwe porsche.

Comment

Dus omdat je een sportkar koopt spelen budget, verbruik en onderhoud plots geen rol meer?

Comment

LOL

"zou"

Tot ge daar staat met uw centen, nekeer zien wat ge dan ZOU doen.

Koop gij u maar uwe occazie Ferrari voor 140K, zal ik voor die prijs mij ne nieuwe Porsche kopen. En we gaan er elk 25.000 km/jaar mee rijden, 5 jaar lang, en na die 5 jaar nog eens spreken

Comment

Working...
                                          X