Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    weeral zo een kleuterreactie..

kan hier nu echt de helft niet fatsoenlijk beargumenteerd discussieren, in alle waardigheid en met respect voor mekaar? altijd opnieuw direct dooddoeners die de sfeer en de conversatie verzieken.

mag een roker niet meer vinden dan roken slecht is ookal geraakt hij er zelf niet vanaf en vindt hij dat zelf erg?
    mag iemand die zegt dat veel vliegen niet ecologisch is dan ook zelf niet meer vliegen, ookal geeft hij dat zelf toe en durft hij zichzelf kritisch te bekijken?
    mag iemand die vaak te snel rijdt en daar openlijk voor uitkomt en ondanks proberne er niet in slaagt zich aan de snelheid te houden niet meer zeggen dat te snel rijden gevaarlijk is?

ongelofelijk::
    Allez serieus? Ik vind een roker die klaagt over hoe ongezond het is terwijl hij er weer eentje opsteekt eerder een hypocriet. Maar soit.

Als je het pervers vindt, doe er dan zelf iets aan. Dat is net niet wat kleuters doen.

Comment

• Fujin, als je een bepaalde overtuiging hebt en ze graag wil opleggen is er maar één geloofwaardige piste: "eat your own dogfood". Als dat te moeilijk is, leg dan eens uit waarom een ander de kolen uit het vuur moet halen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Ik vind een roker die klaagt over hoe ongezond het is terwijl hij er weer eentje opsteekt eerder een hypocriet. Maar soit.
        Dikken, ik ben zo enen
        Ik besef het wel maar 't is toch zo lekker

Comment

• Dito, en ik weet ook dat het zonnepanelen systeem mis is intussen en trek er mooi centen voor

Comment

• Het systeem is idd. verre van billijk of perfect maar toch beter dan bij de noorderburen waar de meeste niet-zakelijke rijders in van die kleine hokjes rijden. Altijd lachen die 1m90+ Hollanders in hun Alto's en Punto's.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Dat de hele economie zal stilvallen wegens het afschaffen van de bedrijfswagens... Weet niet meer wie het schreef, maar moet dat toch nog eens herbekijken hoor. Akkoord, oudere auto's op de baan. Maar waar verdient een garage nu net het meeste? Aan herstellingen, wisselstukken, vervangwagens, kortom alles wat met na-verkoop te maken heeft. En als de garages meer verdienen, wat voor gevolg heeft dit dan voor de staat? Juist ja... En voor de werkgelegenheid? Meer mechaniekers nodig. Milieu impact? zullen er veel zijn die hun tankkaart niet graag omwisselen voor hun bancontactkaart om brandstof te betalen.. dus minder rijden
              Economie valt zo snel niet stil hoor.
              En verschuif het belastingsvoordeel naar iets anders, dan zal ergens anders een stijging zijn. Zonnepanelen bvb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Dat de hele economie zal stilvallen wegens het afschaffen van de bedrijfswagens... Weet niet meer wie het schreef, maar moet dat toch nog eens herbekijken hoor. Akkoord, oudere auto's op de baan. Maar waar verdient een garage nu net het meeste? Aan herstellingen, wisselstukken, vervangwagens, kortom alles wat met na-verkoop te maken heeft. En als de garages meer verdienen, wat voor gevolg heeft dit dan voor de staat? Juist ja... En voor de werkgelegenheid? Meer mechaniekers nodig. Milieu impact? zullen er veel zijn die hun tankkaart niet graag omwisselen voor hun bancontactkaart om brandstof te betalen.. dus minder rijden
                Economie valt zo snel niet stil hoor.
                En verschuif het belastingsvoordeel naar iets anders, dan zal ergens anders een stijging zijn. Zonnepanelen bvb
                Als bedrijfswagens worden afgeschaft, zie ik nog weinigen particulier een BMW 5 of 6 reeks kopen. De tweedehandsmarkt voor dit type van het segment zal opdrogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Fujin, als je een bepaalde overtuiging hebt en ze graag wil opleggen is er maar één geloofwaardige piste: "eat your own dogfood". Als dat te moeilijk is, leg dan eens uit waarom een ander de kolen uit het vuur moet halen?

dus jij bent iemand zoals maggie block direct vanaf minuut 1 afschrijft.
                  knap

Comment

Als je het pervers vindt, waarom lever je hem niet in en ga je met het openbaar vervoer? Je krijgt dat toch terug betaald als je dat vraagt.

Kan je eindelijk zelf je eigen gewenste auto kopen.
                    Ik kan mijn gewenste wagen leasen, en zelfs meer dan dat. Als ik dat leasecontract stopzet, zou dat me maandelijks ongeveer 500 EUR kosten. Ik zie niet in waarom ik het systeem niet pervers mag noemen, het is de enige mogelijkheid voor bedrijven op dit ogenblik om de loonkost te reduceren. De staat moet andere mogelijkheden scheppern.
                    Zonnepalen heb ik dus wel bewsut aan me voorbij laten gaan, maar die wagen ligt anders.

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    weeral zo een kleuterreactie..

kan hier nu echt de helft niet fatsoenlijk beargumenteerd discussieren, in alle waardigheid en met respect voor mekaar? altijd opnieuw direct dooddoeners die de sfeer en de conversatie verzieken.

mag een roker niet meer vinden dan roken slecht is ookal geraakt hij er zelf niet vanaf en vindt hij dat zelf erg?
                    mag iemand die zegt dat veel vliegen niet ecologisch is dan ook zelf niet meer vliegen, ookal geeft hij dat zelf toe en durft hij zichzelf kritisch te bekijken?
                    mag iemand die vaak te snel rijdt en daar openlijk voor uitkomt en ondanks proberne er niet in slaagt zich aan de snelheid te houden niet meer zeggen dat te snel rijden gevaarlijk is?

ongelofelijk::
                    De discussie is hier inderdaad erg kinderlijk. Ik vlieg niet uit ecologische overwegingen voor mijn verlof, maar voor mijn werk wel, is waarschijnlijk ook hypocriet.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Fujin, als je een bepaalde overtuiging hebt en ze graag wil opleggen is er maar één geloofwaardige piste: "eat your own dogfood". Als dat te moeilijk is, leg dan eens uit waarom een ander de kolen uit het vuur moet halen?
                    Neen, dat is absoluut onjuist. Ik ben VOOR een taxshift die bedrijfswagens in 't vizier neemt, maar zolang die er niet is ga ik me niet met meer dan 500 EUR per maand bestraffen

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Als bedrijfswagens worden afgeschaft, zie ik nog weinigen particulier een BMW 5 of 6 reeks kopen. De tweedehandsmarkt voor dit type van het segment zal opdrogen.
                    Voorwaar een echte ramp.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Ik kan mijn gewenste wagen leasen, en zelfs meer dan dat. Als ik dat leasecontract stopzet, zou dat me maandelijks ongeveer 500 EUR kosten. Ik zie niet in waarom ik het systeem niet pervers mag noemen, het is de enige mogelijkheid voor bedrijven op dit ogenblik om de loonkost te reduceren. De staat moet andere mogelijkheden scheppern.
                      Zonnepalen heb ik dus wel bewsut aan me voorbij laten gaan, maar die wagen ligt anders.

De discussie is hier inderdaad erg kinderlijk. Ik vlieg niet uit ecologische overwegingen voor mijn verlof, maar voor mijn werk wel, is waarschijnlijk ook hypocriet.

Neen, dat is absoluut onjuist. Ik ben VOOR een taxshift die bedrijfswagens in 't vizier neemt, maar zolang die er niet is ga ik me niet met meer dan 500 EUR per maand bestraffen

Voorwaar een echte ramp.
                      Voilà, dit is wat ik probeer te vertellen SUpermasj.
                      Het weg vallen van de bedrijfswagen zou de burger veel geld kosten! In jouw geval 500€.
                      De manier waarop belasting geheven wordt moet herberekening worden, vooral op arbeid en niet specifiek op die bedrijfswagen.
                      Nogmaals, hier zullen veel gezinnen onder lijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                        Voilà, dit is wat ik probeer te vertellen SUpermasj.
                        Het weg vallen van de bedrijfswagen zou de burger veel geld kosten! In jouw geval 500€.
                        De manier waarop belasting geheven wordt moet herberekening worden, vooral op arbeid en niet specifiek op die bedrijfswagen.
                        Nogmaals, hier zullen veel gezinnen onder lijden.

Klopt dus niet.
                        De bedrijfsauto zou worden vervangen door een mobiliteitsbudget en/of een taxshift. Waarschijnlijk zouden mensen die van een salariswagen mogen genieten erop verliezen; dat is waar. Maar dus geen €500.

Het is geen zwart-wit verhaal...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Misty07 Bekijk Berichten
                          Klopt dus niet.
                          De bedrijfsauto zou worden vervangen door een mobiliteitsbudget en/of een taxshift. Waarschijnlijk zouden mensen die van een salariswagen mogen genieten erop verliezen; dat is waar. Maar dus geen €500.

Voor veel gezinnen is de bedrijfswagen hun gezinswagen, die hebben niets aan een mobiliteitsbudget. Voor diegenen die het willen geen probleem, maar voor de andere gezinnen moet er terug geïnvesteerd worden in een gezinswagen. Als je alles optelt verzekering, rijtaxs, onderhoud, de wagen zelf zal je niet ver van die 500€ uitkomen. Zeker niet als ze dezelfde standaard willen aanhouden.
                          Tenzij ze naar de tweedehands markt gaan grijpen en een wagen kopen voor een prikkie
                          Doe daar nog eens de kmheffing bij over enkele jaren gaan ze hun blauw gaan betalen door de hogere co uitstoot van hun oudere tweedehands wagens.

Comment

De restwaarde van een bmw zal alleen maar stijgen... wat alleen maar goed is voor de particulier die regelmatig wil veranderen van auto...

Comment

• Dan zijn dit mensen die boven hun stand leven puur door een bedrijfswagen.
                              Ik merk het al : als er aan de bedrijfswagen zal gezeten worden de volgende legislatuur, gaan er veel in een hoekje zitten bleiten
                              Last edited by order66; 07/07/2015, 09:19.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Misty07 Bekijk Berichten
                                Klopt dus niet.

wat een zever is dat... als we straks jou flat screen tv gaan stelen en er een mini zwart-wit scherm in de plaats gaan zetten ga je je toch ook bestolen voelen ondanks het feit dat je nog tv kan kijken?
                                geen zwart-wit verhaal my ass. hoe moeilijk is het om het aspect "deel van het loon" te snappen?..
                                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  wat een zever is dat... als we straks jou flat screen tv gaan stelen en er een mini zwart-wit scherm in de plaats gaan zetten ga je je toch ook bestolen voelen ondanks het feit dat je nog tv kan kijken?
                                  geen zwart-wit verhaal my ass. hoe moeilijk is het om het aspect "deel van het loon" te snappen?..
                                  Ik wist niet dat een kleuren tv minder belast werd, als je deze als deel van je loon krijgt? Weeral iets bijgeleerd.
                                  Kan je dan ook alleen naar fidel castro kijken. ;-) Naar deze politiek kijken we allen naar uit.
                                  Last edited by ; 07/07/2015, 09:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Ik wist niet dat een kleuren tv minder belast werd, als je deze als deel van je loon krijgt? Weeral iets bijgeleerd.
                                    ik weet dat je gewoon weer onzinnig wil zitten lullen maar jawel! mijn TV en pc zijn vb via het werk gekocht en kosten mij minder aan belastingen dan gewoon particulier te kopen
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Dan zijn dit mensen die boven hun stand leven puur door een bedrijfswagen.
                                      Ik merk het al : als er aan de bedrijfswagen zal gezeten worden de volgende legislatuur, gaan er veel in een hoekje zitten bleiten
                                      Bedrijfswagen is loon, dus iedereen die klaagt als ze aan zijn loon zitten leeft boven zijn stand?
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Leopold Lippens, burgemeester van Knokke, windt er geen doekjes om. 'De welvaartsstaat is voorbij. 'We hebben een regering nodig zoals in Italië, zonder politici, maar mét technocraten, om zuivere beslissingen te nemen in het belang van het land.'

‘De welvaartsstaat is voorbij. Mensen die dat niet begrijpen, hebben geen idee van wat er
                                        aan het gebeuren is. Ze willen stoppen met werken op hun zestigste, ze willen steun van
                                        het OCMW en ook nog eens vette pensioenen: dat kan gewoon niet meer. De mensen blijven vasthangen aan dromen. Ze denken dat de structuur die dertig, veertig jaar heeft bestaan, tot in de eeuwigheid kan voortleven.’
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• en nog wat olie op het vuur :
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X