Mededeling

Collapse
No announcement yet.

€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zie porker liever een dikke E30 325i kopen. Dat leent zich meer tot raggen, en met het budget dat over blijft zet je die qua onderstel e.d. dan volledig naar je zin!

en dan ben je tenminste verlost van die vierpitter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      I beg to differ.

D'r is een verschil of je hele (of toch een flink deel van je) kapitaal onder je kont zit of niet
      Kan zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Ik zie porker liever een dikke E30 325i kopen. Dat leent zich meer tot raggen, en met het budget dat over blijft zet je die qua onderstel e.d. dan volledig naar je zin!

Comment

• Is de vooruitgang van 318is naar 325i dan zo "groot"?

Comment

Is de vooruitgang van 318is naar 325i dan zo "groot"?
            nog nooit zelf met een is gereden, en ook niet met een 325i... dus geen idee.

Maar het lijkt me toch een serieuze stap voorwaarts. Desnoods met enkele CASsificaties die 325i opleuken!

Comment

Volgens mij gaat ie op z'n honger blijven zitten dan.

Comment

't is vooral in vergelijking met de andere voorstellen, een stuk minder duur ... maar het effect zal ook minder zijn. En tegelijk is het toch iets groter/beter/straffer dan een 318is, no disrespect intended. Wat biedt een 318is : een relatief lichtere motor, grotere cilinders, en nog een koppel technische details die ik niet weet

Comment

• Ik heb er zelf geen flauw idee van, daarom vraag ik het, maar ik neig onze Mayo bij te treden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                    Volgens mij gaat ie op z'n honger blijven zitten dan.
                    Gezien de leeftijd, zie ik dat als een voordeel

Comment

• Dit is volgens mij niet slecht:

OK 't is iets zwaarder en 't zal daardoor wat minder speels handlen maar de prijs is zeer proper.

Comment

• Taks zal het probleem zijn vrees ik

Comment

Taks zal het probleem zijn vrees ik
                          Als je 3500 kan uitsparen bij aankoop kan je al wat meer spenderen aan de taks hé.

Comment

Als je 3500 kan uitsparen bij aankoop kan je al wat meer spenderen aan de taks hé.
                            Sorry, had niet naar de prijs gekeken

Maar het blijft iets psychologisch, die taks. Ik geef liever 3.5K extra uit voor m'n wagen, maar als het er op aankomt 3,5K extra aan de staat te geven....

Comment

Ja absoluut, maar jullie praten al meteen over "stukken" in de zin dat ie die kar tegen een boom plakt, ofzo. Tenminste : toch al zeker RRD die daar op doelt.

Onderhoud etc heb je volledig gelijk in, al heb ik geen idee hoe dat bij E30/E36 M3's zit.
                              Nee, ik doel niet op tegen een boom plakken ofzo.

Ik doel eerder op het feit dat Porker z'n kar meer dwars door bochten gaat dan op een normale manier . En gezien de exclusiviteit van een E30 M3 zou ik het precies zonde vinden om die kar zo af te raggen. Een E36 M3 leent zich daar al een stuk beter voor, die zijn er genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Nee, ik doel niet op tegen een boom plakken ofzo.

Ik doel eerder op het feit dat Porker z'n kar meer dwars door bochten gaat dan op een normale manier . En gezien de exclusiviteit van een E30 M3 zou ik het precies zonde vinden om die kar zo af te raggen. Een E36 M3 leent zich daar al een stuk beter voor, die zijn er genoeg.

Of je nu een E30 M3 of een E36 M3 "afragt", in je portefeuille voel je dat sowieso. Zonde is meestal pas zonde als je't financieel voelt.

But again: ik hoop en denk dat ie wel de nodige discipline aan de dag kan brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  Idem!

No offence, vroeg of laat ga je daar toch eens mee ergens tegen zitten. Die specifieke brede koetswerkpanelen kosten volgens mij handen vol geld om dat terug te vinden. Bij een E36 is dit toch allemaal 't zelfde. En we kunnen dat niet ontkennen...zo'n E30 blijft vrij blikkerig. Ik zie je liever in een E36 zitten dan, lijken me toch wat stevigere bakken (ik zeg dit gewoon voor je eigen veiligheid)

't Volgende dat ik ga zeggen is wat ik aanvoel, eigelijk zou ik me er niet mee mogen moeien
                                  Ik krijg het gevoel dat je budget echt wel super strak is. Vooral als ik lees dat je specifiek (voor een E36 dan) op zoek bent naar een 3.0 en eentje van zeker 15 jaar oud, om de taksen en de BIV wat te drukken.

Voor het budget zal je, denk ik, nog wel een vrij goeie wagen vinden. Maar dan vraag ik me af of je nog wel genoeg over hebt voor zoiets te onderhouden. Onderschat niet wat zoiets kost aan onderhoud. 't Blijven sportwagens. Zeker met jouw rijstijl slijten bepaalde onderdelen wat sneller. M onderdelen zijn echt niet goedkoop...

Mijn gedacht? Spaar enkele maanden wat langer zodat je budget ruim genoeg is.
                                  Ik volg je volledig.

Het is de bedoeling menig driftdag/circuitdag mee af te schuimen, de kans dat ik ergens eens iets aantik blijft zeer reëel, maar dat gaat me niet weerhouden een E30 M3 te kopen, rij ik er blutsen in, dan blijven ze staan, de looks/uiterlijke staat maakt me niet teveel uit.

Het budget is zeker strak, ik verdien quasi geen geld, ik studeer nog, noem maar op. Als ik grote kosten tegenkom heb ik 't aan m'n been, daar ben ik me wel zeker van bewust maar ik tracht me daar nu, in deze fase niet téveel door te laten sturen. Als ik €2.000 kan overhouden na aankoop en taksen voor eventuele kosten, dan vind ik me veilig genoeg zitten.

De kans bestaat dat een M3 echt te hoog gaat gegrepen zijn eens ik alles uitgeteld heb (ik heb een simulatie aangevraagd bij m'n verzekeraar), m'n ouders moet ook akkoord zijn aangezien zij nog altijd m'n verzekering betalen, etc... Ik wil hier alleszins niet doen alsof m'n M3 broodjes al gebakken zijn. Het blijft iets waar ik me mits gecijfer en een kleine sprong in het onzekere wel aan durf wagen, maar niet in 't belachelijke. Draait het gecijfer verkeerd uit, dan mik ik iets lager, maar in eerste instantie wil ik me concentreren op het hoogst haalbare, zonder daarom onberekende dingen te gaan doen.
                                  Last edited by ; 15/02/2009, 20:16.

Comment

Dit is volgens mij niet slecht:

OK 't is iets zwaarder en 't zal daardoor wat minder speels handlen maar de prijs is zeer proper.

Schitterende kar maar die gaat me frustreren denk ik. Ik ga altijd 't gevoel hebben dat ik met een te grote kas rondrijd. Los daarvan schitterende kar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      maar dat gaat me niet weerhouden een E30 M3 te kopen, rij ik er blutsen in, dan blijven ze staan, de looks/uiterlijke staat maakt me niet teveel uit.
                                      Toch beetje zonde, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        Ik zie porker liever een dikke E30 325i kopen. Dat leent zich meer tot raggen, en met het budget dat over blijft zet je die qua onderstel e.d. dan volledig naar je zin!

Ik zie me dat ook wel doen, maar ik ben niet overtuigd van de stap vooruit én ik had graag iets stabieler gehad dan 'n gewone E30. Ik weet niet of 't met modificaties aan te pakken valt maar ik vind m'n E30 niet stabiel genoeg aan hoge snelheden (verkeerswisselaars vlot nemen, etc..), daar komt 'ie stilaan serieus te kort tegenover m'n verwachtingen. Ook de remmen van 'n gewone E30 hangen m'n keel uit, en zo blijf je maar gaan. Ik heb geen zin om €4.000 in een kar van €2.000 te steken om 'm naar m'n zin te maken, begrijp je.

Anderzijds, als ik op een reeds aangepaste, gestripte, knappe E30 325i val, dan bestaat de kans dat ik bijt.
                                        Een E36 328i is naar budget eigenlijk een ideale wagen, maar dan ook liever als ik 'm al min of meer doorgedreven aangepast tegenkom, ik vind 't zo zonde om de aankoopprijs van je kar nog eens te gaan besteden aan aanpassingen (die ik sowieso broodnodig ga achten op een 328i).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Toch beetje zonde, niet?
                                          't Is nog meer zonde van nooit één van m'n droomkarren te kopen omdat ik 'm zou gebruiken waarvoor 'ie destijds gemaakt is

Comment

Working...
                                          X