Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d vs. 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

een 120d is echt wel beduidend sneller dan een 118d...
    nu ja ieder het zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Als het budget volstaat om de auto aan te kleden zoals ik wil, en er is nog ruimte voor de 120d, dan neem ik zeker die. Zit het krap, dan kan er vanalles "sneuvelen", en dat kunnen ook die extra paardjes zijn. Een aantal zaken zijn voor mij (persoonlijk) een must-have, een aantal zaken zijn te missen. Die extra paardjes kunnen in extremis ook tot die laatste categorie behoren.

De topicopener rijdt (als ik me niet vergis) wel vrij lang met z'n wagen, dus dan is de extra BIV te spreiden over die meerdere jaren, wat 'm beter te dragen maakt, én ook het extra rijplezier van de 120d tgo. de 118d heb je enige jaren extra.
      Met die zaken in 't achterhoofd, stem ik dan ook op de 120d. Met 33k EUR kan je al een mooi uitgeruste 120d in huis halen, lijkt me.

Ik rijd er idd wel een tijdje mee.
      Enfin, het is nog niet voor direct. Eerst die andere grote kosten nog.
      Ik stel de vraag louter hypothetisch. En met 33.000 € zou ik alleszins toekomen voor een 120d, geloof ik, al zou het nipt zijn. Het minimum aan uitrusting is alleszins Dynamic Line, metaalkleur en 17". De radio Business is ook al in die prijs inbegrepen, dacht ik. OK, voor de verzekering moet er mogelijks nog een alarm bij. Xenon mag, maar hoeft niet. Idem met electronische airco. Die laatste zou ik er wel bij nemen als dat ook scheelt op vlak van restwaarde. Ik weet immers niet of de volgende wagen even lang zal meegaan als de huidige. Vijf jaar zeker wel.
      Ik stel me de vraag omdat ik persoonlijk vind dat de 118d een beetje mak overkomt. Als je een echt sportief gevoel wil, blijf je toch een klein beetje op je honger zitten met de 118d. Bovendien vindt ook AutoGids dat de 120d de beste koopt is. 3500 € op pakweg 33.000 € is natuurlijk wel niet echt weinig.
      Ik denk dat ik zelf voor de 120d zou gaan, maar mss dat ik mss een toegeving zou doen aan mijn directe omgeving.
      Enfin, ik wacht wss nog de volgende 1-reeks af. Dat had ik nog al laten vallen trouwens. Het zou moeten zijn dat er een financiële meevaller komt natuurlijk.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Een 1-reeks vind ik sowieso zwaar overprijsd maar bon, dit was de vraag niet

118d en eventueel na een paar maand chippen zou mijn keuze zijn
        wat ik 3 uur geleden al zei dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          een 120d kan je ook chippen .
          chippen is voor homo's.
          Groot gelijk. Chippen zou ik alleszins niet snel doen. Ik kan er trouwens nog altijd niet bij hoe je een auto zowel sneller, als zuiniger kan maken zonder iets aan de "hardware" te veranderen. Doe mij maar betrouwbaarheid. Dat is trouwens één van de redenen waarom je voor een Duits product gaat, lijkt mij.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vraag me af wie van degene die de 118d zit af te breken al met de nieuwe versie van 143pk (136 in België) heeft gereden

Die is dus totaal niet te vergelijken met de 122pk uit de pre-facelift (die idd. wel iets te mak was)

Er is trouwens bijna niemand die de 120d in 177pk versie bestelt (je zou wel zot moeten zijn om die extra BIV te betalen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              Zonder twijfel de 120d

Ik heb mijn 120d nog geen eens 33.000 euro betaald, en daar zit alles op wat ik nodig heb/had, EN de extra paarden...
              Ge moet voor u eigen uitmaken wat ge echt nodig hebt, en niet kopen wat anderen mooi vinden...
              Een optie die voor een ander word omschreven als een MUST have kan voor u enorm triviaal zijn, en de kostprijs enorm drukken...
              Bv zetelverwarming? ik heb er al mee gereden, heb het ervaren.. en zal het nooit nemen... ik ben een hete beer gneog van mezelf
              en zo "kickloos' vind ik de 120d niet... integendeel...
              Zetelverwarming is voor mietjes. Nog nooit behoefte aan gehad.
              Het gaat om een hypothetische poll, maar ik ben er wel mee bezig, want mocht ik nu een wagen kopen, het zou effectief één van deze twee worden.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vraag me af wie van degene die de 118d zit af te breken al met de nieuwe versie van 143pk (136 in België) heeft gereden

Die is dus totaal niet te vergelijken met de 122pk uit de pre-facelift (die idd. wel iets te mak was)

Er is trouwens bijna niemand die de 120d in 177pk versie bestelt (je zou wel zot moeten zijn om die extra BIV te betalen)
                Idd, een 177 pk-versie zou ik nooit overwegen. 1250 € meer voor een verschil dat er voornamelijk op papier is, vind ik belachelijk.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Bikefreak zei toch niet dat 't catalogusprijs moet zijn? Mijn stofzuiger kostte me minder dan het budget dat de Bikefreak hier vermeldde, zesduizend km van nieuw en volledig naar mijn wens besteld.
                  Als de tijd rijp is, mag je alleszins een mail om extra info van mij verwachten, want als er een BMW-werknemer vrij is, zou ik het zeker overwegen om hetzelfde te doen als wat jij gedaan hebt. Of ik een gewone Premium Selection zou nemen, weet ik nog niet. Dikwijls is het verschil met een nieuwe met korting nogal klein, vandaar.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Aanwezig!

Aanwezig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      hallo

duidelijk de 120d, zit hier net op de confitureerder

BMW 120D met volgende opties

Schwarz II
                      radio pro + usb
                      Xenon
                      Styling 217 18"
                      centrale armsteun
                      inleg hoogglanzend zwart
                      sportzetels met stofleder pearlpoint antrazit
                      verwarmde zetels
                      glazen schuifdak
                      Alarmsysteem
                      M-ophanging
                      M-sportstuur & pook

dik uitgerust voor 33180 euro

boven budget zeg je dan?

6% korting is zeker, 7% mits wat onderhandelen

totaal zeker: 31.300 euro, dus nog 1700 euro over voor je BIV & rijtaks, er kan zelfs nog een kleine omnium vanaf je eerste jaar
                      Mja, in feite. 33.000 € was niet echt krap gerekend. Dynamic Line kost iets minder dan 3000 €, geloof ik.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Een 1-reeks vind ik sowieso zwaar overprijsd maar bon, dit was de vraag niet

118d en eventueel na een paar maand chippen zou mijn keuze zijn
                        Mijn vriendin vindt die wagen ook overpriced, en ik kan ze geen ongelijk geven, maar er is gewoon geen concurrentie voor dat ding. Het zou moeten zijn dat Audi voor een mooi prijsje AWD aanbiedt op de volgende A3, en er daarbij er ook nog eens voor zorgt dat het karakter van de wagen ook wijzigt. Concreet: motor niet meer voor de vooras, betere dieselmotoren. Om te beginnen hé!
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Ik volg gTa hierin. Als je een dikke 30.000 euro wil spenderen om een 1-serie te kopen, wil je vermoedelijk toch vooral in rijplezier investeren? Dan lijkt het me een beetje stom om net op de motor te gaan besparen, die toch voor een groot deel van dat rijplezier zorgt. Niet dat een 118d slecht rijdt, verre van, maar een 120d is toch net iets fijner.

Hoedanook, met een budget van 33.000 euro kan je een heel leuke 120d samenstellen. Koop gewoon de wagen die je écht wil (de 120d), met de 118d zit je je misschien jaren af te vragen: had ik toch niet beter de 120d genomen ...
                          Dat staat idd tegenover die 3500 € prijsverschil.
                          Ik beklaag het me nu al een beetje dat ik destijds geen Mini gekocht heb.
                          Je hebt dus zeker een punt!
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Aanwezig!
                            Jij had niet de keuze tss 163 en 177 pk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                              120d.

Ik ben ook voor de One met veel bim-bam-beieren gegaan en daar heb ik nu spijt van.

Liever Coopah S gekocht.

Don't make the same mistake, Karel !
                              Het is maar dat je met een 118d niet echt de bom hebt die je als autoliefhebber wil. Moest de 118 nu 150 pk hebben, ik zou hem nog meer overwegen.
                              Feit is ook: je koopt je dan een 118d en dan word je ingehaald door al die mannen en vrouwen die van bij de lancering van de 1' een 120d met wieldeksels kochten.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                Jij had niet de keuze tss 163 en 177 pk.
                                Nee, Duitsers zijn minder hypocriet dan Belgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  Nee, Duitsers zijn minder hypocriet dan Belgen
                                  Ze moeten ergens de lijn trekken. Zolang ze het maar niet wagen de BIV-tarieven op te trekken.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

120d duidelijk

Daarbij krijg je altijd korting op een nieuwe wagen
                                    (zeker verschillende garages vergelijken!!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                                      120d duidelijk

Daarbij krijg je altijd korting op een nieuwe wagen
                                      (zeker verschillende garages vergelijken!!)

Ik weet wel dat er korting volgt, maar om makkelijk te kunnen rekenen, wou ik gewoon even de poll doen zonder rekening te houden met korting. In de praktijk zou ik dan ook geen 33.000 € uitegeven, maar eerder hooguit een goeie 30.000. Gesteld dat ik een splinternieuwe zou kopen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

118d graag. Dan kom ik net toe zoals ik het wil.

Comment

Om een voorbeeld te geven Bike freak:

Mijn 120d (gereducerd vermogen) op papier 163pk ( volgens de rollen bank 172 pk )
                                          Heeft:
                                          M-pack (sportstoelen, m-ophanging, mstuurt , alle ge weet wel he)
                                          Volledige electrishe airco
                                          Licht en regensensor
                                          cruisecontrol
                                          bekerhouders
                                          business radio/cd

en meer had ik persoonlijk ni nodig...
                                          en dat heeft me net geen 29.000 euro gekost...
                                          En geloof me in vergelijk met zo een 118d gaat de 120d echt wel vooruit...
                                          de 118d vertrekt goedgemustst en vlot, maar dan komt er een punt dat zen adem op is... daar waar de 120d door gaat.. en HARD
                                          90% van de normale wagens gelijk de 120d er zelf 1 is laat ge achter u... niettegenstaande wat turboman beweerd...

e

Comment

Working...
                                          X