Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d vs. 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 120d vs. 118d

Openingspost lezen A.U.B.

Stel, je hebt een budget van maximum (!) 33.000 € waarmee je mag gaan shoppen bij de BMW-dealer. Het zijn je eigen zuurverdiende centjes, dus geen geld dat je krijgt als bonus. Je hebt er dus een aantal jaar voor gespaard.
    Je kan kiezen uit de 118d en de 120d. Welke kies je? En let wel: het geld moet zeker niet allemaal op! Wat je uitspaart, kan je op de spaarboek laten staan, beleggen of gebruiken voor iets helemaal anders.

Even de prijzen van de wagens (Hatch):
    118d (136 pk): 24.150 €
    120d (163 pk): 26.900 €

Ben je bereid 2750 € bij te leggen voor de 120d of blijf je bij de iets tragere, maar nog steeds vlotte 118d? Houd ook rekening met de BIV die om en bij de 750 € duurder is, wat het totaal op 3500 € brengt. De 120d is wel ietsje beter uitgerust, dacht ik.

Nog een opmerking m.b.t. het budget: dit dient alleen voor de wagen, maar het is wel een theoretische waarde, want je mag hier geen rekening houden met eventuele kortingen. M.a.w. een standaard 120d kost je effectief 26.900 €.
    120d Hatch Edition Sport

118d in mijn geval. Ik rij heel veel 120km/u op de autosnelweg en merk het verschil dan niet tussen 143pk of 612pk. Verder is hij snel genoeg die 118d.

Dat naast het feit ik andere prioriteiten heb dan een veel te dure auto.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

118d 136pk met mooie opties. (en het geld moet allemaal op )

Comment

Ik kies de 118D met ongeveer 3500 Euro aan opties dan...

Comment

Een 18d of een 20d?
          De meest gestelde vraag de afgelopen maanden op 't forum denk ik.

Allée vooruit, omdat je 't zo mooi vraagt. Voor mij de 118d... .

Comment

toch graag de 120d, ik laat er wel een paar opties voor vallen

heb nog 3000 euro dus daarmee kan ik de Xenon's en de sportzetels al nemen, meer dan genoeg voor mij

Comment

Als het budget volstaat om de auto aan te kleden zoals ik wil, en er is nog ruimte voor de 120d, dan neem ik zeker die. Zit het krap, dan kan er vanalles "sneuvelen", en dat kunnen ook die extra paardjes zijn. Een aantal zaken zijn voor mij (persoonlijk) een must-have, een aantal zaken zijn te missen. Die extra paardjes kunnen in extremis ook tot die laatste categorie behoren.

De topicopener rijdt (als ik me niet vergis) wel vrij lang met z'n wagen, dus dan is de extra BIV te spreiden over die meerdere jaren, wat 'm beter te dragen maakt, én ook het extra rijplezier van de 120d tgo. de 118d heb je enige jaren extra.
              Met die zaken in 't achterhoofd, stem ik dan ook op de 120d. Met 33k EUR kan je al een mooi uitgeruste 120d in huis halen, lijkt me.

Comment

De 120d voor mij. Ik heb er geen problemen mee om vlot onder het vooropgestelde budget te blijven.

Een sporthatch met M-pakket en vrijwel alle opties die ik wil komt bij mij op €32.800. (zetelverwarming, airco, xenon, en een paar kleinigheden)

Vreemd genoeg komt een 5 deurs zonder M-pakket met quasi dezelfde opties op €33.075 uit. En dan heb ik niet eens mistlampen, M-bumpers, M-stuur en anthrazit hemelbekleding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Met die zaken in 't achterhoofd, stem ik dan ook op de 120d. Met 33k EUR kan je al een mooi uitgeruste 120d in huis halen, lijkt me.
                  Standaard kost een 120d wat? 27k? Dan hou je dus 6k over voor de opties: da's niet veel in BMW land...ik dacht dat jouw stofzuiger meer kostte...

Edit: ik zou dus de 118d nemen. 3k extra aan opties.
                  Last edited by Maaher; 25/03/2008, 13:51.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Als enige wagen zou ik zeker een 120d kiezen, de extra paarden zijn altijd meegenomen !

Ik zou eens kijken naar een zeer recente tweedehands. Alhoewel, als je vele jaren met die wagen gaat rijden mag het ook een nieuwe zijn...

Als het budget eerder krap is zou ik toch de 118d kiezen, met zelfs weinig opties : een deftig sound system, cruise control, sportzetels, automatische airco zou dan zeker volstaan. O ja, ook een leuk velgje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                      Standaard kost een 120d wat? 27k? Dan hou je dus 6k over voor de opties: da's niet veel in BMW land...ik dacht dat jouw stofzuiger meer kostte...
                      Bikefreak zei toch niet dat 't catalogusprijs moet zijn? Mijn stofzuiger kostte me minder dan het budget dat de Bikefreak hier vermeldde, zesduizend km van nieuw en volledig naar mijn wens besteld.

Comment

118d! Verkozen tot meest groene wagen, dus wie weet wat je er nog extra met uitspaart.

Comment

@gTa: Je moet gaan shoppen bij de officiële BMW stealer. Hoeveel kost een standaard 120d dan (ik heb me maar gebaseerd op het eerste cijfertje dat ik tegenkwam)? Korting e.d.? Is dat de moeite? Misschien kan je dan wat verder springen en loont het de moeiten. I wouldn't know...
                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

hallo

duidelijk de 120d, zit hier net op de confitureerder

BMW 120D met volgende opties

Schwarz II
                            radio pro + usb
                            Xenon
                            Styling 217 18"
                            centrale armsteun
                            inleg hoogglanzend zwart
                            sportzetels met stofleder pearlpoint antrazit
                            verwarmde zetels
                            glazen schuifdak
                            Alarmsysteem
                            M-ophanging
                            M-sportstuur & pook

dik uitgerust voor 33180 euro

boven budget zeg je dan?

6% korting is zeker, 7% mits wat onderhandelen

totaal zeker: 31.300 euro, dus nog 1700 euro over voor je BIV & rijtaks, er kan zelfs nog een kleine omnium vanaf je eerste jaar

Comment

Car Configurator van BMW werkt hier niet.

Ik blijf toch bij mijn 118d. Meer HP wil niet automatisch zeggen dat het "rijplezier" groter is.

Comment

Een 1-reeks vind ik sowieso zwaar overprijsd maar bon, dit was de vraag niet

118d en eventueel na een paar maand chippen zou mijn keuze zijn

Comment

Ik zou toch voor de 120d gaan. Ik vind een 118d op een manier een beetje jammer. Liever wat minder opties en meer pk's. Als opties zou ik M-stuur en pook zeker nemen, airco en xenon's als het er nog vanaf kan. Die sportstoelen zitten mij te benepen.. Ik ben nochthans niet dik, maar wel groot 1.85m... misschien vandaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                    118d in mijn geval. Ik rij heel veel 120km/u op de autosnelweg en merk het verschil dan niet tussen 143pk of 612pk.

Dan scheelt er toch iets uw zintuigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk Berichten
                                      Ik zou toch voor de 120d gaan. Ik vind een 118d op een manier een beetje jammer. Liever wat minder opties en meer pk's. Als opties zou ik M-stuur en pook zeker nemen, airco en xenon's als het er nog vanaf kan. Die sportstoelen zitten mij te benepen.. Ik ben nochthans niet dik, maar wel groot 1.85m... misschien vandaar.
                                      zie mijn post hierboven wat je allemaal kan krijgen van opties die lekker zijn

Comment

Ik volg gTa hierin. Als je een dikke 30.000 euro wil spenderen om een 1-serie te kopen, wil je vermoedelijk toch vooral in rijplezier investeren? Dan lijkt het me een beetje stom om net op de motor te gaan besparen, die toch voor een groot deel van dat rijplezier zorgt. Niet dat een 118d slecht rijdt, verre van, maar een 120d is toch net iets fijner.

Hoedanook, met een budget van 33.000 euro kan je een heel leuke 120d samenstellen. Koop gewoon de wagen die je écht wil (de 120d), met de 118d zit je je misschien jaren af te vragen: had ik toch niet beter de 120d genomen ...
                                        AutoMinded.be

Comment

Working...
                                        X