Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch geluk gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Miguel J Bekijk Berichten
      Toch geluk gehad
      Op zo'n momenten rest er nog maar één ding:

* pamper modus ON *

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
        Op zo'n momenten rest er nog maar één ding:

* pamper modus ON *

heb je ergens een topic (of ergens anders), met wat meer info over je 328i? ben zelf ook beetje aan het dagdromen in die richting en had graag wa meer info
        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
          heb je ergens een topic (of ergens anders), met wat meer info over je 328i? ben zelf ook beetje aan het dagdromen in die richting en had graag wa meer info
          Mijn auto is het niet, maar die van een voormalig collega .
          Ik zal hem eens vragen wat er allemaal aan zijn auto veranderd is.
          Nu ja, misschien makkelijker om te vragen wat er niet veranderd. Auto is nog maar voor een fractie origineel gebleven.

Binnenin is de achterbank eruit en hebben de voorzetels plaats geruimd voor zetels met vijfpunt gordels. Rolkooi werd aangebracht en alle binnenbekleding werd gestript.
          Semi-slicks onder de auto doorgaans en als ik me niet vergis ook aanpassingen aan de versnellingsbak en de ophanging. Motorisch dat ik weet werd er niet zo overdreven veel veranderd. Beter met zo'n auto in de vangrail dan met een nieuwe M3 hé.

Comment

• Volgende week donderdag is een open pitlane trackday op het 24h Nürburgring circuit.

Dat is de Nordschleife + de GP strecke aaneensluitend !!

I'm there

Comment

• Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.

Hoe zit het eigenlijk, gezien in mijn situatie om daar op te gaan. Is het aan te raden ? Ik kan wel met een "auto rijden", maar ik heb 0,0 track ervaring. Is het dan de moeite dat ik er op ga want ik zou voorzichtig rijden (tov de andere weggebruikers etc.) ?

En zijn er toch bepaalde plaatsen op de ring waar er groot risico is op ongeval, zelfs al rij je relatief voorzichtig ?

Ik weet dat Joriske van hier op 't forum hier z'n vorige Mini daar perto heeft gereden, dan vraag ik me af is dat door iets te hard tegen de limiet te rijden of.. ?

In tegenstelling tot velen hier heb ik niet alles meegekregen van thuis (dikke auto van mama en papa gekregen), of heb ik geen 2de goedkope trackcar (à la E30 318is of 325i ofzo, lijkt me wel de max maar dat kan er momenteel ook niet als extra van af) en zie ik het dus weldegelijk niet zitten om m'n auto in de prak te rijden aangezien dat toch voor mij een normale werkmens een dure investering is.

Ik wil nu niet gaan overdreven whinen want ik weet wel dat er altijd en overal een risico aan vasthangt, dat is zelfs op de openbare weg zo, maar ik zou toch graag nog wat meer info en bevestiging van andere hebben

Comment

• Als je daar overal rustig rijdt is er echt zo goed als geen kans dat je crasht. Ben er nu ook al enkele malen opgeweest en zolang je je grenzen kent kan er niks gebeuren. Uiteraard kan niemand een olievlek of dergelijke voorspellen maar dat zou echt bad luck zijn... :p 't Is echt iets unieks dat je als autoliefhebber moet hebben gedaan!
                -

Comment

• Vorig jaar heb ik mn eerste rondje op de ring gewaagd met de auto van mn vrouw omdat ik daarmee meer vertrouwen heb dan met mn eigen wagen. Als je goed weet waar de limiet ligt van je auto en voor jezelf duidelijk uitmaakt van die limiet niet op te zoeken dan is er al veel minder risico, wat anderen doen kan je immers nooit voorspellen, dat is ook zo als je bij je thuis de straat op komt.

Heel belangrijk is dat je regelmatig in je spiegels kijkt en als er een snellere auto afkomt, pinkertje op naar rechts en opzij gaan.

Gevaarlijke plaatsen zijn er zeker, maar als je binnen de grenzen van jezelf en auto blijft is dit geen enkel probleem imo.

Je leeft maar één keer, geniet er van!

Comment

• Ik heb ook al langer dan vandaag zin om eens te gaan, alleen zit ik met hetzelfde probleem als VVouter.

Maar mocht je eens gaan in de grote vakantie, let me know. Dan ga ik mee en kunnen we het wat op 't gemaksje doen
                    2009 BMW E91 320d
                    2002 BMW E46 M3
                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                      Als je daar overal rustig rijdt is er echt zo goed als geen kans dat je crasht.
                      Mijn idee is : ofwel rijdt je voluit, ofwel blijf je van de baan ... als je wat in de weg gaat rijden van anderen, doe het dan beter niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        Mijn idee is : ofwel rijdt je voluit, ofwel blijf je van de baan ... als je wat in de weg gaat rijden van anderen, doe het dan beter niet.
                        Da's toch ook zever ? Die "toeristenfahrt"dagen, dan rijden er zelfs gewoon oude beetles en zo op rond, en heb zelfs al gehoord dat er soms autobussen oprijden ook ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
                          Beter met zo'n auto in de vangrail dan met een nieuwe M3 hé.
                          merci, kwas ook al aant denken van de vering en het interieur, en idd om de reden da ALS ge crasht ge geen fortuin kwijt zijt..
                          2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                          2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Zever, wat doen die bussen daar dan op? Het noemt niks voor niks TOURISTENfahrt... Je rijdt daar op zoals je zelf wil, denk je echt dat iedereen van in het begin daar zoals een professional rijdt? Iedereen moet ergens beginnen, dus logischer wijs zullen de eerste rondes relatief voorzichtig zijn en kan je zo steeds meer en meer opbouwen.
                            -

Comment

Dus jij gaat voluit in blinde bochten die je niet kent? Iedereen begint van 0 de eerste keer dat hij er is geweest, dus je kan maar opbouwen door op normaal tempo te beginnen, en zo het circuit te leren kennen en weten hoe je auto daar reageert. Wat jij daar zegt is de grootste zever!

Comment

• [quote=\/\/outer;3360500]Da's toch ook zever ? Die "toeristenfahrt"dagen, dan rijden er zelfs gewoon oude beetles en zo op rond, en heb zelfs al gehoord dat er soms autobussen oprijden ook ? [/quote

zolang deze tragere voertuigen aan de kant gaan is er toch geen probleem!want vergeet niet er is ALTIJD iets sneller dan jezelf.(vb.oud beetletje met porsche motor of vw T busje met VR6 motor in.persoonlijk al tegekomen en wat ging die kerel vooruit(zwart busje met ne duitser in rond de 65 jaar )...leve de toeristenfahrt dagen dus !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                  Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.

Hoe zit het eigenlijk, gezien in mijn situatie om daar op te gaan. Is het aan te raden ? Ik kan wel met een "auto rijden", maar ik heb 0,0 track ervaring. Is het dan de moeite dat ik er op ga want ik zou voorzichtig rijden (tov de andere weggebruikers etc.) ?

En zijn er toch bepaalde plaatsen op de ring waar er groot risico is op ongeval, zelfs al rij je relatief voorzichtig ?

Ik weet dat Joriske van hier op 't forum hier z'n vorige Mini daar perto heeft gereden, dan vraag ik me af is dat door iets te hard tegen de limiet te rijden of.. ?

In tegenstelling tot velen hier heb ik niet alles meegekregen van thuis (dikke auto van mama en papa gekregen), of heb ik geen 2de goedkope trackcar (à la E30 318is of 325i ofzo, lijkt me wel de max maar dat kan er momenteel ook niet als extra van af) en zie ik het dus weldegelijk niet zitten om m'n auto in de prak te rijden aangezien dat toch voor mij een normale werkmens een dure investering is.

Ik wil nu niet gaan overdreven whinen want ik weet wel dat er altijd en overal een risico aan vasthangt, dat is zelfs op de openbare weg zo, maar ik zou toch graag nog wat meer info en bevestiging van andere hebben

Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                    Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.
                                    en vooral opletten voor de "zotte" engelsmannen !!!! want die veroorzaken regelmatig dat de ring effkes gesloten word!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                      Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.

Doe het zoals ik, en er is echt geen probleem... ga op een rustige moment op de baan, en neem een bijrijder mee, liefst eentje die de baan kent... die kan twee dingen voor je doen, uitleggen wat je te wachten staat na de volgende bocht, en telkens achteruit kijken voor opkomend verkeer en je daarover briefen... Zo kan jij je in je eerste ronde concentreren op de baan en je auto... uiteraard wel zelf ook in de spiegels blijven kijken, maar zo'n extra paar ogen doen wonderen...

Comment

• Bedankt voor de tips ik zal er zeker rekening mee houden

Comment

En ga een dag in de week dan is er een pak minder volk.

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                                          Doe het zoals ik, en er is echt geen probleem... ga op een rustige moment op de baan, en neem een bijrijder mee, liefst eentje die de baan kent... die kan twee dingen voor je doen, uitleggen wat je te wachten staat na de volgende bocht, en telkens achteruit kijken voor opkomend verkeer en je daarover briefen... Zo kan jij je in je eerste ronde concentreren op de baan en je auto... uiteraard wel zelf ook in de spiegels blijven kijken, maar zo'n extra paar ogen doen wonderen...
                                          Inderdaad, anders rijd je gewoon verloren op die baan.

Comment

Working...
                                          X