Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru Forester of MG TF ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb voor u de gulden middenweg gevonden.
    Ge wilt iets Japans voor de betrouwbaarheid en iets plezant om mee te rijden en daarom
    de MG.
    Welnu, koop dan een MX-5. Plezant om te rijden, legendarische
    betrouwbaarheid, redelijk goedkoop te vinden in 2de hands, enz.......

Zoiets bijv. :

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

1ste eigenaar, zo te zien goed onderhouden, hardtop erbij voor in de winter, niet teveel kms en
    van de prijs zal ook nog wel wat vanaf gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      die eerste Forester heeft dezelfde velgen als mijn Megane, dit even terzijde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Ge wilt iets Japans voor de betrouwbaarheid en iets plezant om mee te rijden en daarom
        de MG.

Zoiets bijv. :

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

1ste eigenaar, zo te zien goed onderhouden, hardtop erbij voor in de winter, niet teveel kms en
        Leuk alternatief!

Comment

Heel wat reacties precies Ok, here goes!

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
          Ik heb het al lastig om mijzelf in de iets saaiere maar degelijke Toyota Avensis van mijn ouders onder controle te houden (2.0D) als 17-jarige. Neem je de MG, dan ben je echt verloren denk ik
          Ik ben (jammer genoeg) van mening dat alles zwaarder dan een 1.6 benzine voor iemand van 17-18 jaar eigenlijk te zwaar is
          Ik zou voor Sub gaan, die MG is een auto voor later...
          Bwah, daar gaat het nu niet om... Hetgeen ik nu heb is sneller dan de MG
          Maar vooral dat het niet 100% betrouwbaar is, en niet echt een handige wagen voor alledaags gebruik.
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          dat type forester vind ik echt zo lelijk dat ik het een fantastisch knappe bak vind
          ben er echt fan van
          Hehe, so true Meestal lelijke wagens Subaru (beetje Toyota Corolla achtige voorkant). Maar bij die Forester vind ik dat heel goed meevallen. Hj ziet er ook iets robuuster uit, wat al heel wat scheelt... Het is geen design zoals bv. een X5, but it does the job.
          Maar euh, dan moet je de achterkant eens bekijken, net een bus
          Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
          Maar waarom dan geen gewone Impreza of Legacy? Dat rijdt toch al iets sportiever en dat ligt immo nog een stukje beter op de baan dan de Forester.
          Had ik ook al voor gekeken... Maar ik vind, als je een impreza hebt, moet het een GTT, WRX of STI zijn. Een 'gewone' lijkt dan zo banaal. Een legacy zegt mij niet veel eerlijk gezegd. Maar die eerste die hier gepost werd is nog wel nice. Dat is ook ongeveer het budget (liefst er nog onder maar goed).
          En qua prestaties zal dat niet veel schelen. Het zijn dezelfde motoren die er inliggen, en die Forester weegt ook 'maar' een goeie 1400kg.
          Qua rijgedrag; de boxer ligt laag geplaatst in de wagen, gewichtsverdeling is goed bedacht en hij is lager dan andere SUV's. Dus denk dat dit nog goed moet meevallen.
          Ook vind ik de Forester dan wel een meerwaarde hebben tov. de andere wagens. Groter enz.

Maar toon mij een interessante Legacy of Impreza en wie weet...
          Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          gij weet echt niet wat ge wilt he

die eerste Forester heeft dezelfde velgen als mijn Megane, dit even terzijde
          True I confess, er is al heel wat langsgekomen. Maar ik heb dan ook nog wat tijd om te beslissen. Vandaar dat ik alle opties nog openhoud. Maar toen had ik deze opties nog niet. En Subaru lijkt mij wel te voldoen aan vrij veel van de vereisten.
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          de MG.

Zoiets bijv. :

Had ik ook al aan gedacht, maar uiteindelijk zitten we dan met veel dezelfde problemen als bij de MG (behalve dan betrouwbaarheid).
          -> niet echt geschikt als daily.
          En btw way over budget
          Last edited by ; 19/12/2009, 20:02.

Comment

de tf natuurlijk
            wil je je vervelen achter je stuur, koop dan die suv, wil je dolle pret dan de tf
            zo'n tf is perfect te rijden in de winter. hardtop erop en gaan, we hebben zo veel klanten die het als enige auto gebruiken.
            wel rustig de tijd nemen om de auto te leren kennen. het weggedrag is veiliger (lees: toegankelijker) dan van een f
            koppakking laten vervangen samen met groot onderhoud kost iets van een 1000-1200€, bij veel merken heb je daar nog geen groot onderhoud alleen voor. En dat is dan ook het enige waar je kan mee sukkelen op zo'n TF
            en ik had graag eens geweten hoe goedkoop je die tf wel kunt kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
            ...en dit leg je zomaar naast engelse brol ????

Een subaru rijden is behoren tot een beperkt aantal rijders, die elkaar bijna allemaal kennen, die ook elkaar steeds begroeten bij 't passeren. Je komt thuis in een communitie die daar is om te helpen met raad en daad om je bij te staan.

Subaru rijden is zoveel meer !
            Idd, subaru's zijn onverwoestbare dingen. En kost twee keer niks op onderhoud.
            Heeft je zogezegde subaru familie je er dan nog nooit op gewezen dat die foresters van voor 2003 nog regelmatiger een koppakking doorblazen dan het K-series blok? en niet alleen een koppaking. Is er km-stand waarbij ze adviseren om de cat te vervangen, of moet je gewoon wachten tot het motorlampje wacht? En dan spreken we nog maar over twee probleempjes.
            lijken me echt wel superieure wagens, net als hun eigenaars wellicht.

Het wordt dringend tijd dat sommigen leren dat ieder merk miserie heeft. Zelfs de "legendarische" betrouwbaarheid van Toyota heeft de laatste jaren serieuze kloppen gehad. Auto's zijn techniek, en techniek gaat kapot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              de tf natuurlijk
              wil je je vervelen achter je stuur, koop dan die suv, wil je dolle pret dan de tf
              zo'n tf is perfect te rijden in de winter. hardtop erop en gaan, we hebben zo veel klanten die het als enige auto gebruiken.
              Even quoten van op het mgf forum

Oorspronkelijk geplaatst door Ronald MG TF
              Na 2 dagen op Belgische wegen te hebben "gegleden" ziet mijn TF-ke er zo uit... .

Clinicly insane zeg ik, maar oerend vet wel
              Wat een lijn toch

Comment

Ola, weer een pak argumenten bij.
                Maar dat is wat we nodig hebben, ruimte voor discussie!

Euhm hoe goedkoop? Laat ons zeggen voor 1/3 van de prijzen die je op internet vindt...

Comment

Idd, subaru's zijn onverwoestbare dingen. En kost twee keer niks op onderhoud.
                  Heeft je zogezegde subaru familie je er dan nog nooit op gewezen dat die foresters van voor 2003 nog regelmatiger een koppakking doorblazen dan het K-series blok? en niet alleen een koppaking. Is er km-stand waarbij ze adviseren om de cat te vervangen, of moet je gewoon wachten tot het motorlampje wacht? En dan spreken we nog maar over twee probleempjes.
                  lijken me echt wel superieure wagens, net als hun eigenaars wellicht.

Het wordt dringend tijd dat sommigen leren dat ieder merk miserie heeft. Zelfs de "legendarische" betrouwbaarheid van Toyota heeft de laatste jaren serieuze kloppen gehad. Auto's zijn techniek, en techniek gaat kapot.
                  Wij rijden thuis al jaren met Subaru's, ik zit al jaren op het Subaru-forum, zowel in België als in Nederland en ik heb nog nooit iemand horen klagen over die dingen.

Ik weet dat ge een MG fan bent, maar nu ook weer niet gaan overdrijven hé. Uiteraard gaat er al eens iets kapot, dat is bij elk merk zo, maar Subaru staat elk jaar in alle mogelijke statistieken en polls in de top van betrouwbaarheid, ik heb MG daar nog niet dikwijls weten staan .

Pas op, ik zou zelf ook voor de MG tf kiezen uit die 2, want de Forester zegt me niet echt veel, maar de kosten bij de Forester gaan toch wel wat lager uitvallen, denk ik.

Comment

En als onze vriend Cosworth echte kwaliteit wil, moet hij een Honda kopen

Comment

Wij rijden thuis al jaren met Subaru's, ik zit al jaren op het Subaru-forum, zowel in België als in Nederland en ik heb nog nooit iemand horen klagen over die dingen.

Ik weet dat ge een MG fan bent, maar nu ook weer niet gaan overdrijven hé. Uiteraard gaat er al eens iets kapot, dat is bij elk merk zo, maar Subaru staat elk jaar in alle mogelijke statistieken en polls in de top van betrouwbaarheid, ik heb MG daar nog niet dikwijls weten staan .

Pas op, ik zou zelf ook voor de MG tf kiezen uit die 2, want de Forester zegt me niet echt veel, maar de kosten bij de Forester gaan toch wel wat lager uitvallen, denk ik.
                      Als ik puur rijplezier wil ja, dan inderdaad voor de MG gaan. Maar uiteindelijk... Wat zijn die paar jaartjes, op een heel leven? Ik kan later nog genoeg snelle wagens kopen als ik er het geld voor verdien.
                      Enigste wat nu belangrijk is: betrouwbaar, veilig, relatief goedkoop, gebruiksvriendelijk.
                      En volgens u vind ik dat wel bij Subaru?
                      Tja... SUV's zeiden mij tot voor kort ook niet veel, maar na al heel wat gelezenen filmpjes bekeken te hebben over deze staat hij mij wel aan. Een leuke Impreza of Legacy mag ook, maar de Forester heeft dan toch een meerwaarde voor mij tov. deze wagens.
                      En als onze vriend Cosworth echte kwaliteit wil, moet hij een Honda kopen
                      Lol, waarom?
                      Mja, het enigste wat mij daar aanstaat is een Civic... En zoveel interessante vind je nu ook niet echt.

Comment

Een 2dehands blijft altijd een gok natuurlijk. Aan elke wagen kan iets schelen natuurlijk. Goed rondzien en niet overhaast iets kopen is daarom de boodschap.

En voor Subaru555

Honda>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Suba ru

Comment

Subaru's onverwoestbaar...
                          Katylisator stuk. (garantie)
                          Nu achterste aandrijfas werkt niet meer. Wss tandwiletje gespokt.
                          Morgen weer es naar de garage.

Comment

Voor de rest is het een toppie wagen om mee te rijden. Al heb ik wel gehoord van een kennis dat hij de 130 pk een beetje onderpowered vindt...
                            Forester wrx geen optie? vind je ook al voor 13 000 fzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              echt waar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                Voor de rest is het een toppie wagen om mee te rijden. Al heb ik wel gehoord van een kennis dat hij de 130 pk een beetje onderpowered vindt...
                                Forester wrx geen optie? vind je ook al voor 13 000 fzo
                                Bwah... Doet 0 naar 100 in 11 seconden. Geen wagen die uitnodigt om snel te rijden maar zwaar underpowered zou ik het niet noemen...

Er is inderdaad een turboversie van dezelfde wagen, qua prijs blijft dat hetzelfde. Maar ik weet niet of ik die verzekerd ga krijgen (177pk).

Comment

Ik heb mg daar al heel zeker weten staan, volgens model, maar ik volgde het en jij wellicht niet.

1.3% verschil, daar zal het wellicht niet in zitten zeker.
                                  en een 18de plaats in 2009, is dat de top?? dan hoort belgie ook bij de top van voetballanden in de wereld.

Op liefhebbersfora hoor je nooit veel geklaag, daarom zijn het ook liefhebbers.
                                  Ik zeg ook niet dat subaru rommel is, alleszinds niet minder dan MG , geef me een my2001 wrx sti en ik ben de gelukkigste mens op aarde. maar neerbuigendheid zoals van T'web is ook nergens goed voor, zeker niet als hij niet terecht is.
                                  maar discussieer voor mijn part gerust verder of wat betrouwbaar is en wat niet

maar moest ik een jonge gast zijn en ik heb het geld voor een tf dan liet ik eender welk merk suv links liggen.

Comment

What the hell Skoda tweede plaats?

Toyota en Honda scoren dus zéér goed? Mja... Wat voor modellen zitten daar tussen die op iets trekken (buiten de Civic) ?

Comment

Ga maar voor de MG!

Comment

Honda>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Suba ru

Voila, hier is het bewijs . Cosworth moet dus een Honda kopen

Comment

Working...
                                        X