Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d vs. 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Sportzetels vooraan en 16"-velgen (het kan dus zijn dat je een lagere opleg hebt voor de velgen die jij wil, nee?) zijn inbegrepen bij Dynamic Line. Een multifunctioneel stuur, automaat en cruise control hoef ik eigenlijk helemaal niet. Een automatisch dimmende binnenspiegel is wel handig (ik heb er nu ook eentje), maar het hoeft niet echt. Als je rekenign houdt met wat ik nu net gezegd heb, scheelt dat al 4000 €.
    Ja, ik had 't ook gezien, maar ik denk dat de configurator daar wel rekening mee heeft gehouden voor de totaalprijs.
    't Stuur en de binnenspiegel zou ik nog kunnen missen, een automaat in mindere mate ook nog (hangt er vanaf of ik veel snelweg doe of niet). Maar cruise control zou ik écht niet kunnen missen op een nieuwe wagen. Da's imo een optie die de relaxedheid van het rijden direct een paar niveaus hoger brengt, en dat voor een € 250... .
    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    En dan zit je nog steeds met het hifi-systeem en de Professional radio, die strict genomen ook niet noodzakelijk zijn, maar uiteraard zeer aangenaam. Nu, dan kan je er beter meteen ook nog de iPod-aansluiting bij sleuren (je hebt immers toch de Professional radio), ook al is die relatief duur.
    Ik ga geen duur luidsprekersysteem kopen om er dan domme mp3'tjes op te gaan beluisteren hé.
    Maar audio vind ik vrij prioritair wanneer ik een wagen zou kopen. 't Is slechts één van de weinige ontspanningsmogelijkheden die een auto kan bieden als je stilstaat, dus persoonlijk vind ik dat meestal money well spent (of 't zou moeten zijn dat het standaardsysteem al vrij deftig is natuurlijk).

't Komt er op neer dat ik in geen geval opties zou laten vallen voor toch maar een 120d te kunnen rijden. Al die opties die ik er in de plaats voor krijg, zeggen mij veel meer dan de upgrade 18d -> 20d.
    Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken uiteindelijk.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
      Ja, ik had 't ook gezien, maar ik denk dat de configurator daar wel rekening mee heeft gehouden voor de totaalprijs.
      't Stuur en de binnenspiegel zou ik nog kunnen missen, een automaat in mindere mate ook nog (hangt er vanaf of ik veel snelweg doe of niet). Maar cruise control zou ik écht niet kunnen missen op een nieuwe wagen. Da's imo een optie die de relaxedheid van het rijden direct een paar niveaus hoger brengt, en dat voor een € 250... .
      Ik rijd zeer weinig op autosnelwegen, dus ik zie er het nut niet van in. En bepaald veel autoreizen, doe ik ook niet. Als ik één keer per jaar naar het buitenverblijf van mijn toekomste schoonouders in het zuiden van Frankrijk rijd, is het veel. Ik zou mss eens meer gaan als het niet zo ver was, maar dan zou het mss ook minder de moeite zijn. Alleszins, voor dergelijke trajecten, heeft een cruise control zeker zijn nut, maar om dat nu te kopen voor die paar keer dat ik het nodig heb? Nee.

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
      Ik ga geen duur luidsprekersysteem kopen om er dan domme mp3'tjes op te gaan beluisteren hé.
      Maar audio vind ik vrij prioritair wanneer ik een wagen zou kopen. 't Is slechts één van de weinige ontspanningsmogelijkheden die een auto kan bieden als je stilstaat, dus persoonlijk vind ik dat meestal money well spent (of 't zou moeten zijn dat het standaardsysteem al vrij deftig is natuurlijk).

't Komt er op neer dat ik in geen geval opties zou laten vallen voor toch maar een 120d te kunnen rijden. Al die opties die ik er in de plaats voor krijg, zeggen mij veel meer dan de upgrade 18d -> 20d.
      Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken uiteindelijk.
      Je hebt wel een punt. Ik zou zeker niet alleen MP3's draaien hoor. Trouwens alles wat ik op MP3 he, heb ik ook op CD. Het is gewoon: veel nummers kunnen draaien zonder telkens het schijfje te moeten wisselen, is ook wel handig. OK, je kan dan een CD-wisselaar kopen, maar eerlijk: liever een CD-speler voor één schijfje en een iPod-connectie dan. Overigens het verschil tss een gewone isntallatie en een deftige hoor je ook wel met MP3-tjes hoor (de bass bv.).
      Ik houd ook van een deftige installatie, maar wat ik thuis staan heb, speelt vrij behoorlijk. De radio in mijn Renault is wel van iets lagere kwaliteit. Nochtans durf ik af en toe de autoradio best hard zetten. Volgende keer mag het eventueel wel eens iets beters zijn, maar ik weet nog niet of ik dan nog extra geld op tafel ga willen gooien voor de topradio uit een bepaald model.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Tja zo zie je maar, en al goed, dat iedereen overal andere waardes aan hecht

Automaat ? nog in geen 100 jaar :
        -2140 euro
        Audio: voor mij persoonlijk nog geen klachten gehad van het standaard business systeem, speelt goed, mooie klanken alleen tja tis gene boomblaster dus ja... ik verschaf mijn plezier wel uit het rijden
        -550 euro voor de boxen
        -215 voor de radio (business is goe genoeg)
        Xenons : heeft voor mij geen meerwaarde, ik zie nu ook waar dak rij en ik irriteer ander mensen niet met men blauw ambetant licht... en dat het zoveel sjieker staat... vind ik zever..
        het enigste dat er spijtig aan is, dak gen angel eyes heb en led achterlichten.
        -560 voor de xenons
        -200 euro voor da sproeisysteem da het vuil van u lampen op u motorkap sproeit...
        Dynamic lyne gaat er ook af... want vind het M-pack veel intresanter

Ik zeg het ik heb nog niks gemist op mijn wagen, zo van ... had ik nu toch maar...

En wat heb ik dan juist
        120d
        M-pack (met de 207m velgen,specifiek interieur en exterieur, lekkerste stuurtje uit heel het BMW gamma)
        Armsteun
        Bekerhouders
        business radio/cd en luidsprekers
        electronish gestuurde airco met 2 zones
        Cruise control -> dat kan ik ECHT niet meer missen
        Regen en lichtsensor -> Is zooo makkelijk ...
        Multifunctioneel stuur -> moet ni mer liggen frullen...(heb ik "gratis" gekregen van den stealer om me over de streep te trekken, samen met de fluwelen vloermatten (WAAAAAAAUW) )
        en ja metaalkleur heb ik ni wat da ga ni in wit...
        dan nog wa korting, die ge altijd krijgt...

En ik zit belang ni aan de prijs van de 118d die sommige configureren, en ik heb de extra pk's...
        en tja.. die BIV is maar eenmalig he... daar zou ik het ni ver laten...

Comment

Moet het een nieuwe zijn? Anders mijn wagen staat nog altijd te koop

De nieuwe 118d (136 pk) zou voor mij persoonlijk al snel genoeg zijn. In zo'n lichte wagen is dat al vrij behoorlijk. Zo kan je ook enkele opties meer kiezen in vergelijking met een 120d.
          Last edited by GregV; 27/03/2008, 19:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Tja niet bijzonder snel ?
            das relatief he...
            Mss is de jeugd wat teveel verwend
            Het spel sleurt even snel van 0-100 als ne Golf MK3 VR6, en sneller dan ne Golf GTI vorige generatie...
            Ne audi TT met 180 pk houd em ook netjes bij,
            ne subaru svx houd em ook bij in de sprint
            (wel allemaal gebaseeerd op de cijfertjes he )
            Alle ik kan zo wel effe doorgaan.. dat zijn wagens van 5 a 10 jaar oud, die ik als snotjong (wat ik nu nog ben ) als "bommen" beschouwde en waarvan ik hoopte "ooit"...
            en nu word dat afgedaan als bwaaaaaaaa ... door ne 22 jarige .... zalig toch
            Kben misschien wel wat gewoon, en mss is mijn idee over snel en minder snel wat misvormt.Ik heb bij geen van de 2 een wauw gevoel,dus is het nogal logisch dat ik voor de goedkoopste uitvoering kies

Comment

Ze zijn beiden ook erg lniair...
              dat speelt ook mee
              tis gene VAG pompverstuiver he..

Comment

Eerst en vooral: geen korting in rekening OK, maar beginnen denken aan BIV en verzekering en what else not is op deze vrijdagavond niet aan mij besteed, dus daar kijk ik niet om.

Vervolgens: ik ben slechts in een wagen geïnteresseerd als hij de juiste uitrusting heeft, en op dat gebied heb ik bepaalde minimumeisen die een 'conditio sine qua non' zijn. Als die aan die minimumeisen voldaan kan worden door een 120d, dan ga ik daarvoor. Anders (zonder spijt) een 118d. Het argument dat die te traag zou kunnen zijn vind 'k trouwens ronduit belachelijk - mijn vrouw rijdt met een 118d pre-facelift (122 PK) en dat is heus wel een vinnig wagentje. 80-90% van wat op onze Belgische wegen rondrijdt heeft hier geen verweer tegen. Op basis van een recent ritje met een 320d van het huidig model kan ik enkel besluiten dat een 120d voor de meeste gewone stervelingen gewoon een bom is.

Mijn configuratie voor een 120d kwam uit op 32.845:
                • 5-deurs
                • Comfort Line
                • 17" styling 141
                • Sportzetels stof/leder Schwarz
                • Monacoblauw
                • Isofix, tapijtjes & bekerhouders
                Gezien daar alles op zit wat ik z'n geld waard vind, zonder twijfel de 120d voor mij.

Comment

Yesss.... Bikefreak gaat een BMW 1 Serie kopen
                  (of moet ik eerst heel de topic doornemen )

Als er een maximaal budget vooropgesteld is, dan graag een goed uitgeruste 118d! Aan leuke opties heb ik meer dan aan die extra pk's!

Comment

Eerlijk waar: voor een béétje muziekliefhebber is (bij de BMW '1) de radio Professional, het HiFi-systeem Professional en de USB-connector eigenlijk een noodzaak. Het verschil tussen de HiFi Pro en de gewone optionele HiFi is voor muziekleken of minder goed horenden niet zo groot, maar het verschil in muziekkwaliteit komt zeer goed tot uiting bij luidere volumes: de HiFi Professional verdient dan *bijna* de naam "HiFi", de gewone optionele HiFi verdient die naam helemaal niet.

Neem een CD'tje mee zondag, kan je 't soundsysteem in mijn auto 'es aanhoren.

Comment

Dit weekend de 118d en 120d gaan testen.

Eerst de 118d dit was al een zeer aangename en redelijk vlotte auto. Vervolgend de 120d toch wel nog een groot verschil hoor. In de auto valt het qua gevoel niet zo fel op dat hij sneller is tot je naar de snelheidsmeter of naar buiten kijkt. 120d heeft voor mij dus absolute voorkeur.

Spijtig heb ik de kans niet gekregen om eentje met M onderstel te testen. Iemand ervaring mee? Zeer groot verschil t.o.v. standaard?

Mijn noodzakelijke opties, als dit niet in budget past dan maar een 118d:
                      • Metaalkleur & alu velgen
                      • Sportzetels
                      • Schuifdak
                      • Sportstuur
                      • M sportophanging?
                      • cruise control, manuele airco, centrale armsteun, mistlampen, lendesteun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Yesss.... Bikefreak gaat een BMW 1 Serie kopen
                        (of moet ik eerst heel de topic doornemen )

Als er een maximaal budget vooropgesteld is, dan graag een goed uitgeruste 118d! Aan leuke opties heb ik meer dan aan die extra pk's!
                        I wish. Eerst dokken voor dat bakstenen geval.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Eerlijk waar: voor een béétje muziekliefhebber is (bij de BMW '1) de radio Professional, het HiFi-systeem Professional en de USB-connector eigenlijk een noodzaak. Het verschil tussen de HiFi Pro en de gewone optionele HiFi is voor muziekleken of minder goed horenden niet zo groot, maar het verschil in muziekkwaliteit komt zeer goed tot uiting bij luidere volumes: de HiFi Professional verdient dan *bijna* de naam "HiFi", de gewone optionele HiFi verdient die naam helemaal niet.

Neem een CD'tje mee zondag, kan je 't soundsysteem in mijn auto 'es aanhoren.

Momenteel kan ik thuis nog lekker kabaal maken, aangezien we in een villa wonen. Met mijn nieuwe woning zal het wat moeilijker worden. En ik durf de hele zooi echt wel luid zetten, zeker als ik tegelijkertijd op mijn electrische gitaar speel. Dat moét gewoon luid. Nu, als ik luid gitaar wil spelen, ga ik dat thuis blijven doen, denk ik. Anders heb ik niet veel meer aan mijn gitaarversterker.
                          Een deftige installatie in de auto zou in dat geval wel wat voor mij kunnen zijn. Met het ding uit mijn Fransoos kan ik leven omdat ik weet dat het thuis allemaal wat beter klinkt, maar binnen een paar maand ...
                          Ik zou idd eens het verschil moeten horen. Was jij zondag op de meeting? Op de foto's in het betreffende topic zag ik je niet, maar ik moet wel zeggen dat ik niet alle foto's gezien heb. Ik was er alleszins niet.
                          Bij een andere gelegenheid ...
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                          X