Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • Ik vind dit een zeer interessante video.

    Comment


    • vooral een hele hoop schattingen en veronderstellingen...
      2.0 JTDm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        vooral een hele hoop schattingen en veronderstellingen...
        klopt inderdaad, maar dan wel in beide richtingen (pro EN contra bedrijfswagens)

        zo wordt er vanuit gegaan dat een zeker zeer hoog % van de mensen wiens bedrijfswagen wordt afgepakt dan toch met de auto pendelt, maar deze zelf betaalt.

        er wordt GEEN rekening gehouden met:
        -impact of aantal kilometers prive gereden

        effecten op middel en lange termijn voor sommige bedrijven en particulieren:
        - jobkeuze (en locatie) in afweging tot mobiliteitsvraagstuk (zeker privé mobiliteitskost) (= ik ga voor 200 of 300 euro meer per maand NIET een andere job aanvaarden als dit ervoor zorgt dat ik hiervoor 1 a 2 uur per dag extra verlies qua tijd, let alone als ik die extra kost zelf moet betalen)
        - impact op keuze van bedrijfsinvesteringen omtrent locatie
        - impact op mogelijkheid tot beter openbaar vervoer (dit gaat traag idd, i admit!) als er meer vraag is.
        - etc.. vast nog zaken die ik vergeet

        maar ik geef toe!
        -NEEN het is niet zo dat niemand in mijn ogen recht heeft op bedrijfswagen
        -NEEN het is niet DE enige perfecte oplossing
        -NEEN het mag geen verbod zijn
        -JA het belastingssysteem moet dan ook gewijzigd worden zodat hogere lonen op een andere manier fiscaal interessant kunnen vergoed worden.

        Comment


        • Het is geen rechtstreeks verband, maar bedrijfswagens helpen niet echt in het drukken van de luchtvervuiling in dit stukje van onze planeet. En op vlak van luchtvervuiling doen we het echt niet zo goed:

          ‘De normen inzake luchtkwaliteit in ons land moeten strenger worden.’ Met die eis reageert het platform Childproof, waarin onder meer de Gezinsbond, Kom op tegen Kanker, de Bond Beter Leefmilieu en een groep artsen en wetenschappers verenigd zijn, op de plannen van de Europese Commissie om het beleid tegen luchtvervuiling af te zwakken (DS 6 december).

          Comment


          • Dat is helaas een feit.
            Maar heeft ook te maken met de ligging van ons land en vooral teveel mensen op een te kleine oppervlakte...
            Korte termijn oplossingen zijn er niet (en ik vrees langetermijn oplossingen evenmin...)
            2.0 JTDm

            Comment


            • Laat ons hopen dat met het wegbelasten van de firmawagens zo niet ineens een pak jobs gaan wegbelasten.

              Een verhoging van de belastingstarieven betekent niet direct dat de totale opbrengst omhoog gaat, soms zakt die zelfs....

              Comment


              • Iedereen die er nog over denkt te staken de komende actiedagen, lees dit en denk nog maar eens heel goed na... Alle krediet aan de opsteller, Frank Meulemeester:
                Na enkele extra dagen van nog meer sociale onrust, en heen en weer geslinger van verwijten tussen twee kampen, besluit ik nog eens in mijn pen te kruipen, of eigenlijk bijzonder heftig op mijn toetsenbord te tokkelen.
                Vooral om te voorkomen dat ik mezelf, alweer, verwikkel in allerlei emotionele discussies waar geen einde meer aan komt.
                Ik besluit om, nogmaals, een aantal feiten en vooral cijfers op een rijtje te zetten. Om nogmaals een aantal dingen ‘op te rakelen’ voor de mensen die kennelijk de afgelopen drie jaar in België vergeten zijn.
                Graag, met veel plezier, begin ik uiteraard over de verkiezingen en vooral de uiteindelijke regering die daaruit voortgekomen is en drie jaar lang ons land bestuurde.
                December 2011: Een regering wordt, eindelijk, gevormd door 6 partijen, die samen, u leest het goed, 47,95% van de kiezers (of 3.129.710 op 6.527.367) vertegenwoordigen. Meer dan de helft van de Belgische kiezers is niet vertegenwoordigd in onze Federale Regering. Na de bekendmaking van de beleidsnota van de regering DiRupo volgt een periode van drie maanden wilde stakingen ten gevolge hiervan.
                Bruno Tobback (Voorzitter S.PA) doet tijdens deze periode een aantal bijzondere uitspraken:
                21 december 2010:
                "Ik begrijp de ongerustheid van wie morgen op straat komt. Maar ik snap ook het ongenoegen dat deze staking oproept. Het belangrijkste is echter dat we de maatregelen uit het regeerakkoord doorvoeren. Dat is de enige manier om onze welvaartstaat veilig te stelllen."
                "Stakingen zijn nooit een goede zaak: ze vloeien voort uit mislukt overleg. En overleg is net wat we nodig hebben.”
                26 januari 2011:
                “Een nationale staking is een atoombom”
                Een akkoord wordt gevormd, en de sociale kalmte daalt weer neder. Drie jaar lang regeert DiRupo 1 met de glimlach. Volgens sommigen biedt deze regering de crisis beter het hoofd dan eender wie ooit had gekund. Banen worden gecreëerd, en de welvaart herleeft. De druk voor ondernemers wordt lichtjes opgevoerd, en deze slikken zonder morren. Een vermogensbelasting komt er niet, en er is geen haan die daarnaar kraait. Een gelimiteerd aantal arbeiders krijgt toegevingen over de leeftijd van brugpensioenen, en na het akkoord tussen bonden en regering, slikt de rest heel braaf de rode koek van ACLVB. Dat zijn de subjectieve vaststellingen. Sta me toe even de absolute cijfers hieraan toe te voegen.
                In drie jaar tijd stijgt de werkloosheid in absolute cijfers (Q2 2011 versus Q2 2014) van 319.684 naar 405.082. Een absolute stijging van 85.218 werklozen. Reëel gezien een stijging van 26,64%
                De inactieven (mensen die niet werken maar geen uitkering krijgen) daalt van 2.386.939 naar 2.361.364, een daling van 1,07%
                De werkenden dalen van 4.508.305 naar 4.498.507, een daling van 0,22%
                De totale groep “beroepsactieven” (15-64 jaar) gaat daarmee van 7.215.090 naar 7.264.953, een stijging van 0,69%
                Kort samengevat zijn er dus 85.236 werklozen bijgekomen, 25.575 inactieven weggevallen en 9.798 werkenden weggevallen. Er verdwijnen dus niet alleen banen, er komen sneller mensen bij dan er banen “gecreëerd” kunnen worden.
                In dezelfde periode worden een aantal opmerkelijke aankondigingen gedaan op economisch vlak in de automotive industrie.
                24 oktober 2012: Ford kondigt aan de vestiging in Genk te zullen sluiten. De 4.257 werknemers die nog restten van de, ooit indrukwekkende (1993) 14.000 zullen eind 2014 zonder werk te komen zitten.
                Februari 2012: Renault kondigt aan dat de laatste 42 mensen die in Vilvoorde aan het werk zonder baan komen te zitten. Dit na een afvloeing van 400 mensen in 1997, en 3.960 voor de sluiting in 1997
                December 2010: Tijdens de volle discussie over het regeerakkoord, na meer dan 500 dagen zonder federale regering, gaat de Opel fabriek in Antwerpen definitief dicht. Dit besluit werd genomen in Januari van dat jaar, na een lange periode van sociale onrust en een eerdere afslanking in 2007. 2.377 jobs gaan verloren na een lange strijd tussen vakbonden en directie. In oktober worden nog eens 1.300 afvloeiïngen bevestigd. De fabriek gaat definitief dicht. Een nieuwe investeerder voor de fabriek in Antwerpen werd niet gevonden.
                In geen van deze drie ooit indrukwekkende vestigingen is een investeerder op de internationale markt geïnteresseerd.
                Tijdens de regeerperiode van Di Rupo 1 gaan 41.486 bedrijven in België failliet. In de drie jaar die daarvoor gingen waren dit er 27.466. Een stijging van maar liefst 43,8%
                In dezelfde periode worden 206.848 nieuwe bedrijven opgericht. In de drie jaar die daarvoor gingen waren dit er 298.630. Een daling van maar liefst 44,3%
                Last but not least, in deze drie jaar stijgt de staatsschuld met 18 miljard Euro. Een stijging van 33.729€ naar 35.402€ per inwoner. Een gemiddeld maandloon schuld per hoofd komt er voor de burgers bij.
                November 2014: Na een relatief korte maar hevige regeringsonderhandeling wordt de regering Michel 1 gevormd. Deze bestaat uit 4 partijen die 55,38% van de kiezers vertegenwoordigen. (3.735.327 van de 6.744.547). Een regeerakkoord wordt bekendgemaakt,waarin alle communautaire toegevingen achteruit worden geschoven, en wordt aangekondigd dat iedereen 42 jaar lang of tot zijn of haar 67 zal moeten werken. Voor de meeste laaggeschoolde arbeiders betekent dit een loopbaan tot 60 jaar.
                De vakbonden, aangesterkt door de extra inkomsten sinds de acties in 2010/2011 roepen massaal op om het werk neer te leggen.
                1,5% van de bevolking legt de economie vier maandagen op rij lam. Werkende mensen worden zonder schaamte verhinderd om hun job uit te oefenen, en bijgevolg verplicht een zuur verdiende vakantie dag af te staan. Volgens de peilingen is maar liefst 75% van de bevolking niet akkoord met deze acties.
                De geschatte kost voor de economie loopt op tot 2 miljard. Belangrijk punt van algemene verontwaardiging is de notionele interestaftrek, die ons land 2,9 miljard euro per jaar kost en naar schatting 2 miljard opbrengt.
                Mr. Tobback & Di Rupo, die bij de vorige stakingsgolf opriepen tot sociaal overleg en de meerwaarde van een economische put, die de staking achterlaat, sterk veroordeelden, roepen eveneens op tot staken.
                Kop van jut zijn de vermogensbelastingen en pensioenleeftijd. Na drie jaar beleid waarin de stijging van de werkloosheid en faillissementen, de daling van het aantal nieuwe ondernemingen en de stijging van de staatsschuld alle records hebben gebroken, dringen de vakbonden aan op een hogere financiële druk voor de ondernemingen, met name de werkgevers, en het verhogen van belastingen voor de vermogenden om de put van 389 miljard euro te vullen.
                Ondanks de forse daling in het aantal nieuwe ondernemers, wilt de CD&V, onder druk van de vakbonden, de laatste incentive die ondernemers nog kan stimuleren het risico te nemen, terugschroeven.
                Ik zou willen zeggen dat ik geen standpunt in neem. Ik zou met veel plezier zeggen dat ik geloof dat de vakbonden gelijk hebben. Maar met de beste wil van de wereld, na deze cijfers opgezocht en bekeken te hebben, begrijp ik de logica van het sociaal protest niet meer.
                En ik vraag nogmaals aan elke staker: wat denkt u voor mekaar te krijgen maandag, en hoe denkt u dat dit onze economie op lange termijn, ten behoeve van de armen in de maatschappij, alsook uw kinderen en kleinkinderen, opnieuw kan doen bloeien?
                Want ik weet het niet meer...

                Comment


                • de socialisten hebben de laatste 25 jaar alles naar de kloten geholpen, en nu er eindelijk een regering is met ballen, die doet wat er moet gedaan worden (nog te weinig eigenlijk), zetten de roden heel het land in de fik... schandalig... De uitspraken die Di Rupo en Tobback doen zijn ronduit hallucinant... Oppositie moeten ze voeren in de kamer, niet via de agressieve vakbonden.
                  De mentaliteit van sommige Belgen is fucked-up....

                  Comment


                  • het zou zowel economisch als ecologisch een goeie zaak zijn alle politiek links minded mensen in de atlantische oceaan te dumpen
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      het zou zowel economisch als ecologisch een goeie zaak zijn alle politiek links minded mensen in de atlantische oceaan te dumpen
                      Ja, het algen-bestand was in gevaar zeker?

                      Comment


                      • lets call it operation feed-the-shrimp
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                          Ja, het algen-bestand was in gevaar zeker?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          lets call it operation feed-the-shrimp
                          😁😁😁👏👍


                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            lets call it operation feed-the-shrimp
                            Also let them know, it's Christmas time again ...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                              de socialisten hebben de laatste 25 jaar alles naar de kloten geholpen, en nu er eindelijk een regering is met ballen, die doet wat er moet gedaan worden (nog te weinig eigenlijk), zetten de roden heel het land in de fik... schandalig... De uitspraken die Di Rupo en Tobback doen zijn ronduit hallucinant... Oppositie moeten ze voeren in de kamer, niet via de agressieve vakbonden.
                              De mentaliteit van sommige Belgen is fucked-up....
                              Helemaal mee eens en ik vraag me zelfs af of niet gans België fucked-up is. Ik ga in het buitenland wijselijk zwijgen als men me vraagt van waar ik afkomstig ben . Niks lijkt hier nog te werken in dit apenland en ze mogen de naam België wijzigen in Absurdistan.... en ja daar is ons rood gekleurd gepeupel behoorlijk schuldig aan. Mobiliteit (cfr. oosterweelde) het lukt ni hé. Justitie is die naam al lang niet meer waardig en het gaat van kwaad naar veel erger. Zelfs onze energievoorziening komt in het gedrang wat misschien normaal is in Jakawakka maar toch niet in een westerse regio. En dan nog zo stom zijn om te gaan staken, waar zit het verstand? Vandaag Philips -140 jobs en ongetwijfeld op termijn dicht en morgen.... maar maandag gaan we het land nog eens gijzelen GOE bezig!
                              Nog een paar jaartjes ploeteren in deze mesthoop en dan richting ergens anders want dit kan ik niet meer aanzien.

                              Comment


                              • yep en ik vrees ook voor de volvo in gent, ik geef dat daar nog max 5 jaar...

                                Comment


                                • Ik ga hier niets tegenspreken, maar het is frappant dat er wordt verwezen naar de faillissementen onder Di Rupo, maar dat de gevolgen van de kredietcrisis op de economie niet echt worden uitgediept.

                                  Stel nu dat 2008 nooit was gebeurd en dat we nu alsnog met deze rechtse regering zitten. Volgende maand zou dan de kredietcrisis in alle hevigheid toeslaan. Zou er dan jarenlang geen verhoging van de faillissementen zijn?

                                  Just asking.

                                  Comment


                                  • tuurlijk heeft dat ermee te maken, maar er waren geen stakingen bij de zelfstandigen en de mensen in loondienst met firmabak toen di rupo de belastingen voor hén verhoogden, die kloegen eens en hop met de geit

                                    uit curiositeit...v6-erke, je bent 56, tegen wanneer zoek je op pensioen te gaan ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                      Helemaal mee eens en ik vraag me zelfs af of niet gans België fucked-up is. Ik ga in het buitenland wijselijk zwijgen als men me vraagt van waar ik afkomstig ben . Niks lijkt hier nog te werken in dit apenland en ze mogen de naam België wijzigen in Absurdistan.... en ja daar is ons rood gekleurd gepeupel behoorlijk schuldig aan. Mobiliteit (cfr. oosterweelde) het lukt ni hé. Justitie is die naam al lang niet meer waardig en het gaat van kwaad naar veel erger. Zelfs onze energievoorziening komt in het gedrang wat misschien normaal is in Jakawakka maar toch niet in een westerse regio. En dan nog zo stom zijn om te gaan staken, waar zit het verstand? Vandaag Philips -140 jobs en ongetwijfeld op termijn dicht en morgen.... maar maandag gaan we het land nog eens gijzelen GOE bezig!
                                      Nog een paar jaartjes ploeteren in deze mesthoop en dan richting ergens anders want dit kan ik niet meer aanzien.
                                      Het is 'jakkamakka'.

                                      Comment


                                      • De mongolen hebben nu al een paar keer beslist te staken, voor god weet ik wat allemaal, en hoewel ik er soms ook persoonlijk ook door geïmpacteerd ben, hoop ik echt dat de regering het been stijf zal houden en géén toegevingen doet.

                                        We moeten er dan maar door, als ze zien dat het geen knijt uithaalt, zullen ze wel anders piepen.

                                        K*tmensen met verkeerde mentaliteit...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          tuurlijk heeft dat ermee te maken, maar er waren geen stakingen bij de zelfstandigen en de mensen in loondienst met firmabak toen di rupo de belastingen voor hén verhoogden, die kloegen eens en hop met de geit

                                          uit curiositeit...v6-erke, je bent 56, tegen wanneer zoek je op pensioen te gaan ?
                                          Zo rap mogelijk, liefst morgen ..... Nee, ik vind dat men met aantal (en effectief) gewerkte jaren zou moeten rekenen en een beroepsverleden van ong. 42 jaar lijkt me redelijk en zodus zal ik nog met graagte voort doen tot ergens rond de 61 a 62 jaar. Dan zal ik die loopbaan van 42 jaren bereikt hebben zonder vrijwel één dag afwezigheid om welke reden dan ook en in ploegensysteem. En dan denk ik mijn steentje wel bijgedragen te hebben , zeker gezien ik nog een hele tijd ook via een bijberoep extra heb afgedragen. Maar als ik in de mogelijkheid ben vroeger te gaan zal ik het wel in overweging nemen tenzij het te exuberant is (lees voor mijn 60).

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Het is 'jakkamakka'.
                                          Wat het ook moge wezen je snapt mijn punt wel dacht ik, maar ik zal het meenemen voor ik mezelf nog eens zou bezondigen aan schrijffouten .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X