Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
    Dus omdat je een sportkar koopt spelen budget, verbruik en onderhoud plots geen rol meer?
    Ma Daann toch, weet ge da ni? Iemand die een auto kan kopen van 100.000 euro trekt zich niks aan van een jaarlijkse running cost van 10.000 of 50.000 euro, want die zijn toch zo rijk als de zee diep is, nee?

Comment

Dus omdat je een sportkar koopt spelen budget, verbruik en onderhoud plots geen rol meer?
      inderdaad ja
      Ik zou daar toch geen 20 000km jaar mee doen.
      En nogmaals: het gaat over mij en mijn ideeën. Ik ben geen fascist.
      fabia dieselke + ferrari >>>>> 2 porschekes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommie Bekijk Berichten
        denk je dat echt ?

Ben jij dan akkoord met een onderhoud van 1750 euro op je gemiddelde kar van 30.000 euro ? Bij wijze van spreken.

Geld blijft geld voor iedereen behalve de superrijken hoor.
        qft

45

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Ma Daann toch, weet ge da ni? Iemand die een auto kan kopen van 100.000 euro trekt zich niks aan van een jaarlijkse running cost van 10.000 of 50.000 euro, want die zijn toch zo rijk als de zee diep is, nee?
          100 000 € = 2 x 50 000€ = 3 x 33 333€.
          Als ik een wagen van 100 000€ zou kunnen kopen, is dat onmiddellijk een benz S tiens. Niet iedereen is zot van een Porsche. Punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            100 000 € = 2 x 50 000€ = 3 x 33 333€.
            Als ik een wagen van 100 000€ zou kunnen kopen, is dat onmiddellijk een benz S tiens. Niet iedereen is zot van een Porsche. Punt.
            Wat een prachtig antwoord, compleet naast de kwestie.

Comment

Stebenz is een beetje totale nonsens aan het uitkramen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                Stebenz is een beetje totale nonsens aan het uitkramen.
                Eigenlijk komt het er in zijn ogen op neer dat je beter een Pagani Zonda kan kopen voor in t weekend, en als je dat niet kan en dan maar een Porsche koopt ben je een beetje "willen maar niet kunnen".

Comment

Alles tot en met een GT3 is niet echt qua prijs vergelijkbaar met wat jij hier noemt. En dan is een Carrera 4S toch wel een redelijk financieel gezien berijkbare sportwagen.

Om in hetzelfde prijssegment te blijven, moet je modellen als de GT3 en de GT3RS daartegenover zetten. In het algemeen worden de hardcore porsches meer gekozen door echte liefhebbers dan modellen als de F430 en de Gallardo om maar twee modellen te noemen. (Vergelijking met Scuderia en Superleggera gaat helemaal niet op gezien de verdubbeling van de prijs).

De voorkeur voor een GT3 ipv een F430 zal wel te wijten zijn aan het feit dat het baangevoel en stuurprecisie hoger liggen?

Comment

als je een deftige ontwikkeld linker-been hebt voor de koppeling is dat idd geen probleem. Na een half uurtje filerijden leer je snel genoeg zo vaak mogelijk je auto in neutraal te zetten
                    Heb is een uur met een Cayman S (manueel) in de file gestaan en dat voelt idd ni goed aan voor t linkerbeen GT3 nog straffere koppeling mss?
                    Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                    www.musclecarrent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
                      Heb is een uur met een Cayman S (manueel) in de file gestaan en dat voelt idd ni goed aan voor t linkerbeen GT3 nog straffere koppeling mss?
                      Heb met bijde gt3's gereden 996 en 997 allebij hard . Koppeling is te straf daarom dat ik liever flippers achter het stuur wil bij zulke wagens .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        In mijn ogen is het verbruik van de wagens niet echt een argument. Het zijn allemaal sportwagens die meer dan gemiddeld verbruiken. Zowel de Maserati als de Porsche verbruiken gemakkelijk 10l/100. Dat zou op zich geen argument mogen zijn. Er kleeft geen ECO badge op die wagens voor een reden

Echter, zoals hier vermeld, denk ik dat de totale prijs per kilometer inderdaad hoger ligt bij een niet-Porsche maar laat ons eerlijk zijn, als je 100 000 euro kan uitgeven aan een wagen zal dat onderhoud van 5000 euro wel geen verschil maken toch?

Een Porsche kopen om te kunnen zeggen "ik rij met een Porsche" is er in mijn ogen al helemaal over al zullen er waarschijnlijk veel mensen zijn die dat doen en ook maar nipt kunnen betalen. Ik rij met een Lambo klink sowieso een stuk leuker :p

De originele aankoopprijs van de niet-Porsche wagens ligt een stuk hoger dus je zal wel op de tweedehandsmarkt moeten zoeken, mss dat mensen niet graag met tweedehandse wagens rijden? Maar ik denk dat op zo'n niveau niet veel slechte tweedehandse wagens bestaan.
                        Ik vind 12l en 20l/100km toch wel een serieus verschil .
                        Taksen bij een Porsche liggen ook lager.
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

Comment

Ik ben zelf niet de grootste 911 fan maar het is een feit dat wagens als Maserati en Ferrari toch nog steeds een stuk duurder zijn in onderhoud en gewoonweg minder betrouwbaar zijn dan een Porsche. Maar in de klasse van de 911 zou ik zeker en vast iets anders kopen maar dan de AstonMartin AM V8 of de Audi R8 4.2,die hebben toch een iets minder circuit inborst waar de 911 voor mij dan weer wel nr 1 zou zijn.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Eigenlijk komt het er in zijn ogen op neer dat je beter een Pagani Zonda kan kopen voor in t weekend, en als je dat niet kan en dan maar een Porsche koopt ben je een beetje "willen maar niet kunnen".

ach ja zeg ... ik wou eigenlijk vooral hier over praten:

waarom koop je een porsche?
                            Daar wil ik een antwoord op.
                            omdat hij zuinig is en goedkoop in onderhoud is vind ik een zeer zwakke argumentatie.

Comment

is geen zwakke argumentatie hé. Het is niet omdat je een sportwagen wil je automatisch de astronomische rekeningen wil die bij een Ferrari horen
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                ach ja zeg ... ik wou eigenlijk vooral hier over praten:

waarom koop je een porsche?
                                Daar wil ik een antwoord op.
                                omdat hij zuinig is en goedkoop in onderhoud is vind ik een zeer zwakke argumentatie.
                                Waarom koop jij een 300CE?

Comment

Waarom koop jij een 300CE?
                                  niet omdat hij zuinig is neen

Stijl, geur, design, rijgevoel
                                  en gewoonweg bloooooooedmooi ja

en ok, bij ons ook een beetje meer uniek terwijl ik juist niet echt opval...

Comment

Je hebt net het antwoord op je eigen vraag gegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      is geen zwakke argumentatie hé. Het is niet omdat je een sportwagen wil je automatisch de astronomische rekeningen wil die bij een Ferrari horen
                                      Dan moet je erbij zeggen dat je voor 99% een sportwagen wil, je stekezot bent van het design en bijkomstig 1% zuinigheid en kosten wil.

Comment

Je hebt net het antwoord op je eigen vraag gegeven.

alleen ben ik de enige die het zegt.

Take two: waarom wel een maseratti kopen?

zelfde antwoord.

Take three: waarom wel een ferrari kopen?

zelfde antwoord.

dus zuinig etc... my ass. verkoopspraatjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
                                          Iets met jeugddroom, verliefdheid, hartstocht,...
                                          Het enige vervelende is dat je er zo mee in de picture komt, er zou van mij gerust DAF mogen opstaan.
                                          Idd. Een Porsche (vooral de 911) spreekt de mensen om die reden meer aan dan andere, iets minder bekende merken van sportwagens.
                                          OK, Ferrari is voor velen ook een jeugddroom, maar een Porsche is rationeler (kostenplaatje) en Duits (betrouwbaarheid).
                                          En dan zijn er ook nog velen die een Cayenne of Panamera kopen omdat een 911 simpelweg te duur en te onpraktisch is. Dus door een Cayenne of Panamera in hun garage te parkeren, komt die droom van "een Porsche in mijn garage" toch nog uit. Bovendien zijn SUV's "in": weer een argument pro de Cayenne.
                                          Die badge zal natuurlijk ook grotendeels meespelen, maar toch niet alleen. Immers, i.p.v. een duurdere 911 kan je even goed een Ferrari kopen, en dat klinkt beter dan de zoveelste "ik rijd met een Porsche". In dat opzicht is bv. een 911 Turbo nog een vrij onopvallende kar.
                                          Zelf zou ik allicht alleen een Porsche kopen als het een 911 is. Ik ben niet SUV-gezind, maar mocht ik er momenteel eentje in huis (moeten) halen, het zou geen Cayenne zijn, denk ik. Idem met de Panamera. En een Cayman: die zou ik moeten testen, maar een BMW Z4 is minder opvallend en mogelijks ook een rationelere keuze.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X