Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
heb je ergens een topic (of ergens anders), met wat meer info over je 328i? ben zelf ook beetje aan het dagdromen in die richting en had graag wa meer info
heb je ergens een topic (of ergens anders), met wat meer info over je 328i? ben zelf ook beetje aan het dagdromen in die richting en had graag wa meer info
Mijn auto is het niet, maar die van een voormalig collega .
Ik zal hem eens vragen wat er allemaal aan zijn auto veranderd is.
Nu ja, misschien makkelijker om te vragen wat er niet veranderd. Auto is nog maar voor een fractie origineel gebleven.
Binnenin is de achterbank eruit en hebben de voorzetels plaats geruimd voor zetels met vijfpunt gordels. Rolkooi werd aangebracht en alle binnenbekleding werd gestript.
Semi-slicks onder de auto doorgaans en als ik me niet vergis ook aanpassingen aan de versnellingsbak en de ophanging. Motorisch dat ik weet werd er niet zo overdreven veel veranderd. Beter met zo'n auto in de vangrail dan met een nieuwe M3 hé.
Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.
Hoe zit het eigenlijk, gezien in mijn situatie om daar op te gaan. Is het aan te raden ? Ik kan wel met een "auto rijden", maar ik heb 0,0 track ervaring. Is het dan de moeite dat ik er op ga want ik zou voorzichtig rijden (tov de andere weggebruikers etc.) ?
En zijn er toch bepaalde plaatsen op de ring waar er groot risico is op ongeval, zelfs al rij je relatief voorzichtig ?
Ik weet dat Joriske van hier op 't forum hier z'n vorige Mini daar perto heeft gereden, dan vraag ik me af is dat door iets te hard tegen de limiet te rijden of.. ?
In tegenstelling tot velen hier heb ik niet alles meegekregen van thuis (dikke auto van mama en papa gekregen), of heb ik geen 2de goedkope trackcar (à la E30 318is of 325i ofzo, lijkt me wel de max maar dat kan er momenteel ook niet als extra van af) en zie ik het dus weldegelijk niet zitten om m'n auto in de prak te rijden aangezien dat toch voor mij een normale werkmens een dure investering is.
Ik wil nu niet gaan overdreven whinen want ik weet wel dat er altijd en overal een risico aan vasthangt, dat is zelfs op de openbare weg zo, maar ik zou toch graag nog wat meer info en bevestiging van andere hebben
Als je daar overal rustig rijdt is er echt zo goed als geen kans dat je crasht. Ben er nu ook al enkele malen opgeweest en zolang je je grenzen kent kan er niks gebeuren. Uiteraard kan niemand een olievlek of dergelijke voorspellen maar dat zou echt bad luck zijn... :p 't Is echt iets unieks dat je als autoliefhebber moet hebben gedaan!
Vorig jaar heb ik mn eerste rondje op de ring gewaagd met de auto van mn vrouw omdat ik daarmee meer vertrouwen heb dan met mn eigen wagen. Als je goed weet waar de limiet ligt van je auto en voor jezelf duidelijk uitmaakt van die limiet niet op te zoeken dan is er al veel minder risico, wat anderen doen kan je immers nooit voorspellen, dat is ook zo als je bij je thuis de straat op komt.
Heel belangrijk is dat je regelmatig in je spiegels kijkt en als er een snellere auto afkomt, pinkertje op naar rechts en opzij gaan.
Gevaarlijke plaatsen zijn er zeker, maar als je binnen de grenzen van jezelf en auto blijft is dit geen enkel probleem imo.
Mijn idee is : ofwel rijdt je voluit, ofwel blijf je van de baan ... als je wat in de weg gaat rijden van anderen, doe het dan beter niet.
Da's toch ook zever ? Die "toeristenfahrt"dagen, dan rijden er zelfs gewoon oude beetles en zo op rond, en heb zelfs al gehoord dat er soms autobussen oprijden ook ?
Mijn idee is : ofwel rijdt je voluit, ofwel blijf je van de baan ... als je wat in de weg gaat rijden van anderen, doe het dan beter niet.
Zever, wat doen die bussen daar dan op? Het noemt niks voor niks TOURISTENfahrt... Je rijdt daar op zoals je zelf wil, denk je echt dat iedereen van in het begin daar zoals een professional rijdt? Iedereen moet ergens beginnen, dus logischer wijs zullen de eerste rondes relatief voorzichtig zijn en kan je zo steeds meer en meer opbouwen.
Mijn idee is : ofwel rijdt je voluit, ofwel blijf je van de baan ... als je wat in de weg gaat rijden van anderen, doe het dan beter niet.
Dus jij gaat voluit in blinde bochten die je niet kent? Iedereen begint van 0 de eerste keer dat hij er is geweest, dus je kan maar opbouwen door op normaal tempo te beginnen, en zo het circuit te leren kennen en weten hoe je auto daar reageert. Wat jij daar zegt is de grootste zever!
[quote=\/\/outer;3360500]Da's toch ook zever ? Die "toeristenfahrt"dagen, dan rijden er zelfs gewoon oude beetles en zo op rond, en heb zelfs al gehoord dat er soms autobussen oprijden ook ? [/quote
zolang deze tragere voertuigen aan de kant gaan is er toch geen probleem!want vergeet niet er is ALTIJD iets sneller dan jezelf.(vb.oud beetletje met porsche motor of vw T busje met VR6 motor in.persoonlijk al tegekomen en wat ging die kerel vooruit(zwart busje met ne duitser in rond de 65 jaar )...leve de toeristenfahrt dagen dus !!!
Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.
Hoe zit het eigenlijk, gezien in mijn situatie om daar op te gaan. Is het aan te raden ? Ik kan wel met een "auto rijden", maar ik heb 0,0 track ervaring. Is het dan de moeite dat ik er op ga want ik zou voorzichtig rijden (tov de andere weggebruikers etc.) ?
En zijn er toch bepaalde plaatsen op de ring waar er groot risico is op ongeval, zelfs al rij je relatief voorzichtig ?
Ik weet dat Joriske van hier op 't forum hier z'n vorige Mini daar perto heeft gereden, dan vraag ik me af is dat door iets te hard tegen de limiet te rijden of.. ?
In tegenstelling tot velen hier heb ik niet alles meegekregen van thuis (dikke auto van mama en papa gekregen), of heb ik geen 2de goedkope trackcar (à la E30 318is of 325i ofzo, lijkt me wel de max maar dat kan er momenteel ook niet als extra van af) en zie ik het dus weldegelijk niet zitten om m'n auto in de prak te rijden aangezien dat toch voor mij een normale werkmens een dure investering is.
Ik wil nu niet gaan overdreven whinen want ik weet wel dat er altijd en overal een risico aan vasthangt, dat is zelfs op de openbare weg zo, maar ik zou toch graag nog wat meer info en bevestiging van andere hebben
Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.
Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.
en vooral opletten voor de "zotte" engelsmannen !!!! want die veroorzaken regelmatig dat de ring effkes gesloten word!!!
Zou ook wel is zelf op de Ring willen rijden, nu heb ik al een boel filmpjes bekeken op youtube, waaronder ook een groot deel crashes, de ene al met ergere gevolgen dan de andere.
Hoe zit het eigenlijk, gezien in mijn situatie om daar op te gaan. Is het aan te raden ? Ik kan wel met een "auto rijden", maar ik heb 0,0 track ervaring. Is het dan de moeite dat ik er op ga want ik zou voorzichtig rijden (tov de andere weggebruikers etc.) ?
En zijn er toch bepaalde plaatsen op de ring waar er groot risico is op ongeval, zelfs al rij je relatief voorzichtig ?
Ik weet dat Joriske van hier op 't forum hier z'n vorige Mini daar perto heeft gereden, dan vraag ik me af is dat door iets te hard tegen de limiet te rijden of.. ?
In tegenstelling tot velen hier heb ik niet alles meegekregen van thuis (dikke auto van mama en papa gekregen), of heb ik geen 2de goedkope trackcar (à la E30 318is of 325i ofzo, lijkt me wel de max maar dat kan er momenteel ook niet als extra van af) en zie ik het dus weldegelijk niet zitten om m'n auto in de prak te rijden aangezien dat toch voor mij een normale werkmens een dure investering is.
Ik wil nu niet gaan overdreven whinen want ik weet wel dat er altijd en overal een risico aan vasthangt, dat is zelfs op de openbare weg zo, maar ik zou toch graag nog wat meer info en bevestiging van andere hebben
Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.
Doe het zoals ik, en er is echt geen probleem... ga op een rustige moment op de baan, en neem een bijrijder mee, liefst eentje die de baan kent... die kan twee dingen voor je doen, uitleggen wat je te wachten staat na de volgende bocht, en telkens achteruit kijken voor opkomend verkeer en je daarover briefen... Zo kan jij je in je eerste ronde concentreren op de baan en je auto... uiteraard wel zelf ook in de spiegels blijven kijken, maar zo'n extra paar ogen doen wonderen...
Eerste rondje vooral kalm blijven, dan komt dat wel goed . En ook beter wat vroeger uwe pinker opzetten en de lokale raghelden effe laten voorbijvliegen en dan terug de gas erop. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en uiteraard is er kans op een accident, maar dat heb je voor een zeer groot deel zelf in de handen hoor.
En ga een dag in de week dan is er een pak minder volk.
Doe het zoals ik, en er is echt geen probleem... ga op een rustige moment op de baan, en neem een bijrijder mee, liefst eentje die de baan kent... die kan twee dingen voor je doen, uitleggen wat je te wachten staat na de volgende bocht, en telkens achteruit kijken voor opkomend verkeer en je daarover briefen... Zo kan jij je in je eerste ronde concentreren op de baan en je auto... uiteraard wel zelf ook in de spiegels blijven kijken, maar zo'n extra paar ogen doen wonderen...
Inderdaad, anders rijd je gewoon verloren op die baan.
Comment