Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dus omdat je een sportkar koopt spelen budget, verbruik en onderhoud plots geen rol meer?
Ma Daann toch, weet ge da ni? Iemand die een auto kan kopen van 100.000 euro trekt zich niks aan van een jaarlijkse running cost van 10.000 of 50.000 euro, want die zijn toch zo rijk als de zee diep is, nee?
Dus omdat je een sportkar koopt spelen budget, verbruik en onderhoud plots geen rol meer?
inderdaad ja
Ik zou daar toch geen 20 000km jaar mee doen.
En nogmaals: het gaat over mij en mijn ideeën. Ik ben geen fascist.
fabia dieselke + ferrari >>>>> 2 porschekes.
Ma Daann toch, weet ge da ni? Iemand die een auto kan kopen van 100.000 euro trekt zich niks aan van een jaarlijkse running cost van 10.000 of 50.000 euro, want die zijn toch zo rijk als de zee diep is, nee?
100 000 € = 2 x 50 000€ = 3 x 33 333€.
Als ik een wagen van 100 000€ zou kunnen kopen, is dat onmiddellijk een benz S tiens. Niet iedereen is zot van een Porsche. Punt.
100 000 € = 2 x 50 000€ = 3 x 33 333€.
Als ik een wagen van 100 000€ zou kunnen kopen, is dat onmiddellijk een benz S tiens. Niet iedereen is zot van een Porsche. Punt.
Wat een prachtig antwoord, compleet naast de kwestie.
Stebenz is een beetje totale nonsens aan het uitkramen.
Eigenlijk komt het er in zijn ogen op neer dat je beter een Pagani Zonda kan kopen voor in t weekend, en als je dat niet kan en dan maar een Porsche koopt ben je een beetje "willen maar niet kunnen".
Alles tot en met een GT3 is niet echt qua prijs vergelijkbaar met wat jij hier noemt. En dan is een Carrera 4S toch wel een redelijk financieel gezien berijkbare sportwagen.
Om in hetzelfde prijssegment te blijven, moet je modellen als de GT3 en de GT3RS daartegenover zetten. In het algemeen worden de hardcore porsches meer gekozen door echte liefhebbers dan modellen als de F430 en de Gallardo om maar twee modellen te noemen. (Vergelijking met Scuderia en Superleggera gaat helemaal niet op gezien de verdubbeling van de prijs).
De voorkeur voor een GT3 ipv een F430 zal wel te wijten zijn aan het feit dat het baangevoel en stuurprecisie hoger liggen?
als je een deftige ontwikkeld linker-been hebt voor de koppeling is dat idd geen probleem. Na een half uurtje filerijden leer je snel genoeg zo vaak mogelijk je auto in neutraal te zetten
Heb is een uur met een Cayman S (manueel) in de file gestaan en dat voelt idd ni goed aan voor t linkerbeen GT3 nog straffere koppeling mss?
In mijn ogen is het verbruik van de wagens niet echt een argument. Het zijn allemaal sportwagens die meer dan gemiddeld verbruiken. Zowel de Maserati als de Porsche verbruiken gemakkelijk 10l/100. Dat zou op zich geen argument mogen zijn. Er kleeft geen ECO badge op die wagens voor een reden
Echter, zoals hier vermeld, denk ik dat de totale prijs per kilometer inderdaad hoger ligt bij een niet-Porsche maar laat ons eerlijk zijn, als je 100 000 euro kan uitgeven aan een wagen zal dat onderhoud van 5000 euro wel geen verschil maken toch?
Een Porsche kopen om te kunnen zeggen "ik rij met een Porsche" is er in mijn ogen al helemaal over al zullen er waarschijnlijk veel mensen zijn die dat doen en ook maar nipt kunnen betalen. Ik rij met een Lambo klink sowieso een stuk leuker :p
De originele aankoopprijs van de niet-Porsche wagens ligt een stuk hoger dus je zal wel op de tweedehandsmarkt moeten zoeken, mss dat mensen niet graag met tweedehandse wagens rijden? Maar ik denk dat op zo'n niveau niet veel slechte tweedehandse wagens bestaan.
Ik vind 12l en 20l/100km toch wel een serieus verschil .
Taksen bij een Porsche liggen ook lager.
Ik ben zelf niet de grootste 911 fan maar het is een feit dat wagens als Maserati en Ferrari toch nog steeds een stuk duurder zijn in onderhoud en gewoonweg minder betrouwbaar zijn dan een Porsche. Maar in de klasse van de 911 zou ik zeker en vast iets anders kopen maar dan de AstonMartin AM V8 of de Audi R8 4.2,die hebben toch een iets minder circuit inborst waar de 911 voor mij dan weer wel nr 1 zou zijn.
Eigenlijk komt het er in zijn ogen op neer dat je beter een Pagani Zonda kan kopen voor in t weekend, en als je dat niet kan en dan maar een Porsche koopt ben je een beetje "willen maar niet kunnen".
ach ja zeg ... ik wou eigenlijk vooral hier over praten:
waarom koop je een porsche?
Daar wil ik een antwoord op.
omdat hij zuinig is en goedkoop in onderhoud is vind ik een zeer zwakke argumentatie.
Iets met jeugddroom, verliefdheid, hartstocht,...
Het enige vervelende is dat je er zo mee in de picture komt, er zou van mij gerust DAF mogen opstaan.
Idd. Een Porsche (vooral de 911) spreekt de mensen om die reden meer aan dan andere, iets minder bekende merken van sportwagens.
OK, Ferrari is voor velen ook een jeugddroom, maar een Porsche is rationeler (kostenplaatje) en Duits (betrouwbaarheid).
En dan zijn er ook nog velen die een Cayenne of Panamera kopen omdat een 911 simpelweg te duur en te onpraktisch is. Dus door een Cayenne of Panamera in hun garage te parkeren, komt die droom van "een Porsche in mijn garage" toch nog uit. Bovendien zijn SUV's "in": weer een argument pro de Cayenne.
Die badge zal natuurlijk ook grotendeels meespelen, maar toch niet alleen. Immers, i.p.v. een duurdere 911 kan je even goed een Ferrari kopen, en dat klinkt beter dan de zoveelste "ik rijd met een Porsche". In dat opzicht is bv. een 911 Turbo nog een vrij onopvallende kar.
Zelf zou ik allicht alleen een Porsche kopen als het een 911 is. Ik ben niet SUV-gezind, maar mocht ik er momenteel eentje in huis (moeten) halen, het zou geen Cayenne zijn, denk ik. Idem met de Panamera. En een Cayman: die zou ik moeten testen, maar een BMW Z4 is minder opvallend en mogelijks ook een rationelere keuze.
Comment