Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Het water kwam door de gaten in de bodem naar omhoog, in je auto gelopen?
    Dat klopt !

Comment

• Mijn eerste was een Saab 900i 16v Aero uit 1993 in Lemans blauw met 240.000km. Een kunstwerk op wielen was dat
      Anekdotes? Niet echt, heb hem na 5 maanden, zoals met zoveel eerste auto's gebeurt, total loss gereden op een heel stomme manier, het had gesneeuwd, ik was gaan rijden in de sneeuw en toen ik bijna terug thuis was ben ik in een gracht geschoven waarin hij omgekanteld is, einde verhaal
      In die 5 maanden heb ik er ook zo voorzichtig mee gereden (had er enorm veel respect voor, zelfs nooit tot aan de rode zone getrokken of sneller dan 140 gereden), dat ik er eigenlijk amper plezier aan gehad heb, met de MB 190E die ik erna kocht heb ik meer plezier gehad, omdat ik daar meer mee durfde, driften met 4 man erin enzo (afgesloten weggetje met een beetje zand op hoor)
      Maar wat een prachtauto was die 900 toch

Last edited by stradge; 25/01/2010, 12:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        je moet ook zoeken op 960, de eerste S90/V90's heetten nog 960
        Een echte S/V90 is nog moeilijker om te vinden (vrij direct herkenbaar aan de middenconsole in het interieur en nog een paar andere kleine dingen die enkel de kenner ziet).
        En meestal is het ook de staat waarin ze zich bevinden...
        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
        '08 S60 2.4D
        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Mijn eerste Batmobil was een rode Pug 205. Misschien ongeloofwaardig maar na 10 jaar is hij terug terechtgekomen bij mijn jonge schoonbroer in spe, nu weet ik waarom ik er zoveel zorg heb voor gedragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            als ik jou was zou ik er een beroep uit oprichten dan.
            koop auto voor 100 euro, rij kapot, verkoop auto tegen 200 euro.
            Leuke anecdote: ik zag ooit een vw keverke staan naast een toyota garage, de garage had hem overgenomen van een 75 jarige man die nog een nieuwe had gekocht...het kevertje had ongv. 60.000 km en was 18 jaar oud maar verkeerde in nieuwe staat....ik was voor de zottigheid gestopt om eens te zien wat hij er moest voor hebben......5000 bfr zo meenemen ( 20 jaar geleden )...ik heb hem onmiddellijk gekocht...niet dat ik hem per see nodig had, maar gewoon om wat mee rond te snorren.....ik heb er 1 jaar mee gereden....toen heb ik er een ongeval mee gehad.....ik heb toen 45.000 bfr van de verzekering getrokken en heb de wagen voor 35.000 bfr niet gerepareerd verkocht ....nen echt super deal...maar ik vond het toch spijtig omwille van de leute die ik met dat bakske heb gehad.....

Comment

• mijn eerste auto was een golf II van 88. Apetrots was ik vermits een golf zowat de enige coole auto was die je maar kon hebben.
              In het tijdperk dat dikke bumpers en van die extreme grote zwarte zonnebanden een must waren........
              Helemaal plat tegen de grond om bij elke verkeersdrempel weer een deel van de coating van de onderkant af te krabben.
              Het was de voorloper van een snelle TDI, een 1.6 turbodiesel met intercooler. Wel nog met wervelkamers zodat je elke winterse morgen nog eerst een halve minuut kon zitten te wachten eer je kon starten, maar toch al goed voor 80 PK.
              Na wat aanpassingen aan de pomp en de turbodruk af te regelen op 1.2 bar in plaats van de originele 0.85 kon ik een gemiddelde 2liter naft uit die tijd gemakkelijk baas.......achter mij deed wel iedereen zijn lichten aan als het pedaal tegen de mat ging.........
              Zowat alles mee gedaan wat je met je eerste auto doet inclusief aan mijn lief zitten op de achterbank.........eigenlijk alle zetels.
              Geweldige herinneringen

Comment

• Dit ZALIGE topic maar eens van onder het stof halen

Comment

• fiat croma 2,5 diesel, zonder turbo 75 pk
                  en gekregen van mijne pa op 9 jaar en 250K km
                  op het einde dronk hij bijna evenveel olie als diesel

eerste zelf gekocht : mazda 121 bolhoedje

en er staat vandaag nog altijd zo ene in de garage, maar loopt op zijn laatst (ook met +200K km)
                  reeds de 5e die we hebben, altijd 1,3 inj. 75 PK sinds 12 jaar rijdt mijn vrouw altijd met zo ene, éénmaal een ZX 1,4 er tussen maar vlug weer weg gedaan

Comment

• M'n eerste auto was een Opel Kadett van 1988. Toen ik hem in m'n handen kreeg was hij al 10 of 11 jaar oud. Ik kreeg hem helemaal voor niks Cadeautje van mijn broer. Ik heb er een jaar of twee/drie mee gereden. Nooit miserie mee gehad, paar keer mee op reis geweest en uiteindelijk nog ingewisseld tegen een deftige prijs (pure winst dus in mijn geval)

Dit is niet de mijne, maar was krak dezelfde

Comment

• E200. de lederen zeteltjes zitten mij als gegoten. zoemt heerlijk door het dorp. trekt heerlijk relaxed op, maar haalt dan wel vlotjes 50% sneller dan wat wettelijk toegelaten is op de autostrade (zo heb ik van horen zeggen).

ik doe hem voor geen geld van de wereld weg. eerst moet hij volledig afgeschreven zijn door mijn boekhouder :-D
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• Dit was mijn eerste, occassie10 maand met rondgereden schitterende auto ware niet dat hij permanent niet wilde starten (bougies/alternator/battery, enz...

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mijn derde was dezelfde maar dan een generatie jonger (met de achterlichten horizontaal)

Maar over mijn tweede een Mitsubishi Colt http://www.carrosyclasicos.com/image...hi_colt80L.jpg in Dominica Brown kan ik wel een anekdote vertellen.

Ooit ben ik er eens met teruggekomen uit Brussel van de Memorial Ivo Van Damme naar Antwerpen met een kapote gaskabel. Hoe? Mijn veters aanelkaar geknoopt door het motor compartiment en met mijn rechterhand terhoogte van de voetruimte aan passagierskant zo telkens al trekkend gas gegeven. Waren natuurlijk niet lang genoeg . Ik kwam met mijn hoofd dan net telkens juist boven het dashboard piepen hoe het voor mij op de weg gesteld was...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• een witte golf synchro
                          gekocht in 92 voor 5500 euri

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            een witte golf synchro
                            gekocht in 92 voor 5500 euri

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Eerste auto was 'n corolla E11 uit 1999 1.4 benzine met 87pk gekocht voor 3000€ (met maar 60K km

Fun beleefd met dat ding.. Zowat alle boswegjes hier verkent,, ookal stond daar soms 20cm modder,, dan ook meermaals gebruikt om kameraden uit de modder te gaan trekken..
                              in't bos 'n door de zandwegen knallen dat iedereen zonder gordel 'n bult boven op zen hooft had..

beste ooit was op 'n zandwegje langs de autostrade zo schuin rijden dat 't ding bijna omviel ( je kan de verbaasde blikken van de bestuurders op 't autostrade al wel inbeelden

Na 1 jaar verkocht nadat 'k de oprit thuis wat kort afsneed & de afdruk van de muur van in't midden van de auto tot vanachter er in stond.., inclusief kapotte versnellingsbak,, toch nog 1000€ voor gekrege & uiteindelijk was er niet veel goed meer aan

zou er geld voor geven er nog is een weekje mee te rijden

Comment

• Mijn eerste auto was een peugeot 106 1.0i,supersterk autoke(mechanisch)
                                Veel vossejacht mee gedaan vroeger en niet kapot te krijgen dat ding heeft nochtans serieus afgezien door velden etc...
                                Tegen het einde aan nog een 1.4i ingestoken
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Eerste wagen: een renault 25

manmanman wat een boot! Achteraf gezien wel ideaal om mee te leren parkeren...

Comment

• Opel Kadett D 1.3S ,na 6 maand kreeg hij last van spontane zelfontbranding

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Eerste kar van een Volvo V40,
                                      de eerst versie met de renault motor ...

na 2 jaar heb ik da spel moeten verkopen,
                                      - abs kapot
                                      - cardans kapot
                                      - stuur richting kapot
                                      - injectie pomp kapot
                                      - boite zo goed als kapot

Toen ik hem kocht, 'dacht' ik iets te weten van auto's ...
                                      was gewoon een rijdend wrak

Comment

• Leuk topic.
                                        Dit was mijn eerste auto, Alfa Romeo Alfasud 1.5 Ti van 1982. Was echt een zalige bak met super wegligging. Specs: 105 PK, 880 kg, 0-100, 10 seconden.
                                        Roest was het enige grote nadeel, dit hem dan ook noodlottig geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evoluzione Bekijk Berichten
                                          Leuk topic.
                                          Dit was mijn eerste auto, Alfa Romeo Alfasud 1.5 Ti van 1982. Was echt een zalige bak met super wegligging. Specs: 105 PK, 880 kg, 0-100, 10 seconden.
                                          Roest was het enige grote nadeel, dit hem dan ook noodlottig geworden.

Love it! Prachtige eerste wagen

Ik rij nog steeds met men eerste bak (3 jaar ondertussen): Een golf 3 variant met 290.000 kilometertjes op :-)
                                          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Working...
                                          X