Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn dan is de vraag, wat is "kunnen verloorloven". Een Porsche kunnen betalen waar je 25.000 km/jaar mee rijdt, of misschien je ook een Ferrari kunnen veroorloven waar je maximaal 5000 km/jaar mee rijdt. Ik wil wel eens zien hoeveel mensen er een Ferrari of Lambo als daily gebruiken. En dan heb ik het over mensen die niet thuis werken.
Als de vraag is waarom Porsche en geen ferrari/maseratti is het antwoord dus: ja maar ja, ik wil wel een wagen die beetje gebruiksvoorwerp kan zijn en daily kan zijn...
etc... etc...
compromis. Dat Porsche een uitstekende keuze is daarvoor ga ik niet betwisten.
Maar uiteraard voor mij is een Porsche geen daily wagen of toch geen geslaagde.
Het idee achter alles-in-een-wagen vind ik ook een jammerlijke zaak.
Wanneer kan de Porsche zijn sportieve troeven eigenlijk uitspelen? EN in de file is zo een wagen toch saai en oncomfortabel?
Daarom zeg ik: pak een circuitkar en kom daarmee niet op straat. en gebruik een daily als daily.
Comment
-
Een Ferrari kopen zou voor mij de verwezenlijking zijn van een jongensdroom maar in nieuwwaarde ligt deze toch een pak boven mijn budget. Uiteraard overweeg ik een okkazie Ferrari te kopen maar behalve een 456 en Scaglietti zijn er geen mogelijkheden om de kinderen mee te nemen. Dus ben ik in mijn situatie eigenlijk al verplicht een derde wagen bij te kopen wat resulteert in extra budget.
Als je dan rationeel gaat denken kom je uit bij Porsche 911 uit; op een trackday kan je je uitleven naar hartelust, dagelijks naar het werk vertoeven in een luxueus afgewerkt interieur, de kinderen die passen perfect in de stoeltjes achter, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenAls je dan rationeel gaat denken kom je uit bij Porsche 911 uit;
Geen schande, ik maak er ook, maar toch compromis.
Dus ben ik in mijn situatie eigenlijk al verplicht een derde wagen bij te kopen wat resulteert in extra budget.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenMaar is en blijft compromis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn een Ferrari is geen compromis?
Neen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenMaar is en blijft compromis.
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenIk wil dat toch eens becijferd zien. Occazie ferrari + eenvoudige wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenJe vraag was waarom het aantal Porsches talrijker is dan bvb Ferrari, Lambo, ... Zijn multifunctioneel karakter zal hier zeker één van zijn, alsook zijn prijs, alsook dat een Porsche een jongensdroom kan zijn zoals een Ferrari in mijn geval.
Die okkazie ferrari wordt dan mijn derde auto, die andere mijn hoofdwagen mij kennende zal dit dan geen eenvoudige wagen worden.
Comment
-
Heb je er al bij stil gestaan dat mensen gewoon ook Porsche kopen omdat ze van het merk houden, omdat ze de kwaliteiten appreciëren, omdat een Porsche elke dag bruikbaar is, omdat het verbruik meevalt... Er zijn nog altijd mensen die een auto kopen omdat die hen aanstaat en NIET om de show te stelen (zoveel mogelijk opvallen) en niet omdat mensen toch maar zouden kijken naar met wat ze rijden... Uit dat rijtje auto's zou ik zelf de Porsche verkiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenHeb je er al bij stil gestaan dat mensen gewoon ook Porsche kopen omdat ze van het merk houden, omdat ze de kwaliteiten appreciëren, omdat een Porsche elke dag bruikbaar is, omdat het verbruik meevalt... Er zijn nog altijd mensen die een auto kopen omdat die hen aanstaat en NIET om de show te stelen (zoveel mogelijk opvallen) en niet omdat mensen toch maar zouden kijken naar met wat ze rijden... Uit dat rijtje auto's zou ik zelf de Porsche verkiezen.
Ik spreek hier niet over beoordeling. Dat komt wellicht zo over bij hen die om de foute redenen een Porsche hebben. Maar aan hen die een Porsche hebben gekocht omdat ze absoluut die Porsche wouden : proficiat.
Aan hen die om de foute redenen (extern aan de kwaliteiten van de wagen zelf) er voor kiezen: schrijf je eens in op autoforum.
Comment
-
Zoals al eerder is aangehaald zal ik het eens op mijn vader toepassen.
- veel meer garages
- de onderhoudskosten zijn lager en de wagen moet minder vaak een beurt krijgen
- de 'prestige' is minder als ferrari, lamborghini, ... maar zeker nog voldoende
- de kofferruimte is sowieso groter, wat hem handiger maakt moest ge toch eens iets meepakken
- de service in de garage was sowieso fantastisch, moest dit niet zo zijn dan kies je een andere garage
ik betwijfel of dit zomaar kan bij de exclusievere merken vanwege de weinige garages
laatste en belangrijkste pijnt: je vergelijkt occasies met nieuwe wagens, nieuwe lambo's en ferraris kosten al snel het dubbele van de porsche
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenLekkere postjes hierEen Porsche is gewoon een veredelde penisverlenging of een gebruiksvoorwerp voor posers op circuit.
Er is wel één probleem, met een ander merk geraak je de helft van de tijd niet op dat circuit om te "posen".
Natuurlijk voor sommigen is onder hunnen auto liggen ook een vorm van fun.
Zegt dat de Jokke het gezegd heeft.Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Nooit gedacht dat mijn thread zoveel reacties zou uitlokken.
Ik heb heel de topic doorgelezen en het valt mij gewoon op dat er niet tot 1 conclusie kan gekomen worden. Iedereen koopt een wagen om een andere reden:
- De één voor de badge op de koffer;
- De ander uit een jongensdroom;
- De ander om te stoefen tegenover zijn buur;
- De ander uit flexibiliteit om zowel trackdays te kunnen doen als daily trips;
- Voor de één zijn look het meest belangrijke, de andere is een compromis het beste.
- Sommige kijken wel degelijk naar het verbruik van de wagen
- en zo meer...
Een auto kiezen is en blijf een emotioneel gegeven maar ik blijf er bij, liever een tweedehandse Maserati dan een Porsche. De Mas voldoet aan alle punten hierboven gemeld maar is exclusieveren wel voor minder geld (2de hands).
Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
In mijn geval is het simpel.
Zoek voor hetzelfde budget eens een auto die dezelfde papieren kan voorleggen als een gt3. Dus zowel prestaties op circuit zonder te moeten modden als dagelijkse inzetbaarheid als betrouwbaarheid, voor die (nieuw)prijs.
En voor wie het nog niet zou weten, een Porsche was zeker geen jongensdroom van mij. Nooit Porschist geweest. Een Ferrari of ander merk ook niet trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenZoek voor hetzelfde budget eens een auto die dezelfde papieren kan voorleggen als een gt3. Dus zowel prestaties op circuit zonder te moeten modden als dagelijkse inzetbaarheid als betrouwbaarheid, voor die (nieuw)prijs.in Mercedessen dikwijls ook geen badgerijders?
Het "probleem" is dat Porsche gewoon winst wil maken, zoals zo goed als elk bedrijf, en ziet dat het in meerdere segmenten goed kan scoren. En vergeet niet dat ze dan ook kwaliteit bieden anders blijven zulke spellekes niet duren.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenZo,
Ik stelde mij deze vraag al een lange tijd maar wet het antwoord nog steeds niet.
Ik zie de laatste jaren het aantal Porsches op de baan exponentieel stijgen. Wat vroeger een exclusief merk was is vandaag voor iedere goed boerende zelfstandige/particulier de norm geworden. Mensen kijken niet meer om voor een Boxter, Cayman of een Caynenne. Ge moet al met een Panamera uit de hoek komen om wat aandacht te trekken, en dan nog. Eens je er 10 spot op een dag is de exclusiviteit toch ook alweer weg.
Vandaar dit topic.
En ten tweede vind ik dit maar een vaag topic. Waarom kiest de ene voor pastoriestijl, de andere voor cottage, modern,...? Niettemin toch een antwoord omdat ik er een paar dingen wil aan toevoegen.
-Je gaat er precies van uit dat je als "P-rijder" bewust aandacht wil trekken en "exclusief" zijn. Het is toch gewoon allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeuren? Wat dat "exclusieve" betreft, Porsche verkoopt nu jaarlijks (globaal) ongeveer 80.000 auto's. Nieuwe target onder VW is om daar 150.000 van te maken. Nog minder exclusief dus. So what? Dat zal me er echt niet van weerhouden om in de toekomst een andere P. te kopen. Niet dat de volgende automatisch weer een P. wordt, maar het minder exclusieve zal in geen geval een argument zijn.
-Je zegt dat een Porsche "de norm is geworden voor iedere goed boerende particulier/zelfstandige". Als er maar zoveel "goed boerenden" zouden zijn als er jaarlijks Porsches worden verkocht in België, dan zou de economie nu op zijn gat zitten.
-Mijn daily is tegenwoordig een Cayenne diesel. Dat is het model dat strijd levert met de 924 voor de titel van "Meest foute Porsche ooit". En weet je wat? Het is by far de beste daily die ik ooit heb gehad, voor mijn gebruiksomstandigheden. Bovendien kost die me maandelijks minder dan de vorige daily (ML320). Soms kan een P. dus ook rationeel zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenMaar als je exclusief wil zijn met een Porsche, koop je best een Cayman S...
Dan ben ik zowel fout als exclusief.
Doet dat maar eens na met een ander merk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenJoepie!
Dan ben ik zowel fout als exclusief.
Doet dat maar eens na met een ander merk
Comment
Comment