Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d vs. 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij hebben gekozen voor een "redelijk" uitgeruste 118d met automaat. Daarvoor mogen er voor mij een aantal pk's sneuvelen, aangezien we die toch niet benutten.
    Even een kat een kat noemen, op de configurator was de prijs 34800 + alu pedalen set uit de accesoirelijst (ik dacht 180€). Wij hebben daarop wel een fikse korting kunnen bedingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Om een voorbeeld te geven Bike freak:

Mijn 120d (gereducerd vermogen) op papier 163pk ( volgens de rollen bank 172 pk )
      Heeft:
      M-pack (sportstoelen, m-ophanging, mstuurt , alle ge weet wel he)
      Volledige electrishe airco
      Licht en regensensor
      cruisecontrol
      bekerhouders
      business radio/cd

en meer had ik persoonlijk ni nodig...
      en dat heeft me net geen 29.000 euro gekost...
      En geloof me in vergelijk met zo een 118d gaat de 120d echt wel vooruit...
      de 118d vertrekt goedgemustst en vlot, maar dan komt er een punt dat zen adem op is... daar waar de 120d door gaat.. en HARD
      90% van de normale wagens gelijk de 120d er zelf 1 is laat ge achter u... niettegenstaande wat turboman beweerd...

e
      Ik geloof u.
      BTW, als ik volgende week naar de meeting kom, moet ik zeker eens meerijden met iemand met een 120d. Ik heb enkel de E90 al testgereden met de 2.0d, maar de 120d zal allicht iets sneller aanvoelen, zeker de huidige versie, want de 320d's die ik reed waren van de eerste generatie E90.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
        Jij had niet de keuze tss 163 en 177 pk.
        Jawel, hè. Voor ik 'm inschreef kon ik langs Bornem zijn geweest om 'm naar 163pk te brengen.

Niet gedaan. Ik houd m'n paarden wel mooi zélf bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Jawel, hè. Voor ik 'm inschreef kon ik langs Bornem zijn geweest om 'm naar 163pk te brengen.

Niet gedaan. Ik houd m'n paarden wel mooi zélf bij.
          Oink? En laatst zei je nog dat BMW Belgium wel een Duitse 118d van 136 pk op 143 pk kàn brengen, maar het gewoon niet zou doen omdat je de wagen dan evengoed via hen kan kopen. Of bedoelde je dat je een paar honderd euro moet betalen in dat geval?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Een Duitse 118d met 136pk bestaat niet, da's een Belgische 118d.

Bij Bornem kunnen ze "Belgische software" installeren, als je dat wil, of Duitse op een Belgische versie.

Wat 't kost? Geen idee. Nooit geïnformeerd.

Comment

BMW bornem zou beter zijn EDC17 codering aan de chiptuners geven...
              zodat ik "ECHTE" belgische software kan laten zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Een Duitse 118d met 136pk bestaat niet, da's een Belgische 118d.

Bij Bornem kunnen ze "Belgische software" installeren, als je dat wil, of Duitse op een Belgische versie.

Wat 't kost? Geen idee. Nooit geïnformeerd.
                Miljaar, ik ben dat hier allemaal door elkaar aan het smijten.
                Een Duitse 136 pk-versie bestaat idd niet. Het was een gewone Belgische die ze in Bornem niet op 143 pk zouden willen terugbrengen als je er gewoon om vroeg.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

De 118d

Comment

voor die prijs een jonge 320d Bikefreak

maar als ik moet stemmen tussen de 2 , kies ik voor de extra paardjes ...
                    (altijd een paardenliefhebber geweest)
                    de 120d dus

Comment

Ik zou naar een okkazie kijken, selection car van BMW zelf.
                      Een 318d E91 met M-pakket en in het Le Mans blauw

Maar goed, om op de vraag te antwoorden, voor mij dan een 118d en in de
                      uitvoering zoals die van MD-000

Karmesin rood, M-pakket en lekkere velgjes, leder en sportstoelkes. Meer moet dat niet zijn.
                      Hell Yeah ! Ik hou nog geld over zeker ?
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 25/03/2008, 22:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                        Ik zou naar een okkazie kijken, selection car van BMW zelf.
                        Een 318d E91 met M-pakket en in het Le Mans blauw

Maar goed, om op de vraag te antwoorden, voor mij dan een 118d en in de
                        uitvoering zoals die van MD-000

Karmesin rood, M-pakket en lekkere velgjes, leder en sportstoelkes. Meer moet dat niet zijn.
                        Hell Yeah ! Ik hou nog geld over zeker ?
                        Over, over ... Moest ik een 118d kopen zou ik daar niet meer opties op nemen dan op een 120d hoor. Ik zei het nog: het geld moet echt niet op.
                        Een E91 318d zou ik eerlijk gezegd niet nemen. Die is nóg trager.
                        Nee, serieus, een 318d is niet traag, maar het mag gewoon sneller. Nog een reden meer om de 1' boven de 3' te verkiezen, vind ik.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          Over, over ... Moest ik een 118d kopen zou ik daar niet meer opties op nemen dan op een 120d hoor. Ik zei het nog: het geld moet echt niet op.
                          Een E91 318d zou ik eerlijk gezegd niet nemen. Die is nóg trager.
                          Nee, serieus, een 318d is niet traag, maar het mag gewoon sneller. Nog een reden meer om de 1' boven de 3' te verkiezen, vind ik.
                          Als je niet meer opties zou nemen op een 118d, dan gaat het dus puur om pk's. Dan geeft een 120d sowieso meer rijplezier. En als je het liever wat sneller wil, dan is het resultaat van deze poll duidelijk

Ik ben content met minder vermogen en na 50.000 km voldoet mijn 318d nog altijd ruimschoots voor de autosnelweg en de secundaire wegen.

Ach, het is kwestie van geld en prioriteiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                            Als je niet meer opties zou nemen op een 118d, dan gaat het dus puur om pk's. Dan geeft een 120d sowieso meer rijplezier. En als je het liever wat sneller wil, dan is het resultaat van deze poll duidelijk

Ik ben content met minder vermogen en na 50.000 km voldoet mijn 318d nog altijd ruimschoots voor de autosnelweg en de secundaire wegen.

Ach, het is kwestie van geld en prioriteiten
                            Ik het het zeker voor meer vermogen, maar ik ben ook een min of meer rationele autoliefhebber. Anders zou een ik helemaal niet aan 1-reeks denken en eerder een oude M of nog iets anders gaan zoeken.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              toch graag de 120d, ik laat er wel een paar opties voor vallen

heb nog 3000 euro dus daarmee kan ik de Xenon's en de sportzetels al nemen, meer dan genoeg voor mij
                              Same here.

Comment

Om een voorbeeld te geven Bike freak:

Mijn 120d (gereducerd vermogen) op papier 163pk ( volgens de rollen bank 172 pk )
                                Heeft:
                                M-pack (sportstoelen, m-ophanging, mstuurt , alle ge weet wel he)
                                Volledige electrishe airco
                                Licht en regensensor
                                cruisecontrol
                                bekerhouders
                                business radio/cd

en meer had ik persoonlijk ni nodig...
                                en dat heeft me net geen 29.000 euro gekost...
                                En geloof me in vergelijk met zo een 118d gaat de 120d echt wel vooruit...
                                de 118d vertrekt goedgemustst en vlot, maar dan komt er een punt dat zen adem op is... daar waar de 120d door gaat.. en HARD
                                90% van de normale wagens gelijk de 120d er zelf 1 is laat ge achter u... niettegenstaande wat turboman beweerd...

e
                                Ik zeg niet dat een 120d traag is,zeker niet.Maar vreselijk snel is hij nu ook weer niet.Als de 120d nu echt zo snel zou zijn dat je kippenvel krijgt telkens je gas geeft,dan zou ik de 120d boven de 118d kiezen.Maar dat gevoel geven ze geen van beide,dus liever de 118 met veel opties

Comment

Tja niet bijzonder snel ?
                                  das relatief he...
                                  Mss is de jeugd wat teveel verwend
                                  Het spel sleurt even snel van 0-100 als ne Golf MK3 VR6, en sneller dan ne Golf GTI vorige generatie...
                                  Ne audi TT met 180 pk houd em ook netjes bij,
                                  ne subaru svx houd em ook bij in de sprint
                                  (wel allemaal gebaseeerd op de cijfertjes he )
                                  Alle ik kan zo wel effe doorgaan.. dat zijn wagens van 5 a 10 jaar oud, die ik als snotjong (wat ik nu nog ben ) als "bommen" beschouwde en waarvan ik hoopte "ooit"...
                                  en nu word dat afgedaan als bwaaaaaaaa ... door ne 22 jarige .... zalig toch

Comment

Tja niet bijzonder snel ?
                                    das relatief he...
                                    Mss is de jeugd wat teveel verwend
                                    Het spel sleurt even snel van 0-100 als ne Golf MK3 VR6, en sneller dan ne Golf GTI vorige generatie...
                                    Ne audi TT met 180 pk houd em ook netjes bij,
                                    ne subaru svx houd em ook bij in de sprint
                                    (wel allemaal gebaseeerd op de cijfertjes he )
                                    Alle ik kan zo wel effe doorgaan.. dat zijn wagens van 5 a 10 jaar oud, die ik als snotjong (wat ik nu nog ben ) als "bommen" beschouwde en waarvan ik hoopte "ooit"...
                                    en nu word dat afgedaan als bwaaaaaaaa ... door ne 22 jarige .... zalig toch
                                    Ik ga akkoord met het feit dat je zegt dat de 120d wel een snelle wagen is, zeker vergeleken met de rest van wat er op de Belgische wegen rondrijdt. Natuurlijk is het geen sprintbom waar je iedereen en alles mee achterlaat, maar hoe vaak kom je zoiets tegen aan de lichten of op de snelweg...

Maar in vergelijking met die andere benzine auto's, zou ik het zo niet durven zeggen, want uit eigen ondervinding heb ik al vaak gemerkt dat die oudere auto's toch nog steeds snel zijn (indien goed onderhouden) en vooral tot 160 km/h goed meekunnen. Meestal hebben ze immers een beduidend lager gewicht dan nieuwe auto's, en toch nog redelijk wat pk's.

Je kan de 0-100 km/h moeilijk vgl., want:

1) papier is geduldig, veel auto's halen niet wat opgegeven is
                                    2) wie de auto bestuurt is dikwijls ook van belang ( tenzij automaat, dan minder natuurlijk )
                                    3) de ene auto stopt al met snel te accelereren bij 140 km/h de andere pas bij 180 of hoger... en zoiets kan je van al die 0-100 cijfertjes (die meestal enkel gegeven zijn) niet afleiden...

Ik zou ook voor de 120d gaan, want ondanks dat ik zelf destijds voor de 118d gekozen heb, en er eigenlijk niet ECHT spijt van heb ( vanwege M-pakket, kleur) , zou ik toch graag meer pk's hebben (waardoor ik nu moet gaan 'tunen' )!! Maar vermits bikefreak toch +/- dezelfde opties zou nemen (ongeacht 118d/120d) , zou ik zeker voor de snelste versie gaan!!
                                    Last edited by ; 27/03/2008, 15:47.

Comment

Net ff een 1'er geconfigureerd, en voor dat budget blijkt het een 118d te zijn.
                                      Aan dat vermogen is nadien nog vrij makkelijk een mouw te passen, aan één of andere ontbrekende optie echter... .

118d - Totaalprijs: € 33.090
                                      metaalkleur - € 650
                                      stof / leder - € 550
                                      sportzetels vooraan - € 580
                                      16" styling 229 - € 670
                                      dynamic line - € 2850
                                      automatisch dimmende binnenspiegel - € 165
                                      fluwelen tapijten - € 105
                                      hifi-luidsprekersysteem - € 550
                                      radio professional - € 215
                                      xenonlichten - € 560
                                      hogedrukreiniging koplampen - € 275
                                      alarmsysteem - € 460
                                      cruise control - € 265
                                      automatische versnellingsbak - € 2140
                                      multifunctioneel stuur - € 155

Dit is een voor mij vrij volledig uitgeruste auto waar ik met véél plezier mijn kilometers zou mee willen afmalen.
                                      Tuurlijk, PDC, navi, USB, CD-changer, verwarmde zetels, elektrische zetels met geheugen... die dingen zou ik er ook graag op hebben zitten, maar ge moet érgens stoppen hé.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
                                        Ik zeg niet dat een 120d traag is,zeker niet.Maar vreselijk snel is hij nu ook weer niet.Als de 120d nu echt zo snel zou zijn dat je kippenvel krijgt telkens je gas geeft,dan zou ik de 120d boven de 118d kiezen.Maar dat gevoel geven ze geen van beide,dus liever de 118 met veel opties
                                        Een 120d is uiteraard geen 911 of M3, maar hij is alleszins verre van traag. En het moet betaalbaar en realistisch blijven. Nu zou ik in feite nog makkelijk met een wagen op benzine kunnen rijden (het ware zelfs beter), maar dat gaat allicht veranderen. Bovendien heb ik geen zin om 5000 € BIV op te hoesten. 1250 vind ik zo een beetje het maximum. Dat wil dus zeggen dat ik het niet hoger moet zoeken dan 163 pk. Toch niet voor een nieuwe of bijna nieuwe wagen.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                          Net ff een 1'er geconfigureerd, en voor dat budget blijkt het een 118d te zijn.
                                          Aan dat vermogen is nadien nog vrij makkelijk een mouw te passen, aan één of andere ontbrekende optie echter... .

118d - Totaalprijs: € 33.090
                                          metaalkleur - € 650
                                          stof / leder - € 550
                                          sportzetels vooraan - € 580
                                          16" styling 229 - € 670
                                          dynamic line - € 2850
                                          automatisch dimmende binnenspiegel - € 165
                                          fluwelen tapijten - € 105
                                          hifi-luidsprekersysteem - € 550
                                          radio professional - € 215
                                          xenonlichten - € 560
                                          hogedrukreiniging koplampen - € 275
                                          alarmsysteem - € 460
                                          cruise control - € 265
                                          automatische versnellingsbak - € 2140
                                          multifunctioneel stuur - € 155

Dit is een voor mij vrij volledig uitgeruste auto waar ik met véél plezier mijn kilometers zou mee willen afmalen.
                                          Tuurlijk, PDC, navi, USB, CD-changer, verwarmde zetels, elektrische zetels met geheugen... die dingen zou ik er ook graag op hebben zitten, maar ge moet érgens stoppen hé.
                                          Sportzetels vooraan en 16"-velgen (het kan dus zijn dat je een lagere opleg hebt voor de velgen die jij wil, nee?) zijn inbegrepen bij Dynamic Line. Een multifunctioneel stuur, automaat en cruise control hoef ik eigenlijk helemaal niet. Een automatisch dimmende binnenspiegel is wel handig (ik heb er nu ook eentje), maar het hoeft niet echt.
                                          Als je rekenign houdt met wat ik nu net gezegd heb, scheelt dat al 4000 €. En dan zit je nog steeds met het hifi-systeem en de Professional radio, die strict genomen ook niet noodzakelijk zijn, maar uiteraard zeer aangenaam. Nu, dan kan je er beter meteen ook nog de iPod-aansluiting bij sleuren (je hebt immers toch de Professional radio), ook al is die relatief duur.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X