Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hoe ver is de nurburgring van Hasselt ?
binnen 2weken zitten we een dag of 3 in Hasselt en moest het mooi weer zijn die zondag kan ik eens proberen mijn vrouw warm te maken voor daar naartoe te gaan
Vanaf hasselt is het een 200 km, op een rustige zondag morgend is het te doen op een anderhalf uur.
De Nürburgring is een ideale testlocatie voor bijna alle autofabrikanten. Op het 22,8 km lange circuit worden de aankomende modellen grondig getest. Zo nu en dan worden ook wel eens héél snelle rondetijden gereden. Cadillac heeft dat met zijn CTS-V gedaan en Nissan met zijn bloedsnelle GT-R.
Cadillac CTS-V
John Heinricy, hoofd van de GM Performance Division, heeft er met zijn stuurmanskunsten voor gezorgd dat de CTS-V een rondetijd van 7 minuten 59 seconden en 32 hondersten heeft gereden. Dit is de snelste tijd die een productiesedan ooit heeft gereden op normale straatbanden.
Wel moesten de technici dit specifieke exemplaar van veiligheidsvoorzieningen voorzien, zoals een brandblusser en een zespuntsgordel. Voor de rest is de Amerikaan helemaal standaard. In het filmpje kun je de ronde over het uitdagende circuit zelf beleven.
Het hart van de CTS-V is een dikke 6.2 liter LSA V8 die 558 pk levert bij 6.200 o/m. Al deze brute kracht geeft de motor af aan de achterwielen. Het koppel bedraagt een overweldigende 744 Nm.
Nissan GT-R
De Nissan GT-R reed al eerder een rondetijd van 7 minuten en 38 seconden. Dit is op zich al erg snel, maar Nissan heeft recent een nog snellere ronde gereden dankzij betere weersomstandigheden. Hierdoor kwam de GT-R in 7 minuten en 29 seconden over de finish, een verschil van negen seconden. Met deze tijd is de Japanner sneller dan de Porsche 991 Turbo en de Mercedes-Benz SLR McLaren.
De GT-R is al gelanceerd in Japan, maar Nissan sleutelt nog wat aan de auto vooraleer hem in Europa en Amerika op de markt te brengen. Hoofd vehicle engineer Kazutoshi Mizuno zegt dat de versie voor Europa en Amerika zelfs een beetje beter wordt. De auto krijgt namelijk verschillende aanpassingen aan de ophanging en de motor. "De GT-R is mijn kind", aldus Mizuno. "Een kind groeit op en het is mijn plicht als vader om hem te verbeteren."
Hilarisch hoe de Amerikanen even komen tonen hoe het moet
En die CTS-V was nog nog de versie met de automaat en stond de hele tijd in DS mode zonder ooit manueel in te grijpen
Echt hé!
Eerste keer dat ze zo'n supersedan maken en direct al sneller dan de M5, toch een rechtstreekse concurrent voor de Amerikaan. Zotjes zeg!
Al bij al knappe prestatie, van een (als ik eerlijk moet zijn) geen lelijke auto, met een mooi interieur.
Van zo'n topics krijgt ne mens weer goesting he.
Als de A5 geleverd is en beetje ingereden toch nog eens terug gaan naar de ring zenne
Vroeger nog een paar jaar een jaarkaart gehad maar dan wel bijna altijd met de moto (en met de auto als het regende )
Ik zou ook graag eens een rondje gaan afleggen op de nurburgring. Hoeveel kost me dit en wanneer kan dit? Is er iemand die een beetje uitleg zou willen geven of een website doorsturen? alvast bedankt
Als de A5 geleverd is en beetje ingereden toch nog eens terug gaan naar de ring zenne
Vroeger nog een paar jaar een jaarkaart gehad maar dan wel bijna altijd met de moto (en met de auto als het regende )
Ola, nog een routinier!
Vette pics man, niet normaal!
Tuurlijk
'k Had toen samen met een kameraad een caravan staan op een camping vlakbij, bijna elk weekend en heel wat maandagen naar ginder.
Ondertussen wel al een paar jaar geleden want rij niet meer op de openbare weg met de moto.
En na 200+ rondjes zit het tempo er ook al een beetje in he
Hier staan er nog wat foto'kes online van vroeger :-)
Ik zou ook graag eens een rondje gaan afleggen op de nurburgring. Hoeveel kost me dit en wanneer kan dit? Is er iemand die een beetje uitleg zou willen geven of een website doorsturen? alvast bedankt
Dit kost je 21 EUR per rondje.
Dit kan op dagen dat er Touristenfahrten zijn.
HIER kan je zien wanneer er Touristenfahrten zijn. (scroll een beetje naar beneden en je ziet de datums.)
Comment