Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    De eerste keer dat ik het circuit reed durfde ik er ook niet in ... maar 't ziet er veel beangstigender uit dan het in feite is

http://www.youtube.com/watch?v=LGf2c...eature=related .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
      Euhm ... zelfs Sabine Schmitz zegt dat de Karussell levensgevaarlijk is zij heeft zich er ook
      ooit eens zwaar in vergist en is lekker op de kop erdoor gegaan met de ringtaxi.
      Laten we alstublieft bepaalde mensen niet aansporen tot (nog) gevaarlijk(er) rijgedrag ...
      Dat ding is zeker niet te onderschatten

Het is een prachtig circuit maar ook het gevaarlijkste ter wereld, zoals velen gisteren terecht zeiden, als het daar fout gaat, gaat het meestal goed fout!
      Dus liever een keertje wat trager en netjes opzij gaan voor de snellere dan één ritje dat eindigt tussen 4 planken of met een dure rekening ...

http://www.youtube.com/watch?v=v0yOTOOBC8Y HET GEVAAR IS ALTIJD AANWEZIG IN DE KARUSSELL ( zelfs voor pro rijders dus laat staan voor amateurs...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Wooohooow, the devil on track, FINALLY !!

Hoe beviel het? Wees niet spaarzaam met woorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichten
          http://www.youtube.com/watch?v=v0yOTOOBC8Y HET GEVAAR IS ALTIJD AANWEZIG IN DE KARUSSELL ( zelfs voor pro rijders dus laat staan voor amateurs...)
          Da's wel de kleine Karussel, waar de snelheid hoger ligt en je eruit komt terwijl je nog in de bocht zit. Lijkt me dat die P daar bij 't uitkomen gewoon 't overstuur niet heeft kunnen opvangen.

(ik zeg niet dat ik dat zelf zou hebben gekund, verre van zelfs)

Comment

• Ik maak me eigenlijk meer zorgen over wat dat met je auto doet van over die betonplaten te daveren dan van het "gevaar" van in de banking te zitten. Zolang je niet als een halve zool eruit accelereert denk ik dat het nog wel zal meevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
              toen wij de karoussel indoken ontglipte u een "woah"... toen ik nadien vroeg waarom dat daar gebeurde, zei je me iets als "ik ben nog nooit zo snel door de karoussel gegaan" ofzoiets... en soms denk ik dat je dat zei om te lachen, soms denk ik dat je dat echt meende, en soms zei ik dat je dat zei omdat je mss schrik had...
              Zoals de meeste wegpiraten ben ik nogal een broekschijter als passagier
              Maar zo erg zal het wel niet geweest zijn; anders ging ik het nog wel geweten hebben

Ik herinner mij in elk geval wél nog dat je toen een stevige ronde reed!
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                Filmpje van gisteren

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                demaxxxx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                  Euhm ... zelfs Sabine Schmitz zegt dat de Karussell levensgevaarlijk is zij heeft zich er ook
                  ooit eens zwaar in vergist en is lekker op de kop erdoor gegaan met de ringtaxi.
                  Laten we alstublieft bepaalde mensen niet aansporen tot (nog) gevaarlijk(er) rijgedrag ...
                  Dat ding is zeker niet te onderschatten

Het is een prachtig circuit maar ook het gevaarlijkste ter wereld, zoals velen gisteren terecht zeiden, als het daar fout gaat, gaat het meestal goed fout!
                  Dus liever een keertje wat trager en netjes opzij gaan voor de snellere dan één ritje dat eindigt tussen 4 planken of met een dure rekening ...
                  No way dat de Ring het gevaarlijkse circuit ter wereld is. Ovals en stratencircuits zijn zeker gevaarlijker door 't gebrek aan uitloopstrook: bekijk de crash van Grosjean in Monaco in de GP2 dit jaar maar eens.

Je krijgt gewoon die illusie omdat er zoveel op gereden wordt. (meestal ook door mensen met weinig race-ervaring die zichzelf gaan overschatten)

Voor mij is eau rouge bv even gevaarlijk als de karussel.

Comment

• morbide vraag, hoeveel doden vallen er tijdens toeristenvaarten ?

Comment

• < 15 per jaar ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        morbide vraag, hoeveel doden vallen er tijdens toeristenvaarten ?
                        Ik dacht elk jaar een 5-tal. 99% van de tijd motorrijders.

Comment

• Een 'veel' voorkomend moment is:

- zitten toeschouwen in brunchen of eendert waar
                          - de ring die ineens een uur dicht is
                          - na dat uur komt er eerst een ambulance voorbij
                          - daarna de flikken
                          - en dan een takelwagen met een moto op

dan weet je weer genoeg.
                          Dat is dan eens een halve minuut stilstaan bij het gevaar van de hobby en dan weer verder genieten van al het moois...

Comment

• ik heb al geweten dat ze met een helikopter op het circuit landen om een gecrashte motorrijder op te halen..

Comment

• Gisteren was ik een filmpje aan't bekijken vanop de Ring, gefilmd vanuit een wagen van m'n maat.
                              Dan verwondert het me eigenlijk niets waarom er op toeristenvaarten vaak zoveel brokken worden gemaakt.

Ab-nor-maal hoe gestoord sommige zotten u daar voorbij vliegen. Met twee drie kort op elkaar, alsof hun hele leven er vanaf hangt. 't Viel me op dat er vaak britten bijzaten precies, maar dat ga ik neit veralgemenen.

Comment

• staan geen verkeerslichten, voorang-van-rechtsen, kinderen, etc op de baan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  ik heb al geweten dat ze met een helikopter op het circuit landen om een gecrashte motorrijder op te halen..
                                  Ik heb ooit zo iemand voor mijn neus in Breidscheid eruit zien vliegen en vol met zijn rug in de muur rechts zien gaan op het laagste punt (net op de brug eigenlijk). Ik stond toen te kijken op de heuvel. Toen was de baan ook lang dicht, die zijn ze met de heli van het circuit komen plukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                    't Viel me op dat er vaak britten bijzaten precies, maar dat ga ik neit veralgemenen.

Dat mag je gerust wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      staan geen verkeerslichten, voorang-van-rechtsen, kinderen, etc op de baan
                                      al chanse trouwens dat er geen flitsers staan ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Dat mag je gerust wel
                                        Dan was m'n vermoeden toch juist...
                                        Die reizen een halve dag om daar te komen, kopen zich meteen een XX beurtenkaart, knallen de eerste dag XX rondjes en draaien er X tanken naft door; om vervolgens 's avonds en groupe ergens te gaan zuipen gelijk een zwijn (ook hier weer lijkt hun leven er vanaf te hangen), en 's andrendaags weer wat Ringrazen.

Zo denk ik dat het gaat.

Laatst hier ergens voorbij gestoken door een aantal Britten in een Cobra-achtig iets met Ringsticker, die richting Engeland gingen. Is nog nice als je die hele trip met zo'n pilotenmuts+dito bril mag afleggen.

Comment

• Daarom is het paasweekend altijd een "feest" ginder. Dan zit het vol knettergekke Engelsen.

Comment

Working...
                                          X