Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    klassiek...
    Bwa, het punt op zich is niet echt klassiek. Denk dat de meesten hem daar kwijt geraken op de top van de heuvel in de bocht zelf door de boel die uit de veren trekt. Hij was em al lang kwijt voor hij op de top was.

    Comment


    • Volgens mij kon hij het niet zo goed af dat zo ne kleine ketel hem redelijk vlot volgde en is hij wat beginnen pushen ofzo.

      Comment


      • Mij lijkt het toch echt wel op/na die heuvel te gebeuren, kerel rijdt gewoon te snel voor z'n kunnen.

        ca 2:03 imo

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Mij lijkt het toch echt wel op/na die heuvel te gebeuren, kerel rijdt gewoon te snel voor z'n kunnen.

          ca 2:03 imo
          Jij hebt het over de eerste heuvel. Waar het meestal misloopt is de 2e waar de bocht zelf over gaat. Maar tegen dat hij daar was zat hij al lang aan de foute kant van de baan.

          Comment


          • Kan je wel zeggen dat als je nogal hard over die eerste gaat dat het remmen naar de 2e best wel een billenknijper wordt als je voelt hoe de auto daar reageert. Ik hou daar toch meestal de nodige marge want voor mij is dat één van de gevaarlijkste punten om de boel zwaar te crashen.

            Als je dan filmpjes ziet van (semi-)pro's die daar dan zonder te remmen over die 1e knallen, dan slik je wel even

            Comment


            • Nooit echt een gevaarlijk punt gevonden eigenlijk...ik heb het meer voor de wax-it S, begrijpelijkerwijze

              Comment


              • Verliest duidelijk de achterkant net op de top van de eerste heuvel. Gaat precies daar op de rem, achterkant wordt licht en begint meteen vanaf daar al te slingeren. Had nog slechter kunnen corrigeren en helemaal rondgaan. Gezien de kinetische/potentiële energie op dat punt denk ik dat hij met relatief weinig schade naar huis gaat

                Edit: is in tegenstelling tot de titel van het filmpje trouwens geen GT3, voor zover ik het goed zie.
                Edit2: niks gezegd... 996 gt3. Dringend in bed kruipen.
                Last edited by ; 14/07/2010, 01:48.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Kan je wel zeggen dat als je nogal hard over die eerste gaat dat het remmen naar de 2e best wel een billenknijper wordt als je voelt hoe de auto daar reageert. Ik hou daar toch meestal de nodige marge want voor mij is dat één van de gevaarlijkste punten om de boel zwaar te crashen.

                  Als je dan filmpjes ziet van (semi-)pro's die daar dan zonder te remmen over die 1e knallen, dan slik je wel even
                  Ik rem altijd eens stevig juist nadat ik over de eerste ben met de wielen rechtdoor, dan even uitbollen en 2de insturen en in de helft op het gas. Die 2de heuvel met de lange linkse vind ik ook altijd link, auto reageert daar soms listig. Ik neem daar meestal geen risico's, rustig insturen. Ook kan je best van de linkse kant van de track naar de rechtse gaan naarmate je de 1ste heuvel nadart zodat je mooi rechtdoor erover kan. My 2 hé.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                    Ik rem altijd eens stevig juist nadat ik over de eerste ben met de wielen rechtdoor, dan even uitbollen en 2de insturen en in de helft op het gas. Die 2de heuvel met de lange linkse vind ik ook altijd link, auto reageert daar soms listig. Ik neem daar meestal geen risico's, rustig insturen. Ook kan je best van de linkse kant van de track naar de rechtse gaan naarmate je de 1ste heuvel nadart zodat je mooi rechtdoor erover kan. My 2 hé.
                    Ik rem 2 keer, 1 keer op de eerste heuvel in het naar boven rijden, en een 2e keer voor de 2e, en daar schakel ik een versnelling terug en idd de hele linker door op het gas. Ik zit aan 260 km/h op die eerste heuvel en ik durf er echt niet over rijden zonder eerst te remmen, want tegen dat je vering terug gesettled is om te remmen voor de 2e ben je al weer serieus wat meters ver en als er daar iets mis gaat ligt de snelheid serieus hoog om nog te corrigeren. (is het rapste punt op de ring voor mij denk ik)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Ik rem 2 keer, 1 keer op de eerste heuvel in het naar boven rijden, en een 2e keer voor de 2e, en daar schakel ik een versnelling terug en idd de hele linker door op het gas. Ik zit aan 260 km/h op die eerste heuvel en ik durf er echt niet over rijden zonder eerst te remmen, want tegen dat je vering terug gesettled is om te remmen voor de 2e ben je al weer serieus wat meters ver en als er daar iets mis gaat ligt de snelheid serieus hoog om nog te corrigeren. (is het rapste punt op de ring voor mij denk ik)
                      260 fjuwel you crazy bastard!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                        260 fjuwel you crazy bastard!!
                        Niks crazy, gewoon genoeg pk's zeker?

                        160-170 door Flugplatz en dan gewoon planken in 4e en 5e.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Niks crazy, gewoon genoeg pk's zeker?

                          160-170 door Flugplatz en dan gewoon planken in 4e en 5e.
                          pretty impressive!! ik denk dat ik ook tegen een 170 uit flugplatz kom en haal daarna een 245 a 250 maar sneller toch niet..denk dat de aerodynamica vd evo daar voor een deel tussenzit..tis juist een rijdende baksteen met ne vleugel op

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Nooit echt een gevaarlijk punt gevonden eigenlijk...ik heb het meer voor de wax-it S, begrijpelijkerwijze
                            Ik vind die idd de gevaarlijkste

                            Elke keer ik daar kom al is het als passagier dan knijp ik ze nog :p
                            Last edited by ; 14/07/2010, 12:53.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Ik vind die idd de gevaarlijkste

                              Elke keer ik daar kom al is het als passagier dan knijp ik ze nog :p
                              Het is ook een verdomd moeilijke combinatie...ik denk dat je 1 van heel velen bent die daar eens de controle zijn verloren.

                              Wel een serieus verschil met die A3 hé, ik had het gevoel dat je daar veel harder mee kon gaan dan met de GTI, qua snelheid door bochten, baanvastheid etc.

                              Comment


                              • Welke bocht is de wax-it S juist?
                                AutoMinded.be

                                Comment


                                • Wippermann, dacht ik

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Ik rem 2 keer, 1 keer op de eerste heuvel in het naar boven rijden, en een 2e keer voor de 2e, en daar schakel ik een versnelling terug en idd de hele linker door op het gas. Ik zit aan 260 km/h op die eerste heuvel en ik durf er echt niet over rijden zonder eerst te remmen, want tegen dat je vering terug gesettled is om te remmen voor de 2e ben je al weer serieus wat meters ver en als er daar iets mis gaat ligt de snelheid serieus hoog om nog te corrigeren. (is het rapste punt op de ring voor mij denk ik)
                                    Zoals ik al zei, ik hou mij op meerdere punten nog in. Het hoeft voor mij niet per se altijd zo snel mogelijk. Dat is ook het snelste punt daar. Ik kijk voor de heuvel ook altijd op de teller en die geeft meestal 240 soms 250 aan (met de 5). Ik begin echter voor de heuvel al gas te minderen dan langs de rechte kant over heuvel, wielen zo recht mogelijk, even vol in remmen en idd terugschakelen. Dan die lange linkse niet overdrijven en vol afremmen voor scherpe rechtse. Daar zien de remmen altijd goed af.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Wippermann, dacht ik
                                      Idd gevaarlijk stukje voor lift off oversteer. Ik probeer daar in dat kleine linkse knikje altijd zo recht mogelijk te gaan dat je niet te hard slingert...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Het is ook een verdomd moeilijke combinatie...ik denk dat je 1 van heel velen bent die daar eens de controle zijn verloren.

                                        Wel een serieus verschil met die A3 hé, ik had het gevoel dat je daar veel harder mee kon gaan dan met de GTI, qua snelheid door bochten, baanvastheid etc.
                                        Ja, de A3 ging véél harder dan de GTI. Die ophanging, banden en vooral movit remmen maakten hem echt héél goed !

                                        Het is nog steeds mijn fout dat we gecrashed zijn natuurlijk, maar het feit dat ik er de dag ervoor was met de A3 heeft er ook wel iets mee te maken denk ik

                                        Comment


                                        • oei, schade gereden op de ring? :o
                                          Captain Turbo
                                          General Von Driftenstein

                                          Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X