Oorspronkelijk geplaatst door thomasvdv
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verzekering
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenValt een Vw Golf 4 2.3 V5 (150pk) in de sportcategorie?
Comment
-
Wanneer je achteraan stilstaat in de fille en de wagen achter jou kan niet tijdig remmen en rijdt tegen je auto waardoor jij op je voorligger vliegt, ben jij dan in fout voor de schade aan de wagen voor jou of is de persoon die je aangereden heeft dan in fout voor de wagen voor jou?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenWanneer je achteraan stilstaat in de fille en de wagen achter jou kan niet tijdig remmen en rijdt tegen je auto waardoor jij op je voorligger vliegt, ben jij dan in fout voor de schade aan de wagen voor jou of is de persoon die je aangereden heeft dan in fout voor de wagen voor jou?
Dat is wat ik ervan denk, maar hier zitten mensen genoeg die er meer van weten en mij misschien kunnen verbeteren.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJouw verzekering zal de schade aan je voorligger moeten vergoeden denk ik. Jouw verzekering zal dan waarschijnlijk wel trachten dit op zijn beurt te verhalen op diegene die het ongeval veroorzaakt heeft.
Dat is wat ik ervan denk, maar hier zitten mensen genoeg die er meer van weten en mij misschien kunnen verbeteren.
Ik doe het niet graag, maar hier moet ik je inderdaad toch verbeteren.
Het is de verzekeraar van de wagen die achteraan inrijdt op de file die de schade moet vergoeden aan de wagen voor hem (voor en acherzijde) en de wagen daarvoor (achterzijde).
Of je kan bewijzen dat je eerst achteraan werd aangereden alvorens je voorligger te raken is een andere zaak natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
Ik doe het niet graag, maar hier moet ik je inderdaad toch verbeteren.
Het is de verzekeraar van de wagen die achteraan inrijdt op de file die de schade moet vergoeden aan de wagen voor hem (voor en acherzijde) en de wagen daarvoor (achterzijde).
Of je kan bewijzen dat je eerst achteraan werd aangereden alvorens je voorligger te raken is een andere zaak natuurlijk.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIs er een onderscheid tussen een situatie waarin je stilstaat bij de aanrijding of wanneer je nog aan het rijden bent?
Met "je" bedoel je de middelste wagen neem ik aan?
Als je stilstaat is het duidelijk. De aanrijding met de voorligger had nooit plaatsgehad indien je niet achteraan was aangereden.
Als je zelf nog aan het rijden bent is dat natuurlijk minder duidelijk. Er zijn twee situaties denkbaar (ik ga er vanuit dat de voorste wagen in jouw vraag stilstaat):
- ofwel ben je zelf nog aan het afremmen en zou je tijdig tot stilstand zijn gekomen, maar doordat je achteraan wordt aangereden kom je toch in aanrijding met de voorligger. In dat geval blijft de achterste volledig aansprakelijk voor alle schade.
- ofwel ben je aan het afremmen en zou je toch zowiezo in aanrijding zijn gekomen met je voorligger; in dat geval zal het feit dat je achteraan wordt aangereden enkel een mogelijke vergroting van de schade met zich meebrengen.
Je blijft dus aansprakelijk voor een deel van de schade aan je voorligger; de achterste het andere deel van de schade aan die voorligger vergoeden, plus een deel van jouw schade vooraan.
Dit tweede geval is natuurlijk louter theoretisch. Want hoe kan ooit worden vastgesteld of je al dan niet tijdig tot stilstand zou zijn gekomen zonder de aanrijding achteraan, en wie zal kunnen bepalen voor hoeveel extra schade de aanrijding achteraan heeft gezorgd?
Dat is wat ik er van denk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk BerichtenDat is wat ik er van denk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
Interessante vraag !
Met "je" bedoel je de middelste wagen neem ik aan?
Als je stilstaat is het duidelijk. De aanrijding met de voorligger had nooit plaatsgehad indien je niet achteraan was aangereden.
Als je zelf nog aan het rijden bent is dat natuurlijk minder duidelijk. Er zijn twee situaties denkbaar (ik ga er vanuit dat de voorste wagen in jouw vraag stilstaat):
- ofwel ben je zelf nog aan het afremmen en zou je tijdig tot stilstand zijn gekomen, maar doordat je achteraan wordt aangereden kom je toch in aanrijding met de voorligger. In dat geval blijft de achterste volledig aansprakelijk voor alle schade.
- ofwel ben je aan het afremmen en zou je toch zowiezo in aanrijding zijn gekomen met je voorligger; in dat geval zal het feit dat je achteraan wordt aangereden enkel een mogelijke vergroting van de schade met zich meebrengen.
Je blijft dus aansprakelijk voor een deel van de schade aan je voorligger; de achterste het andere deel van de schade aan die voorligger vergoeden, plus een deel van jouw schade vooraan.
Dit tweede geval is natuurlijk louter theoretisch. Want hoe kan ooit worden vastgesteld of je al dan niet tijdig tot stilstand zou zijn gekomen zonder de aanrijding achteraan, en wie zal kunnen bepalen voor hoeveel extra schade de aanrijding achteraan heeft gezorgd?
Dat is wat ik er van denk.
Ok, vandaar dat er mensen zijn die zeggen dat je bij dergelijke aanrijdingen best zegt dat je stilstond :-)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOk, vandaar dat er mensen zijn die zeggen dat je bij dergelijke aanrijdingen best zegt dat je stilstond :-)
Comment
-
En als de middelste persoon nu voldoende afstand houd van zijn voorligger, zelf als hij stilstaat, dan kan de eventuele aanrijding met de voorste wagen ook nog vermeden worden. Dus het is opnieuw de middelste persoon die eventueel aansprakelijk kan zijn voor de aanrijding met de voorste ...
Als de middelste voldoende afstand houd met de voorste en achterste knalt erin aan een erg hoge snelheid dan zal zelf het houden van voldoende afstand niet voldoende zijn om de aanrijding met de voorste te vermijden.
MAW: Met een kop-staart aanrijding kan het alle kanten uit
Comment
-
Als jij dichter dan toegelaten tot stilstand komt achter je voorligger, en er rijdt iemand achterop die jouw wagen verder duwt tegen de voorstaande, en het blijkt dat je de voorstaande auto niet zou geraakt hebben, moest je voldoende afstand gehouden hebben, dan ben jij verantwoordelijk voor de schade aan de eerste wagen.
Zo hebben ze het mij verteld...
Comment
-
Wat een grappig topic weer.. Allez, 'k bedoel, blijkbaar zijn er niet veel mensen die voor hun droom (een zware wagen) veel willen doen. Ik heb met 50 makelaars aan tafel gezeten, tot ik er eentje gevonden heb die m'n BMW 328 (142kw zeker?) wil verzekeren aan een héél schoon prijske. Ik denk dat veel mannen van dertig jaar nog zoveel zouden betalen voor zo'n wagen.
En mijn pappie staat zelfs niet in't contract vermeld. En geen beperkingen, en geen extra franchises.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOk, vandaar dat er mensen zijn die zeggen dat je bij dergelijke aanrijdingen best zegt dat je stilstond :-)
Veel zal afhangen van de verklaring van de eerste; wat heeft die gehoord en gevoeld.
- hoorde hij eerst een aanrijding achter zich (niet met zijn wagen) en voelde hij nadien een aanrijding met zijn wagen: dan kan je er van uitgaan dat de middelste wagen eerst werd aangereden door zijn achterligger en zo tegen zijn voorligger werd gekatapulteerd.
- hoorde en voelde hij eerst een aanrijding acheraan met zijn wagen en hoort en voelt hij kort nadien nog een aanrijding: dan kan je er van uitgaan dat ook de middelste wagen aansprakelijk is.
Bij een kettingbotsing met veel betrokken voertuigen (zoals die af en toe wel eens voorkomen) kan het een leuke puzzel worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenAls jij dichter dan toegelaten tot stilstand komt achter je voorligger, en er rijdt iemand achterop die jouw wagen verder duwt tegen de voorstaande, en het blijkt dat je de voorstaande auto niet zou geraakt hebben, moest je voldoende afstand gehouden hebben, dan ben jij verantwoordelijk voor de schade aan de eerste wagen.
Zo hebben ze het mij verteld...
ander voorbeeld:
men moeder staat verkeerd geparkeerd en er knalt een wagen in. die begint te schelden en te doen dat zij in fout is want ze mag daar niet staan. *peut*verkeerd antwoord
't is niet omdat je verkeerd staat dat ze je auto mogen om zeep rijden. Jij moet ten allen tijden kunnen uitwijken en stoppen.
zelfde ballon voor die file.,jij knalt erin dus jij bent in fout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenAls jij dichter dan toegelaten tot stilstand komt achter je voorligger, en er rijdt iemand achterop die jouw wagen verder duwt tegen de voorstaande, en het blijkt dat je de voorstaande auto niet zou geraakt hebben, moest je voldoende afstand gehouden hebben, dan ben jij verantwoordelijk voor de schade aan de eerste wagen.
Zo hebben ze het mij verteld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWat een grappig topic weer.. Allez, 'k bedoel, blijkbaar zijn er niet veel mensen die voor hun droom (een zware wagen) veel willen doen. Ik heb met 50 makelaars aan tafel gezeten, tot ik er eentje gevonden heb die m'n BMW 328 (142kw zeker?) wil verzekeren aan een héél schoon prijske. Ik denk dat veel mannen van dertig jaar nog zoveel zouden betalen voor zo'n wagen.
En mijn pappie staat zelfs niet in't contract vermeld. En geen beperkingen, en geen extra franchises.
Comment
Comment