Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autorijden op 16 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
    Wij (binnen ons gezin en waarschijnlijk ook vele andere Belgen met ons) denken ook zo over Nederlanders, wij denken namelijk dat je in Nederland leert om zoveel mogelijk hardrijders op het linkerrijvak te blokkeren door ervoor te blijven hangen en te weigeren om de bumperklevers voor te laten. Straks nog meegemaakt op de ring rond A'pen (waar uiteraard veel Nederlanders richting Breda rijden), als je op het linkerrijvak komt aangereden tegen +/- 160 komt er plots een Nederlander voor je rijden die gewoonweg weigert opzij te gaan, ik zeg niet dat jullie dit allemaal doen maar het is wel vrij ergerlijk.
    Haha, ja daar erger ik me ook aan. Ik merk het altijd als ik in Duitsland rij. Kom je met 200+ aanknallen en komt er weer zo'n Hollander incl. caravan naar links. Resultaat: Ik moet VOL in de ankers.

Hollanders hebben nogal moeite met spiegelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
      Ik vind de meeste (ik reken mezelf daar bewust niet onder) 18-jarigen al zo onverantwoordelijk rijden. Laat staan hoe 16-jarigen rijden?! Op je 16e mag je ook al gaan drinken en als je dan tegelijkertijd mag gaan autorijden... dat is geen goede combi.

Even goede vrienden trouwens, maar het viel me afgelope wintersport op, hoe slecht vele Belgen rijden. Met slecht weer (sneeuwval) wordt je nog met 120+ ingehaald en op gevaarlijke bergwegen werden we alleen maar door Belgen ingehaald.
      Ik denk zelf dat het ligt aan de manier waarop je in België leert rijden (gewoon met de hulp van je ouders) en als je ouders verkeerde gewoontes hebben, dan neem je die automatisch over. Correct me if I'm wrong
      Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Wij (binnen ons gezin en waarschijnlijk ook vele andere Belgen met ons) denken ook zo over Nederlanders, wij denken namelijk dat je in Nederland leert om zoveel mogelijk hardrijders op het linkerrijvak te blokkeren door ervoor te blijven hangen en te weigeren om de bumperklevers voor te laten. Straks nog meegemaakt op de ring rond A'pen (waar uiteraard veel Nederlanders richting Breda rijden), als je op het linkerrijvak komt aangereden tegen +/- 160 komt er plots een Nederlander voor je rijden die gewoonweg weigert opzij te gaan, ik zeg niet dat jullie dit allemaal doen maar het is wel vrij ergerlijk.
      Typisch jouw reactie maar friso heeft in zekere mate wel gelijk. Jij ook natuurlijk.

Het systeem in Nederland is wel beter dan in België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

uhm..

In Spanje is dit al zo, dus ik weet niet waarom je er zo om moet lachen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten

Mja, dat wil misschien wel iets zeggen? Oké, ondertussen heb je alles hoogstwaarschijnlijk wel al onder de knie, maar het feit dat je op zo'n simpele proeven niet onmiddellijk raak kunt scoren betekent in mijn ogen toch dat de vooropleiding te beperkt was/is.
          Mensen die 'op goed geluk' erdoor geraken vormen de eerste jaren een serieus gevaar in het verkeer !
          mieh..i beg to differ...

een keer dat m'n pa van zenuwen een slisbeweging maakte en dit als praten werdt aanzien... ik was verdorie het industriepark nog niet uit.

en de 1e keer was van de zenuwen, dat geef ik grif toe.

en ja...die 3e keer, was zelfs met de rijschool, hadden ze die richtingen verdomme tijdelijk omgekeerd, die rijschoolgast had het pas door toen we er al uitwaren. twas deels pech en heb in m'n 3 jaar nog nooit een ongeval gehad, zelfs geen kleintje (hout vasthouden)

Comment

• Hangt er van af, in den hof, een dodolopend straatje, wat ervaring odoen, zeker wel.

Al officieel op de openbare weg, lijkt me wat vroeg. Ik ben beginnen rijden van m'n 13-14 maar was er pas bekwaam voor op m'n 17-18 achteraf bekeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
              uhm..

In Spanje is dit al zo, dus ik weet niet waarom je er zo om moet lachen.
              en in us al altijd al geweest
              maar daar geen alcohol onder de 21

Comment

• Al zou ik al heel graag willen mogen rijden, heb ik toch nee gestemd.

Ik wil nu niet veralgemenen, maar als je soms ziet hoe jongeren onverantwoord rondrijden met opgedreven scooters enzo. Hebben ze imo echt nog niet genoeg volwassenheid/verantwoordelijkheidszin! Oke, niet iedereen is zo maar toch.

En verder, de straten lopen nu al genoeg vol. Bijt gewoon 2 jaar extra op je tanden, en je mag alleen rijden.

Tegenwoordig mag je zelfs op 17 jaar met de auto rijden, maar dan wel vergezeld met iemand van minstens 8 jaar rijervaring en een tijdelijk rijbewijs. Dit is toch al iets...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  Join the club, zelfs voor 1 fout buizen ze u
                  Als je in de echte wereld 1 zwaar accident hebt krijg je ook geen herkansing, dus da's niet meer dan juist. Better safe than sorry.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    en in us al altijd al geweest
                    maar daar geen alcohol onder de 21
                    Fak, ik moet zo hard verhuizen naar de VS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                      Als je in de echte wereld 1 zwaar accident hebt krijg je ook geen herkansing, dus da's niet meer dan juist. Better safe than sorry.
                      Natuurlijk, maar de fout die ik gemaakt had was geen zware fout, daarom dat ik er zo gefrustreerd over word.
                      Zoals ik nog gezegd had, alleen bij mij was het zo, iedereen in mijn omgeving heeft fouten mogen maken (en wat voor fouten) behalve ik...
                      Verlagen naar 16 jaar mits begeleiding lijkt mij wel ok, maar zeker niet zoals het gaat in de VS, daar ziet ge elke dag de gevolgen van.

Comment

• Natuurlijk niet op 16.
                        Voor velen blijkt immers 18 veel te jong.
                        Geef de jeugd om te beginnen zo vroeg mogelijk een degelijke verkeersopleiding.
                        Velen weten immers nog niet eens hoe ze met een fiets moeten rijden voor hun 18.
                        Ze mogen nu al vanaf 17 met de auto beginnen, dat is meer dan vroeg genoeg.
                        En als 16-jarigen met BMW M's of Mercedessen AMG onze straten gaan onveilig maken, blijf ik liever thuis.
                        Last edited by ; 03/03/2008, 10:54.

Comment

• Ja.

Als ze de opleidingen wat beter maken.

Ik rij zelf ook al vanaf mijn 16e regelmatig op de openbare weg, en heb nooit iemand horen klagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                            Haha, ja daar erger ik me ook aan. Ik merk het altijd als ik in Duitsland rij. Kom je met 200+ aanknallen en komt er weer zo'n Hollander incl. caravan naar links. Resultaat: Ik moet VOL in de ankers.

Hollanders hebben nogal moeite met spiegelen
                            In het buitenland staat die NL op hun plaat voor "Nur Links".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                              En wat maakt jou beter dan een ander?
                              Goh, waar zal ik beginnen...

Niets.

Maar als ik nu terugkijk op wat ik toen deed met een auto...

Als ik dan onderweg nog 10 andere 16-jarige was tegengekomen waren er zeker en vast brokken van gekomen.

Comment

• Ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden wat dat zou geven, een 16 jarige in het verkeer. Als ik nu terugdenk hoe groen ik toen nog achter m'n oren zag... , het zou maar raar zijn.

Pas op, ik ben er zeker van dat er zoiets bestaat als aangeboren verantwoordelijkheid, je hebt dat of je hebt dat niet. En daarmee acht ik een 16 jarige wel in staat om zich in het verkeer te verplaatsen. Je moet het anders bekijken, tegen je 18de verjaardag heb je dan al zoveel rijervaring dat je denkt te kunnen rijden als Schumi. Je verschuift hiermee een probleem naar een naar mijn mening gevaarlijkere leeftijdscategorie. Vanaf 21 komen de jaren van verstand bij velen gelukkig al.

PS, om even over die Hollanders uit te wijken. Ik woonde aan de grens met Nederland, namelijk in Hoogstraten. Nu hebben wij ook een visie op de Nederlanders.

Je hebt verschillende types, ofwel het type we-zijn-over-de-grens-en-hier-kan-ik-schaamteloos-knallen-zonder-mijn-rijbewijs-te-verliezen. (handelsvertegenwoordigers)

Je hebt het type hoog bejaarde op trektocht. Levensgevaarlijke mensen.

Je hebt het type politieagent dat zo arrogant is om effe het verkeer te blokkeren omdat hij acht dat je te snel rijdt. (gefrustreerde Nederlanders)

Je hebt het type (vaak vrouwmens) die niet je snelheid kan inschatten. Laat ze aub nooit in Duitsland rijden, want dan maak je wat mee.

En dan heb je een combinatie van al het bovenstaande met de caravan.

Als het dan vakantie is, staan we op de E19 allemaal in de file, omdat de Nederlanders op trektocht willen. Je denkt dan ergens in het buitenland te vertoeven met allemaal gezellige Nederlanders om je heen.

Ondanks mijn verdoken frustraties, heb ik verder niets tegen Nederlanders hoor, integendeel.

PPS, er zijn veel Belgen die ook een rijopleiding genoten hebben hoor. Ik heb niks van Mams en Paps meegekregen wat dat betreft, behalve dan de centjes om die dure opleiding te volgen.

Comment

• Heb ook NEE getemd.

Waarom?
                                  zoals al zo vaak aangehaald, ben je op ja 16 nog niet volwassen genoeg/bewust van het verkeer en zijn gevaren imo (om nu ff te veralgemenen, de uitzondering bevestigd zoals steeds de regel...). En ik geef grif toe dak moesten ze mij op 16 laten rijden hebben, ik tegen deze tijd wss al een aardig aantal ongevallen had gehad.

Tevens stel ik mij vragen bij hoe ze dat dan gaan aanpakken bij de verzekeringen Als ik zie wat een lijdensweg het nu al was om op mijn 18e verzekerd te kunnen rijden... Jeezs! Dan nog maar als courante bestuurder bij een verzekering op naam v mijn pa...

Wat gaan ze dan aanrekenen om een 16jarige verzekeren? NOG meer? Het is nu al schandalig duur op je 18e...

Comment

• Het is zo duur op je 18 omdat ze dan niet weten wat je wel/niet kan.

Per jaar rijervaring gaat er een bepaald bedrag af. (tenzij je brokken maakt natuurlijk).
                                    Dus in principe wordt het goedkoper op je 18e als iedereen op 16 gaat beginnen rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Het is zo duur op je 18 omdat ze dan niet weten wat je wel/niet kan.

Per jaar rijervaring gaat er een bepaald bedrag af. (tenzij je brokken maakt natuurlijk).
                                      Dus in principe wordt het goedkoper op je 18e als iedereen op 16 gaat beginnen rijden
                                      maar het risico op 16 is in principe groter, want op 18 kunnen ze er al van uitgaan dat er al wat meer 'maturiteit' aanwezig is... Dus gaan ze weer duurder worden waardoor er uiteindelijk op 18 nx veranderd

Niet vergeten dat die dingen ook maar winst zillen maken, en elke gelegenheid is goed voor die mannen...
                                      Lang leve belgie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                        maar het risico op 16 is in principe groter, want op 18 kunnen ze er al van uitgaan dat er al wat meer 'maturiteit' aanwezig is... Dus gaan ze weer duurder worden waardoor er uiteindelijk op 18 nx veranderd

Niet vergeten dat die dingen ook maar winst zillen maken, en elke gelegenheid is goed voor die mannen...
                                        Lang leve belgie...
                                        Dat van die maturiteit is onzin.

Ze zouden dat eens moeten uittesten en dan de ongevalcijfers vergelijken.
                                        Volgens mij gaat er niet veel veranderen

Hoe zit het met de ongevallen in Amerika van 16-18-jarigen?

Comment

• Ik ben gestart aan 16 en 9 maanden, dus eerder 17 eigelijk. Als je dan 1 jaar met begeleider moet rijden + 12uur lessen moet volgen, dan kan je véél beter rijden dan wanneer je aan 18 eens 2 weken gaat oefenen en dan per "ongeluk" door dat examen geraakt.

Meer zeg ik er niet over

Comment

Working...
                                          X