Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2
Zoiets is echt subliem! Voor mij boven alles uit deze poll.. juist 1 ding waar ik beetje schrik van heb (hopelijk onterecht) zijn de stukprijzen.. en waar ga je voor onderhoud.. is dat betrouwbaar met jouw gebruik? (je 318is was toch wel het toonbeeld van betrouwbaarheid..)
Met jouw rijstijl zou ik -met alle respect- geen E30 M3 halen.
Idem!
No offence, vroeg of laat ga je daar toch eens mee ergens tegen zitten. Die specifieke brede koetswerkpanelen kosten volgens mij handen vol geld om dat terug te vinden. Bij een E36 is dit toch allemaal 't zelfde. En we kunnen dat niet ontkennen...zo'n E30 blijft vrij blikkerig. Ik zie je liever in een E36 zitten dan, lijken me toch wat stevigere bakken (ik zeg dit gewoon voor je eigen veiligheid)
't Volgende dat ik ga zeggen is wat ik aanvoel, eigelijk zou ik me er niet mee mogen moeien
Ik krijg het gevoel dat je budget echt wel super strak is. Vooral als ik lees dat je specifiek (voor een E36 dan) op zoek bent naar een 3.0 en eentje van zeker 15 jaar oud, om de taksen en de BIV wat te drukken.
Voor het budget zal je, denk ik, nog wel een vrij goeie wagen vinden. Maar dan vraag ik me af of je nog wel genoeg over hebt voor zoiets te onderhouden. Onderschat niet wat zoiets kost aan onderhoud. 't Blijven sportwagens. Zeker met jouw rijstijl slijten bepaalde onderdelen wat sneller. M onderdelen zijn echt niet goedkoop...
Mijn gedacht? Spaar enkele maanden wat langer zodat je budget ruim genoeg is.
Langs de andere kant...Frank is ook volwassen en rijdt niet heel z'n leven alleen met ragbakken rond.
Kerel zal het verstand wel aan de dag kunnen brengen om dat tikkeltje voorzichtiger te rijden, I presume.
Pas op, hij geniet van het auto rijden...en terecht! Kan ik alleen maar toejuichen!
Jij hebt zelf met een sportwagen gereden, jij weet ook dat dat handen vol geld kost om zoiets te onderhouden bij sportieve rijstijl! Das't enige dat ik ff wou vermelden want ik denk dat dat een beetje onderschat wordt...
veel vermogen doet alles aan een auto sneller slijten. Banden, ophangingsrubbers, dempers, koppeling, bougies, filters, lagers, ... you name it. Veel meer dan bij een gelijkaardige wagen met 'gewone' motor. Als je het allemaal in goede staat wil houden uiteraard. En net daarom is het zo moeilijk om bv een goede M3 te vinden denk ik. Een auto wassen en (laten) polieren kan iedereen, maar het noodzakelijke onderhoud en vervanging aan onderdelen is iets dat bij velen achter blijft...
zoiets weet je natuurlijk als je ietwat poeier onder je voet wil hebben... het blijft niet bij die extra tax/verzekering en brandstof!
Ja absoluut, maar jullie praten al meteen over "stukken" in de zin dat ie die kar tegen een boom plakt, ofzo. Tenminste : toch al zeker RRD die daar op doelt.
Onderhoud etc heb je volledig gelijk in, al heb ik geen idee hoe dat bij E30/E36 M3's zit.
No offence, vroeg of laat ga je daar toch eens mee ergens tegen zitten. Die specifieke brede koetswerkpanelen kosten volgens mij handen vol geld om dat terug te vinden.
Ja, dat bedoelde ik specifiek dan voor een E30. Z'n huidige E30 heeft ook al den decor eens gezien. Z'n rijstijl zal niet anders zijn bij een M3 denk ik. Maar als je daar een voor- of achterspatbord kapot rijdt....aaauuuwtsh
Comment