Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eco-wagen die caravan kan trekken. 20 tot 25K. Wat te kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eco-wagen die caravan kan trekken. 20 tot 25K. Wat te kiezen?

Een kennis van mij is aan het uitkijken voor een nieuwe wagen.

Momenteel heeft hij een citroën xsara picasso 2.0D 136pk waar hij ook de caravan mee trekt.

Hij wil nu graag een nieuwe wagen kopen, die volgende eigenschappen moet hebben:

-ecologisch zijn
    -de caravan (1200kg) kunnen trekken
    -tussen de 20 en 25K euro kosten

De man in kwestie denkt momenteel aan een plug-in-hybride, wat nu wat begint op te komen.

Waaraan zouden jullie denken?

Oja, hij heeft geen voorkeur diesel of benzine, of lpg, of ...

Alvast bedankt.

Ik weet dat eco zijn en een caravan trekken niet echt samengaan

Comment

Ford focus al niet... de eco's kunnen niet uitgerust worden met een trekhaak (gewichtbesparend:p) toch volgens mijn vorig bezoekje aan de ford dealer

Comment

Ecologisch: bedoelt hij effectief ecologisch, of met staatspremie?
        Indien het eerste, vergeet dan maar hybrides, en al helemaal als ze een caravan moeten trekken.
        Ik ben ook allesbehalve voorstander van diesel, zeker als het moet rijmen met ecologie, maar aangezien er dikwijls een caravan moet worden getrokken lijkt me dit de beste keuze in dit geval. Een benzine zal dan al snel wat meer verbruiken.
        Tenzij het echt niet vaak is, dan kan hij gaan voor een koppelrijke turbobenzine.
        Je moet inderdaad opletten met al die ecoreeksen, vele kunnen niet met een trekhaak worden geleverd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Ecologisch: bedoelt hij effectief ecologisch, of met staatspremie?
          Indien het eerste, vergeet dan maar hybrides, en al helemaal als ze een caravan moeten trekken.
          Ik ben ook allesbehalve voorstander van diesel, zeker als het moet rijmen met ecologie, maar aangezien er dikwijls een caravan moet worden getrokken lijkt me dit de beste keuze in dit geval. Een benzine zal dan al snel wat meer verbruiken.
          Tenzij het echt niet vaak is, dan kan hij gaan voor een koppelrijke turbobenzine.
          Je moet inderdaad opletten met al die ecoreeksen, vele kunnen niet met een trekhaak worden geleverd.
          Hij had het over echt ecologisch, dus liever ook geen diesel (fijn stof).
          Zit tegenwoordig op iedere af-fabriek diesel eigenlijk al een roetfilter trouwens?
          Het constructieproces van een hybride mag dan wel niet zo ecologisch zijn, ermee rijden is het toch wel iets meer dan een gewone auto denk ik? Bij ons komt dit neer op een 50gCO2/km voor een prius dacht ik ergens gelezen te hebben. Je hebt natuurlijk wel de batterijen die niet zo ecologisch zijn, da's waar.

Ze gaan zowat 2x per jaar weg met de caravan, maar in de toekomst kan dit misschien wel meer worden, geen idee eigenlijk.

Comment

Land Rover Freelander Td4-e lijkt me ideaal. Andere opties zou ik bij Volvo of BMW zoeken,niet echt dé ecomodellen maar die hebben ook zuinige "normale" modellen

edit: indien geen diesel ben ik fan van VAG TFSI en de Ecoboost motoren die je oa bij Ford en Volvo terug vindt
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
              Hij had het over echt ecologisch, dus liever ook geen diesel (fijn stof).
              Zit tegenwoordig op iedere af-fabriek diesel eigenlijk al een roetfilter trouwens?
              Het constructieproces van een hybride mag dan wel niet zo ecologisch zijn, ermee rijden is het toch wel iets meer dan een gewone auto denk ik? Bij ons komt dit neer op een 50gCO2/km voor een prius dacht ik ergens gelezen te hebben. Je hebt natuurlijk wel de batterijen die niet zo ecologisch zijn, da's waar.

Ze gaan zowat 2x per jaar weg met de caravan, maar in de toekomst kan dit misschien wel meer worden, geen idee eigenlijk.
              50g/km nooit. Eerder 90 ofzo gok ik (theoretisch)
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

bmw was in't verleden zowat de slechste trekker van allemaal, opel en ford ni meegerekend
                maar tov de fransen

Comment

Prius met caravan op snelweg gaat behoorlijk wat CO2 de lucht in blazen hoor. Ik durf erom te wedden dat dat meer gaat zijn als bvb een Audi 1.8TFSI (om maar eentje te noemen met gelijke cilinderinhoud)
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    bmw was in't verleden zowat de slechste trekker van allemaal, opel en ford ni meegerekend
                    maar tov de fransen
                    ik vind an-sich een BMW ook geen trekauto maar als je een erg zuinige wagen met toch wat trekkracht zoekt kan je wel moeilijk om de BMW 320d heen hé

Comment

Als hij echt ecologisch bezig wil zijn moet hij alles in rekening brengen hé...
                      Zeg 'm dat hij dit eens leest...

Car Reviews, Videos, and News. AutoGuide․com has the latest new and used car reviews, prices, specifications and videos. Find Auto Insurance, New Car Loans, and get Dealer Price Quotes.

Comment

ik zou als trekauto sowieso automaat kiezen, en dan liefst een degelijke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik zou als trekauto sowieso automaat kiezen, en dan liefst een degelijke
                          Waarom?

Comment

omdat dat makkelijk is geen zweet

Comment

Best geen eco-diesels pakken, want die dingen hebben ze altijd van die belachelijk lange versnellingsbakverhoudingen gegeven om het verbruik te drukken. Niet echt ideaal om een caravan te trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Best geen eco-diesels pakken, want die dingen hebben ze altijd van die belachelijk lange versnellingsbakverhoudingen gegeven om het verbruik te drukken. Niet echt ideaal om een caravan te trekken.
                                Meeste eco diesels mogen ook niet uitgerust worden met een trekhaak, of indien wel enkel om een fietsendrager te bevestigen.

Comment

dubbelpost ...
                                  Last edited by ; 28/11/2010, 20:45.

Comment

Skoda Octavia Combi 1.8 TFSI 4x4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      Skoda Octavia Combi 1.8 TFSI 4x4
                                      Misschien wel interessant inderdaad. Tegenwoordig verbruiken die TFSI's ook niet meer zo veel denk ik.

En er zijn ook 5 iet of wat degelijke plaatsen in, wat ook een voorwaarde was eigenlijk.

Khad even gekeken naar de Subaru Legacy 2.0D, maar da's blijkbaar boven budget..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                        Misschien wel interessant inderdaad. Tegenwoordig verbruiken die TFSI's ook niet meer zo veel denk ik.

En er zijn ook 5 iet of wat degelijke plaatsen in, wat ook een voorwaarde was eigenlijk.

Khad even gekeken naar de Subaru Legacy 2.0D, maar da's blijkbaar boven budget..
                                        2.0 crdti 4x4 bestaat in DSG, maar dan wel +25k...
                                        Ik zou sowieso voor de 1.8 tfsi gaan. De ideale motor voor de Octavia.

Comment

Working...
                                        X