Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d vs. 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Moet het persé een 1 zijn?
    Anders meteen de 120d, toch wel een enorm verschil nog met de 118d en gezien je hem toch een lange tijd bijhoudt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Openingspost lezen A.U.B.

Stel, je hebt een budget van maximum (!) 33.000 € waarmee je mag gaan shoppen bij de BMW-dealer. Het zijn je eigen zuurverdiende centjes, dus geen geld dat je krijgt als bonus. Je hebt er dus een aantal jaar voor gespaard.
      Je kan kiezen uit de 118d en de 120d. Welke kies je? En let wel: het geld moet zeker niet allemaal op! Wat je uitspaart, kan je op de spaarboek laten staan, beleggen of gebruiken voor iets helemaal anders.

Even de prijzen van de wagens (Hatch):
      118d (136 pk): 24.150 €
      120d (163 pk): 26.900 €

Ben je bereid 2750 € bij te leggen voor de 120d of blijf je bij de iets tragere, maar nog steeds vlotte 118d? Houd ook rekening met de BIV die om en bij de 750 € duurder is, wat het totaal op 3500 € brengt. De 120d is wel ietsje beter uitgerust, dacht ik.

Nog een opmerking m.b.t. het budget: dit dient alleen voor de wagen, maar het is wel een theoretische waarde, want je mag hier geen rekening houden met eventuele kortingen. M.a.w. een standaard 120d kost je effectief 26.900 €.
      Let me put it this way :

BMW 118d versus VW Golf GT TDI-170 is een gewonnen match voor de Golf. Meer opties, snellere motor ... enkel geen RWD ... maar daar spaar je dan voor door, en die koop je later.

Voor 25.000 hebt je WEL iets bij VW, en niet bij BMW.

Comment

Voor €25000 heb je een full option Honda Civic, en dat rijdt pakken beter dan een Golf en moet qua rijgedrag helemaal niet onderdoen voor een 1 serie.
        Maar je moet wel voor de looks te vinden zijn...

Comment

1 = nog altijd achterwielaandrijving hè.

Comment

120d.

Ik ben ook voor de One met veel bim-bam-beieren gegaan en daar heb ik nu spijt van.

Liever Coopah S gekocht.

Don't make the same mistake, Karel !

Comment

118d met veel opties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
                118d met veel opties
                Jij bent een saaie reet geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                  Jij bent een saaie reet geworden.
                  Ge hebt er geen idee van

Nee,kvind dat een 118d en een 120d niet veel schelen op gebied van prestaties...Een kick gaat geen van die 2 karren u geven.Dus dan maar de goedkoopste

Comment

136 vs 177pk, ik zou het wel weten hoor Turbiemen

Comment

Geef mij maar een 120i met 170pk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        136 vs 177pk, ik zou het wel weten hoor Turbiemen
                        163 Bwa,liever een schuifdakje,zetelverwarming en gans de shit dan nog geen 40pk extra.Ik sta toch elke dag hopeloos vast in het verkeer

Comment

163 Bwa,liever een schuifdakje,zetelverwarming en gans de shit dan nog geen 40pk extra.Ik sta toch elke dag hopeloos vast in het verkeer
                          De fun zit in het loskomen!

Comment

Zonder twijfel de 120d

Ik heb mijn 120d nog geen eens 33.000 euro betaald, en daar zit alles op wat ik nodig heb/had, EN de extra paarden...
                            Ge moet voor u eigen uitmaken wat ge echt nodig hebt, en niet kopen wat anderen mooi vinden...
                            Een optie die voor een ander word omschreven als een MUST have kan voor u enorm triviaal zijn, en de kostprijs enorm drukken...
                            Bv zetelverwarming? ik heb er al mee gereden, heb het ervaren.. en zal het nooit nemen... ik ben een hete beer gneog van mezelf
                            en zo "kickloos' vind ik de 120d niet... integendeel...

Comment

Het is gewoon het gedacht,ik zou me slecht voelen moest ik met een BMW waarin een budgetmotor zit rondtoeren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Het is gewoon het gedacht,ik zou me slecht voelen moest ik met een BMW waarin een budgetmotor zit rondtoeren .
                                Bwa,mocht de 120d nu sesationeel sneller zijn dan de 118d zou ik nog twijfellen.Maar dat is het geval niet,dus liever de extra opties waar je toch meer genot van hebt

Comment

Hmm, je kunt natuurlijk die 118d nog chiptunen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    een 120d kan je ook chippen .
                                    chippen is voor homo's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Nu zijn we er!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        een 120d kan je ook chippen .
                                        chippen is voor homo's.
                                        I like your thinking!

Comment

Ik zou een "standaard" M3 wel verkiezen boven een full option 335i.Omdat het verschil in prestaties en uiterlijk groot is.

Comment

Working...
                                          X