Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik deel de mening van BARTVDS.......
    (ik ben dan ook zelfstandig, dus zal daaraan liggen zeker)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
      Ik deel de mening van BARTVDS.......
      (ik ben dan ook zelfstandig, dus zal daaraan liggen zeker)
      Nog zo ne smooth sailor
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Een mobiliteitsvergoeding is allemaal prima, maar dan wel op voorwaarde dat het voor mij persoonlijk een nuloperatie wordt.
        Dus op jaarbasis zou dit identiek moeten zijn aan het volledige bedrag van mijn operationele lease (12 x € 948 + brandstofkosten (12 x € 300) = € 14.976 netto/jaar.

Ik vermoed echter dat Groen/SP.A dit helemaal niet zien zitten en iedereen eenzelfde vergoeding willen toekennen.
        Dus in praktijk riskeert dit een serieuze loonsverlaging te zijn.

Comment

• nog maar pas voorzitter en hij heeft ook al zijn mening ...
          en wat in de periode dat zijzelf in de regering zaten?

en zijn voorstel is ... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            ...en wat in de periode dat zijzelf in de regering zaten?
            Toen hadden ze het te druk met te doen alsof ze op een ecologische manier naar hun vergaderingen kwamen :p
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik blijf het vooral moeilijk hebben met de stelling dat firmawagens de ellenlange files veroorzaken. Gisteren in de 7de dag werden er weer sterke uitspraken naar voor gebracht (uiteraard door de oppositie partijen) in die richting, met als alternatief het OV. Een gebrekkig OV dat dan meer investeringen moet krigen door het 'afschaffen' van de bedrijfswagens (of meer in het bijzonder de salariswagens). Dus, er zijn politici die denken dat er smorgens in de structurele files mensen staan die daar louter voor hun plezier staan ? Die daar een hobby van gemaakt hebben ?

De kernvraag blijft waarom bedrijven geconcentreerd blijven zitten in BXL/ANTW én waarom deze bedrijven afkeurend staan tov thuiswerken. Zolang deze mentatiteitswijziging zich niet inzet, zal men blijven in de file staan om op het werk te geraken. Is dat nu zo moeilijk om te vatten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                Een mobiliteitsvergoeding is allemaal prima, maar dan wel op voorwaarde dat het voor mij persoonlijk een nuloperatie wordt.
                Dus op jaarbasis zou dit identiek moeten zijn aan het volledige bedrag van mijn operationele lease (12 x € 948 + brandstofkosten (12 x € 300) = € 14.976 netto/jaar.

Ik vermoed echter dat Groen/SP.A dit helemaal niet zien zitten en iedereen eenzelfde vergoeding willen toekennen.
                Dus in praktijk riskeert dit een serieuze loonsverlaging te zijn.
                Iedereen wilt dat het voor zichzelf (op zijn minst) een nuloperatie is

En tuurlijk is dit eigenlijk gewoon een zware belastingmaatregel die de linkse rakkers voorstellen. Ooit al het omgekeerde geweten ?
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk Berichten
                  Ik blijf het vooral moeilijk hebben met de stelling dat firmawagens de ellenlange files veroorzaken. Gisteren in de 7de dag werden er weer sterke uitspraken naar voor gebracht (uiteraard door de oppositie partijen) in die richting, met als alternatief het OV. Een gebrekkig OV dat dan meer investeringen moet krigen door het 'afschaffen' van de bedrijfswagens (of meer in het bijzonder de salariswagens). Dus, er zijn politici die denken dat er smorgens in de structurele files mensen staan die daar louter voor hun plezier staan ? Die daar een hobby van gemaakt hebben ?

De kernvraag blijft waarom bedrijven geconcentreerd blijven zitten in BXL/ANTW én waarom deze bedrijven afkeurend staan tov thuiswerken. Zolang deze mentatiteitswijziging zich niet inzet, zal men blijven in de file staan om op het werk te geraken. Is dat nu zo moeilijk om te vatten ?
                  terecht opgemerkt, maar het gaat nog veel verder (zoals ik eerder ook al schreef) ...
                  schooluren, ga jij je kinderen afzetten rond 8 uur en dan nog 3/4 uur thuis gaan zitten om dan NA de spits naar werk te rijden ???
                  dus iedereen met schoolgaande kinderen staat tussen 7:30 en 8:30 in de file?

ook verhuizen (wat we zelf wel deden) is niet voor iedereen financieel haalbaar, omdat de overheid bij verkoop/aankoop woning weer een deel van budget komt inpikken

...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    ook verhuizen (wat we zelf wel deden) is niet voor iedereen financieel haalbaar, omdat de overheid bij verkoop/aankoop woning weer een deel van budget komt inpikken

...
                    de regering heeft wel al een inspanning gedaan met de overdraagbaarheid van de eerste schijf registratie van 12500

Comment

• Ik betaal voor 3 van mijn kinderen een kot zodat ze niet met de auto naar de unief gaan.
                      Kost me wel een pak poen....

Kindergeld verlaagd, inschrijvingsgeld omhoog, geen studiebeurs,... ik vraag me af hoe ik dat ga blijven betalen.

Comment

• inschrijvingsgeld is verhoogd inderdaad, maar er worden pak meer studiebeurzen uitgekeerd. Hierdoor moeten eigenlijk enkel de mensen die genoeg geld verdienen "geraakt". Als je twijfelt hierover zou ik toch eens horen of u niet in aanmerking komt voor een (gedeeltelijke)studiebeurs. Veel mensen komen daarvoor in aanmerking zonder dat te weten.
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Tja, maar ge moogt bijna geen gezinsinkomen hebben voor een studiebeurs. Zelfs ik, invalide en 1 ambtenaar met 2 kinderen ten laste krijg er nog gene.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                            Een mobiliteitsvergoeding is allemaal prima, maar dan wel op voorwaarde dat het voor mij persoonlijk een nuloperatie wordt.
                            En gij durft dat hier zeggen, terwijl veel mensen hier particulier een auto moeten kopen? Enig idee wat dat kost, een vergelijkbare wagen zelf betalen? Je bent al een reden op uw eigen om het systeem gelijk te maken voor iedereen
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ik betaal voor 3 van mijn kinderen een kot zodat ze niet met de auto naar de unief gaan.
                              Kost me wel een pak poen....

Kindergeld verlaagd, inschrijvingsgeld omhoog, geen studiebeurs,... ik vraag me af hoe ik dat ga blijven betalen.
                              Was een appartement kopen geen betere optie als je 3 studerende kinderen hebt, die ongeveer gelijktijdig naar de universiteit gaan?

Plus de afweging op kot gaan of niet, gaat toch over veel meer dan enkel of het ook met de auto kan of niet, is een goede ervaring voor hen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                En gij durft dat hier zeggen, terwijl veel mensen hier particulier een auto moeten kopen? Enig idee wat dat kost, een vergelijkbare wagen zelf betalen? Je bent al een reden op uw eigen om het systeem gelijk te maken voor iedereen
                                Inderdaad wat gortig.
                                Een vergoeding dient enkel om uw vervoerskost terug te betalen.

Waarom zou dat ook in een BMW moeten zijn, als het in een gewone wagen kan.

En dat zeg ik absoluut niet uit afgunst, want ik zou er ook gebruik van maken als het kon, maar als het dan wegvalt, zou ik ook niet verwachten dat de vergoeding ertoe moet leiden dat het met dezelfde wagen zou moeten kunnen. Vind niet dat een ander dat voor mij moet betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk Berichten
                                  Ik blijf het vooral moeilijk hebben met de stelling dat firmawagens de ellenlange files veroorzaken. Gisteren in de 7de dag werden er weer sterke uitspraken naar voor gebracht (uiteraard door de oppositie partijen) in die richting, met als alternatief het OV. Een gebrekkig OV dat dan meer investeringen moet krigen door het 'afschaffen' van de bedrijfswagens (of meer in het bijzonder de salariswagens). Dus, er zijn politici die denken dat er smorgens in de structurele files mensen staan die daar louter voor hun plezier staan ? Die daar een hobby van gemaakt hebben ?

Ik heb me dat ook al afgevraagd waarom ze daar allemaal bij makaar zitten, maar er wordt verwacht dat hoofdzetels in hoofdsteden liggen. Heeft vooral met Netwerken te maken. Als er buitenlanders naar hier komen, willend ie niet in Zaventem landen en dan nog 2u met file naar de kust rijden om het bedrijf te bezoeken.

Ook ik zie de files niet verminderen bij het afschaffen van salariswagens. Ik sta ook vaak 's middags op de brusselse ring stil terwijl er dan nauwelijks salariswagens op de baan zijn. En dit zonder enig ongeval. Leg dat dan eens uit?

Het openbaar vervoer is een lachtertje in ons land, maar natuurlijk nog altijd beter als in Noord-Korea. Ik ken persoonlijk heel wat mensen die liever in de file naar brussel rijden dan met de trein te gaan. Mijn wederhelft was ook zo. Jaren met de trein geweest en dan eens een paar keer met de auto MOETEN gaan omdat de trein stopte, maar zo vol zat dat die de deuren niet open deed en terug vertrok en u in de kou laat staan. Dat was haar zo gevallen dat ze beslist had haar abonnoment op het werk in te leveren in ruil voor een gratis parkeerplaats. Dus zo erg is het gesteld met ons OV.

Wat wel de files had kunnen vermijden?
                                  1. 3de rijstroken. critici zoals groentjes, die zien dat niet zitten en zeggen dat dit alleen maar geld kost en niets oplost, maar zij willen het de mensen eigenlijk zo moeilijk maken dat ze uiteindelijk toch op die trein stappen
                                  2. De ring rond Antwerpen en Brussel rond maken, zoals het hoort. Maar dat lukt tegenwoordig ook niet meer, tenzij ze een tunnel onder brussel graven en de E40 met de E40 verbinden. Tegen dat die tunnel klaar is, staat terug iedereen in de file.
                                  3. De luchthaven verplaatsen naar een dun bevolkt gebied. Want de luchthaven brengt enorm veel files met zich mee. Enerzijds vrachtvervoer en anderzijds personeel. Volgens de luchthaven zelf zouden passagiers niet het probleem zijn, maar vooral het personeel. Die werken met shiften en de ochtendshift heeft geen OV naar het werk en de avondshift heeft geen OV naar huis. Dus die mensen kunnen alleen maar met de auto gaan werken. Maar er zouden plannen zijn om een verbinding vanuit Leuven te gaan maken waardoor mensen via de E314 recht naar de luchthaven kunnen en niet meer via de ring. Ook zou er een uitbreiding komen van trams naar de luchthaven. We zijn benieuwd dus.

Maar dat zijn allemaal zaken die veel geld kosten en waar ze de gebruikers niet aan de beurs kunnen hangen.

Comment

• Wat mij betreft is dit gewoon een groot afgunst debat. Het typische "ik heb dat voordeel niet, dus een ander moet dat ook niet hebben" .

Persoon A heeft 3 kinderen en geen firmawagen. Persoon B geen kinderen en wel firmawagen.

Wat kost het meeste aan de maatschappij? Persoon A zal Kindergeld ontvangen, tussenkomst opvang, lagere BVH te betalen, meer beroep doen op sociale zekerheid (kinderen vaker ziek, eentje nood aan gebit beugels, etc) . Hij beklaagt zich over de kost van de firmawagens.

De persoon B heeft al die voordelen van A niet en beklaagt zich over de te hoge kinderbijslag en tussenkomst opvang "op zijn kosten" .

Met andere woorden, zuurheid en afgunst in alle richtingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Inderdaad wat gortig.
                                      Een vergoeding dient enkel om uw vervoerskost terug te betalen.

Waarom zou dat ook in een BMW moeten zijn, als het in een gewone wagen kan.

En dat zeg ik absoluut niet uit afgunst, want ik zou er ook gebruik van maken als het kon, maar als het dan wegvalt, zou ik ook niet verwachten dat de vergoeding ertoe moet leiden dat het met dezelfde wagen zou moeten kunnen. Vind niet dat een ander dat voor mij moet betalen.
                                      Hoe vaak heb ik dit al moeten horen van diegenen zonder bedrijfswagen.

Hoe je het ook draait of keert, de overheid heeft jarenlang zelf de bedrijfswagen aangemoedigd als een goedkopere vorm van loon. Het heeft NOOIT iets met het terug betalen van vervoerskosten te maken gehad.
                                      Mijn werkgever "geeft" me een bedrijfswagen omdat ik hem enerzijds beroepsmatig nodig heb, anderzijds als een vorm van loon.
                                      Had ik een iets lagere functie gehad, was het een goedkopere wagen geweest, had ik een iets hogere functie gehad, was het een duurdere wagen geweest.
                                      Net zoals een directeur meer loon krijgt dan een arbeider, de chef in een groter kantoor zit dan de bediende, enz ...

Wanneer morgen de bedrijfswagen weg valt en je geeft iedereen hetzelfde mobiliteitsbudget, dan ga je effectief "loon" weghalen bij diegenen die een bedrijfswagen hebben en geef je een loonsopslag aan al diegenen die er geen hadden. Wees dan tenminste zo eerlijk om het een vlakke herverdeling van loon te noemen.

Uw opmerking "vind niet dat een ander dat voor mij moet betalen" houdt niet echt steek. U betaalt geen eurocent voor de huidige bedrijfswagenregeling. Die bedrijfswagen wordt gewoonweg minder belast. Geen enkele werkgever kan het zich veroorloven om het bedrag van leasing en brandstof netto als loon uit te betalen (en dus bruto + patronale lasten op te betalen) omdat de loonkost dat niet toelaat. Dus de staat loopt in dit geval geen extra belastinginkomsten op belastbaar inkomen mis.

Trouwens, let op met wat U daar zegt, want dat kan al snel uit de hand lopen. Voor U het weet, wil niemand nog betalen voor de ander : waarom zouden mensen zonder kinderen dan nog moeten opdraaien voor het kindergeld van een ander ? Waarom zou ik de zonnepanelen waarmee mijn buurman zijn zwembad verwarmt mee moeten subsidiëren ? Enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        de regering heeft wel al een inspanning gedaan met de overdraagbaarheid van de eerste schijf registratie van 12500
                                        klopt, maar dat is pea-nuts,
                                        wij hebben eigendom verkocht en nieuwbouw gezet, dus 21% op alles, opnieuw betaald !!!

Comment

• 12500 zijn voor mij geen peanuts

Spijtig van de 21 procent op nieuwbouw

Comment

Working...
                                          X