Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Niet echt om naar huis te schrijven, was inderdaad opgeklopt, het volstond te kijken op de Weather Pro...
      Geen second werd het glad. Onze vriend Peeters kijkt te veel naar de Franse zenders !
      Last edited by guyugy; 09/02/2018, 16:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Onze vriend Peeters kijkt te veel naar de Franse zenders !
        Wie is Peeters ?

Comment

• Vice-Premier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            't Is begonnen aan de kust.

Bekijk waar het de komende 3 uur, 8 uur en 24 uur regent in Nederland
            En zoals ik gisteren dus zei, is het de moeite niet geweest.
            Ik ben blijkbaar beter in voorspellingen dan het KMI.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik ben blijkbaar beter in voorspellingen dan het KMI.
              Proficiat!
              Ga je maandag maar aanbieden bij het KMI. Een dik betaalde job ligt op je te wachten!

Comment

• Comment

Proficiat!
                  Ga je maandag maar aanbieden bij het KMI. Een dik betaalde job ligt op je te wachten!
                  Ze moeten daar geen mensen hebben die juiste voorspellingen doen, ze hebben daar liever een bende paniekzaaiers.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ze moeten daar geen mensen hebben die juiste voorspellingen doen, ze hebben daar liever een bende paniekzaaiers.
                    Ah zo, dat wist ik niet.

Comment

• Het valt toch op dat ze er dikwijls naast zitten Jakkel, vooral als het gaat over intense sneeuwval, extreme storm, hagel,... op zijn minst zouden ze kunnen benadrukken dat het dan zeer lokaal is en onzeker.

Als je het weer een beetje volgt (volg enkele weerfora), dan snap je dat het weer iets is dat heel snel kan wijzigen. Eigenlijk heb je op z’n minst iets nodig dat elke 30 minuten een update doet (KMI doet 5 updates per dag op z’n site) en die het weer zo lokaal mogelijk voorspelt.

Het KMI is de VTM van de weerdiensten. Beetje sensatie maken als het niet nodig is.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Die woordvoerster van wegen en verkeer, waar hebben ze die gevonden ... das voor niet meer thuis te komen als ge dat in huis hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Het KMI is de VTM van de weerdiensten. Beetje sensatie maken als het niet nodig is.
                          En betere, meer betrouwbare alternatieven?

Comment

• App Weather Pro was gisteren zeer accuraat... maar soms zien ze lage wolken ook niet
                            Voor de rest erg betrouwbaar

Comment

App Weather Pro was gisteren zeer accuraat... maar soms zien ze lage wolken ook niet
                              Voor de rest erg betrouwbaar
                              Ik denk dat de mensen van het KMI naar voorspellingen op heel korte termijn toe, ook heel accuraat kunnen werken hoor. Ik heb wat problemen dat een gans team van metereologen bij het KMI zomaar afgeschilderd worden als een bende paniekzaaiers. Toch wreed kortzichting vind ik.

Comment

• Comment

Ik denk dat de mensen van het KMI naar voorspellingen op heel korte termijn toe, ook heel accuraat kunnen werken hoor. Ik heb wat problemen dat een gans team van metereologen bij het KMI zomaar afgeschilderd worden als een bende paniekzaaiers. Toch wreed kortzichting vind ik.
                                  heb ik ook niet gezegd... achter apps zoals die ik citeer zit er ook een team bekwame meteorologen
                                  ik heb niettemin het gevoel dat de verwittigingen van de officiële diensten vaak wat geforceerd worden, een beetje zoals ze zouden vrezen beticht te worden de ernst van een situatie niet te hebben onderstreept

Comment

heb ik ook niet gezegd... achter apps zoals die ik citeer zit er ook een team bekwame meteorologen
                                    ik heb niettemin het gevoel dat de verwittigingen van de officiële diensten vaak wat geforceerd worden, een beetje zoals ze zouden vrezen beticht te worden de ernst van een situatie niet te hebben onderstreept
                                    Ik had het meer op de kortzichtige opmerkingen van anderen. En het is ook nooit goed als die van 't KMI iets zeggen. Hadden ze niks gezegd en had er een pak sneeuw gevallen met alle ellende van dien, dan was 't ook weer een gezaag geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Toch nog even de wintersloefen aan houden ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...T=230459056783
                                      Ik heb ze nog niet liggen.

En ik had gehoopt dat zo te kunnen houden... .

Comment

• Ja maar is nog lang hee, ze hebben het al moeilijk om voor 3 a 4 dagen een correcte voorspelling te doen... Spelen altijd zoveel factoren een rol. Maar tendensen zijn dikwijls wel een indicator. we zien wel wat er komt
                                        Last edited by ; 11/02/2018, 16:36.

Comment

Working...
                                        X