Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - De lange wapper brug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij niet-Antwerpenaren stonden ernaar te kijken van "huh? Waar is die school? Waar is dat natuurgebied? Waar zijn die bewoners?"

Als je een school hebt in de buurt van waar dat viaduct komt, zou ik me eerder zorgen maken om het fijn stof van de haven, dan van het verkeer.

Overigens stelt niemand van het contra-kamp zich vragen over het fijn stof dat nu geslikt wordt door de zuid- en oostrand van Antwerpen.

Tuurlijk zal die brug Antwerpen in twee snijden... Maar net alsof die dokken al niet genoeg effect hebben om de haven af te bakenen van 't Stad .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GroteBozeWolf Bekijk Berichten
      Er zijn veel alternatieven voor het in de file staan. Het enige probleem is dat je wél bereid moet zijn om uit je sardienenblik te kruipen of de Vlaamse kerktorenmentaliteit achter je te laten

-Verhuizen
      -Werk dichter bij huis zoeken en fietsen of te voet gaan
      -Het openbaar vervoer gebruiken
      -Motor of scooter (ook nog fiscaal zeer voordelig)

Mij maak je niet wijs dat voor minstens 80% van de pendelaars niet minstens één van deze alternatieven bruikbaar is. Niet voor iedereen, dat weet ik ook.
      nooit aan gedacht dat er mensen zijn die voor hun werk tijdens de dag verschillende keren per week Antwerpen moeten passeren?
      Ook al is hun kantoor zeer dicht bij de woonplaats?

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Nog een zo een dwase studie.

Bron : Gazet Van Antwerpen

Studie : http://www.econ.kuleuven.be/ces/les/LES%20127.pdf
      Als ze dit doen (tol op kennedytunnel), wel, dan kom ik jullie binnenstad vervuilen. Gratis. En met dikke roetwolken als 't moet.
      Deze week was het weer van dat: file vanaf Kruibeke. In Zwijndrecht eraf, Beatrijslaan, linkeroever, waaslandtunnel, leien, statiekwartier, carnotstraat, A13/E34 naar Wommelgem en zo weer weg.
      Ik was welgeteld 10 minuten later dan oorspronkelijk voorzien bij vertrek. In de file had ik meer tijd kwijtgespeeld + meer sleet op koppeling / remmen en nu zag ik nog eens wat. Hewel, ik heb een mooi alternatief gevonden: Antwerpen Centrum. Wordt dit onhoudbaar, dan komen de omliggende steden aan bod. Houd jullie maar klaar voor de overlast....

Voor mij is het om het even wat er komt, doch lichte voorkeur voor de brug. Is inderdaad een prestige, en een tunnel is minder gezond zonder twijfel. Let er op, mocht de brug er ooit komen, zal het het eerste zijn dat Antwerpen op zijn stadsbrochures zet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Iedereen weet dat er iets moet gebeuren rondom Antwerpen. De vraag is alleen wie er hier aan het langste touwtje zal trekken. Diegene met de meeste politieke invloed misschien? of diegene die er het meeste aan verdient? Hoe je het ook bekijkt, een tunnel...een brug... het verkeer dat er gebruik van zal maken, blijft bestaan.
        De anonieme auto- en vrachtwagenbestuurder blijft ondertussen in de file staan... en produceert nu ook enorm veel fijn stof en dergelijke meer. Iedereen op dit forum weet dat een kilometers lange file meer roetuitstoot en CO2 teweegbrengt dan doorrijdende voertuigen.... en dit is voor het "groene aspect" toch ook 1 van de hoofdargumenten?

Een tunnel heeft wel een voordeel: als groene jongen met je fiets word je niet geconfronteerd met een brug die over je hoofd hangt, want de autootjes zitten verstopt in een tunneltje.
        Maar ik ben dan weer geen groene jongen en zou zelf waarschijnlijk de lange wapperbrug als voorkeur hebben, mocht ik kunnen stemmen.

Comment

• Een tunnel concentreert alle afvalstoffen aan de verluchtingsopeningen, en aan de in- en uitgang + voor de gebruikers ervan is het ook niet de meest gezonde situatie.

Maar ja, België heeft nog steeds de "wat ik niet zie is er niet"-mentaliteit zeker?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Hopelijk vaart een zatte kapitein ertegen
            Straffe kapitein die dat klaarspeelt, gezien de brug volledig over land loopt. Om aan de overkant van de Schelde te geraken is een tunnel voorzien.

Of met andere woorden: je hebt het traject nog niet eens bekeken, en je hebt al een oordeel klaar.
            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Straffe kapitein die dat klaarspeelt, gezien de brug volledig over land loopt. .
              Pardon ? Volledig over land?

Het is niet de Schelde maar het zijn wel dokken!
              Grote zeeschepen komen in die dokken echter niet.
              Last edited by ; 08/10/2009, 11:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

Betreft de vaargeul naar het Albertkanaal. Geen zeeschepen die daar mogen varen.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  ...
                  Als ze dit doen (tol op kennedytunnel), wel, dan kom ik jullie binnenstad vervuilen. Gratis. En met dikke roetwolken als 't moet.
                  Deze week was het weer van dat: file vanaf Kruibeke. In Zwijndrecht eraf, Beatrijslaan, linkeroever, waaslandtunnel, leien, statiekwartier, carnotstraat, A13/E34 naar Wommelgem en zo weer weg.
                  Ik was welgeteld 10 minuten later dan oorspronkelijk voorzien bij vertrek. In de file had ik meer tijd kwijtgespeeld + meer sleet op koppeling / remmen en nu zag ik nog eens wat. Hewel, ik heb een mooi alternatief gevonden: Antwerpen Centrum. Wordt dit onhoudbaar, dan komen de omliggende steden aan bod. Houd jullie maar klaar voor de overlast...
                  Doe ik nu ook bij file wanneer ik van de E313 kom en naar Gent moet of in tegenovergestelde richting. Als je de Seefhoek een beetje kent geraak je zelfs nog ietsjes vlugger door A'pen centrum.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• "Nieuw BAM-tracé met ondertunneling in de maak"

bron : Gazet Van Antwerpen

Oorspronkelijk geplaatst door Gazet Van Antwerpen

"Nieuw BAM-tracé met ondertunneling in de maak"

Is er een oplossing in de maak voor het grootste pijnpunt van de Oosterweelverbinding? Het knooppunt aan het Sportpaleis is één van de zwakste elementen in het BAM-tracé, maar er zou sprake zijn van een aangepast tracé waarbij er een tunnel komt ter hoogte van het Sportpaleis.

De actiegroepen waarschuwen de Antwerpenaren ervoor dat er bij het BAM-tracé ter hoogte van het Sportpaleis in Merksem/Deurne een snelweg van maar liefst 18 rijvakken komt. Noriant en de BAM gaven zelf al toe dat dit één van de zwakke punten is in hun tracé.
                    Van Mechelen

In stilte zouden bouwheer BAM en ingenieursconcern Noriant werken aan een derde tracé met een plaatselijke ondertunneling. Zowel de Beheersmaatschappij als de aannemersgroep hullen zich in stilzwijgen, maar ex-minister van Openbare Werken Dirk Van Mechelen (Open Vld) weet meer.
                    "De ingenieurs van Noriant stoppen de Antwerpse ring al vanaf de afrit van de E313, nabij het Sportpaleis, in een tunnel. Die komt verderop uit op de splitsing naar de E19 (Breda) en de A12 (Bergen-op-Zoom). Het huidige viaduct van Merksem kan dan worden gebruikt als stedelijke ringweg, die aansluit op de Lange Wapper", zegt hij in De Nieuwe Gazet.
                    "Geen derde tracé"

Karel Vinck, de voorzitter van de raad van bestuur van BAM, zegt echter dat er geen voorstel tot een derde tracé is ingediend. Een ondertunneling is pas mogelijk als die technisch en financieel haalbaar is, aldus Vinck. Zolang dat niet het geval is, zal BAM vasthouden aan de huidige Oosterweelverbinding.

Comment

• Ondertussen is meer dan duidelijk geworden dat beide partijen hierin een serieus pak boter op hun hoofd hebben.

Ik ben voor de tunnel, is in mijn ogen gewoon een betere oplossing. Zowel kwa leefbaarheid en voor toekomst.

En nu mogen ze hier nog met tientallen staan schreeuwen dat kiezen voor een tunnel het fileprobleem enorm zal rekken, dat is mijn schuld niet, maar die van de politiekers.

Langs de andere kant is een brug wel aanvaardbaar als alle personen die betrokken waren bij het 'realiseren' van het rondmaken van de ring nu eens zouden opstappen en nooit meer terugkeren in het politieke landschap.

Comment

• Heb uit de aflevering van Volt begrepen dat we voor 2015 niks mogen verwachten. En ze zijn er al zo'n tien jaar op aant studeren (inclusief vergunningenaanvraag).

Volgens mij doen ze het zelfs in Jamaica nog sneller, rastaman.

Ik heb de oplossing : zet een brug én een tunnel. Ideaal Belgencompromis en iedereen is content. Je kan zelf kiezen wat je wil nemen aan de oprit. Of hou er dan snel even een referendum over in de wagen met je passagiers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

U heeft gelijk, het gaat deels over de dokken. Het kaartje in de beginpost is een beetje misleidend.
                          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Doe ik nu ook bij file wanneer ik van de E313 kom en naar Gent moet of in tegenovergestelde richting. Als je de Seefhoek een beetje kent geraak je zelfs nog ietsjes vlugger door A'pen centrum.
                            lol, erjuist nog met een vertegenwoordiger gepraat die ondanks de file, toch op tijd was in m'n vergadering. "En, mijnheer x, hoe heb je dat klaargespeeld?"
                            "Wel vanuit Breda had ik al gehoord dat er problemen waren door een ongeval, en ik ben door het centrum van Antwerpen gereden, daar sleur je zo doorheen hoor"

Broek af, Antwerpen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              U heeft gelijk, het gaat deels over de dokken. Het kaartje in de beginpost is een beetje misleidend.
                              Komt omdat de toegangsgeul tot het Albertkanaal niet donkerblauw (zoals Schelde en dokken) is gekleurd. Als je de omgeving daar niet kent kan je dat zeker niet zien op de kaart.

Comment

Ik ben voorstander. Al had men de heisa van vandaag kunnen vermijden wanneer men in de jaren '70 ineens de Grote Ring rond Antwerpen had aangelegd.
                                Grote Ring : Licht-grijs getekend

Comment

[let ook op de onderkant van de grote ring]
                                  Da's gesproken!

Voor mij heeft dat vééééél grotere prioriteit

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Hoe zalig zou dat niet zijn moest die er echt liggen
                                    AutoMinded.be

Comment

Men vergeet nog de verbinding tussen Ranst en ergens aan de kanten van Brasschaat-Schoten; dat ging iets worden van 3 rijstroken - kanaal - 3 rijstroken.

Spijtig; in de jaren '70 stonden verschillende snelwegen op programma; maar ongeveer 50% is er gekomen.

Comment

• en nu hebben ze gewacht tot iedereen groenbewust is en klaar staat om aan te vallen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          en nu hebben ze gewacht tot iedereen groenbewust is en klaar staat om aan te vallen.
                                          En tot alle open ruimte bebouwd is met fermettes.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X