Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes komt niet naar het Autosalon van Brussel 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes komt niet naar het Autosalon van Brussel 2023

Slecht nieuws voor het Autosalon van Brussel, want Mercedes zal niet aanwezig zijn op de Brussels Motor Show 2023.

Via de concessiehouders leerden we dat Mercedes niet aanwezig zou zijn op het komende Autosalon van Brussel, nieuws dat bevestigd werd door de Belgische invoerder van de Duitse constructeur. Na overleg met de dealers heeft Mercedes besloten om niet deel te nemen aan de Brussels Motor Show 2023.

Het artikel raadplegen ⤵️
    https://www.autogids.be/autonieuws/m...ssel-2023.html

Is dat slecht nieuws? Ze verkopen toch zo goed als niks meer aan een particulier die dan ook nog een duur inkomticket moet kopen.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Mogen leaserijders dan niet aan hun trekken komen op een autosalon ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        Mogen leaserijders dan niet aan hun trekken komen op een autosalon ?
        Waarom niet? Ik heb het misschien wat verkeerd uitgedrukt

Ik bedoelde het kost hun minder om je te laten oplichten bij de dealers zelf. Dus geen slecht nieuws voor mij want ik kom daar sowieso niet meer

Het autosalonverhaal is sowieso stilaan voorbijgestreefd. Er gaat meer en meer online verkocht worden. Ondertussen al voorbeelden genoeg, Smart, Lync & Co enz. en daar willen ze bij Mercedes ook ongetwijfeld naartoe.

Ook het samenstellen van de Smart # 1 gaat voor een groot deel digitaal/online om het koopproces te vergemakkelijken. Zo kan er via de app een Smart-ID aangemaakt worden waarmee de koper zijn Smart kan samenstellen. Als eenmaal de uitvoering, kleur, interieur en opties geselecteerd zijn, is de auto zowel digitaal als in de showroom af te rekenen. Als er dan toch nog getwijfeld wordt over de keuze, dan kan er bij de Mercedes-dealer via het Smart-ID samen gekeken worden naar het eerder samengestelde model.
        Last edited by Jocar; 28/09/2022, 19:17.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

In 2030 kopen de meeste consumenten hun nieuwe auto online

https://www.consultancy.nl/nieuws/38...we-auto-online

https://www.autogids.be/autonieuws/i...e-prijzen.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            I think not.

Comment

Niettegenstaande dat Brussel wel vaker als koopsalon is genoemd, is een salon, ook dat van Brussel, in de eerste plaats een gelegenheid voor het presenteren van het gamma van een merk/importeur aan een groot publiek.
              Dat er een verschuiving van de aankoop via dealers naar online is, is een andere zaak, en daar zijn toch grotendeels nog andere dingen die daar een rol in spelen.

Comment

Maakt niet uit, er is toch geen kloten meer te zien

Comment

Als grote merken zich al beginnen terug te trekken ziet het er voor de toekomst van het salon toch niet echt goed uit.

Het AutoWeek artikel dat David postte heb ik deze week ook gelezen maar is imo echt geen referentie voor wat de nabije toekomst gaat brengen op dit gebied.

Met wat het gepeupel wil wordt meestal geen rekening gehouden

Comment

Verkoper van Volvo vertelde mij vorige week ook , dat het daar helemaal op de helling staat.

Die verwachtte ook niet, dat zijn job daar nog bestond binnen 5 jaar trouwens.

Ik moet zeggen, dat ik mijn Q4 nu ook gewoon online geconfigureerd heb, en offerte aangevraagd, zonder naar de garage te gaan.

Dat zou ik vroeger NOOIT overwogen hebben.
                    Last edited by Bud Wijzer; 30/09/2022, 14:32.

Comment

Ik denk niet eigenlijk dat autosalons voorbijgestreefd zijn. De dealers gaan ertussenuit de meeste merken willen rechtstreeks naar de klant via online verkoop. Zeker voor electrische autos waar nog nauwelijks onderhoud op is. Dan zijn salons toch ideaal om je wagens te promoten als de dealers weg zijn.
                      Ik was dees weekend in knokke. Er was eigenlijk nauwelijks iets te zien in een tent nog geen half paleis groot maar toch is er 400 000 man komen opdagen!! Dus ik zou zeggen autosalons zijn springlevend alleen moet je iets te bieden hebben ipv van een 320 d als premiere te verkopen omdat hij voor het eerst in een iets donkerder blauw leverbaar is…. Zoals in Brussel vaak het geval is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                        Ik denk niet eigenlijk dat autosalons voorbijgestreefd zijn. De dealers gaan ertussenuit de meeste merken willen rechtstreeks naar de klant via online verkoop. Zeker voor electrische autos waar nog nauwelijks onderhoud op is. Dan zijn salons toch ideaal om je wagens te promoten als de dealers weg zijn.
                        Ik was dees weekend in knokke. Er was eigenlijk nauwelijks iets te zien in een tent nog geen half paleis groot maar toch is er 400 000 man komen opdagen!! Dus ik zou zeggen autosalons zijn springlevend alleen moet je iets te bieden hebben ipv van een 320 d als premiere te verkopen omdat hij voor het eerst in een iets donkerder blauw leverbaar is…. Zoals in Brussel vaak het geval is.
                        Dit soort salons wel maar dat kan je moeilijk vergelijken met Brussel waar het over splinternieuwe auto's gaat die je bij een dealer ook kunt bekijken. Maar je schrijft het zelf al, je moet iets te bieden hebben.

Hierbij trouwens een link naar een verslagje over Knokke Zoute Sale 2022.

https://www.autoforum.be/forum/auto-...24#post6542924

Comment

Dus, we zitten al aan 25% online kopers.
                          Gaat goed vooruit hé.

Dat gaat 2 belangrijke gevolgen hebben.

- koehandel gaat er uit
                          - kortere optielijsten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dus, we zitten al aan 25% online kopers.
                            Gaat goed vooruit hé.

Dat gaat 2 belangrijke gevolgen hebben.

- koehandel gaat er uit
                            - kortere optielijsten
                            Dealers worden vervangen door agenten. Is best wel al wat lectuur over te vinden en er zijn zelfs al wat concrete voorbeelden van.

Is trouwens niet enkel in de autosector dat merken rechtstreeks willen verkopen aan de consumenten. Online verkoop geeft mogelijkheden en zorgt voor verandering.

Dealers hun positie is ook enorm verzwakt door dat merken zelf makkelijker bij de consument geraken.

Ik denk dat veel grote groepen zoals Van Mossel daarom ook hard inzetten op 2de hands verkoop. Dat is niet de speeltuin van de merken zelf

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ondertussen ben ik zelf wat verder in mijn zoektocht, en ik moet nu toch bekennen, dat het fysiek zien en rijden van een auto, toch nog altijd net iets anders is, dan hem gewoon online bekijken en configureren.

De ID4 stond tot nu toe nog nooit op mijn wensenlijstje bv, owv het dashboard, maar toen ik er eens ingezeten had en het allemaal eens bediende, viel het mij toch veel beter mee dan verwacht.

En ik zal nog wel wat old scool zijn ook, maar zo'n babbeltje erbij met de verkoper, die toch weer op wat details wijst, is toch nét ietsje anders.

Ben ook al jaren fan van het autosalon trouwens. Meestal ga ik daar alleen naartoe, en net zo goed om aapjes te kijken, dan auto's LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Ondertussen ben ik zelf wat verder in mijn zoektocht, en ik moet nu toch bekennen, dat het fysiek zien en rijden van een auto, toch nog altijd net iets anders is, dan hem gewoon online bekijken en configureren.

De ID4 stond tot nu toe nog nooit op mijn wensenlijstje bv, owv het dashboard, maar toen ik er eens ingezeten had en het allemaal eens bediende, viel het mij toch veel beter mee dan verwacht.

En ik zal nog wel wat old scool zijn ook, maar zo'n babbeltje erbij met de verkoper, die toch weer op wat details wijst, is toch nét ietsje anders.

Ben ook al jaren fan van het autosalon trouwens. Meestal ga ik daar alleen naartoe, en net zo goed om aapjes te kijken, dan auto's LOL
                                Proefritcenters gaan er wel blijven, en daar kan je je vragen wel stellen.

Maar het concept van : mooie keuze voor deze auto, we zullen eens een prijs maken.
                                Catalogus prijs is "heel veel".
                                Ik kan U hier wel een korting op geven van "veel" procenten.
                                Tja, ik dacht dat het lager kon.
                                Dan ga ik eens met onze directeur praten. (loopt even naar toilet)
                                Ik heb hier voor U een uitzonderlijk aanbod, mijn baas gaat me nu wel ontslaan, maar ik kan U "nog meer" korting aan bieden, maar dan moet je nu wel direct tekenen.

En dan is mijn antwoord altijd. (en daar hebben ze niet snel van terug)
                                Tja, ik moet mijn bomma nog overtuigen, want die sponsort. Nu zit die met haar nieuw lief in St-Tropez en ik mag die niet storen. Volgende week is ze terug, en dan weet ik hoe veel ze kan missen.
                                Maar als die korting enkel vandaag geldig is, tja, dan zal ik volgende week wel naar een andere merkdealer gaan.

Of... je ziet een stockmodel of demo staan op Autoscout of zo. Je belt of je die eens kan zien. en wat de prijs is.
                                Ja, daar kunnen we over praten, maar dan moet je langs komen.
                                Je komt dan een paar uur later langs, en dan blijkt dat die auto al 3 dagen weg is. En dan proberen om iets anders aan te smeren.

Zo 1990 al die zever. Een hedendaagse verkoper kent de auto meestal slechter dan ikzelf... en ze vertellen onzin. Remember de "zelfladende" hybride, of andere onzin.

En dan verwonderd zijn dat mensen daar hun buik van vol krijgen.
                                Zelfs Cardoen doet wat dat betreft een betere job dan zo'n Volvo of Audi "adviseur".

Comment

Maar het concept van : mooie keuze voor deze auto, we zullen eens een prijs maken.
                                  Ik heb hier voor U een uitzonderlijk aanbod, mijn baas gaat me nu wel ontslaan, maar ik kan U "nog meer" korting aan bieden, maar dan moet je nu wel direct tekenen.

Tja, ik moet mijn bomma nog overtuigen, want die sponsort. Nu zit die met haar nieuw lief in St-Tropez en ik mag die niet storen. Volgende week is ze terug, en dan weet ik hoe veel ze kan missen.
                                  Maar als die korting enkel vandaag geldig is, tja, dan zal ik volgende week wel naar een andere merkdealer gaan.

Of... je ziet een stockmodel of demo staan op Autoscout of zo. Je belt of je die eens kan zien. en wat de prijs is.
                                  Je komt dan een paar uur later langs, en dan blijkt dat die auto al 3 dagen weg is. En dan proberen om iets anders aan te smeren.

Zo 1990 al die zever. Een hedendaagse verkoper kent de auto meestal slechter dan ikzelf... en ze vertellen onzin. Remember de "zelfladende" hybride, of andere onzin.

Zelfs Cardoen doet wat dat betreft een betere job dan zo'n Volvo of Audi "adviseur".

Experience centers met agents die je wagen mee online configureren.

Maar die geen stock hebben of allerhande ongemakken met marges.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik ben aankoopmanager van beroep, dus dat soort zaken daar trap ik al 20 jaar niet meer in ;-)
                                    Maar gewoon het feit dat de wagen getoond wordt met zijn ditjes en datjes vind ik toch nog wel een meerwaarde.

Buiten 1 flagrante keer toen ik voor een Mercedes GLB ging zien, en de keer dat ik met mijn vrouw voor een Audi Q2 ging, heb ik eigenlijk ook altijd wel een goede gedegen uitleg gekregen door merken verkopers.
                                    Wel opvallend dat de zogenaamde premium merken in mijn ervaring vaak de meest arrogante maar slechtste verkopers hebben.
                                    Last edited by Bud Wijzer; 11/10/2022, 14:31.

Comment

Een hoop kouwe kak, dat wordt de toekomst. Niks leuks meer aan de zoektocht naar een nieuwe auto, het is ooit anders geweest.

:kots:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Een hoop kouwe kak, dat wordt de toekomst. Niks leuks meer aan de zoektocht naar een nieuwe auto, het is ooit anders geweest.

:kots:
                                        Dus jij drinkt graag slechte koffie uit een bekertje, luistert naar verkopers die vinden dat een bepaalde velg beter bij uw smoel past etc.
                                        Dat is pas kouwe kak.

Ik boekte een proefrit in het Tesla testcentrum. Je krijgt op voorhand een mail met wat uitleg en links naar een paar filmpjes met uitleg.

Je komt aan, na 2 minuten ben je weg met de auto, je komt terug en als je vragen hebt, dan geven ze nog wat meer uitleg.
                                        En om te bestellen kan je ter plaatse de computer gebruiken of je kan het thuis doen.

Comment

Working...
                                        X