Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Latem Motors - einde concessie Audo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• D'ieteren is een typisch Belgisch instituut zoals ons koningshuis,het oude Fortis,ons gerecht.....Iedereen weet dat het voor niets deugd maar niemand durft het echt tegen te gaan!
    Hoewel ik zo mss overkom ben ik (uitgezonderd in de zaak van de sjoemelsoftware) niet anti VAG,integendeel er zijn vele modellen die mij kunnen bekoren (Golf,A6,911,...) maar willen deze merken
    hun geloofwaardigheid behouden moet d'ieteren er echt van tussen. Het is nl die corrupte invoerder die de stijl opdringt die er nu heerst over garanties,kortingen,omgang,.....Als er minder dealers moeten zijn heb ik een idee: sluit degene met de slechtste klantenservice: De eigen D'ieteren garages zoals ACM,ACK,Autonatie Antwerpen...Allemaal prutsers en dan zwijg ik nog maar over de Porsche Prutsers zoals PCB,PCM,...echt triest dat er toch nog mensen geloof aan hechten
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• D'Ieteren is gewoon de enige beursgenoteerde invoerder van auto's in België en net daar zit het grote verschil. Niet alleen hun klantgerichtheid is er op gericht om zo veel mogelijk winst te maken zodat de aandeelhouders dikke winst kunnen maken (al is dit de laatste tijd dramatisch aan het minderen) ook hun eisen aan hun dealers tarten de verbeelding. Een aantal jaar geleden hoorde ik van een Seat dealer die zijn concessie opgaf dat zijn volledige boekhouding bij D'Ieteren moest zitten en dat wanneer ze zagen dat hij goede winst had gemaakt hij verplicht een nieuwe vloer in zijn showroom moest laten leggen door een door D'ieteren aangestelde vloerder... Dat zijn maffiapraktijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Heb er een gedetailleerde handleiding "Hoe koop ik goedkoper een auto in het buitenland" op de kop kunnen tikken.
        Hopelijk heb je ze niet meer betaald dan de winst die je ermee kan binnenhalen ...

Comment

• Groot respect hier voor D'ieteren .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Groot respect hier voor D'ieteren .

Ik heb het niet voor hun ceo, Axel Miller.
            Dexia in de problemen... heb je die man ooit gehoord? Nope
            VW en hun invoerders in de problemen, heb je die man al gehoord? Nope

Die schuwt echt alles, ceo onwaardig naar mijn mening.

Comment

• verantwoordelijkheden ontlopen en mensen uitleg geven 0
              lijkt europa wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Hopelijk heb je ze niet meer betaald dan de winst die je ermee kan binnenhalen ...
                Nee , ik heb ze veel minder betaald dan 5.000 euro :-)

Comment

• Da's mooi jongen, ik ben enorm blij voor je.

Comment

Nee , ik heb ze veel minder betaald dan 5.000 euro :-)
                    Die 5000 € winst heb je toch al eerder gemaakt, toen je het boekje nog niet had.
                    Eigenlijk zou je nu een nieuwe auto moeten kopen ergens op onze aardbol (de exacte locatie zal wel in uw boekske staan) met nog meer korting om uw zuurverdiende centen die u investeerde in dat boekje terug te verdienen hé.

Comment

• Ach die 85 euro cent zal de zaak ook niet maken. Er stonden overigens niet veel zaken in die ik nog niet wist.

Comment

Ach die 85 euro cent zal de zaak ook niet maken. Er stonden overigens niet veel zaken in die ik nog niet wist.

Miskoop ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          D'Ieteren ... Dat zijn maffiapraktijken.
                          ²²²²²²
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Groot respect hier voor D'ieteren .
                            Geniet er dan maar van, D'Ieteren blijft geen VAG-invoerder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Ik heb het niet voor hun ceo, Axel Miller.
                              Dexia in de problemen... heb je die man ooit gehoord? Nope
                              VW en hun invoerders in de problemen, heb je die man al gehoord? Nope

Die schuwt echt alles, ceo onwaardig naar mijn mening.
                              Zijn dat de eigenschappen niet die gesteld worden voor een CEO als er een vacture vrij is ? Zelf genoeg gemerkt in mijn beroepsverleden.
                              Jan en alleman dicteren. Als er een goednieuwsschow is, op de frontlijn staan.
                              Gaat het slecht is het de verantwoordelijkheid van anderen, hoor je ze niet, rapen ze de centen op en zijn ze al weg nog voor je beseft dat hun valies al gepakt is.
                              Last edited by ; 14/11/2015, 18:45. Reden: typfouten

Comment

• CEO zijn is dan ook niet de meest eenvoudige job ter wereld. Je kan nooit je hele concern in de gaten houden. Daarvoor heb je mensen in dienst die je zou moeten vertrouwen. Eindbeslissingen worden dikwijls genomen op onvolledige info. Dan meestal van mensen uit hun eigen entourage. Want fouten toegeven is meestal je job verliezen. Zolang die mentaliteit blijft leven, zullen mensen, op welk echelon ze ook zitten, hun fouten niet willen toegeven. Eerder op de verkeerde weg verder doen, dan te "falen". Gelukkig werk ik in een bedrijf waar dit kan, je fouten rechtzetten. Liever dat, dan de verkeerde weg inslaan.
                                Eindverantwoordelijk blijft een CEO wel.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Geniet er dan maar van, D'Ieteren blijft geen VAG-invoerder.

De dag dat gebeurt koop ik mij een Audi! Ondanks bepaalde technische problemen hou ik wel van de rijbeleving van Audi maar zolang gangsters zich over de garantie buigen als er iets mis mee is loop ik er ver omheen. Spijtig want er zijn goede garages met veel kennis en goodwill,laat deze maar openbloeien als D'Ieteren weg is.

Comment

• Toch maar oppassen dan dat je niet zonder dat je het beseft koopt in een filiaal dat reeds in handen is van D'Ieteren: o.a. Beerens, Joly (ACK), Claessens, ACM ...

Comment

• Tesla komt naar Gent

Na Brussel en Aartselaar opent de producent van luxueuze elektrische wagens begin december
                                      een nieuw verkooppunt in het Gentse, zo vernam De Tijd.
                                      De winkel komt aan de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem. De nieuwe garage van ruim 2.400
                                      vierkante meter moet helpen om de snel groeiende vraag te kunnen bolwerken. Tesla verkocht dit jaar
                                      in België 700 van zijn elektrische Model S-wagens met een prijskaartje tussen 78.000 en 166.000 euro.
                                      Het verkocht 90 procent meer wagens tegenover de eerste tien maanden van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers
                                      van de automobielfederatie Febiac.

‘In ruim twee jaar bouwden we ons wagenpark uit tot zo’n 1.500 auto’s’, zegt An De Pauw, manager van
                                      Tesla België. ‘Onze capaciteit voor het onderhoud bereikte zijn limiet en daarom was de nieuwe winkel
                                      in Gent dringend.’ Hoeveel mensen er in Sint-Martens-Latem zullen werken, wil Tesla niet kwijt, maar
                                      de jongste maanden stonden zo’n 20 vacatures open voor de Oost-Vlaamse vestiging.
                                      Anders dan de traditionele autobouwers werkt het bedrijf uit Silicon Valley niet met een onafhankelijk
                                      netwerk van importeurs en dealers. Tesla-topman Elon Musk gelooft dat hij via eigen verkooppunten
                                      klanten een betere service kan bieden. Een netwerk van onafhankelijke dealers zou volgens hem leiden
                                      tot belangenconflicten met verkopers die zowel benzine-, diesel- als elektrische wagens aanbieden.
                                      Voor zijn ‘stores’ en ‘service centers’ haalde Tesla inspiratie bij de populaire Apple Stores. ‘De bedoeling
                                      is een regionaal gespreid netwerk uit te bouwen en aanwezig te zijn in de grote steden’, zegt De Pauw. In
                                      juli 2013 opende Tesla in centrum Brussel zijn eerste winkel, twee maanden later gevolgd door een garage
                                      aan de rand van de hoofdstad in Sint-Stevens-Woluwe. Een jaar later opende ook in Aartselaar bij
                                      Antwerpen een winkel en na Gent moeten ook West-Vlaanderen en Limburg volgen. Vooral in Hasselt
                                      verwacht De Pauw snel een garage te openen.

Latem Motors

Tesla huurt het pand op de begeerde verkooplocatie in Sint-Martens-Latem waar Latem Motors sinds
                                      2003 een van de grotere Audi-garages in ons land uitbaatte. Maar begin dit jaar raakte de Audi-verkoper
                                      op ramkoers met D’Ieteren, dat in België de wagens van de Volkswagen-groep verdeelt (onder andere
                                      VW, Audi, Seat, Porsche en Skoda).
                                      D’Ieteren wil zijn dealernetwerk concentreren rond 27 concessiehouders in plaats van de 171 onafhankelijke
                                      dealers. Volgens zaakvoerder Philippe Schotte zag D’Ieteren in die reorganisatie geen plaats meer
                                      voor zijn Audi-garage en heeft de VW-invoerder er alles aan gedaan om hem failliet te krijgen.
                                      ‘Ik weigerde mijn bedrijf tegen de voorgestelde spotprijs te verkopen aan de uitverkoren dealer voor de
                                      Gentse regio, MIG Motors. Daarna heeft D’Ieteren de druk alleen maar opgevoerd in een poging ons in
                                      het faillissement te duwen zodat het geen vergoeding zou moeten betalen voor het stopzetten van de
                                      concessie.’

‘MIG Motors begon vorige maand op 500 meter van onze vestiging een nieuwe Audi-garage met ons
                                      cliënteel en kaapte ons personeel weg’, zegt Schotte. Eind mei beëindigde D’Ieteren eenzijdig de concessie
                                      voor Latem Motors, waardoor diens omzet met 80 procent terugviel. D’Ieteren argumenteert dat het
                                      de concessie stopzette omdat Latem Motors niet rendabel was.
                                      In juni opende Schotte een rechtszaak tegen D’Ieteren. Hij eist een opzegvergoeding voor de stopzetting
                                      van de concessie, een vergoeding voor het Audi-cliënteel dat hij over de jaren opbouwde en de afrekening
                                      van de laatste bestellingen die Latem Motors binnenhaalde. ‘Zonder concessie om Audi’s te verdelen
                                      konden we de garage in Latem niet meer bekostigen’, zegt Schotte. Eind dit jaar opent hij een kleinere
                                      garage in de buurgemeente Nevele voor het onderhoud en de verkoop van Audi’s en Volkswagens, onafhankelijk
                                      van D’Ieteren
                                      Bron: http://www.tijd.be/ondernemen/auto/T...01313-3100.art

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Oud nieuws ze.. CEO van latem motors verhuurt zen gebouw aan tesla

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Tesla zoekt daar nog iets in de buurt.
                                          Mooi pensioen.
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X