Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
    Nu we toch bezig zijn:graag alle zogezegde "lichte vracht" voor particulieren van de weg bannen.
    De Peugeot partners en konsoorten allemaal in de presse voor hergebruik.
    De bende profiteurs...
    Enkel nog lichte vracht voor BTW-plichtigen.
    Kost toch niet veel moeite om een bedrijfje (in bijberoep) op te richten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
      Anderzijds heeft het ook weer een pak achterpoorten geopend. Als voorbeeld een oude schoolkameraad. Jarenlang met BVBA's en zo gewerkt. Dit jaar alle immo verkocht en via een constructie grotendeels onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep geworden. En de BVBA waar al het geld op staat heeft hij op zijn thuisadres geplaatst.Die BVBA doet enkel nog de dikste en vaste klanten. Dus iets wat automatisch draait en hij amper enkele minuten werk per dag aan heeft. En op die BVBA heeft hij een strontdure sportwagen op gekocht. Een wagen genre investering, die enkel in waarde gaat stijgen (is zijn mening). Wagen staat ingeschreven maar rijdt geen meter. En BVBA op thuisadres = als zaakvoerder geen VAA indien aangetoond kan worden dat er geen privékilometers mee worden gereden. En dat kan hij dus perfect bewijzen! En na de afschrijving verkoopt hij die wagen aan zichzelf. Kassa kassa waar de fiscus met lede ogen naar kijkt. En als dagelijkse wagen en enige vorm van vergoeding uit zijn BVBA heeft hij een fiscaal aantrekkelijke wagen. Hij betaalt dan ook met veel plezier dat beetje VAA in zijn belastingen.
      Mooi verhaal, typische voor de overheid, hoeveel en hoe snel ze ook regels maken, er zijn altijd slimmeriken die er mee kunnen omgaan in hun voordeel, en gelijk hebben ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Trouwens voor de particulier is er gelukkig al een rechtzetting geweest met de VAA. Zelfstandigen en bedrijven denken nu wel 2x na om dikke wagens te kopen, nu rekenen ze ook zoals de particulier moet doen. Ik weet nog toen ze de regelgeving veranderden, je kon als particulier plots dikke bakken kopen voor een prikje. Hoe zou dat komen denk je.
        Uw argumentatie lijkt toch voornamelijk op afgunst gebaseerd te zijn. Had U last van die "dikke wagens" van de zelfstandige of werknemer ? Hebt U daar persoonlijk financieel aan bijgedragen ?
        Of bent U gewoon blij dat ze nu eindelijk geen grotere, duurdere auto dan U hebben ?
        Mij komt het in elk geval zo over.

Comment

Respect voor je manier van denken flappy!!!
          ook mijn mening ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
            Uw argumentatie lijkt toch voornamelijk op afgunst gebaseerd te zijn. Had U last van die "dikke wagens" van de zelfstandige of werknemer ? Hebt U daar persoonlijk financieel aan bijgedragen ?
            Of bent U gewoon blij dat ze nu eindelijk geen grotere, duurdere auto dan U hebben ?
            Inderdaad. Zoals ik al zei. Een puur afgunst debat is dit.

Hadden ze zelf een werkgever die een auto aanbood, ze hadden hem ook aanvaard.

Comment

Nog zo ne smooth sailor
              Hoh, ik ben tevreden met wat ik heb.
              Als het u een troost mag wezen : mijn vrouw is hoofdverpleegkundige.Dus die zal waarschijnlijk te weinig verdienen dan ? (misschien moet ze ook een firmawagen vragen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                Maar u kan toch lezen? Dan heeft u vast gezien dat ik helemaal niet afgunstig hoef te zijn. Het gaat puur en alleen over een rechtvaardige verdeling van de middelen. En dat vind ik in dit geval niet zo. Dit soort onrechtvaardigheden wordt maar al te graag op een populistische manier afgedaan als afgunst. Ik gun iedereen het zijne, zolang het fair verdeeld is.
                Of ik leaseslet zou aanvaarden van een werkgever? Grapjas. Want dat zal dan een 318d zijn, en ik ben een liefhebber, dus die kan je alvast steken
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                  Anderzijds heeft het ook weer een pak achterpoorten geopend. Als voorbeeld een oude schoolkameraad. Jarenlang met BVBA's en zo gewerkt. Dit jaar alle immo verkocht en via een constructie grotendeels onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep geworden. En de BVBA waar al het geld op staat heeft hij op zijn thuisadres geplaatst.Die BVBA doet enkel nog de dikste en vaste klanten. Dus iets wat automatisch draait en hij amper enkele minuten werk per dag aan heeft. En op die BVBA heeft hij een strontdure sportwagen op gekocht. Een wagen genre investering, die enkel in waarde gaat stijgen (is zijn mening). Wagen staat ingeschreven maar rijdt geen meter. En BVBA op thuisadres = als zaakvoerder geen VAA indien aangetoond kan worden dat er geen privékilometers mee worden gereden. En dat kan hij dus perfect bewijzen! En na de afschrijving verkoopt hij die wagen aan zichzelf. Kassa kassa waar de fiscus met lede ogen naar kijkt. En als dagelijkse wagen en enige vorm van vergoeding uit zijn BVBA heeft hij een fiscaal aantrekkelijke wagen. Hij betaalt dan ook met veel plezier dat beetje VAA in zijn belastingen.
                  Da's ne slimme gast uwe oude schoolkameraad, en hij kan het nog goed uitleggen ook.
                  Baserend op bovenstaande zou ik durven stellen dat uwe kameraad zijne bvba dan ook redelijk wat € in de kas heeft zitten.Een bedrag dat nog de hoogte zal ingaan als hij zijn peperdure sportwagen privé zal overkopen.(teveel onder de waarde verkopen zal niet worden aanvaard) Spreek me tegen als het niet zo is aub.
                  Als u nog eens uwe vriend tegenkomt, vraag hem dan even of hij de liquidatiebonus kent ?
                  Zijn spaarpotje zou hem wel eens aardig wat duiten kunnen kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    Kost toch niet veel moeite om een bedrijfje (in bijberoep) op te richten?
                    Ik heb nog nooit iets anders dan lichte vracht gehad, en jawel, dit als particulier...
                    Ik zie het profiteren er niet van in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                      Nu we toch bezig zijn:graag alle zogezegde "lichte vracht" voor particulieren van de weg bannen.
                      De Peugeot partners en konsoorten allemaal in de presse voor hergebruik.
                      De bende profiteurs...
                      Enkel nog lichte vracht voor BTW-plichtigen.
                      Ik heb nog nooit iets anders dan lichte vracht gehad, en jawel, dit als particulier...

Comment

• Ik zou maar niet te vroeg lachen in uwe maat zijn plaats.
                        Om als investering en dus als aftrekbare kost te worden beschouwd moet deze bijdragen aan het verwerven van inkomsten.
                        Een wagen die nul kilometer rijdt lijkt me daar nu niet echt aan te voldoen.... Die uitgave kan dan geherkwalificeerd worden.
                        En als de fiscus er niet zelf op uitkomt kan er altijd wel een jaloezigaard uit zijn omgeving gaan klikken bij de BBI...
                        Feit dat hij blijkbaar met deze constructies te koop loopt, is om te beginnen niet al te slim
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                          denk nog eens goed na dan
                          Het gaat niet om die Berlingo of Kangoo soepkarrekes maar om die gasten met hun RS4, C63 AMG, V8 pickups e.d.m.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Maar u kan toch lezen? Dan heeft u vast gezien dat ik helemaal niet afgunstig hoef te zijn. Het gaat puur en alleen over een rechtvaardige verdeling van de middelen. En dat vind ik in dit geval niet zo. Dit soort onrechtvaardigheden wordt maar al te graag op een populistische manier afgedaan als afgunst. Ik gun iedereen het zijne, zolang het fair verdeeld is.
                            Of ik leaseslet zou aanvaarden van een werkgever? Grapjas. Want dat zal dan een 318d zijn, en ik ben een liefhebber, dus die kan je alvast steken
                            Heb jij een eigen woonst? Zo ja, dan geniet je de woonbonus. Zullen we die ook maar volledig afschaffen? Want ja, dat is niet eerlijk tegenover al diegenen die huren en kost de overheid ook pakken geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Heb jij een eigen woonst? Zo ja, dan geniet je de woonbonus. Zullen we die ook maar volledig afschaffen? Want ja, dat is niet eerlijk tegenover al diegenen die huren en kost de overheid ook pakken geld.
                              Doet de woonbonus iets anders dan het bedrag dat je van de bank kan lenen, verhogen? Neen toch? Het drijft dus mee de prijs van vastgoed omhoog. En het wordt betaald met belastingsgeld. Waarom zou de woonbonus dan behouden moeten worden? (disclaimer: ja, ik heb een hypotheeklening en een bedrijfswagen).
                              Last edited by ; 16/06/2015, 05:41.

Comment

• Woonbonus kan idd afgeschaft worden. En het is trouwens een kromme vergelijking. Het staat iedereen vrij om de keuze te maken voor het kopen van immo, op gelijk welk ogenblik. Niet zo voor een bedrijfswagen. Heel veel jobs geven niet eens die keuzemogelijkheid.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Woonbonus kan idd afgeschaft worden. En het is trouwens een kromme vergelijking. Het staat iedereen vrij om de keuze te maken voor het kopen van immo, op gelijk welk ogenblik. Niet zo voor een bedrijfswagen. Heel veel jobs geven niet eens die keuzemogelijkheid.
                                  Denk je dat iedereen in België de middelen heeft een woonst te kopen? Zo krom is dat niet, want er wordt hier gepraat over een fiscaal voordeel dat sommigen wel en anderen niet hebben.

Dat laatste zinnetje is dus jouw probleem.

Misschien van werk veranderen en hopen op een firmawagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Denk je dat iedereen in België de middelen heeft een woonst te kopen? Zo krom is dat niet, want er wordt hier gepraat over een fiscaal voordeel dat sommigen wel en anderen niet hebben.

Dat laatste zinnetje is dus jouw probleem.

Misschien van werk veranderen en hopen op een firmawagen.
                                    Er wordt via sociale woningen kopen/huren plaats gemaakt voor mensen die het moeilijker hebben om te kopen, dus is een mooi initiatief. En voor de zoveelste keer : een firmawagen boeit mij niet, ik heb geen interesse in het soort wagens dat gekregen wordt als leaseslet, want die zijn 9/10 pover gemotoriseerd en mager uitgerust. Het is zeker niet mijn probleem. Het is de ongelijkheid die moet aangepakt worden, om verschillende redenen. Ik begrijp niet dat mensen dit systeem, dat lage alle kanten niet te verantwoorden is, kunnen blijven verdedigen tot in den treure. Het moet echt aan uw portemonnee liggen, en enkel dat wat telt.
                                    Last edited by order66; 16/06/2015, 06:43.

Comment

Er wordt via sociale woningen kopen/huren plaats gemaakt voor mensen die het moeilijker hebben om te kopen, dus is een mooi initiatief. En voor de zoveelste keer : een firmawagen boeit mij niet, ik heb geen interesse in het soort wagens dat gekregen wordt als leaseslet, want die zijn 9/10 pover gemotoriseerd en mager uitgerust. Het is zeker niet mijn probleem. Het is de ongelijkheid die moet aangepakt worden, om verschillende redenen. Ik begrijp niet dat mensen dit systeem, dat lage alle kanten niet te verantwoorden is, kunnen blijven verdedigen tot in den treure. Het moet echt aan uw portemonnee liggen, en enkel dat wat telt.
                                      Denk je met dat af te schaffen de 1% of de rijken te raken? Veel gewone bedienden aanvaardden een functiebeschrijving met als voordeel een wagen. Het VAA is al tijdens de vorige legislatuur opgevoerd.

Als ongelijkheid je dada is, dan moet je toch ook een probleem hebben dat een arbeider bij Lotus koekjes een pak minder verdient dan een arbeider bij BASF?

Ter info: ikzelf rijd geen firmawagen, maar dan nog vind ik deze discussie pure afgunst.

Comment

• Ongelijkheid wegwerken is voor dagdromers... Gelukkig zitten er zo niet teveel in de regering of ze legden nog een waterleiding tot in Afrika nadat iedereen hier alles op 1 pot gooide en verdeelde, net zoals ik destijds 3-koningen ging zingen.

Comment

• Beschuldigen is blijkbaar uw ding in discussies. Het gaat helemaal niet om afgunst of een ander niets gunnen (ook weer voor de zoveelste keer). Dan ken je mij duidelijk niet. Leven en laten leven, maar evenwichtig en verantwoord graag. Ik speel niet op de man, maar op het systeem. Ik wil gewoon niet betalen voor een krom systeem (dit is niet het enige kromme in België natuurlijk). Het is mijn kritische instelling. Ik lees ook graag iedereen zijn argumenten. Het is een beetje beroepsmisvorming
                                          En als uw idealisme nu reeds weg is, vind ik dat enkel jammer.
                                          Maar binnenkort lost het zichzelf op, want dit systeem wordt de volgende legislatuur opgedoekt of op zijn minst afgebouwd.
                                          Last edited by order66; 16/06/2015, 07:29.

Comment

Working...
                                          X