Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb het hier al zo vaak aangehaald , zo kan je onmogelijk
prijsvergelijkingen maken.
Als je, zoals bennyvc zegt, opgegeven staat als 'voornaamste' of 'eerste' bestuurder is het wel in orde, verzekeringstechnisch dan?
Dacht ik?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Goed mss niet maar langs de andere kant waarom zou je het niet op je moeders naam zetten?
als je een ongeluk hebt gaat enkel je eigen bonus malus omhoog, dus ik zie enkel voordelen?
van dat bonus malus ben ik zelfs 100% zeker omdat mijn zus net een zwaar ongeluk heeft gehad (ze was op dezelfde manier verzekerd als ik) en haar bm gaat omhoog van 10 naar 14 ( ze is 19), die van mijn moeder blijft 0
Wel leuk , no personal offence benny
Maar je zegt dan tegen iemand , zo veel verzekering da
je betaalt maar je weet niet aan welke bm-graad je polis loopt.
Merci Gillio voor de uitleg. Het gaat in mijn geval inderdaad over snelheidsovertreding. Zaak moet nog voorkomen dus ben nog altijd niet veroordeeld.
Maar ik heb ook pas een nieuwe wagen gekocht die nog geleverd moet worden en zoek daarvoor een goedkope full omnium verzekering.
Bij mijn zoektocht heb ik vastgesteld dat sommige verzekeraars vragen of je al een intrekking van rijbewijs hebt gehad of niet. Het was me niet echt duidelijk waarom dat voor sommigen belangrijk is en andere dan weer niet.
Enfin, voor mensen die goedkope verzekering zoeken, kijk eens bij INGauto.be en Touring verzekeringen.
Voila , daar heb je het. " op mijn moeders naam "
.
2 makelaars die ik heb aangesproken zeiden dat dit niet mogelijk was ...
En dat het voor problemen zou kunnen zorgen als ik ooit zelf een ongeval zou veroorzaken.
Niet alle makelaars / maatschappijen verzekeren de jongeren volgens hetzelfde
systeem.
De ene makelaar/maatschappij zal inderdaad een polis opmaken die ook
rekening houdt met de antecedenten van de ouders (BM-graad , leeftijd )
en zodoende zal de premie hier dan ook een pak lager liggen.
De andere makelaar ( zoals ons kantoor ) zal de polis opmaken
louter op naam van de jongere en geen enkele rekening houden
met de BM-graad of leeftijd van de ouders. Wat op zich een hogere
premie met zich meebrengt.
Meestal wordt er dan wel een korting gegeven indien de ouders
totaalklant zijn.
Beide systemen zijn correct , maar ons filosofie is dat we de jongeren
toch 100% de verzekering op zich laten nemen.
Want voor een klein ongeval zal dat geen problemen opleveren.
Maar wat indien de jongere op korte termijn enkele ongevallen veroorzaakt.
Dan zal de maatschappij zich ook vragen beginnen stellen.
En ja ik maak mij soms ook druk in deze problematiek
voor jonge bestuurders omdat er vind ik vanuit de maatschappijen
uit een algemene regel zou moeten bestaan die voor iedere jongere van toepassing is. Maar jammergenoeg passen niet alle maatschappijen dezelfde regels toe en dan zit je natuurlijk met deze vervelende situaties.
voor dit jaar was ik volledig ongevalvrij. Nu heb ik in 2007 een stom blikschadegeval gehad, bij het rijden van mijn eigen oprit tegen auto van een kennis, donker, geen verlichting op oprit en ik niet gezien dat hij daar had geparkeerd.
dit is het eerste schadegeval dat ik heb in 7 jaar. Stijgt de bonus malus voor zoiets onnozels even hoog als zou ik een serieus ongeval hebben op de weg ?
ik heb 2 wagens en ik betaal voor de ene honda civic 2007 1.8 140 pk geen omnium, ong 700 euro bij ethias
voor mijn omnium voor de boxster was er een gigantisch verschil. Ik zit bij winterthur en daar betaal ik (boxster 987 2007, 211 pk) 2300 euro jaarlijks , franchise 0(30 maanden volledige waarde uitbetaald) en bij ethias (de hele familie al meer dan 30 jaar klant met meer dan 4 auto's) moest ik 3500 betalen franchise 500 eur ???
Bij een ongeval in fout ( ongeacht de uitgaven ) stijgt inderdaad
je BM -graad.
De logica ivm de uitgaven is gebaseerd op het sociaal systeem van
de verzekeringen. Stel dat er bij je ongeval 30.000 eur uitgaven zijn
geweest dan zal je het achteraf ook niet plezant vinden dat de
maatschappij tegen jou komt zeggen : " Gedurende 30 jaar willen
wij 1000 eur extra premie "
Bij een ongeval in fout ( ongeacht de uitgaven ) stijgt inderdaad
je BM -graad.
De logica ivm de uitgaven is gebaseerd op het sociaal systeem van
de verzekeringen. Stel dat er bij je ongeval 30.000 eur uitgaven zijn
geweest dan zal je het achteraf ook niet plezant vinden dat de
maatschappij tegen jou komt zeggen : " Gedurende 30 jaar willen
wij 1000 eur extra premie "
Gtrz
Gilles
ik vind het niet fair dat ik evenhard gestrafd wordt als iemand die een ernstig ongeval veroorzaakt. ik reed verdorie aan 5 à 10 per uur achteruit ofzo ???
ik vind het niet fair dat ik evenhard gestrafd wordt als iemand die een ernstig ongeval veroorzaakt. ik reed verdorie aan 5 à 10 per uur achteruit ofzo ???
dan had ge de schade maar uit eigen zak moeten betalen i p v de verzekering in te schakelen
of bij een maatschppij moeten zitten die u ne joker had gegeven na x aantal jaar schadevrij rondtoeren
dan had ge de schade maar uit eigen zak moeten betalen i p v de verzekering in te schakelen
of bij een maatschppij moeten zitten die u ne joker had gegeven na x aantal jaar schadevrij rondtoeren
de auto van die maat van mij was van zijn werk en hij is verplicht elk schadegeval aan te geven, and he wouldn't take any chances. Which i respect ! Anders direct betaald zelf natuurlijk, wat d8 je...
En ik vind het niet fair dat ik moet meebetalen voor de mensen die geen verzekering hebben, of dat ik bij mijn verzekering (niet auto) moet meebetalen voor overstromingsschade als ik op een heuvel woon.
Maar hier in België hebben we daar een mooi woord voor SOLIDARITEIT
Comment