Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i vs 330d (E92)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

wij hebben een 330cd manueel
    leuk:
    trekt echt fameus op,
    vertrekt zonder morren in 3de versnelling
    verbruikt niet veel

minder:
    sound (voor een diesel top, niet voor "sportieve wagen")
    toerenbereik: valt dik tegen

Comment

330i no doubt.

Comment

Nana, op de volgende site kan je het type wagen ingeven en kijken wat ze gemiddeld verbruiken. De officiële verbruikswaarden van de constructeur zijn niet met een korreltje zout te nemen, maar met een paar kilo. Toch zijn het in hun klasse zowat de beste EN zuinigste motoren. 't Is niet voor niks BMW hé.

Mit Spritmonitor.de den Spritverbrauch und die Autokosten berechnen, mit anderen vergleichen und sehen, welche Fahrzeuge am sparsamsten sind.

Comment

Heb effe snel gekeken. Diesel is ongeveer 8l/100km en de benzine 12. Toch een redelijk verschil.

Comment

Het eenige voordeel van de diesel is dat hij goedkoper is aan brandstof. Je moet echt geen diesel nemen voor de performance hoor, dat idee krijg ik bij je openingspost. Doe eens een testrit met de 330i en trek een paar keer serieus door, een paar versnellingen vol gas tot het einde van de toeren, als dat je dan niks zegt moet je de diesel kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
              Ik ben redelijk pacifistisch ingesteld, ik slaag niet snel op iemand.
              Slagen kan alleen betrekking hebben op het verwezenlijken van iets. Bv. slagen voor een bepaald vak. Slaan lijkt er een beetje op, maar is toch niet hetzelfde.

120d Hatch Edition Sport

Comment

Jaja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                  21 jaar oud en al twee zware 5-reeksen versleten en nu een 330 E92....

Straks ga je nog zeggen dat je dat allemaal verzekert op je eigen naam ook?

wow wat een nuttige post

OT: ik zou voor de 330i gaan, diesel stinkt.

Comment

De 330D is een schitterende motor en in mijn touring was dit ook economisch de verstandigste keuze rekening houdend met de herverkoopwaarde. Een coupé lijkt mij ook in benzineversie wel zijn waarde te behouden dus mocht ik < 20000km afmalen dan koos ik zeker voor benzine.

Haal trouwen die verbruikcijfers maar uit je hoofd want in praktijk verbruik ik met mijn diesel net onder de 8l.

Comment

xit had gelijk, het maakt wel degelijk uit of de pa of de zoon dat vraagt

Comment

ik ga voor de 318d

Comment

Ik zou voor de diesel gaan want ik vind hernemingen belangrijker dan 0-100.

En dan is het verbruik nog eens mooi meegenomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
                            Ik zou voor de diesel gaan want ik vind hernemingen belangrijker dan 0-100.
                            Dan schakel je toch een versnelling lager

Comment

schakelen is voor adhdrs

Comment

Als het niet uit eigen portefeuille moet komen om te tanken, dan graag de 330i! Zo niet, de 330d. De 330d is nog steeds zuiniger, en de diesel is "nog steeds" goedkoper om te tanken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  schakelen is voor adhdrs
                                  automaten voor luiaards

Comment

eigenlijk moet je er eerst eens mee rijden hé, ik zou niet zozeer naar het aantal km per jaar kijken, maar naar het rijkarakter.... en die zijn totaal verschillend !!

Ben je iemand die altijd "rustig" rijdt en bang om een liter teveel te verbruiken bij volgas geven, dan 330d

Ben je iemand die met plezier eens een sprintje trekt aan de lichten, misschien es de NS aftuft bij lekker zomerweertje en graag "speelt" met zijn auto zonder wakker te liggen van het bijhorende hoge verbruik, dan ongetwijfeld de 330i

qua aankoopprijs zou ik er nie van wakker liggen, durf zelfs een 335d vergelijken met een 330i als je rekening houdt met de wederverkoopwaarde.... of rijden jullie jullie wagens op ?

is niet gemakkelijk hé, een keuze maken waar je toch minimum 4-5 jaar aan vast zit

Comment

Man, jullie kunnen nog een beetje zagen zeg! Niets beters te doen misschien ? (bvb: ikzit..)

Ik zou voor de diesel gaan. Je rijdt meer dan 25000 km/jaar. Een diesel rijdt leuk, zeker een 3 liter. En als je hem terug wilt verkopen, zal hij rapper verkocht zijn en zal je er niet zoveel verlies opmaken als bij een 3 liter benzine.

Comment

Tja, de keuze tussen een diesen en een benzine zal voor eindeloze discussies blijven zorgen. Beide motoren hebben hun voor- en nadelen. Het grootste nadeel van de 330i is dat deze sowieso een stuk duurder zal zijn. Je moet al echt liefhebber zijn van de karakteristieken van een benzine om deze meerprijs te willen spenderen, temeer een 330d ook al een schitterende motor heeft.

Moest ik in jouw plaats de centen hebben en deze eraan willen spenderen, ik zou zeker voor de 330i gaan. Al was het alleen al voor de sound...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Al was het alleen al voor de sound...
                                          Dit zei mn pa ook toen ie zijn 650 bestelde, maar je hoort die motor nauwelijks En al helemaal niet als je erin zit, draait ie nu of niet vraag ik me soms af ?

Dus een 330i zal ook klinken als een naaimachien vrees ik, tenzij je er een sportuitlaat ondergooit....

Bij diesels doen ze dan weer hun best niet dieselachtig meer te klinken en dat lukt hen nog aardig ook... ik durf zelfs stellen dat mijn ex-525D een mooi motorgeluid produceerde voor een diesel te zijn. Diepe grom ...

Comment

Working...
                                          X