Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn eerste auto was een mazda mx-5 na british racing green, toen ik hem kocht met 214.000 km op de teller heb ik er binnen 2 jr nog even 80.000 km bij gezet.... lang leven de studentenperiode... meer rondcruisen dan blokken....

Waar is die tijd van 3,5 jr geleden gebleven....

Comment

• Een Opel Kadett "MIAMI"

Jaja de spiegels waren zelfs in dezelfde goude kleur als de bumpers: wat was ie cool!

Een 1.6D met de volle 54 pk. Waren heeeeeerlijke tijden tot ik hem total loss reed na 320.000km en we daar zelfs nog geld voor kregen

Ik zal die kar nooit vergeten, daarna nog een Kadett 1.3S gehad een een Astra F 1.4.

Comment

• Zalig om afgedroogd te worden door twingo's, suzuki wagon R's, camionetten en bussen. Maar qua relaxed rijden kan er niets tegen een atmo diesel op.
        Nog een kleine anekdote over mijn Ford. Al vanaf de aankoop werkte het lichtje van het dashboardkastje niet. Eerst dacht ik dat er geen lampje inzat (ford kennende), maar dan zag losse bedrading hangen en de elektrische schema's zeiden ook dat er een lampje was. Uiteindelijk vond ik dat toch niet de moeite voor dat lampje te vervangen. Soit, na twee jaar (nu een jaar geleden denk ik) sta ik met een platte batterij. Nieuwe erin laten leggen, en wat merk ik als ik dashboardkastje opendoe: dat lampke brandt weer.. en ook al andere lampjes die blijkbaar moeten branden ook (vb. verlichting van de knop voor de achterruitondooiing), jaja de wonderen der autotechniek.

Comment

• 320d van 2001 met 136.000 km voor een spotprijs was niks aan, en later voor zelfde prijs kunnen verkopen was leuk om mee te rijden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
            Een Opel Kadett "MIAMI"

Jaja de spiegels waren zelfs in dezelfde goude kleur als de bumpers: wat was ie cool!

Een 1.6D met de volle 54 pk. Waren heeeeeerlijke tijden tot ik hem total loss reed na 320.000km en we daar zelfs nog geld voor kregen

Ik zal die kar nooit vergeten, daarna nog een Kadett 1.3S gehad een een Astra F 1.4.
            Ik had de california-uitvoering. Idd. zalige bakjes, heb die ook nooit ontzien maar die wagen heeft me nooit in de steek gelaten. In de winter zelfs starten met maar 1 werkende gloeibougie.
            Last edited by ; 20/01/2010, 19:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Ik had de california-uitvoering. Idd. zalige bakjes, heb die ook nooit ontzien maar die wagen heeft me nooit in de steek gelaten. In de winter zelfs starten met maar in werkende gloeibougie.
              Was prachtig hé

PKs 54
              Gewicht 910kg (!!)
              Banden 145 / 13
              0-100 --> 19,5 sec (haha)
              Top 143km/u

'K wou dat ik daar nu nog content mee was Toen in elk geval wel!

Comment

• Zie onderschrift.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                  Zie onderschrift.
                  ² that

Opel Astra H 1.7 CDTI 2006 Enjoy versie met als extra optie leder interieur met zetelverwarming

Nu 104.000 km op de teller staan

Comment

• "Mijn" eerste wagen is mijn Lancia Delta 1.9 TD (mijn ouders hadden er 4-5 jaar mee gereden en hadden dan hun bmw gekocht). Aangezien ze die wagen toch gingen wegdoen en ze gingen kijken voor een eerste wagentje voor mij hebben ze beslist de lancia aan mij over te dragen... Ook veel plezier beleefd aan dit karretje Altijd bij me gehad tijdens m'n studentenjaren en daar toch wel wat kilometers gedraaid
                    Deze is nog altijd m'n daily sinds 2004, dus gaat al tijdje mee.

Mijn eerste zelf gekochte wagen is m'n Fiat Barchetta Ook heel content van, uiteraard. Begin die wel wat te missen, aangezien die aan de kant staat in de winter...

Van beide wagens bestaat er hier een topic (zie signature)
                    2000 Lancia Delta 1.9 TD
                    2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                    eg

Comment

• Citroen AX
                      1.0 met zo-weinig-pk's-dat-het-de-moeite-niet-is
                      Ding had wel dunne banden, is wel tof soms

2de auto van men ouders. Ben er 1 van deze weken vanaf! Heb men eerste auto gekocht, Renault megane coupé 1.9dti.

Ach de AX heeft zen charmes, in de sneeuw is het zalig om zijdelings mee te gaan :p.
                      Smorgens de choke nog moeten uittrekken om dan te sleuren aan het stuur (geen servo).

Sterke is dat het nog een sterk ding is, ooit op grasveld een put niet gezien slipte er met zo'n snelheid in dat men hoofd er een bult aan over hield maar de auto had niets

Ahja, heb een redelijk groot privéterrein beschikbaar om wat te crossen xD.

Maar zie er naar uit tot ik men "eigen" wagen heb.

Comment

• mijn eerste wagen en nog steeds is een 318iS van bouwjaar 1993. Heeft nog maar een goeie 158k km op te teller staan en beleef er nog dagelijks veel plezier aan. Bakken rijplezier krijg ik er van terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                          Was prachtig hé

PKs 54
                          Gewicht 910kg (!!)
                          Banden 145 / 13
                          0-100 --> 19,5 sec (haha)
                          Top 143km/u

'K wou dat ik daar nu nog content mee was Toen in elk geval wel!
                          Ik ben daar nu nog altijd dagelijks content mee met mijn Golf'ke
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                            Zwijg me van zeldzaamheid. Nergens eentje te vinden. Anders had ik er al lang ene gehad, denk ik.
                            je moet ook zoeken op 960, de eerste S90/V90's heetten nog 960

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                            Mijn Polootje liep op de snelweg met wind in de rug en bergaf ruim 140km/h op de snelweg. Wat was dat angstaanjagend. Hoe dikwijls ik daarmee naar Antwerpen ben gereden om bij m'n liefje te zijn...

Kameraad van me rijdt nu met een Nissan Almera 2.0 diesel zonder turbo, en is er onlangs aan de lichten nog afgereden door een mobilhome. Nochtans is hij er erg tevreden van, die moet geen snelle wagen meer hebben na zijn eerste op zijn dak gelegd te hebben.
                            m'n vrouw haar eerste auto was een '93 Sunny 2.0D, toen nieuw gekocht. Wij hebben zeer veel daarmee rondgebold toen we nog studeerden (ik had geen auto maar was zo pienter een lief te vinden met een auto ) en dat autootje heeft me nooit in de sttek gelaten. Ik reed daar zelfs heel graag mee, had een schuifdakje, centrale vergrendeling en servo, da was't . Maar mooi zwart, en dat reed soepel. We hebben hem na 9j weggedaan omdat we dan redelijke gezinsuitbreiding deden en de 3-deurs te klein was, gecombineerd met - je raadt het al - roest....
                            Toch was het een betrouwbare, aangename wagen, waarvan ik vond dat die leuker reed dan een basis Golf.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Mijn eerste auto was een Ford Fiesta XR2i turbo van 1995.
                              Iets van een 180.000km op gezet en meer dan fun mee gehad....
                              2008 Mercedes Viano
                              2012 Citroen DS3

Comment

• ferm doodskistje om mee te beginnen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ja,zeg wel.
                                  Da beestje ging goe voorruit ze
                                  Regelmatig corrado's,gti's,enz achtergelaten ermee héhéhé
                                  2008 Mercedes Viano
                                  2012 Citroen DS3

Comment

• Mijnen eersten was nen Suzuki Swift 1.0 3 cilinder uit 1994.. Anderhalf jaar mee gereden, en ik
                                    mis hem eigenlijk meer dan dat ik ooit verwacht had Rammelen om gek van te worden, zelfs
                                    toen ik mijn muziek vollenbak zette gingen de rammels er nog boven op een kasseibaan. Handrem
                                    trekken, wheelspins tot in 3e forceren, hij heeft het allemaal meegemaakt.

Toen ik hem net gekocht had ging hij maar 30 in 1e, zo tam als iet gereden.. En wanneer ik hem
                                    overgelaten heb toen ik mijn Peugeot kocht, ging hij terug tot in den begrenzer in zijn eerste 3 vitessen (50, 90 en 130 ongeveer).
                                    Heb er ooit 160 op teller mee gereden (153 op gps) achter nen Smart Fortwo echt waar, doodsangsten is een klein woord!
                                    En het verbruik! Meeste ooit was 6.7 liter na constant te planken, minste ooit was 5,3 liter en dat ZONDER autostrade en altijd ritten van max 20km.

Maar wat ik het meeste van al mis, dat lekkere bromgeluid van die 3 cilinder

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En nog een fotootje toen hij nog mooi verzorgd werd:

Heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik hem gewoon kotsbeu werd, comfort had hij totaal niet meer,
                                    achterste schokdempers waren nog 20% goed en al da rammelen werd ik compleet zot van.

Hoewel mijnen 106 op alle aspecten (buiten verbruik) beter is, mis ik hem toch zeer hard
                                    - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
                                    - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.

- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

Comment

• mijn golfje 2 gti is mijn huidige en eerste auto die ik zelf heb aangekocht. In het begin reed ik er dagelijks mee en had ik er veel fun mee. Toen kwam de dag dat ik zonder pardon tegen een tractor reed. 1-0 voor de golf want de tractor was perto! De golf op 50€ na niet! Ik heb hem opgemaakt en nu gebruik ik hem enkel bij mooi weer of indien ik geen ander vervoer heb.
                                      2015 BMW S1000R
                                      2010 Renault Clio RS Cup
                                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Mijn 1e auto was een Mini 850,gekocht tijdens de zomer .
                                        De chauffeurzetel stond 10cm lager dan de passagierszetel .
                                        Reed goed maar startte slecht of niet toen de herfst eraan kwam.
                                        Elke morgen moest ik de delco uitdrogen en droogblazen met een haardroger
                                        Na enkele regenbuien stond het interieur vol water,toen ik de chauffeurstoel demonteerde constateerde ik dat waar de achterste zetelsteunen normaal moeten zitten er 2 grote gaten in de bodem zaten !!!.
                                        Ik wist direkt de oorzaak van het waterprobleem en waarom de zetel lager stond !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                          Mijn 1e auto was een Mini 850,gekocht tijdens de zomer .
                                          De chauffeurzetel stond 10cm lager dan de passagierszetel .
                                          Reed goed maar startte slecht of niet toen de herfst eraan kwam.
                                          Elke morgen moest ik de delco uitdrogen en droogblazen met een haardroger
                                          Na enkele regenbuien stond het interieur vol water,toen ik de chauffeurstoel demonteerde constateerde ik dat waar de achterste zetelsteunen normaal moeten zitten er 2 grote gaten in de bodem zaten !!!.
                                          Ik wist direkt de oorzaak van het waterprobleem en waarom de zetel lager stond !!
                                          Het water kwam door de gaten in de bodem naar omhoog, in je auto gelopen?

Comment

Working...
                                          X