Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Ik denk niet dat als die brug er staat ze ze binnen 40 of 50 jaar weer gaan afsmijten. Tegen dan is de industrie volgens mij al zodanig veranderd dat ze wel elders zal liggen, en komt die plaats vrij voor nieuwe wijken. De voorbije eeuw is dat niets anders geweest, dus waarom zou het in de toekomst ook niet zo zijn?
Het moet zelfs niet zo snel gaan, kijk maar naar het Eilandje.
Eilandje en gedempte zuiderdokken gaan vergelijken met de dokken en toegangsgeul Albertkanaal waar de Lange Wapper (mss) komt is zoals appelen met peren.
Den tijd van het Willemsdok en zuiderdoken ligt al lang achter ons. Toen werden de schepen nog per zak gelost. Diepgang en omvang van de schepen is ook al een heel ander verhaal. De grotere schepen kwamen toen gewoon aan de kaaimuur van de Schelde aanmeren.
Op de plaats waar de Lange Wapper zou komen zal altijd binnenscheepvaart varen.
De gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening (Gecoro) in Antwerpen bracht maandag een negatief advies uit over de bouwvergunningsaanvraag voor de Oosterweelverbinding met Lange Wapper.
De Gecoro adviseert de vergunningsaanvraag voor het project van de de Oosterweelverbinding negatief, "omdat ze op diverse vlakken onvoldoende uitgewerkt is en op vele vragen geen antwoord biedt", luidt het in een mededeling. Lees ook: 'Raad van wijzen maakt gehakt van BAM-tracé', het standpunt van redacteur Lex Moolenaar. Negatieve impact
"De samenhang van het project is niet gewaarborgd. De ontwikkelingsmogelijkheden van de stad worden in sterke mate beperkt. Op het vlak van mobiliteit is de aanvraag onvoldoende verantwoord. Op diverse plaatsen heeft het project een negatieve impact op natuur en landschap."
Bovendien vindt de Gecoro het ook niet correct dat een vergunningsaanvraag wordt ingediend op een ogenblik dat er nog vele vraagtekens zijn over het project en over het tracé. Verkeer scheiden
De Gecoro levert een negatief advies of voor het BAM-tracé, omdat die niet strookt met het ruimtelijk structuurplan van de stad. "Tenslotte is het vervolledigen van de Ring voor doorgaand verkeer dichtbij de stad ook een foutieve keuze op mobiliteitsvlak." Gecoro geeft de voorkeur aan een meer noordwaarts gelegen tracé zodat internationaal, regionaal en lokaal verkeer beter kunnen worden gescheiden.
"Om redenen van ruimtelijke ontwikkeling, verkeersdoorstroming en leefmilieu vraagt de Gecoro de stad om de Vlaamse Regering te verzoeken een of meerdere noordwaarts gelegen tracés verder uit te werken, zoals het Arup-Sum tracé, en dit binnen een te optimaliseren (inter)nationaal wegennetwerk dat rekening houdt met de omvorming van de A4 (Nederland) tot autosnelweg zodat het wegennet in samenhang met de A12, de Liefkenshoektunnel en de eventuele doortrekking naar de E17 een meer rastervormige structuur zou krijgen zodat het doorgaande verkeer verder van de stad wordt afgeleid."
Opmerkelijk: de vertegenwoordiger van Voka nam niet deel aan de stemming
Een noordelijkere aansluiting zorgt ervoor dat het verkeer over de E313/E34 sneller door de Kennedytunnel is dan over de nieuwe verbinding. Een noordelijkere aansluiting zou enkel goed zijn voor het verkeer op de A12 en E19, en enkel de E19 is een drukke aansluiting.
hoe langer hoe meer denk ik dat al die heisa rond dat stadsbrugje en die tunnel geen oplossing zijn. Zo lang die antieke kennedytunnel gebruikt wordt voor internationaal verkeer zal het altijd een probleem zijn.
Een hele grote ring rondom Antwerpen, daar geloof ik in. Moeilijk uitvoerbaar, maar je kan al niet meer zeggen dat dit dossier gemakkelijk is.
Huh? Linkeroever heeft nog wat door de brede lanen, maar downtown Antwerpen is lelijk, grauw, druk en onvriendelijk. Beetje zoals Brussel, nog zo een stad die ze van mij mogen platgooien.
Wat me wel opvalt als ik in Antwerpen werk voor de stad Antwerpen dan vooral, dan weten ze daar allemaal precies alles best en nu dat het over die brug gaat weten ze plots niet meer goed wat ze moeten doen.
Ik heb daar al politiekers zich weten moeien in projecten en projecten sturen zonder dat ze ook maar enig idee hadden over de inhoud. In dit dossier gaan ze dan plots besluitloos zijn ... In mijn ogen moet vooral de conclusie zijn dat een dossier als dit het lokale niveau overstijgt, voor de meeste lokale politici gaat een project als dit hun petje te boven.
Is heel mooie brug, maar zie zo een mastodont eens staan, belemmert stadsgroei totaal. Een brug/viaduct hoort niet boven een stad te liggen, maar naar een stad te gaan. Gent is ook helemaal 'verkloot' door de afrit van de autostrade die tot in het stadscentrum loopt, en we moeten aan de toekomst denken. Steek die baan maar onder de grond.
Denk eens aan de veiligheid ... de belgische hulpdiensten hebben al moeite op de Brusselse en Antwerpse Ring .. wat denk je dat er gaat gebeuren als er een accident
gebeurt met camions in een tunnel ? Ik wil daar niet tussenstaan (zeker niet in België).
Daarnaast is een tunnel veel vervuilender, veel slechter voor het mileu.
Ik ben geen fan van de Wever, maar hij had verdorie wel gelijk in de Zevende dag! Die tunnel gaat nog een pak meer kosten (kosten liggen wss nog 3x zo hoog dan geschat), en zoals hij verkondigde "je moet geen referendum houden over infrastructuur, maar over andere dingen zoals bv. ethische kwesties" Volledig mee akkoord.
En waarom zouden de antwerpenaren hierover kunnen oordelen, hebben ze allemaal het rapport gelezen misschien, of zijn ze architecten of burgi's ?
Dat hele referendum wordt een politiek spelletje waar mensen nee gaan stemmen omdat ze tegen een bepaalde partij zijn of tegen *fijn stof* gaan stemmen terwijl ze er de ballen verstand van hebben.
Ik hoop dat politiek niet naar de Antwerpenaren luistert en de brug snel bouwt want verkeerstechnisch begint Antwerpen een pure ramp te worden. Als het niet gebeurd, kan ik je op een briefje geven dat binnen een paar jaar het in Antwerpen-centrum nog een grotere ramp wordt (sluiproutes) en dan zullen ze ineens smeken voor een brug.
Tijdje terug een sluiproute geprobeerd, maar wie zei dat de Carnotstraat te nemen valt mag van mij doodvallen. Konijnenpijp was ook niet sneller, want eens op de leien kwam ik een wagen tegen die ik daarvoor in St-Niklaas op de E17 had ingehaald.
Nu, in Brussel ken ik m'n wegjes nu ook, dus Antwerpen zal dat ook wel kennen.
Comment