Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat zijn een doordachte redeneringen.
    Een crossclimate of een andere all-season lijkt me de beste oplossing in onze regio voor de mensen die niet van wisselen houden en niet het beste verlangen op het vlak van wegligging, tractie, handling, slijtage... in de zomermaanden. Ik heb nog geen all-season gereden, maar ik weet op voorhand dat ik mij aan bepaalde dingen zou ergeren. Een bepaalde band is altijd compromissen sluiten, een all-season is van alles wat en zal daardoor nooit hetzelfde bieden als een winterband in de winter en een zomerband in de zomer.Daarom kies ik ook voor een performante zomerband in de niet wintermaanden.
    ‘t Moet niet altijd zeveren zijn.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• CC's qua prijs tov winterbanden?
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        ik denk dat, eens mijn Sottozero's versleten zijn, ik opteer voor een CrossClimate ipv voor zuivere winterbanden.
        - we gaan niet op wintersport - wegens koukleum
        - de laatste jaren hebben we niet zoveel of helemaal geen sneeuwdagen gehad
        - ik doe eigenlijk niet zo heel veel kilometers meer (waar ik vroeger vlotjes 60.000 km op een jaar deed)
        - de crossclimates zijn beter bij regenweer én bij droog weer qua remafstand dan pure winterbanden
        - ze zijn ook stiller dan winterbanden (grote plus voor mij)
        - hier in de streek zijn er, los van heel wat bruggen over snelwegen, geen betekenisvolle hellingen.
        - ze worden beter en beter
        - De moeilijkste straat die ik moet passeren, is die waar ik woon: amper verkeer, er wordt nooit gestrooid, en de noordkant. Deze morgen lag er nog altijd ijs op de weg, overal elders is dat hier al van gisteren weg.

Tijdens de zomermaanden zou ik wel op pure zomerbanden willen blijven
        - enorm content van mijn Michelin Pilot Sport 4)
        - want dan gaan we wel eens naar het Zuiden van Europa, waar de asfalttemperaturen serieus durven oplopen
        - in zomerse omstandigheden doen die het nog altijd beter dan CrossClimates
        - de zomers worden warmer en warmer, ook in Vlaanderen
        Zo doe ik het ook, al een jaar of 6. Crossclimates hebben me nog nooit in de steek gelaten, al moet ik toegeven dat zuivere winterbanden op ijs het nog beter doen. Had wel de eerste generatie CC, niet de +. De eerste generatie was nog wat sterker in de regen, maar sleet sneller. Hoe dan ook, 6 winters mee gedaan. Heb nu Conti wintercontact 860 ter vervanging, omdat ze spotgoedkoop waren. Als die het 2 winters uithouden maak ik al winst. Ik hoop alleen dat ze niet erg achterlopen op de CC in nat en droog weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
          CC's qua prijs tov winterbanden?
          ongeveer hetzelfde, maar als je prijs per km gaat vergelijken veel goedkoper. Sowieso zijn beide iets duurder dan gewone zomerbanden. Althans als je de top banden vergelijkt, en als het op winter capabele banden aankomt wil je enkel de topbanden want de meuk deugt echt niet in de regen.

Comment

• Zomerbanden liggen er terug op... ik kon niet wachten.

Comment

• Jeukende poten lastig te bedwingen, sterker als de man

Lekker warm weer om te doen heel de buurt was buiten aan de slag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Jeukende poten lastig te bedwingen, sterker als de man

Lekker warm weer om te doen heel de buurt was buiten aan de slag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                70 km met de MTB, velo kuisen, banden wisselen, auto kuisen, hout klieven en dakgoot van de pergola gerepareerd (steunen afgebroken door het gewicht van smeltende sneeuw). Eindelijk terug buitenweer!!

Comment

• auto was weer dichtgevroren vanmorgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                    auto was weer dichtgevroren vanmorgen...
                    En deze morgen om 05:00u was het hier 9°....

Comment

• Ook bandenwissel bij de moto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

En deze morgen om 05:00u was het hier 9°....
                        Goed dat we allemaal op 15 minuten ons wielen kunnen wisselen. Er zouden er nogal wat op de verkeerde banden rondrijden anders...

Zie dat begin maar de minima weer richting 0 graden (kunnen) gaan.

Comment

Goed dat we allemaal op 15 minuten ons wielen kunnen wisselen. Er zouden er nogal wat op de verkeerde banden rondrijden anders...

Aiai, dat gaat glijden worden over gans de weg met m'n zomerbanden. Verdorie toch, weer wisselen!!

Comment

Maxima ook "maar" rond de 10° en aangezien ik in de vroege ochtend vertrek zal het (voorlopig) pas tegen April zijn dat ik ga wisselen. (tot dan zal de garage naar nieuwe zomerband moeten rieken )

Comment

• Vandaag winterwielen eraf, zomerwielen met nieuwe PS4 245/275 erop. Precies rijden op een vliegend tapijt Winterwielen mooi opgekuist en in de kelder gestald.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Zalige banden, die PS4’s.
                                Grip in overvloed, ook in de regen, behoorlijk comfy én heel weinig rolgeluiden.

Één dingetje waaraan ik even moest wennen: de schouders zijn behoorlijk hoekig, waardoor de band bij grotere stuuruitslag wat uitdrukkelijker in de bocht ‘valt’: je voelt de overgang heel duidelijk.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Hier ze ook gewisseld. Zomerbanden zijn wel op, Falken Ziex 310 zijn besteld en worden in de loop van de week verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Zalige banden, die PS4’s.
                                    Grip in overvloed, ook in de regen, behoorlijk comfy én heel weinig rolgeluiden.
                                    Helemaal mee eens, ik heb ze nu ook achteraan zitten. Ongelooflijk verschil met de PSS'en die erop lagen, vooral de grip in op nat wegdek. Kan ook wel (gedeeltelijk) liggen aan het feit dat die PSS'en echt wel op waren. Maar ik kan me niet herinneren dat die PSS'en ooit zo stil geweest zijn en zo veel grip boden. Echt meer dan z'n geld waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                      tot dan zal de garage naar nieuwe zomerband moeten rieken )
                                      Dat zouden ze in spuitbussen moeten verkopen zoals 'new car smell'. Net als naft ruikt dat echt goed vind ik.

2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Dat zouden ze in spuitbussen moeten verkopen zoals 'new car smell'. Net als naft ruikt dat echt goed vind ik.

ChemicalGuys.eu - AIR_101_16, New Car Smell scent air freshener car perfume makes your car smell like new.
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Moet dinsdag vroeg vertrekken, nog voor de morgen. Volgens het weerbericht op de VRT zou het disndagmorgen wel eens wit kunnen zijn in het centrum van het land. Gelukkig had ik ervoor gekozen de winterbanden nog niet te vervangen.

Comment

Working...
                                          X