Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ja zeker, laat ze er nooit afhalen voor einde maart. Safety first voor mijn vrouwke . Op de Espace heb je daar toch geen last van. Je voelt dat niet eigenlijk dat die op winterbanden staat. Espace en bochten pakken is altijd een slechte combinatie. Moet daarmee eens in regenweer een ritje doen op de bochtige banen in de Ardennen, de lokale bevolking voorblijven is al een uitdaging
    dan doet de V het toch beter in sportstand, ik vind dat vrij scherp sturen voor een buske, en zeker met die 4control.

hier blijven de winterbandjes er op tot april, tot na het skiverlof
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ah ja, de V is totaal anders hee. Hij is lager, adaptieve ophanging, 4 control,... Is al een heel stuk beter uiteraard. Is geen buske meer he

Comment

• Correctie: is geen zeecontainer meer
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          Correctie: is geen zeecontainer meer
          Neeje ook just, de nieuwe Espace trekt toch al meer de suv-kaart he tov de vroegere monovolumes. Pas op, toen de 4 uitkwam genoot die verwondering omwille zijn baanvastheid. Nu heb ik schrik om te kantelen als ik uit een berline kom lol. Denk eerder dat het schrik is dan effectief slecht de baan houden in geval van de 4 .
          Maarmijn vrouwtje is zo blij met hare container, heb nu de kans om zusje hare Evoque over te nemen voor een zacht prijsje en ze wil niet. Terwijl Evoque toch echt een typische vrouwenauto is en een zeecontainer eerder iets is voor .... En 't is bijlange geen manswijf hee

Comment

• Nu hebben ze toch wel serieus overdreven toen ze sneeuw voorspelden, blijf thuis, kom zeker ni op de baan, de fietspaden zagen wit van het zout die erop lag!
            Ik denk dat ze nu het zekere voor het onzekere namen, omdat er de vorige keer zoveel miserie is geweest. En vooral, dat ze hun eigen wouden indekken, sneeuw of niet, je moest achteraf niet komen vertellen dat je niet verwittigd geweest waard...

Comment

• Met mijn 4 seasons heb ik die problemen niet, altijd klaar voor alle soorten weer
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Met mijn 4 seasons heb ik die problemen niet, altijd klaar voor alle soorten weer
                Dat is waar. Jammer genoeg ben ik zelf een stuk veeleisender mbt de prestatie van banden

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dat is waar. Jammer genoeg ben ik zelf een stuk veeleisender mbt de prestatie van banden
                  Hangt vooral van de rijstijl af uiteraard Hoewel ik in januari in het oostblok 'echte' winter ermee gehad heb, die dingen gaven geen krimp, toppie!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Wat zijn je ervaringen met klassieke zomerbanden en klassieke winterbanden op die auto ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Wat zijn je ervaringen met klassieke zomerbanden en klassieke winterbanden op die auto ?
                      Nooit gehad, bij aankoop onmiddellijk all-seasons laten opleggen. Ik wil niks anders meer.

Comment

• Geen basis om te vergelijken dus ... bedankt voor je feedback.

Comment

• Ik ben toch ook voorstander van de all-seasons.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Op basis van welke vergelijking ?

Comment

• op basis hiervan kan je toch al enkel dingen leren:

- winterbanden in de winter, zomerbanden in de zomer = beter dan een compromis zoals all-seasons.
                              - Michelin Crossclimates zijn een uitstekend compromis en verslaan quasi alle all seasons.
                              - wie niet aan het circuitrijden is, zijn rijstijl aanpast en niet de laatste 0,01 G uit z’n auto wil halen kan zeker een heel jaar op All Seasons rijden.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                ]
                                - wie niet aan het circuitrijden is, zijn rijstijl aanpast en niet de laatste 0,01 G uit z’n auto wil halen kan zeker een heel jaar op All Seasons rijden.
                                Dat denk ik er ook van!

Comment

• Ik heb de CrossClimates op de Megane en rij geregeld stevig door (vooral bochtige wegjes doe ik graag, snel rechtdoor rijden kan iedereen), de CrossClimates geven geen krimp.
                                  In het verleden altijd met zomerbanden gereden, heel het jaar door.
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Ik heb de CrossClimates op de Megane en rij geregeld stevig door (vooral bochtige wegjes doe ik graag, snel rechtdoor rijden kan iedereen), de CrossClimates geven geen krimp.
                                    In het verleden altijd met zomerbanden gereden, heel het jaar door.
                                    Banden zijn altijd een compromis. Een performante zomerband gaat bij droog weer sowieso betere grip bieden dan de crossclimates.

Comment

• Persoonlijk denk ik er sterk aan om de volgende keer dat ik een set koop, naast de zomerbanden een set CrossClimates te kopen. Me dunkt zijn die beter aangepast aan Vlaamse winters dan echte winterbanden, met onze typisch natte, uitgeregende en soms zachte winters met occasioneel een vlok sneeuw.

Wielen wisselen hoort er wel nog bij voor mij klein kind in mij vind dat leuk
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Banden zijn altijd een compromis. Een performante zomerband gaat bij droog weer sowieso betere grip bieden dan de crossclimates.
                                        Ik het tot op heden nog nooit gripverlies gehad met de CrossClimates.

Comment

• ze zijn alleen niet echt mooi van tekening, maar das een klein detail

Comment

Working...
                                          X