Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes komt niet naar het Autosalon van Brussel 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

"Particulieren kiezen meer voor zelfopladende hybride modellen. Die voertuigen zijn niet afhankelijk van de openbare laadinfrastructuur"

Een kleiner autosalon in een krimpende markt

https://www.bruzz.be/mobiliteit/een-...rkt-2023-01-10
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Buiten een proefrit heb ik niet zo heel veel aan de info van de dealer.
      Meestal heb ik online al veel gezocht over de auto. En weet ik basically meer dan de verkoper. Zeker als het een nieuw model is, zoals m'n Jogger.
      Ik heb bij momenten de verkoopster meer info gegeven dan zij mij.

Idem als je in een electrozaak gaat en info vraagt over een gsm, of computer, of... Dat zijn verkopers met meestal veel praatjes maar weinig kennis.
      Tegenwoordig krijg je betere info als je de online winkel info vraagt dan van de fysieke verkoper.

Comment

Ik ging vrijwel elk jaar naar het autosalon, is ook eens een uitstap voor iedere autoliefhebber, of je nu van plan bent om te kopen of niet.

Dit jaar zal ik ook wel gaan, vermoed ik, maar het wordt een triestige editie : geen Volvo, geen Mercedes, geen motorfietsen...
        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Zoveel leuker om in een mooie en gezellige omgeving opgelicht te worden, in zo'n grote hall zijn er teveel pottenkijkers

https://www.made-in.be/west-vlaander...gen-autosalon/
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Buiten een proefrit heb ik niet zo heel veel aan de info van de dealer.
            Meestal heb ik online al veel gezocht over de auto. En weet ik basically meer dan de verkoper. Zeker als het een nieuw model is, zoals m'n Jogger.
            Ik heb bij momenten de verkoopster meer info gegeven dan zij mij.

Idem als je in een electrozaak gaat en info vraagt over een gsm, of computer, of... Dat zijn verkopers met meestal veel praatjes maar weinig kennis.
            Tegenwoordig krijg je betere info als je de online winkel info vraagt dan van de fysieke verkoper.
            Dit dus.
            Ik wil echt geen half uur met zo'n onwetende verkoper zeveren die het verschil niet kent tussen een turbo en een bougie.

Een auto eens goed bekijken en een proefrit maken is nuttig, maar dat gezever met die verkoper die U bij elke optie aangeeft dat "iedereen" dat neemt, en het hoort bij de auto.
            Als het er bij hoort, dan moeten ze het in de basis er bij steken.

Tesla is kampioen daarin. Je kan een auto helemaal in 1 zin omschrijven. Model Y Long range, blauw vanbuiten, wit vanbinnen met een trekhaak aub op 19' velgen. Klaar.

BMW en vooral Audi makeen het zo complex met dingen als: die velgen en die kleur kan alleen bij een M/S-line... waarom?
            En waarom is een basisversie altijd zo lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik wil echt geen half uur met zo'n onwetende verkoper zeveren die het verschil niet kent tussen een turbo en een bougie.
              Hahaha, zo is het Ze hebben er zelfs wat leugentjes om 'hun' bestwil voor over. Bij Mercedes toch

Comment

geen zin meer in lange files op de ring geen zin meer in een mensenmassa waar ge u constant moet door wringen
                't zal aan de leeftijd liggen zeker?
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  geen zin meer in lange files op de ring geen zin meer in een mensenmassa waar ge u constant moet door wringen
                  't zal aan de leeftijd liggen zeker?
                  Idem hier... ik vond het altijd nog wel geinig om mensen te kijken, pre-corona. Vooral Waaltjes kijken LOL.
                  Maar ondertussen ook thx but no thx.

Comment

De auto's alsmaar sneller, zwaarder, groter en duurder met steeds langere files. Nog niet gesproken over de talrijke zotten die daar ook nog tussendoor manoeuvreren. Hier dagelijks rechtstreeks vast te stellen voor mijn deur

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor de gewone autoliefhebber

Comment

Je kan altijd naar Polen verhuizen hé Jo... al is het daar ook al een pak minder leuk autorijden, dan pakweg 10j geleden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Je kan altijd naar Polen verhuizen hé Jo... al is het daar ook al een pak minder leuk autorijden, dan pakweg 10j geleden
                        Toch bedankt voor het voorstel, daar zitten nog meer zotten in het verkeer dan hier

Alleen hun snelwegen, heerlijk! Een biljart en nog nooit een file gezien

Comment

ja omdat tol snelwegen zijn. eens je van de snelweg af gaat mag je gvd bidden dat je velgen en ophanging het niet gaan begeven door al de putten in de banen en in sommige grootsteden vinden ze het niet eens nodig van lijnen te trekken op een baanvlak die minstens 10m breed is per richting :p
                          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            ja omdat tol snelwegen zijn. eens je van de snelweg af gaat mag je gvd bidden dat je velgen en ophanging het niet gaan begeven door al de putten in de banen en in sommige grootsteden vinden ze het niet eens nodig van lijnen te trekken op een baanvlak die minstens 10m breed is per richting :p
                            De snelwegen zijn zeker niet allemaal tolwegen. De rest is op vele plaatsen idd dikke ellende.
                            Persoonlijk nog geen problemen gehad. Met wat voorzichtigheid kom je ver

Van de andere kant is het hier niet veel beter, daar zie je tenminste nog stilaan beterschap, hier daarentegen...

Comment

Hier maakt da ook niks meer uit... Onze burgemeester dommelein fiets graag dus heeft ie maar heel Oostende op een paar stukken straat na zone 30 gemaakt... De fietser gebruiken ze op veel plaatsen als verkeersremmer en de electrische fiets die wat te snel gaat beboeten ze.
                              dan maar beginnen met wandelen zeker?

Comment

... Onze burgemeester dommelein fiets graag dus heeft ie maar heel Oostende op een paar stukken straat na zone 30 gemaakt...
                                Blijkbaar fietsen bijna alle burgemeesters graag...

Comment

Hier maakt da ook niks meer uit... Onze burgemeester dommelein fiets graag dus heeft ie maar heel Oostende op een paar stukken straat na zone 30 gemaakt... De fietser gebruiken ze op veel plaatsen als verkeersremmer en de electrische fiets die wat te snel gaat beboeten ze.
                                  dan maar beginnen met wandelen zeker?
                                  Hier in Hasselt heeft Vandeprut hetzelfde gedaan, alles binnen de grote ring 30 km/h, in het stadscentrum zelfs 20 km/h. In onze situatie zijn wij daar erg tevreden over omdat wij hier dagelijks ons leven riskeren als we buiten komen

Alleen is er geen of veel te weinig controle op die potentiële moordenaars die hier constant door de straten razen

Ik begrijp dat op sommige plaatsen zo'n snelheidsbeperking overbodig is maar zoals altijd verkloten een paar idioten het voor de rest, veel keuze blijf er dan niet meer over

Comment

dat werkt gewoon averechts overal 30... dat ze dan beter de focus op leggen op vlot verkeer via toegangswegen en zorgen dat enkel nog bewoners en bezoekers een wijk doorkruisen.
                                    in plaats van camera's te zetten op stukken baan waar nooit een ongeval is en waar je vroeger 90 mocht zet die in de zones waar het echt 30 moet zijn...
                                    natuurlijk altijd makkelijker gezegd als je zelf niks moet uitvoeren maar dat gebrek aan visie en logica vind ik erg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Zoveel leuker om in een mooie en gezellige omgeving opgelicht te worden, in zo'n grote hall zijn er teveel pottenkijkers

https://www.made-in.be/west-vlaander...gen-autosalon/
                                      Maar terug on topic dan.

Hahaha, met een 'grote dikdoenerij' salonreceptie donderdagavond in Hasselt hebben ze blijkbaar toch een paar mensen op de tenen getrapt. Deze review was de nagel op de kop en bevestigt helemaal mijn mening dat je als particulier daar niks meer voorstelt. Wij hebben hier ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen hoef ik hun uitnodigingen al een paar jaar niet meer en heb ik nog geen EV gekocht

Comment

das volgens mij een eenzijdige vaststelling. er zal wel wat meer achter zitten dan dat en er zullen zeker ook wel particulieren een uitnodiging ontvangen hebben.
                                        Nu ik heb dit jaar zelf ook niks ontvangen van mijn dealer en ik weet ook niet of er een receptie is in oostende en brugge. Ik heb al gemerkt dat je de laatste jaren vooral uitnodigingen krijgt als ze vermoeden dat je het tijd begint te vinden om uit te kijken naar de volgende aankoop.

Comment

En of je na aankoop bij hun bent blijven op onderhoud gaan....bepaalt het ook denk ik.

10 jaar geleden kreeg je voor bijna elk nieuwe type dat uitkwam een uitnodiging. Is duidelijk sterk verminderd.

Ik had verwacht voor de launch van de SL een uitnodiging te krijgen....maar dat was niet zo.

​​​
                                          IRIDIUM
                                          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                          Helderzienden

Comment

Working...
                                          X