Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes komt niet naar het Autosalon van Brussel 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten

Gelukkig geen 1 mio, het salon op minder dan de helft van de normale oppervlakte, vond het nu al eigenlijk te druk .
    Man... ik herinner me het Salon nog van de jaren 80 als jonge tiener. In het weekend was dat drummen, en toen werden er echt nog een pak auto's verkocht op het salon zelf.
    Iedere particulier kocht toen zijn auto op het salon met "salonkorting".
    Maar wat een volk in het weekend...

Comment

De jaren 80, dat waren tenminste nog eens autosalons

Kan het goed geloven dat er nu geen hond meer op afkomt, op al dieje rommel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        De jaren 80, dat waren tenminste nog eens autosalons

Kan het goed geloven dat er nu geen hond meer op afkomt, op al dieje rommel
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Was het Autosalon van Brussel een flop? (PODCAST)
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            https://www.egear.be/autosalon-brussel-2023-bezoekers/

Autosalon is nu echt een stille dood aan het sterven.
            In de jaren 90, nog tegen 1mio bezoekers, nu hoopten ze op 300-350k, en ze zijn gestrand op 270k, minder dan in een jaar waarin vroeger een zogenaamd "klein" salon werd georganiseerd.
            Dikke opdoffer voor Febiac, maar ze stellen het voor als een succes...

Mercedes had dus gelijk.
            Ik geef die firma niet graag gelijk maar dit keer klopte het wel

Volgend jaar geen Autosalon in Brussel, meldt organisatie

In januari 2024 zal er geen fysiek Autosalon van Brussel georganiseerd worden. Dat meldt organisator Febiac in een persbericht. "De voorwaarden zijn niet aanwezig om bezoekers een kwaliteitsvolle en representatieve ervaring te bieden", klinkt het.

De raad van bestuur van Febiac heeft de beslissing vandaag genomen op een vergadering. "Het doel van Febiac is steeds de bezoekers een kwaliteitsvolle en representatieve ervaring te bieden. Aangezien de voorwaarden daarvoor niet aanwezig zijn, heeft de raad van bestuur besloten het proces niet voort te zetten voor 2024", staat te lezen in een persbericht.

De woordvoerder van Febiac geeft aan dat "de 95 procent marktrepresentativiteit die het salon dit jaar had, niet meer bereikt zou worden" en dat daarom beslist is om geen fysiek salon te laten plaatsvinden volgend jaar. Er zouden met andere woorden te weinig automerken aanwezig zijn op het Salon.

Begin dit jaar lokte de 100e editie van het Autosalon 265.000 bezoekers naar de Heizel in Brussel. Dat was minder dan gehoopt, al sprak Febiac wel na afloop van een groot succes.

Of er in 2025 opnieuw een Autosalon zal georganiseerd worden, is nog onduidelijk.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...-door-in-2024/

Volgend jaar geen Autosalon in Brussel

In 2024 zal er geen fysiek Autosalon van Brussel plaatsvinden. Dat heeft de raad van bestuur van Febiac beslist, zo meldt de automobielfederatie. Onder meer het afhaken van zwaargewicht D’Ieteren zou een grote rol gespeeld hebben. “Aangezien de voorwaarden daarvoor niet aanwezig zijn, heeft de raad van bestuur besloten het proces niet voort te zetten voor 2024”, klinkt het.

De woordvoerder van Febiac geeft aan dat “de 95 procent marktrepresentativiteit die het salon dit jaar had, niet meer bereikt zou worden” en dat daarom beslist werd om geen fysiek salon te laten plaatsvinden volgend jaar.

Zwaargewicht D’Ieteren, de invoerder van de merken van de Duitse Volkswagen-groep, zou in 2024 niet meer hebben willen deelnemen aan een salon en ook een aantal andere merken zou aan het aarzelen gegaan zijn. De merken die dit jaar al niet meer met een grote eigen stand deelnamen aan het salon, waaronder Mercedes, Volvo en Jaguar Land Rover, zouden ook komende editie niet meedoen.

Toch zijn er ook automerken die wel nog geloofden in het salon van Brussel, zoals het Franse Renault. “Wij waren bij de believers en waren van plan om stevig te investeren in het salon van Brussel en er met wereldpremières uit te pakken”, zegt Renault-woordvoerder Karl Schuybroek. “Volgens ons had Brussel de plaats van Genève kunnen innemen.”

De woordvoerder van Febiac benadrukt vrijdag nog dat de beslissing om het salon niet te laten plaatsvinden geen impact zal hebben op de rest van de werking van de federatie. Die werking is niet meer afhankelijk van inkomsten uit het salon, klinkt het.

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230526_94291482

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het Nederlandse 402 Automotive, dat in januari 2024 voor het eerst de Brussels Auto Show organiseert in de Heizelpaleizen, liet vandaag in een persbericht weten dat het ook in 2025, 2026 en 2027 een autoshow zal organiseren in samenwerking met Brussels Expo. Hoewel er al heel wat leuks is aangekondigd is het voor de organisatie blijkbaar niet evident om gevestigde automerken te overtuigen aanwezig te zijn.

Comment

Een paar maanden geleden kondigde FEBIAC aan dat het in januari geen autosalon in Brussel zou organiseren, waarop het Nederlandse 402 Automotive de kans greep om een ander salon op poten te zetten: de Brussels Auto Show. We hebben vernomen dat dit zelfs niet het enige zal zijn: FEBIAC zal in februari 2024 toch nog een ander evenement organiseren: de Automotive eMotion Summit. Maar wat is het idee hierachter?

Comment

Dat tweede event is geen "salon", maar een conferentie waar alle "managers" uit de autosector van België een beetje gaan lullen en wijn drinken.

België betekent internationaal toch niks voor de autosector wereldwijd.
                  We hebben nog 2 kleine fabrieken, maar niks van ontwikkeling en er zijn geen belangrijke beslissingen die in België genomen worden.
                  Last edited by Tommie1; 06/11/2023, 14:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Dat tweede event is geen "salo", maar een conferentie waar alle "managers" uit de autosector van België een beetje gaan lullen en wijn drinken.

België betekent internationaal toch niks voor de autosector wereldwijd.
                    We hebben nog 2 kleine fabrieken, maar niks van ontwikkeling en er zijn geen belangrijke beslissingen die in België genomen worden.
                    Idd! Ik bedoel er eigenlijk maar mee wat ze eigenlijk van plan zijn met die salons of wat dan ook. Dan wel, dan niet, weten het nog niet, misschien...enz

Comment

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/autosalon-keert-in-2025-terug-samen-met-batibouw/1

Autosalon van Brussel wordt volgend jaar weer gehouden. Na een jaar afwezigheid is de beurs weer terug, alleen op een andere datum

Dat wordt ook stilaan een Belgenmop

Comment

Automobielfederatie Febiac zal opnieuw een Autosalon van Brussel organiseren. De volgende editie van de Brussels Motor Show zou aanvankelijk doorgaan in februari, maar zal nu toch in januari georganiseerd worden: van 10 tot 19 januari 2025.

Comment

Haha, en die hollandse organisatie komt ook in Januari.
                          Dat wordt 2 keer een slag in het water. Of…. BYD en XPeng hebben hele hallen af gehuurd.., en Febiac wil langs de kassa passeren.

Comment

Ben super blij wel dat het terug is, is mijn jaarlijkse uitstapje waar ik altijd naar uitkijk
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                              Ben super blij wel dat het terug is, is mijn jaarlijkse uitstapje waar ik altijd naar uitkijk
                              Wat is daar nu nog te zien?
                              Meer en meer merken laten dit toch links liggen.

Comment

Working...
                              X