Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Over je vraag,
Ik zou zeker een Diesel nemen als er 20 a 25.000 km per jaar gereden wordt. Doen jullie minder zou ik zeker de 330i overwegen.
Maar doe toch maar een paar literkes er bij.
Als je ± 10l kunt houden mag je al blij zijn .
Neen, ik moet ermee rijden tot ik erdoor zak.
Ik ben maar een gewone werkende belastingbetalende Belg, ik kan me niet elke 2 jaar een nieuwe wagen kopen.
gewoon ben je toch niet.En dat jij om de 2 jaar geen nieuwe wagen kan kopen is mijn probleem niet en dikke pech voor u.
Qua prestaties zelfde als de 330i en hiermee kan je ook lekker in toeren gaan
Wel iets duurder terug.........
Dat is wel erg relatief natuurlijk, zeker als je hem vergelijkt met de 330i die nog wat verder doorklimt dan de meeste benzines. Zo'n 335d zal trouwens een stuk duurder zijn dan een 330i dus ik neem aan dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
Toch wel, omdat een jonge gast van 21 die zegt dat 'ie al twee 5-reeksen heeft gehad en nu een nieuwe 3-liter E92 gaat kopen sowieso dergelijke vragen oproept.
Door eerlijk te zijn had je dat kunnen vermijden.
Het zou niet de eerste zijn die hier een beetje leugens komt vertellen.
de zoon van mijn oudste zus zijn 1ste wagen was een oude 530i op zijn 19de gekocht ,de verzekering was wel niet op zijn naam , en hij heeft nog geen enkele keer een minder zware auto gekocht ...
nu staat hij op het punt een E60 te kopen
hij werkt wel zeer veel ...( hij is internationaal vrachtwagen chauffeur )
dus alles kan he zelfs zonder rijke ouders
een moeilijke keuze ,
maar als je +20.000 km doet op een jaar is de 330d de verstandigste keuze denk ik ...
koppel genoeg , goedkoper aan de pomp , en zeker niet vergeten gemakkelijker te verkopen na enkele jaren
Nu ik de motor ken en ermee rij schuift de grens echt wel op.
Ik zou pas beginnen twijfelen voor de 330d te gaan vanaf 30k ip van 20-25k vroeger.
Het is gewoon ander rijden. Cijfers zeggen echt niet alles.
De cijfers van de diesel lijken stek op de bezine, maar IRL is die bezine zoveel aangenamer, sneller en leuker om te rijden.
Maar als je dag in, dag uit op de baan bent moet je gewoon de diesel nemen uit financiële overwegingen.
Bedankt voor de reactie. We doen nu zo'n goeie 25 000km op een jaar. (vroeger was dat tegen de 50 000km op een jaar en aangezien we nu véél minder de baan op moeten, begonnen we een benzine te overwegen.) Zijn zowel korte als lange afstanden... Dus op basis hiervan zou je resoluut voor de diesel gaan?
Groeten
Yep, ik zou voor de diesel gaan. Die is zuiniger, niet veel duurder (dacht ik) en iets beter dagelijks bruikbaar door dat koppel (tenzij je dikwijls hoog in toeren gaat met een benzinemotor).
Reken het anders eens even uit. 25.000 km/jaar, dat is 250 x het verschil in verbruik aan 1,5 € per liter. En dan heb ik het nog niet over het de rest van het verbruik, dat ook duurder is doordat benzine meer kost.
Enfin, je snapt het plaatje wel. Reken het eens uit, en maak dan voor jezelf uit of je het verschil wil betalen om toch met een wagen op benzine te rijden.
M'n volgende wordt hoogst waarschijnlijk ook een 3-liter ... en aangezien benzine zo leuk is ... ga je toch effe aan 't denken.
Moest ik maar 25 à 30.000 km per jaar doen, ik zou hard twijfelen. M.a.w. de benzine maakt dan best wat kans. Met mijn huidige 45 à 50.000 km per jaar is een benzine uit den boze.
In ieder geval : 330i >>> 330d ... ook al is zo'n 330d retesnel en zéér leuk om mee te rijden.
Comment