Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Klopt voor statutaire = vaste benoeming
    de contractuele hebben alle nadelen van ambtenaar : geen firmawagen en ook nadelen van bedrijfsleven : laag pensioen
    en zo zijn er nog veel ;-)
    De contractuele hebben dan wel heel slecht gekozen...

Comment

• naast de contractuelen zit nog de grootste groep, die bij een kleine zelfstandige werken, veel minder naleven van regeltjes en das de toekomst toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
        De contractuele hebben dan wel heel slecht gekozen...
        Klopt

Comment

• dat weet ik nog zo niet komt vergrijzingsgolf aan veel vestbenoemden gaan nog altijd te vroeg op pensioen

Comment

• Er is volgens mij een eenvoudige manier om het protest op dit soort wagens wat in te dijken: leaserijders verplichten om electrische voertuigen aan te schaffen, alleen mensen die erg veel km voor hun werk dienen te rijden de mogelijkheid geven om een plug-in hybride te kopen. Het gemor over de milieu-impact zou verstommen...
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Er is volgens mij een eenvoudige manier om het protest op dit soort wagens wat in te dijken: leaserijders verplichten om electrische voertuigen aan te schaffen, alleen mensen die erg veel km voor hun werk dienen te rijden de mogelijkheid geven om een plug-in hybride te kopen. Het gemor over de milieu-impact zou verstommen...
              Het zou een deel van de oplossing zijn (hoewel plugin-hybrides geen garantie op schoon rijden zijn). Helaas blijf je dan nog met het andere deel zitten: door een auto te "geven" aan wie het niet echt nodig heeft, los je onze verkeersknoop niet op.

Comment

• In belgie betalen veel mensen voor iets dat ze niet krijgen,schaf DIV af ,Schaf wegenbelasting af en zet al deze belastingen op de brandstoffen zodat wie veel rijd ,veel betaald wie weinig rijd weinig betaald , wie "vuile" brandstoffen gebruik betaald meer,Schaf alle voordelen af zodat het beste materiaal met de beste brandstof zichzelf promoot.waarom mag de vrouw van mijn buur met de RAM naar haar werk rijden op kosten van de firma , en daarbij nog beterkoop uitkomen dan ik met een opel 1600?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Het zou een deel van de oplossing zijn (hoewel plugin-hybrides geen garantie op schoon rijden zijn). Helaas blijf je dan nog met het andere deel zitten: door een auto te "geven" aan wie het niet echt nodig heeft, los je onze verkeersknoop niet op.
                  Alsof die mensen anders niet met de wagen rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                    Alsof die mensen anders niet met de wagen rijden...

een deel zou met het OV naar het werk gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      een deel zou met het OV naar het werk gaan.
                      "zou", dat schrijf je heel goed. Want als je met een bedrijfswagen rijdt, heb je geen recht om in de file te staan. Dat mag alleen als je met een oude vervuilende occasie rijdt

Comment

• ik heb ook een firmawagen en ga met de trein werken...

en der is nu al geen plaats op, 't is morgens al spurten voor een plaatske om te zitten, dus laat de bedrijfswagers maar in de file blijven staan!
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                          ik heb ook een firmawagen en ga met de trein werken...

en der is nu al geen plaats op, 't is morgens al spurten voor een plaatske om te zitten, dus laat de bedrijfswagers maar in de file blijven staan!
                          Correct.

Als vanaf morgen slechts 10% van de huidige pendelaars besluit de trein te nemen, dan moeten ze op het dak en aan de zijkanten hangen.

Ik mag gelukkig in eerste klasse reizen en als m'n trein in Lier aankomt, moet ik zorgen voor de deuren te staan als die stopt of het is soms al recht staan. Laat staan in 2de klasse.

Comment

• ja, ik ben een pauper die in tweede klasse moet rijden

vanaf volgend jaar normaal weer een automaat in huis, denk dat ik dan wat ga afwisselen trein/auto want de laatste tijd moet ik me al evenveel opjagen in vertragingen/afschaffingen dan wat anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                              Ik heb behoorlijk wat bedenkingen bij al die onderzoeken. Vergelijk het bv eens met een onderzoek naar het afschaffen van maaltijcheques, dit zou de overheid een hoop geld kosten omdat men veronderstelt dat de mensen ten gevolge van die afschaffing minder zouden consumeren en bijgevolg jobs zou kosten.

Mogelijks bekijk jij andere onderzoeken, maar ik heb er nog geen gezien waar men dezelfde factoren in rekening brengt voor bedrijfswagens. De voornaamste "kosten" die ik zie in onderzoeken over bedrijfswagens zijn feitelijk geen kosten maar minder inkomsten op het loon. Laat de meeste mensen het er nu net over eens zijn dat arbeid te zwaar belast wordt in ons landje.
                              Ik begrijp ook niet goed waarom iedereen hier maar zo over blijft kankeren en zich opwinden, waarom is iedereen daar zo jaloers op? Ik heb (schoon)familie die ook jaloers is op mijn loon...maar ze willen de uren die ik doe en de stress die ik heb er wel niet bijnemen. Waarom lijkt niemand te begrijpen dat België veeel te zwaar belast op loon? Willen jullie alle bedrijven wegpesten hier? We willen meer services aantrekken (groot voorbeeld UK) maar we willen één van de voordelen die eigen is aan de sector afschaffen. Wat denk je dat er dan gebeurt?? Dan zijn die mensen en die bedrijven ook weg. Stop toch eens met dat jaloers gezwets.

En ten slotte, voor al die idioten die dit niet lijken te begrijpen, ik sta niet voor de leute in de file, bedrijfswagen of niet. Voor mijn bedrijfswagen stond ik in de file, en nu nog altijd. Alleen heb ik nu jaloerse mannen die wijzen 'ah weer een vuile profiteur met zijn bedrijfswagen in de file'.

En het OV trekt op de %*#@ en is geen alternatief. Woon werk met OV volgens online calculator: 1u23 min. Met auto: 25 min. Met auto met file: 45 min. Snel gekozen. Car poolen, ook een leuk idee, maar niemand die in mijn buurt woont wil de uren doen die ik doe. Ik ga ook 3x per week sporten.

Het is een politieke bliksemafleider van de echte problemen, namelijk een te hoge last op werken. En iedereen blijft daar maar met open ogen inlopen...

Comment

• Als ze mij 600 EUR netto bijgeven per maand wil ik mijn bedrijfswagen overigens wel laten staan, dan koop ik weer een eigen tweedehandse vervuilende) wagen zoals ik het ook had voor mijn bedrijfswagen.

Impact op de file: 0
                                Impact op het milieu: +50-100g CO2 per wagen
                                Impact op jaloezie factor: priceless

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                  Als ze mij 600 EUR netto bijgeven per maand wil ik mijn bedrijfswagen overigens wel laten staan, dan koop ik weer een eigen tweedehandse vervuilende) wagen zoals ik het ook had voor mijn bedrijfswagen.

Impact op de file: 0
                                  Impact op het milieu: +50-100g CO2 per wagen
                                  Impact op jaloezie factor: priceless
                                  Haha 600 netto per maand. Sorry hoor lol. Al eens de voorstellen voor dat mobiliteitsbudget gezien? 2.700 per jaar als je 45 km enkel van je werk woont. Dat is maximum.

Comment

• en als ge brandstof moet rekenen, onderhoud, een afbetaling van een gewone middenklasser (als ge er uw spaarcenten niet wilt of kunt aanhangen) en ge doet ietwat km per jaar dan komt ge met 750 netto erbij zelfs al ni meer toe. Ik zit aan verzekering en brandstof al dik over de 400.

Comment

• Dan moet mijn werkgever maar de rest bijleggen, maal 2x dus minimaal...het gaat er hem over voor welk bedrag ik bereid ben hem te laten staan, niet wat ik van de overheid krijg. Wij zijn ook sponsors van de overheid, mensen met bedrijfswagens verdienen vaak ook meer en brengen verhoudingsgewijs dus ook meer binnen om hun eigen bedrijfswagen te sponsoren. Is trouwens een apart topic geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                        en als ge brandstof moet rekenen, onderhoud, een afbetaling van een gewone middenklasser (als ge er uw spaarcenten niet wilt of kunt aanhangen) en ge doet ietwat km per jaar dan komt ge met 750 netto erbij zelfs al ni meer toe. Ik zit aan verzekering en brandstof al dik over de 400.
                                        klopt, we zullen zowiezo met goedkopere en meer vervuilende wagens moeten rijden, en met die vervuilende wagens in de file staan, maar dat lijkt niemand te begrijpen...

Comment

• Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom sommige blijven doordrammen over die bedrijfswagens.jaloezie mms?dat ze dan een job zoeken waar ze er ook een krijgen.mij kan het geen barst schelen.ben al blij dat ik mij een wagen kan permiteren en dat ik overal geraak waar ik moet zijn.

Comment

Working...
                                          X