Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru Forester of MG TF ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subaru Forester of MG TF ?

Nog steeds geen andere wagen gekocht (de eerste is nog steeds niet verkocht) maar ik hou nog alle opties open. Ik kan de extra bedenktijd wel gebruiken want ben er nog steeds niet uit
    Deze twee, misschien minder voor de hand liggende keuzes, wil ik toch even voorleggen.

Twee totaal verschillende wagens, maar dat maakt de keuze ook zo moeilijk.

De MG is een optie omdat ik deze voor een zeer lage prijs kan krijgen, en mijn vader deze ook wel ziet zitten. Het gaat om een MG uit 2003 met 4800km.

Voordelen:
    - auto die beter past bij iemand van mijn leeftijd
    - sportief rijgedrag
    - cabrio
    - vrij hoge fun factor
    - RWD

Nadelen:
    - minder betrouwbaar -> duurdere onderdelen
    - niet echt veilig te noemen bij nat wegdek
    - weinig comfort
    - niet echt dagelijks bruikbaar doorheen het hele jaar

De Subaru. Mijn moeder is niet echt fan van de MG om bovengenoemde nadelen... Belangrijkste punt was: betrouwbaarheid. Dus dan denk ik aan Duits of Japans. En om het iets of wat betaalbaar te houden, een Jap dus. In dit geval zou het gaan om een Forester van 1998-2003.

Voordelen:
    - betrouwbaar + goedkope onderdelen (?) ik weet eigenlijk vrij weinig over deze wagen, ook al omdat je het merk vrij weinig ziet in het straatbeeld. Is hier een reden voor?
    - SUV dus meer comfort
    - dagelijks bruikbaar
    - AWD + grotere wagen -> veilig

Nadelen:
    - niet zo heel zuinig vermoed ik (eventueel op LPG zetten?)
    - minder leuk rijgedrag
    - niet echt een auto die je bij een 18-jarige zou plaatsen

Wie kan mij meer vertellen over deze twee wagens, en tips geven die me zouden kunnen helpen bij het uiteindelijke besluit?
    OF eventueel nog een andere optie geven, uiteraard indien voldaan aan bepaalde voordelen, en liefst niet te veel van de genoemde nadelen

Shoot!

Even ter illustratie:

De 125pk versie.

De turbo-versie (misschien is deze wel moeilijk om te verzekeren)

Comment

Amai... Levendig topic.
      Veel reactie enzo

Comment

Wat wil je nu ?
        Je wil/gaat twee wagens met elkaar gaan vergelijken die geen enkel raakpunt kennen.Je vergelijkt een SUV met een roadster...why ?
        Je vergelijkt een Engelse wagen met een Japanner ?
        Dan gaat je japanner nog eens over subaru...'t topmerk van degelijkheid,veiligheid,snelheid en robustheid. Dit merk is nauwelijks gekend onder de doorsnee autokenner...en dit leg je zomaar naast engelse brol ????

Een subaru rijden is behoren tot een beperkt aantal rijders, die elkaar bijna allemaal kennen, die ook elkaar steeds begroeten bij 't passeren. Je komt thuis in een communitie die daar is om te helpen met raad en daad om je bij te staan.

Subaru rijden is zoveel meer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
          Wat wil je nu ?
          Je wil/gaat twee wagens met elkaar gaan vergelijken die geen enkel raakpunt kennen.Je vergelijkt een SUV met een roadster...why ?
          Je vergelijkt een Engelse wagen met een Japanner ?
          Dan gaat je japanner nog eens over subaru...'t topmerk van degelijkheid,veiligheid,snelheid en robustheid. Dit merk is nauwelijks gekend onder de doorsnee autokenner...en dit leg je zomaar naast engelse brol ????

Een subaru rijden is behoren tot een beperkt aantal rijders, die elkaar bijna allemaal kennen, die ook elkaar steeds begroeten bij 't passeren. Je komt thuis in een communitie die daar is om te helpen met raad en daad om je bij te staan.

Subaru rijden is zoveel meer !
          Ola, toch nog iemand die met een Forester rijdt hier
          Ik ga de wagens ook niet met elkaar gaan vergelijken, want ze hebben zo goed als 0,0 met elkaar gemeen. Maar dit zijn twee mogelijke keuzes.
          De MG omdat het tot de mogelijkheden behoort, en de Subaru omdat ik een betrouwbare Jap zocht.

Maar aan uw reactie te horen, dus overduidelijk voor de Subaru gaan?
          (jij kan mij dus vast en zeker wat meer vertellen over de wagen?)

MVG,

J.

Comment

, mooie reclamepraat van t'web.
            't Aantal MG-clubs is anders ook niet zo laag als je zou denken.

Een MG roadster uit 2003 is overigens een TF en die ziet er zo uit:

Tja, wil je praktisch en betrouwbaar: de Jap. Vind je dat niet zo belangrijk: de Engelsman. Al valt 't onbetrouwbaar zijn nog best mee... maar bij een TF met nog geen 5.000 km op de teller zal je sowieso in de toekomst de koppakking nog gaan mogen vervangen.
            Last edited by sibi; 19/12/2009, 12:50.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ik rij met een forester diesel 2.0d 150/350. Wat niet te vergelijken is met een benzine boxer van enkele jaren terug. Maar één ding hebben ze gemeen t' is kwaliteit..je koopt dit en je bent vertrokken voor verschillende jaren onbezonnen rijgenot.
              Bovendien kunnen ze allemaal bogen op 't feit dat hun kracht schuilt achter het symmetrical AWD systeem, met 't weer van dit moment is dit gegeven een garantie op save en veilig rijden zelfs op ijs -en besneeuwde wegen kom je waar je moet zijn. Imago hebben de wagens niet, dan moet je eerder naar Italiaans,Frans of Duits design...maar als 't op daden aankomt, gaan deze laatsten allemaal voor de bijl .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                , mooie reclamepraat van t'web.
                't Aantal MG-clubs is anders ook niet zo laag als je zou denken.

Een MG roadster uit 2003 is overigens een TF en die ziet er zo uit:

Tja, wil je praktisch en betrouwbaar: de Jap. Vind je dat niet zo belangrijk: de Engelsman. Al valt 't onbetrouwbaar zijn nog best mee... maar bij een TF met nog geen 5.000 km op de teller zal je sowieso in de toekomst de koppakking nog gaan mogen vervangen.
                De foto die ik plaatste was inderdaad een F, dat weet ik. Betrouwbaarheid is wel vrij belangrijk nu. Van het join de culasse probleem ben ik mij bewust, maar de wagen heeft ook 2 jaar stilgestaan en zal dus het nodige onderhoud kunnen gebruiken.
                Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                Ik rij met een forester diesel 2.0d 150/350. Wat niet te vergelijken is met een benzine boxer van enkele jaren terug. Maar één ding hebben ze gemeen t' is kwaliteit..je koopt dit en je bent vertrokken voor verschillende jaren onbezonnen rijgenot.
                Bovendien kunnen ze allemaal bogen op 't feit dat hun kracht schuilt achter het symmetrical AWD systeem, met 't weer van dit moment is dit gegeven een garantie op save en veilig rijden zelfs op ijs -en besneeuwde wegen kom je waar je moet zijn. Imago hebben de wagens niet, dan moet je eerder naar Italiaans,Frans of Duits design...maar als 't op daden aankomt, gaan deze laatsten allemaal voor de bijl .
                Het is inderdaad niet volledig te vergelijken maar ik vermoed dat het verbruik toch wel vrij hoog zal liggen?
                Voor de rest mag ik dus zeker zijn dat ik, bv. met een Forester met +- 120 000km nog vele jaren, zonder problemen zal kunnen rijden? En indien er kosten aan komen, deze relatief laag liggen?

Comment

Betrouwbaarheid en dure onderdelen valt echt wel goed mee bij zo'n MG...
                  Alleen de koppakking dus idd.

En als dagelijkse auto voor een 18 jarige die pas zijn rijbewijs heeft... ik vrees dat dat voor problemen vragen is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                    Betrouwbaarheid en dure onderdelen valt echt wel goed mee bij zo'n MG...
                    Alleen de koppakking dus idd.

En als dagelijkse auto voor een 18 jarige die pas zijn rijbewijs heeft... ik vrees dat dat voor problemen vragen is
                    How is that?

Comment

Omdat je dat gaat prakken

Serieus, als je nu met zo'n auto moet rijden in de sneeuw of in de regen met geen of weinig rijervaring dan beland je tegen een boom of in een gracht
                      Onderschat die auto's écht niet wanneer het glad ligt

Zolang het droog is dikke fun en een echte aanrader, dat wel
                      En er zit echt emotie in zo'n auto, is compleet anders dan een steriele japanner of duitser...

Maar als daily driver voor een 18 jarige heb ik mijn twijfels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                        Omdat je dat gaat prakken

Serieus, als je nu met zo'n auto moet rijden in de sneeuw of in de regen met geen of weinig rijervaring dan beland je tegen een boom of in een gracht
                        Onderschat die auto's écht niet wanneer het glad ligt

Zolang het droog is dikke fun en een echte aanrader, dat wel
                        En er zit echt emotie in zo'n auto, is compleet anders dan een steriele japanner of duitser...

Maar als daily driver voor een 18 jarige heb ik mijn twijfels
                        Mijn moeder heeft ook die twijfels, vandaar

Nu heb ik ook 125pk in een karretje van een goeie 1000kg, maar wel FWD. En die MG's durven inderdaad al eens schuiven.
                        Er ligt misschien 10 dagen sneeuw in een jaar maar het regent er wel 100... En als daily ook niet echt comfortabel vermoed ik.

Vandaar mijn tweede optie, die volgens mij wel voldoet aan alle vereisten

Comment

Ik heb het al lastig om mijzelf in de iets saaiere maar degelijke Toyota Avensis van mijn ouders onder controle te houden (2.0D) als 17-jarige. Neem je de MG, dan ben je echt verloren denk ik
                          Ik ben (jammer genoeg) van mening dat alles zwaarder dan een 1.6 benzine voor iemand van 17-18 jaar eigenlijk te zwaar is
                          Ik zou voor Sub gaan, die MG is een auto voor later...

Comment

dat type forester vind ik echt zo lelijk dat ik het een fantastisch knappe bak vind
                            ben er echt fan van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              dat type forester vind ik echt zo lelijk dat ik het een fantastisch knappe bak vind
                              ben er echt fan van

Bobo

Comment

Maar waarom dan geen gewone Impreza of Legacy? Dat rijdt toch al iets sportiever en dat ligt immo nog een stukje beter op de baan dan de Forester.

Comment

Zoiets bijvoorbeeld?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Of deze? Nog steeds 1 van de mooiste Subaru's ooit gemaakt, niet dat ge daar echt veel moeite moet voor doen

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                      Of deze? Nog steeds 1 van de mooiste Subaru's ooit gemaakt, niet dat ge daar echt veel moeite moet voor doen

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=169429108

Das echt geen geld voor veel auto.
                                      Geen wow prestaties of overdreven luxe, maar wel meer dan goede en degelijke auto! Als eerste wagen aan zo'n budget zou je al serieus moeten zoeken denk ik.

Comment

gij weet echt niet wat ge wilt he

die eerste Forester heeft dezelfde velgen als mijn Megane, dit even terzijde

Comment

Working...
                                        X