Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i vs 330d (E92)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 330i vs 330d (E92)

    Beste autoliefhebbers,

    Ik sta voor een heel moeilijke keuze: Ik ben gisteren een offerte gaan vragen voor een BMW 330i coupé. Toen ik naar buiten ging hield 1 verkoper mij tegen, met de vraag waarom ik na jaren met een diesel gereden te hebben (525tds (E34), 525d (E39)), nu toch voor een benzine motor zou gaan? Ik vind dat een sportief uitziende wagen een benzine motor moet hebben, want het geluid van je motor is ook veel mooier, en je moet meer in toeren gaan. Ik dacht dat de prestaties ook beter waren maar dat zijn ze eigenlijk niet helemaal, omwille van de koppelrijke dieselmotor:

    330i:
    272pk/6700rpm
    320Nm koppel/2750-3000rpm

    top: 250km/h
    0-100: 6.0s
    herneming 80-120: 6.1s

    verbruik gecombineerd: 7.2l


    330d:

    231pk/4000rpm
    500Nm koppel/1750-3000rpm

    top: 250km/h
    0-100: 6.6s
    herneming: 80-120: 4.9s

    verbruik gecombineerd: 6.1l


    Wat is jullie mening? Ik vind het echt een moeilijke keuze, ik durf blijkbaar nog altijd de stap niet te zetten naar een benzine motor. Kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze?

    Groetjes,
    Philippe

  • #2
    Het hangt allemaal af van wat je zelf wilt en wat je eraan wilt uitgeven...

    Comment


    • #3
      Hoeveel km per jaar wil je ermee gaan rijden? En vooral korte afstanden, of eerder langere?
      Vanaf 20.000 km per jaar, zou ik zelfs al niet meer aan de 330i denken.

      Wat die hernemingen betreft: die cijfers zijn bij relatief lage toeren. De 330d kan op die manier uiteraard veel sneller hernemen dan de 330i, maar in feite moet je de 330i hoger in toeren jagen om snel te hernemen. Als je dat zou doen, zou de benzine allicht niet meer trager zijn dan de diesel. Je moet dan natuurlijk wel terugschakelen, en voor het verbruik, is het ook niet goed.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
        21 jaar oud en al twee zware 5-reeksen versleten en nu een 330 E92....

        Straks ga je nog zeggen dat je dat allemaal verzekert op je eigen naam ook?

        En dan nog?

        Nuja, ik zou voor de 330i gaan. Diesel stinkt

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
          Ik zou het vooral erg vinden voor die boom.
          Vooral niet veralgemenen natuurlijk

          Comment


          • #6
            330i en op LPG leggen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
              Ik? Nooit.
              Dat weet je toch.

              Ik weet niets, en dat zou jij toch moeten weten

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                21 jaar oud en al twee zware 5-reeksen versleten en nu een 330 E92....

                Straks ga je nog zeggen dat je dat allemaal verzekert op je eigen naam ook?

                Ik post in naam van mijn ouders, die geen specialisten zijn op het vlak van internet-fora... Ikzelf heb geen auto en heb die momenteel ook niet nodig...


                Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                Ik zou het vooral erg vinden voor die boom.
                Mijn ouders gaan zich echt wel niet te pletter rijden hoor... Ben je altijd zo cru tegen nieuwe leden?


                Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                Hoeveel km per jaar wil je ermee gaan rijden? En vooral korte afstanden, of eerder langere?
                Vanaf 20.000 km per jaar, zou ik zelfs al niet meer aan de 330i denken.

                Wat die hernemingen betreft: die cijfers zijn bij relatief lage toeren. De 330d kan op die manier uiteraard veel sneller hernemen dan de 330i, maar in feite moet je de 330i hoger in toeren jagen om snel te hernemen. Als je dat zou doen, zou de benzine allicht niet meer trager zijn dan de diesel. Je moet dan natuurlijk wel terugschakelen, en voor het verbruik, is het ook niet goed.
                Bedankt voor de reactie. We doen nu zo'n goeie 25 000km op een jaar. (vroeger was dat tegen de 50 000km op een jaar en aangezien we nu véél minder de baan op moeten, begonnen we een benzine te overwegen.) Zijn zowel korte als lange afstanden... Dus op basis hiervan zou je resoluut voor de diesel gaan?

                Groeten

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                  Je zou misschien kunnen beginnen met eerlijk te zijn.
                  Dat is nu eens iets waar ik echt niet bij stil sta. Ik vind het gewoon makkelijker om in eerste persoon te schrijven dan in naam van iemand anders. Als je daar zo mee inzit, de vraag blijft hetzelfde hé! Dat heeft toch niks te maken met eerlijk zijn of niet... Nuja, back on topic dan maar.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                    Toch wel, omdat een jonge gast van 21 die zegt dat 'ie al twee 5-reeksen heeft gehad en nu een nieuwe 3-liter E92 gaat kopen sowieso dergelijke vragen oproept.
                    Door eerlijk te zijn had je dat kunnen vermijden.
                    Khad als nickname "Patrick" moeten nemen en leeftijd 53, zoals m'n vader, en dan ging het ook in orde geweest zijn. Maarja terug back on topic dan lol!

                    Comment


                    • #11
                      Zucht.

                      Worden er veel kilometers gedaan met de 3? M.a.w. heb je prijsvoordeel bij een diesel?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                        Zucht.

                        Worden er veel kilometers gedaan met de 3? M.a.w. heb je prijsvoordeel bij een diesel?
                        Prijsvoordeel zal er zeker zijn. Maar als ik dat zelf probeer uit te rekenen, valt dat verschil nogal mee... Het is natuurlijk wel met theoretische verbruikscijfers, weet niet hoeveel ze in werkelijkheid verbruiken.

                        diesel: 6.1l / 100km = 1525l / 25000km
                        1525 liter * 1.297EUR/l = 1977.925EUR

                        benzine: 7.2 l / 100km = 1800l / 25000km
                        1800 liter * 1.510EUR/l = 2718EUR

                        verschil: 740.075EUR / jaar = 61EUR.67EUR / maand

                        klopt dit of zijn de verschillen qua verbruik in werkelijkheid NOG groter? Ik weet niet in hoeverre BMW's officiele cijfers kloppen...

                        Comment


                        • #13
                          Werkelijk verbruik kan idd nog wat meer zijn.

                          Aan 25k km per jaar zou ik voor de 330d gaan
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                          Comment


                          • #14
                            Kiezen jullie voor automaat of manueel? Over de 3.0i kan ik niets zeggen, maar wij hebben hier thuis een 3.0dA en die combo is alleszins schitterend.
                            Als jullie manual-addicts zijn zou ik mss toch naar de 3.0i neigen, net omdat die toch iets sportiever is dan de diesel, en een handgeschakelde boite hoort daar gewoon bij. Fin, alles hangt af van je kostenplaatje, een diesel zal bij overname trouwens meer waard zijn dan een benzine.

                            Comment


                            • #15
                              Bij een 3l hoort natuurlijk een automaat!
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                Toch wel, omdat een jonge gast van 21 die zegt dat 'ie al twee 5-reeksen heeft gehad en nu een nieuwe 3-liter E92 gaat kopen sowieso dergelijke vragen oproept.
                                Door eerlijk te zijn had je dat kunnen vermijden.
                                Het zou niet de eerste zijn die hier een beetje leugens komt vertellen.
                                Waarom kan dit niet,je bent echt een jaloerse type kerel.

                                Comment


                                • #17
                                  De benzine zal sneller zijn, ook in hernemingen. Vooraleer tot aankoop over te gaan zou ik ze toch allebei is gaan testrijden. Als je jarenlang met een diesel hebt gereden zou de switch naar benzine wel is tegen kunnen vallen. Een testritje zegt vaak meer dan 200 forum-posts.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Geef ikzit gewoon geen aandacht, dan bolt ie het vanzelf af.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      En dan nog?

                                      Nuja, ik zou voor de 330i gaan. Diesel stinkt
                                      Dat vind ik nu eens een onnozel opmerking ze pffff.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                        Oei, meneer positieve discriminatie is er ook.
                                        G.I. JOE ,er is tegenwoordig ook al een 316i uit.
                                        Niks voor u?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X