Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eco-wagen die caravan kan trekken. 20 tot 25K. Wat te kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Chevrolet Epica. 2.0 benzine mag 1600kg trekken en vind je voor 25.000.

Comment

316d is nog wel een goeie optie, zuinig en toch een 2.0 zonder te veel poespas.

Comment

eco en caravan sleuren gaan gewoon niet samen.
        En dat je aan een eco gaan caravan mag hangen is zever; Je kan zonder probleem die dichtgemaakte koelingen weer open maken en dan kan je daar zonder probleem trekhaak aanhangen. Met goedkeuring van de fabrikant trouwens. Stelden ze zelf voor toen mijn vader informeerde voor nieuwe wagen bij ford.
        Heb toevallig vorige week zo een honda hybride met caravan gezien dus het bestaat wel degelijk.
        En die Eco-shit steken ze maar waar ze willen; heb ben zelf aan 2de corsa; eerste was een niet eco verbruik 5.4l/100 km gemiddelde; den eco waar ik nu mee rij zit aan exact dezelfde waarde. Kan dit ook makkelijk controleren want rij er alle dagen 150km mee waarvan 141 autostrade waarbij ik altijd perfect 130 op teller rij; dus rijstijl; omstandigheden zijn identiek en dus ook het verbruik. maw die ecoflex badge achterop zegt niks

Comment

De nieuwe TTiD's van de Saab 9-3 SS gaan tot 180 PK / 400 Nm met een uitstoot van 119g. Voor dat vermogen en koppel is het een respectabel lage uitstoot. Een caravan krijg je er ook vlot mee van z'n plaats

Comment

De 307 SW stond indertijd op NL sites bekend als de beste auto om mee te trekken.
            Als je 1 van de laatste in occasie vindt?

Heeft dan dezelfde motor als de picasso waar hij uit komt.

In hoeverre mate je dat eco kan noemen moet je maaar zien.

't heeft een roetfilter en een redelijk verbruik van een liter of 6-7 (zonder caravan).

Ik denk in het globale plaatje dat dat properder is als pakweg een hybride maar das maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Comment

Als hij 1 maal per jaar sleept lijkt een Volvo V50 drive me perfect geschikt. Kan zelf met zwaardere koeling besteld worden. En heeft een laag verbruik en ECO premies. Weg geen race monster en op de snelweg zal je met caravan in 5 moeten blijven denk ik. (115pk en 270nm)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                Als hij 1 maal per jaar sleept lijkt een Volvo V50 drive me perfect geschikt. Kan zelf met zwaardere koeling besteld worden. En heeft een laag verbruik en ECO premies. Weg geen race monster en op de snelweg zal je met caravan in 5 moeten blijven denk ik. (115pk en 270nm)
                Met mijn Passat moet ik ook in 5 blijven hoor met een caravan van meer dan 1000 kg er achter
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

vreemd men broer zijn passat was indertijd speciaal aangekocht om 2000kilo en meer te trekken (boot) (2.0tdi dsg)
                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Als ik 120 bol met de X5 blijft de automaat ook in zijn 5 hangen... Als ik 130 rij dan bolt hij perfect in zijn 6...
                    Ik heb het lef niet om zo hard te gaan met zo een ding er achter
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Subaru Impreza 2,0d lijkt me de ideale auto voor het gevraagde 'lastenboek'. Die heeft een koppelrijke en krachtige 2l boxer diesel (supermotor!) met mussendorst. De auto heeft vooral een permanente vierwielaandrijving en dat scheelt een pak met een caravan.

Alternatief is de benzineversie (kan je laten leveren met probleemloze lpg-installatie) die een reductiebak heeft die je korte versnellingen vooruit geeft ('lage gearing'), super om zware lasten steil omhoog of op glad wegdek te sleuren. Nadeel is dat die echt weinig fut (koppel) heeft, hoewel de 150 pk's nog meevallen. De leuke boxerroffel is helaas bijna onhoorbaar door de goede geluiddemping, maar een sportuitlaat doet hier wonderen! Een goeie tweedehandse WRX (vind maar een!) tapt dan weer uit een ander vaatje. Maar misschien is het ook een alternatief.

Als het meer een suv-mens is, dan is er de Forester. Die heeft ook de boxerdiesel en permanente vierwielaandrijving, maar heeft een pak meer binnenruimte. Helaas ook wat hoger verbruik wegens kleerkastprofiel en gewicht. Prijs is ook wat hoger dan opgegeven.

Voordeel Subaru is dat ze oerdegelijk in elkaar zitten. Je moet de volgende 8 à 10 jaar geen auto meer kopen. Nadeel is dat ze zoals alle japanners nogal hoog afschrijven (uitgezonderd WRX & STI). Daar kan je natuurlijk weer je voordeel mee doen door een directiewagen of jonge tweedehands bij een Subarudealer aan te schaffen. Weet dat ze bij Subaru flinke kortingen geven. Een topdealer is Haestincks in Boom. Die man weet waarover hij spreekt en heeft altijd interessante demomodellen staan. ('t Heeft een paar keer niet veel gescheeld of ik reed zelf Subaru.)

Succes ermee.
                      Last edited by ; 08/12/2010, 13:56. Reden: schrijfouten ;o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Laat die 4x4 er toch af. Dat is het meerverbruik dat je een heel jaar door hebt niet waard in mijn ogen. Met een caravan van dat formaat kom je echt wel toe met een voorwiel-aangedreven wagen Tenzij je echt op wintervakantie wil gaan met de caravan ook natuurlijk.

Wat is de reden om de Picasso te vervangen? Kwam die tekort om de caravan te trekken? Tevreden van de ruimte?

Hangt er een beetje vanaf hoe vaak je gaat kamperen en wanneer, wij gaan ook in de herfste en dergelijke kamperen en dan is een 4x4 echt wel een groot pluspunt, probeer uw caravan maar eens uit het gras te trekken na een paar dagen regen met een fwd of rwd, veel succes

Comment

Ik zou ook opteren voor de Subaru Impreza boxer diesel, kost tussen de 21 000 en 24 000 euro en in Nederland, het grote sleurhuttenland, wordt Subaru al jaren trekauto van het jaar.

Comment

op kamping help je elkaar

Comment

Subaru had ik ook al in gedachten.
                              De impreza is wel een stuk kleiner dan de Legacy, maar die kost te veel nieuw, en ik veronderstel dat hij een nieuwe wagen wil kopen.
                              Hij wil liever geen diesel, omdat benzine meer eco is, en blijkbaar vallen benzineboxermotoren niet echt op koppel te rijden.

Om 1x per jaar een caravan te trekken is het inderdaad niet echt nodig om 4x4 te hebben denk ik.

Kzal hem de voorgestelde wagens eens voorstellen, en dan kan hij al een keuze maken welke standen hij op het salon gaat bezoeken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                Subaru had ik ook al in gedachten.
                                De impreza is wel een stuk kleiner dan de Legacy, maar die kost te veel nieuw, en ik veronderstel dat hij een nieuwe wagen wil kopen.
                                Hij wil liever geen diesel, omdat benzine meer eco is, en blijkbaar vallen benzineboxermotoren niet echt op koppel te rijden.

Om 1x per jaar een caravan te trekken is het inderdaad niet echt nodig om 4x4 te hebben denk ik.

Kzal hem de voorgestelde wagens eens voorstellen, en dan kan hij al een keuze maken welke standen hij op het salon gaat bezoeken..
                                Als hij per se een ecologische benzine wil die toch een caravan kan trekken zou ik voor een auto met de 1.4TSI van volkswagen gaan. Niet te krachtig en tamelijk zuinig. Maar het gaat wel nog vooruit. Een octavia combi in 1.4TSI of 1.8TSI. Anders misschien een Touran.
                                Een kleine benzine (onder de 2.4L heeft mijns inziens een turbo nodig om het gebrek aan koppel te compenseren). En die zijn bij VW te vinden. Een touran kan ook goed zijn, maar vangt iets meer wind en is dus minder eco.

Comment

1.4 tsi is goed voor wagen alleen. Ik zou toch 1.8 tsi pakken om te trekken. Dan rij je toch iets rustiger op reserve.

Comment

Een 1400 is toch wat weinig, ongeacht hoeveel pk of koppel hij produceert. Als je al iets wel trekken, is het aangeraden om wat overschot te hebben.
                                    In Nederland zullen ze zelfs caravans met Octavia's 1.2 TSI's trekken maar dat draait waarschijnlijk binnen de kortste keren in de soep.

Comment

en de taks is nu ook weer niet doorslaggevend. 1800cc wat is da nu.

Comment

Ik denk ook dat een 1.4 wel redelijk weinig is als er nog 1200 kg achter hangt.
                                        In de octavia kan je ook enkel de 1.4 met 122pk en 200nM krijgen, en dat lijkt me veel te weinig.
                                        Toen wij deze zomer naar Zuid-Frankrijk reden met de Espace 1.9 dCi (270nm) met 5 personen hun bagage en een kar met moto van 270 kg op had die al moeite toen het begon te stijgen..

Ik vraag me ook af wat voor verschil het zou geven als je met de caravan erachter gaat rijden met
                                        - de 1.4 met 160pk en 240nM
                                        -de 1.8 met 160pk en 250nM
                                        Mijn logisch verstand zegt me dat die 1.8 daar beter mee om zal gaan?

Maar ik ben zeker akkoord dat als hij naar benzinemotoren gaat kijken het een turboblok zal moeten zijn, want dat koppel onderin is toch een groot voordeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                          Ik vraag me ook af wat voor verschil het zou geven als je met de caravan erachter gaat rijden met
                                          - de 1.4 met 160pk en 240nM
                                          -de 1.8 met 160pk en 250nM
                                          Mijn logisch verstand zegt me dat die 1.8 daar beter mee om zal gaan?
                                          really?

1800 zal meer koppel hebben onderin en het blok zal minder stress hebben.

Maar ik ben zeker akkoord dat als hij naar benzinemotoren gaat kijken het een turboblok zal moeten zijn, want dat koppel onderin is toch een groot voordeel.
                                          als hij een democratisch betaalbare motor wil ja.

Comment

Working...
                                          X