Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij de Porsche modellen Boxster en Cayman is het nog mogelijk voor de gewone werkende mens om zo een aan te schaffen en te kunnen onderhouden. En hiermee kan men dagelijks naar zijn werk enz . Dus zijn merken als Ferrari , Maserati , Lamborghini geen haalbare kaart denk ik.
    Daarstraks nog in garage te Kontich (QCR) 2 Gallardo's en 1 Ferrari zien staan en ik vind persoonlijk als autoliefhebber deze ook knapper dan een Porsche Carrera.
    Maar als je het kostenplaatje na enkele jaren uitrekent zal je tenzij je enorm veel geld verdient voor de Porsche kiezen.
    Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
    www.musclecarrent.be

Comment

Ik heb maar vluchtig door het topic gelezen, maar "gebruiksgemak" heb ik hier nog niet zien staan.

Ik ben 1.96m groot, en als ik ooit de centen heb voor een sportwagen zal het bijna een Porsche moeten zijn, da's zowat de enige waar ik en uitkan zonder mijn benen te breken en een nekwervel te moeten verwijderen.

Een 911 valt nog redelijk gemakkelijk te parkeren, probeer eens een ferrari ofzo achteruit ergens in te parkeren? Een porsche heeft de afmetingen van een gewone auto en is in veel gevallen ook gewoon bruikbaar als gewone auto. Dat hebben geeneen van zijn concurrenten mee.

En hoewel het er soms over is qua verschillende versies, er is voor iedereen wel een 911 variant te koop die aan zijn/haar wensen voldoet (cabrio, gt3, turbo, ...). Bij de meeste concurrenten heb je slechts 1 of 2 motorkeuzes en de optie met of zonder dak.

Vroeger zou ik ook liever een ferrari gehad hebben, maar nu zou ik toch voor een porsche gaan, net omdat "iedereen" er eentje heeft. Dan heb je een sportwagen, en kan je je toch vrij discreet verplaatsen zonder dat iedereen vies naar je kijkt.

Iedereen die trouwens beweert dat verbruik en onderhoudskosten van geen belang zijn bij een sportwagen heeft ofwel veel te veel geld, ofwel bijlange niet genoeg om er eentje te kopen. Je hoeft echt niet superrijk te zijn om een deftige Porsche te kopen. Als autoliefhebber ben je al iets sneller geneigd om je spaarcentjes in een sportkar te steken, en dan heb je liefst zoveel mogelijk waar voor je zuurverdiende centen.

Comment

Prachtig
        Ik amuseer me rot met het lezen van dit topic
        Een liefhebber koopt een Porsche omdat die er zot van is en dat geldt ook voor liefhebbers van andere merken
        Iemand die een auto koopt om het imago is verkeerd bezig maar het zij zo
        Als je een droom kunt verwezelijken en je krijgt er massa's plezier van dan is dat nog zo plezant
        Als je een RS vergelijkt met een italiaan dan is de betrouwbaarheid toch een troef en is de kostprijs een hoop min in vergelijking met een andere auto met dezelfde rijeigenschappen
        Die droom moet voor anderen daarom geen Porsche zijn maar ook een ander merk kan dat perfect verwezelijken
        Het probleem in Belgie is dat de zon in je ogen niet gegund wordt
        Als Iedere autoliefhebber de andere het gunt dan is dat nog zo plezant
        Onze Tomaat is inderdaad iemand die zijn auto gebruikt waar hij voor gemaakt is
        Ik hoop dat ook te doen
        Als je over 5km 2 uur rijdt met een GT3RS dan weet je wel hoe zwaar die koppeling is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
          Heb is een uur met een Cayman S (manueel) in de file gestaan en dat voelt idd ni goed aan voor t linkerbeen GT3 nog straffere koppeling mss?
          Een cayman heeft echt wel een lichte koppeling in vergelijking met een GT3, en ik kan het weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
            Een 911 valt nog redelijk gemakkelijk te parkeren, probeer eens een ferrari ofzo achteruit ergens in te parkeren? Een porsche heeft de afmetingen van een gewone auto en is in veel gevallen ook gewoon bruikbaar als gewone auto. Dat hebben geeneen van zijn concurrenten mee.
            Inderdaad. Een 911 Carrera of Turbo kan je perfect als daily gebruiken en is ook niet groter en breder dan de gemiddelde auto. Succes met je F430 in de gemiddelde parkeergarage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              Dan moet je erbij zeggen dat je voor 99% een sportwagen wil, je stekezot bent van het design en bijkomstig 1% zuinigheid en kosten wil.
              Was dat mijn motivatie geweest had hier nu een R8 in de garage gestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno RS Bekijk Berichten
                Als je een RS vergelijkt met een italiaan dan is de betrouwbaarheid toch een troef
                De italianen van tegenwoordig zijn helemaal niet meer zo onbetrouwbaar als vroeger hoor, hier thuis merken ze eerder het omgekeerde eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Was dat mijn motivatie geweest had hier nu een R8 in de garage gestaan.
                  Dan is de porsche dus een compromis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bruno rs Bekijk Berichten
                    ik amuseer me rot met het lezen van dit topic
                    een liefhebber koopt een porsche omdat die er zot van is en dat geldt ook voor liefhebbers van andere merken
                    iemand die een auto koopt om het imago is verkeerd bezig maar het zij zo
                    als je een droom kunt verwezelijken en je krijgt er massa's plezier van dan is dat nog zo plezant
                    22222

Comment

Dagelijks bruikbaarheid is mogelijk, verbruik valt mee zeker nu met de PDK, rijhoogte voor drempels, goed zicht rondom, 2 zitjes + koffer voorin, redelijke lengte en niet overdreven breed, goede afwerking, ergonomie, betrouwbaar, efficiënt, beproefd en doorontwikkeld concept (+40 jaar), rijgedrag, hoge restwaarde, indien gewenst zeer personaliseerbaar qua kleuren, opties, leder, etc. (but expensive ), banaler dan een Ferrari, Lambo, etc. (minder bekijks), extreem veel versies (zeker nu ) dus voor elk wat wils.

Naast al deze kwaliteiten ontbreekt de 911 zaken die de Italiaanse sportwagens wel hebben. Zaken zoals mooier geluid, emotie, meer irrationeel, 'gekheid', meer charme door bepaalde gebreken tov de 911, gezelliger, exclusiever, meer opvallend, specialer om mee te rijden (bv. enkel in de weekends als het mooi weer is), meer belevenis, meer 'flamboyance'.

Kortom is de 911 de rationelere keuze tov de Italiaanse merken. De Belg in het algemeen is imo een redelijk nuchtere en rationele mens en zal door bovengenoemde pluspunten eerder een 911 kopen dan een Italiaan. Maar toch heeft Porsche ook wel Crazy versies: GT3 RS, GT2 RS.
                      Last edited by Mvl; 05/12/2010, 21:52.
                      Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                      Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                      BMW 320d
                      Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Een cayman heeft echt wel een lichte koppeling in vergelijking met een GT3, en ik kan het weten
                        Ge moogt gerust zijn. Een Turbo ook, trouwens...

Comment

alleen ben ik de enige die het zegt.

Take two: waarom wel een maseratti kopen?

zelfde antwoord.

Take three: waarom wel een ferrari kopen?

zelfde antwoord.

dus zuinig etc... my ass. verkoopspraatjes.

Je gaat voorbij aan het feit dat vrijwel alle Porsches zakelijk aangeschaft worden. En dat "aangeschaft" is in de praktijk dus gewoon leasing.
                          En in die "gewone' leasing zitten eigenlijk nooit verkoopspraatjes maar daar zitten alle kosten in, vertaald naar een maandbedrag.

Ik vraag me af of de gemiddelde Porsche bezitter zich wel een Ferrari kan veroorloven zonder de prioriteiten te hoeven herzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            En dan zijn er ook nog velen die een Cayenne of Panamera kopen omdat een 911 simpelweg te duur en te onpraktisch is. Dus door een Cayenne of Panamera in hun garage te parkeren, komt die droom van "een Porsche in mijn garage" toch nog uit.
                            Euh... dat lijkt me een beetje kort door de bocht: een Pana zit toch min of meer in dezelfde prijzencategorie als een 911...? Een Cayenne, da's een ander paar mouwen.

Maar een Cayenne koop je toch niet als "willen maar niet kunnen" alternatief voor een 911? Die liggen mijlenver van mekaar af als concept. De Cayenne is gewoon een redelijk goed alternatief voor een andere SUV of break. Als goedkoper alternatief voor een 911 koop je eerder een Cayman of Boxster. En dan nog: sommige kenners kunnen misschien om bepaalde redenen wel eerder een Cayman verkiezen boven een 911.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Je gaat voorbij aan het feit dat vrijwel alle Porsches zakelijk aangeschaft worden. En dat "aangeschaft" is in de praktijk dus gewoon leasing.
                              En in die "gewone' leasing zitten eigenlijk nooit verkoopspraatjes maar daar zitten alle kosten in, vertaald naar een maandbedrag.

Ik vraag me af of de gemiddelde Porsche bezitter zich wel een Ferrari kan veroorloven zonder de prioriteiten te hoeven herzien
                              Als alle kosten in een maandbedrag zitten, spreek jij hier over "renting" of "operationele leasing". Die financieringsvorm komt weinig voor bij Porsche aanschaf. Wel "financiële leasing".

Comment

porsche is dagelijks inzetbaar en heeft nog een redelijke koffer.
                                iets dat een lambo of andere italiaan niet direct hebben.

toch ligt porsche nog altijd in het segment van ferarri enz. wat dan weer bij nissan niet waar is
                                ( we hebben het hier over de naam, niet prestaties )

ook zoals al eerder aangehaald, bij een porsche moet je een 3.6 of whatever aan tax betalen, wat redelijk meevalt TOV een ferarri corvette of sommige andere dure sportwagens.

verbruik van een porsche ligt ook een stuk lager dan dat van de lambo.

als laatste punt, voor mensen die niets van auto's kennen, kunnen altijd zeggen.

persoon X rijd met een porsche, ....en sportwagen.
                                of dit nu een boxter is, of een gt2, gt3 dat kan deze mensen de balle schelen. dat is hetgeen ze zien en hetgeen ze herkennen.
                                een ferarri of lambo herkennen ze ook nog wel, maar dat is al direct een pak duurder TOV een boxtertje aan te schaffen.

een maat van ook, rijd al vanaf zijn 22 met een porsche ( boxter ) rond.
                                dus nu komt hij over als een jong succesvol persoon die een dure wagen kan betalen.
                                Dat hij die auto mss maar 20k heeft betaald doet er op dat moment niet toe.

Comment

Dan is de porsche dus een compromis
                                  Wat bedoel je daar mee? Jij zegt dat 99% van de beslissing afhangt van het design. Had ik puur gekozen op design had ik een R8 gekocht. Maat het gaat hier niet over een schilderij he, het is een gebruiksvoorwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Als alle kosten in een maandbedrag zitten, spreek jij hier over "renting" of "operationele leasing". Die financieringsvorm komt weinig voor bij Porsche aanschaf. Wel "financiële leasing".
                                    Ge zit er al evengoed naast.
                                    Het verschil tussen renting en financiele leasing zit em in de restwaarde. Alles boven de 15% restwaarde zit in renting. En zijt maar zeker dat die vorm veel voorkomt bij Porsche aanschaf.

Ik denk daarentegen dat een operationele leasing (zoals de meeste firmawagens) iets is wat je amper gaat vinden bij exclusieve auto's. Denk dat je bij een operationele leasing trouwens met echt belachelijk hoge bedragen gaat zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

En dan is de vraag, wat is "kunnen verloorloven". Een Porsche kunnen betalen waar je 25.000 km/jaar mee rijdt, of misschien je ook een Ferrari kunnen veroorloven waar je maximaal 5000 km/jaar mee rijdt. Ik wil wel eens zien hoeveel mensen er een Ferrari of Lambo als daily gebruiken. En dan heb ik het over mensen die niet thuis werken.

Comment

Ge zit er al evengoed naast.
                                        Het verschil tussen renting en financiele leasing zit em in de restwaarde. Alles boven de 15% restwaarde zit in renting. En zijt maar zeker dat die vorm veel voorkomt bij Porsche aanschaf.

Ik denk daarentegen dat een operationele leasing (zoals de meeste firmawagens) iets is wat je amper gaat vinden bij exclusieve auto's. Denk dat je bij een operationele leasing trouwens met echt belachelijk hoge bedragen gaat zitten.
                                        You're right, ik was te snel . Waar ik vooral op wou reageren was "de maandprijs die alle kosten dekt" wat je in operationele leasing vind.

Comment

Lekkere postjes hier Een Porsche is gewoon een veredelde penisverlenging of een gebruiksvoorwerp voor posers op circuit.
                                          Er is wel één probleem, met een ander merk geraak je de helft van de tijd niet op dat circuit om te "posen".
                                          Natuurlijk voor sommigen is onder hunnen auto liggen ook een vorm van fun.
                                          Zegt dat de Jokke het gezegd heeft.

Comment

Working...
                                          X