Nog steeds geen andere wagen gekocht (de eerste is nog steeds niet verkocht) maar ik hou nog alle opties open. Ik kan de extra bedenktijd wel gebruiken want ben er nog steeds niet uit 
Deze twee, misschien minder voor de hand liggende keuzes, wil ik toch even voorleggen.
Twee totaal verschillende wagens, maar dat maakt de keuze ook zo moeilijk.
De MG is een optie omdat ik deze voor een zeer lage prijs kan krijgen, en mijn vader deze ook wel ziet zitten. Het gaat om een MG uit 2003 met 4800km.
Voordelen:
- auto die beter past bij iemand van mijn leeftijd
- sportief rijgedrag
- cabrio
- vrij hoge fun factor
- RWD
Nadelen:
- minder betrouwbaar -> duurdere onderdelen
- niet echt veilig te noemen bij nat wegdek
- weinig comfort
- niet echt dagelijks bruikbaar doorheen het hele jaar
De Subaru. Mijn moeder is niet echt fan van de MG om bovengenoemde nadelen... Belangrijkste punt was: betrouwbaarheid. Dus dan denk ik aan Duits of Japans. En om het iets of wat betaalbaar te houden, een Jap dus. In dit geval zou het gaan om een Forester van 1998-2003.
Voordelen:
- betrouwbaar + goedkope onderdelen (?) ik weet eigenlijk vrij weinig over deze wagen, ook al omdat je het merk vrij weinig ziet in het straatbeeld. Is hier een reden voor?
- SUV dus meer comfort
- dagelijks bruikbaar
- AWD + grotere wagen -> veilig
Nadelen:
- niet zo heel zuinig vermoed ik (eventueel op LPG zetten?)
- minder leuk rijgedrag
- niet echt een auto die je bij een 18-jarige zou plaatsen
Wie kan mij meer vertellen over deze twee wagens, en tips geven die me zouden kunnen helpen bij het uiteindelijke besluit?
OF eventueel nog een andere optie geven, uiteraard indien voldaan aan bepaalde voordelen, en liefst niet te veel van de genoemde nadelen
Shoot!

Deze twee, misschien minder voor de hand liggende keuzes, wil ik toch even voorleggen.
Twee totaal verschillende wagens, maar dat maakt de keuze ook zo moeilijk.
De MG is een optie omdat ik deze voor een zeer lage prijs kan krijgen, en mijn vader deze ook wel ziet zitten. Het gaat om een MG uit 2003 met 4800km.
Voordelen:
- auto die beter past bij iemand van mijn leeftijd
- sportief rijgedrag
- cabrio
- vrij hoge fun factor
- RWD
Nadelen:
- minder betrouwbaar -> duurdere onderdelen
- niet echt veilig te noemen bij nat wegdek
- weinig comfort
- niet echt dagelijks bruikbaar doorheen het hele jaar
De Subaru. Mijn moeder is niet echt fan van de MG om bovengenoemde nadelen... Belangrijkste punt was: betrouwbaarheid. Dus dan denk ik aan Duits of Japans. En om het iets of wat betaalbaar te houden, een Jap dus. In dit geval zou het gaan om een Forester van 1998-2003.
Voordelen:
- betrouwbaar + goedkope onderdelen (?) ik weet eigenlijk vrij weinig over deze wagen, ook al omdat je het merk vrij weinig ziet in het straatbeeld. Is hier een reden voor?
- SUV dus meer comfort
- dagelijks bruikbaar
- AWD + grotere wagen -> veilig
Nadelen:
- niet zo heel zuinig vermoed ik (eventueel op LPG zetten?)
- minder leuk rijgedrag
- niet echt een auto die je bij een 18-jarige zou plaatsen
Wie kan mij meer vertellen over deze twee wagens, en tips geven die me zouden kunnen helpen bij het uiteindelijke besluit?
OF eventueel nog een andere optie geven, uiteraard indien voldaan aan bepaalde voordelen, en liefst niet te veel van de genoemde nadelen

Shoot!
Comment