Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Echt de kanker van deze tijd. Een hoop vooringenomen gepeupel dat zonder kennis van zaken even de boel op stelten zet. Zonder te beseffen dat ze hun eigen benen aan 't afzagen zijn.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Echt de kanker van deze tijd. Een hoop vooringenomen gepeupel dat zonder kennis van zaken even de boel op stelten zet. Zonder te beseffen dat ze hun eigen benen aan 't afzagen zijn.
      mooie beschrijving van jezelf

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        mooie beschrijving van jezelf
        Als er teveel kanker is dan gaan wij gewoon weg. Dan investeer ik liever in een gemeenschap die er verstandiger mee omspringt.

        Tijd & Geld zijn onbetaalbaar voor een gemeenschap. De Belgische gemeenschap is veel tijd & geld aan 't verliezen. Tijd & geld dat je niet kan goedmaken. Tijd kan je niet kopen. De klok blijft verder tikken zonder genade voor zij die het verkwisten.
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • Maar iedereen zal het wel eens zijn als ik zeg dat een fiscaal voordeel koppelen aan wagens het domste is wat ze konden doen.
          Resultaat is dat iedereen alleen in de wagen zit en stilstaat wegens veel te veel wagens op onze wegen en dat het milieu er sterk onder lijdt. Daarbij komt dat een file een enorm prijskaartje heeft voor de ondernemer.
          Dus de ondernemer betaalt twee keer, 1 keer voor de huur van de wagen, een tweede keer omdat zijn personeel vastzit in de files (of zijn toeleveranciers die de extra kosten uiteraard moeten doorrekenen).

          Geef een bedrijfswagen aan mensen die er beroepsmatig ene nodig hebben zoals bouwvakkers, vertegenwoordigers, mobiele herstellers en laat die volledig fiscaal aftrekbaar zijn.

          En zoek een andere methode om de mensen minder belastingen te laten betalen. Mogelijkheden genoeg.

          En laat bedrijven een vervoersbeleid uitstippelen en stimuleer dit fiscaal.

          Als laatste, een snelwegenvignet invoeren voor buitenlanders.

          Comment


          • Ik zou met dit starten:

            Een snelwegenvignet invoeren voor buitenlanders.

            Dat is 't enige dat je op korte termijn kan realiseren met een ROI binnen de 5 jaar.
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Aangezien onze Antwerpse dictator , de Grote Leider , gezegd heeft dat dit niet in het regeercontract staat kunnen we deze discussie beeindigen :-)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                Ik zou met dit starten:

                Een snelwegenvignet invoeren voor buitenlanders.

                Dat is 't enige dat je op korte termijn kan realiseren met een ROI binnen de 5 jaar.
                maar het belgische mobiliteitsprobleem lost het niet op hoor, de files zullen even lang blijven, enkel de inkomsten zullen een heel klein beetje stijgen miss :-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  maar het belgische mobiliteitsprobleem lost het niet op hoor, de files zullen even lang blijven, enkel de inkomsten zullen een heel klein beetje stijgen miss :-)
                  Uiteraard.

                  Onze infrastructuur gaat daar idd niet plotsklaps door geoptimaliseerd worden. Het maakt het wel mogelijk om fondsen te vergaren in functie van optimalisatie in combinatie met een lange termijns visie.
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    En zoek een andere methode om de mensen minder belastingen te laten betalen. Mogelijkheden genoeg.

                    En laat bedrijven een vervoersbeleid uitstippelen en stimuleer dit fiscaal.

                    Als laatste, een snelwegenvignet invoeren voor buitenlanders.
                    een alternatief, maar wordt nooit besproken of gebruikt:

                    ipv een wagen inclusief onderhoud en brandstofkost, die al snel evenveel kost als een woning als je wat kilometers doet, zouden ze dicht bij het werk wonen kunnen fiscaal aftrekbaar maken ipv huurwagens. niet dat ik denk dat dit een ideaal oplossing, maar het feit dat dat niet kan en een auto fiscaal interessant maken wel is te zot voor woorden. het milieu onvriendelijke en file veroorzakende wordt gesubsidieerd en het noodzakelijke kan zelfs niet gesubsidieerd worden (voor zover ik de wetgeving goed ken toch).

                    de kost voor de werkgever is ongeveer hetzelfde, voor de werknemer ook want zijn auto valt weg maar woonkost daalt gelijkwaardig, en de totaal kost voor de gemeenschap mindert met de helft (als woning en auto ongeveer evenveel zouden kosten per maand, hangt ook af van grootte van woonst/wagen/tankkaart), net als de files, en uitstoot

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      een alternatief, maar wordt nooit besproken of gebruikt:

                      ipv een wagen inclusief onderhoud en brandstofkost, die al snel evenveel kost als een woning als je wat kilometers doet, zouden ze dicht bij het werk wonen kunnen fiscaal aftrekbaar maken ipv huurwagens. niet dat ik denk dat dit een ideaal oplossing, maar het feit dat dat niet kan en een auto fiscaal interessant maken wel is te zot voor woorden. het milieu onvriendelijke en file veroorzakende wordt gesubsidieerd en het noodzakelijke kan zelfs niet gesubsidieerd worden (voor zover ik de wetgeving goed ken toch).

                      de kost voor de werkgever is ongeveer hetzelfde, voor de werknemer ook want zijn auto valt weg maar woonkost daalt gelijkwaardig, en de totaal kost voor de gemeenschap mindert met de helft (als woning en auto ongeveer evenveel zouden kosten per maand, hangt ook af van grootte van woonst/wagen/tankkaart), net als de files, en uitstoot
                      Dus iemand die werk heeft ga je fiscaal bevoordelen voor zijn woning als die binnen x straal van de onderneming woont. Iemand die geen werk heeft die zal daar dan geen recht op hebben. Als je pech hebt en het bedrijf in de buurt gaat falliet en je vind geen werk in de buurt zorgt er dan voor dat je het voordeel verliest.

                      Je begrijpt toch dat je voorstel onuitvoerbaar is en zeer onrechtvaardig!
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Uiteraard.

                        Onze infrastructuur gaat daar idd niet plotsklaps door geoptimaliseerd worden. Het maakt het wel mogelijk om fondsen te vergaren in functie van optimalisatie in combinatie met een lange termijns visie.
                        fondsen vergaren doe je met peage zoasl in frankrijk, dat zijn substantiële inkomsten, een wegenvignet is echt procentueel gezien een habbekrats. pak dat er 5 miljoen buitenlanders door belgie razen op een jaar, en allemaal 20 euro moeten betalen voor jaarvignet, dan heb je 100 miljoen.. dat is NIKS eh, een paar procent in vgl met de fiscale kost van de bedrijfswagens bv. zelfs als zijn het er 10 miljoen en betalen ze allemaal 30, dan nog stelt het niets voor in verhouding. maar ik ga volledig akkoord dat ALLES moet gefocused zijn op een lange termijnsvisie, met snelle populistische ingrepen, zoals plots een wegenvignet, geraken we niet snel ergens. typisch belgisch, altijd in de marge rommelen en nooit tot op het bot een probleem uitspitten en aanpakken.

                        Comment


                        • Ik vind het wel grappig dat iedereen denkt dat het fileprobleem opgelost zal zijn bij het minder subsidiëren van bedrijfswagens... ah ja, want mensen moeten dan niet meer op hun werk geraken?
                          In NL is het klimaat voor bedrijfswagen veel minder gunstig en daar staan ze nog meer in de file...

                          En laten we vooral ook niet vergeten dat in de huidige situatie een bedrijfswagen een deel is van de verloning, wat voor de bedrijven fiscaal gunstig is gezien de hoge belasting op het normale loon. Dit enigszins proberen te compenseren met een verhoging van het brutoloon wordt haast onmogelijk met de huidige belastingen op loon. En vraagt dus een serieuze hervorming, iets wat hier in België bijna onmogelijk is bij gebrek aan politieke moed en regeringen met verschillende kleurtjes.
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                          Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                          Comment


                          • In NL hebben ze wel geld voor het verbeteren van hun wegeninfrastructuur en is de filedruk de voorbije jaren gevoelig gedaald.
                            bv. http://www.autoweek.nl/nieuws/30833/...n-voor-randweg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                              Ik vind het wel grappig dat iedereen denkt dat het fileprobleem opgelost zal zijn bij het minder subsidiëren van bedrijfswagens... ah ja, want mensen moeten dan niet meer op hun werk geraken?
                              In NL is het klimaat voor bedrijfswagen veel minder gunstig en daar staan ze nog meer in de file...

                              .
                              als je gratis van A naar B kan rijden zonder grote meerkost, waarom zou je dan een switch van job of woonlocatie ook maar overwegen? Als je een groter aandeel van de echte (laat staan maatschappelijke) kost hiervan moet dragen, zal men rationeler omspringen met het gebruik van de wagen. EN daar komt nog bij dat veel mensen bedrijfswagen ook privé veel meer en minder efficiënte gebruiken (ik zeg niet ALLEMAAL) dan privé betaalde wagens, dan neemt men al sneller fiets / combineert men verplaatsingen / trein / stelt men iets uit, bestelt men online ,etc.

                              NL heeft meer files door een iets hogere bevolkingsdichtheid op nationaal vlak en een VEEL hogere als je naar de Randstad kijkt, waar een zeer groot aandeel van de nederlands in een kleine regio woont, wij hebben dat ook (vlaamse ruit, alles rond brussel, maar niet in die mate als in de Randstad).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Maar iedereen zal het wel eens zijn als ik zeg dat een fiscaal voordeel koppelen aan wagens het domste is wat ze konden doen.
                                Resultaat is dat iedereen alleen in de wagen zit en stilstaat wegens veel te veel wagens op onze wegen en dat het milieu er sterk onder lijdt. Daarbij komt dat een file een enorm prijskaartje heeft voor de ondernemer.
                                Dus de ondernemer betaalt twee keer, 1 keer voor de huur van de wagen, een tweede keer omdat zijn personeel vastzit in de files (of zijn toeleveranciers die de extra kosten uiteraard moeten doorrekenen).

                                Geef een bedrijfswagen aan mensen die er beroepsmatig ene nodig hebben zoals bouwvakkers, vertegenwoordigers, mobiele herstellers en laat die volledig fiscaal aftrekbaar zijn.

                                En zoek een andere methode om de mensen minder belastingen te laten betalen. Mogelijkheden genoeg.

                                En laat bedrijven een vervoersbeleid uitstippelen en stimuleer dit fiscaal.

                                Als laatste, een snelwegenvignet invoeren voor buitenlanders.
                                Want een bouwvakker kan men niet lokaal vinden maar een IT-specialist wel?

                                Comment


                                • Idd, ik verbaas mij hoe ze er in NL in slagen om met zo veel op een kleine oppvervlakte te wonen, en tegelijkertijd het leefbaar te houden.
                                  Wij hebben 3 steden die ietwat van belang zijn, en waar de verkeersellende niet te overzien is.
                                  Er is in Vlaanderen slechts 1 snelweg die niet naar Antwerpen of Brussel loopt, en dat is de A19 ieper-kortrijk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                    (..)Zonder te beseffen dat ze hun eigen benen aan 't afzagen zijn.
                                    Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Op basis van alle argumenten die ik heb zien passeren is mijn suggestie als volgt: alle voordelen zoals een firmawagen afschaffen ten voordele van een lastenverlaging voor iedereen, maar dan ook wel iedereen procentueel evenveel belasting laten betalen, bijvoorbeeld 33%. De sterkste schouders gaan niet procentueel, maar wel in hoeveelheid een groter bedrag betalen. Of het milieu daarbij geholpen is, valt nog te bezien. Een gelijkheid en eerlijkheid is het echter wel.

                                    Ik acht de kans echter groot dat mensen hun staart weer intrekken wanneer het besef komt dat de grootverdieners dan minder belastingen betalen als voordien. Maar daar gaan we nu toch niet over zagen na het houden van een pleidooi voor gelijkheid en lastenverlaging, ofwel?

                                    Comment


                                    • Fileprobleem oplossen zal sowieso moeilijk zijn. We leven met meer volk die luxueuzer/comfortabeler wil leven dan vroeger. We moeten in de 1ste plaats werken naar een stabiliserende effect m.n. niet meer auto's op de baan. Je moet ook niet vergeten dat er meer mensen t.o.v. vroeger een eigen auto hebben. Waar is de tijd dat een gezin slechts 1 auto had...

                                      Alternatieven zijn er genoeg, de uitwerking daarentegen is iets waar er over nagedacht moet worden:
                                      - fiets (plooifiets, elektrische, gewone)
                                      - openbaar vervoer (trein,bus, tram)
                                      - autodelen
                                      - carpoolen
                                      - dichter bij huis werken
                                      - thuiswerken

                                      Wat doen we nu?
                                      Klagen dat we teveel in de file staan. Oplossing: meer wegen bouwen. Hoe groter het probleem zich stelt, hoe meer mensen er zich vragen gaan bij stellen.
                                      Het moeilijkste voor een mens is om zijn vrijheid/voordelen deels op te geven voor iets anders (milieu, sneller op werk/thuis = meer vrije tijd, minder ergernissen op de weg enz.).

                                      Ik vraag me af hoe ze het in andere (Europese) landen doen bv. Zweden. Waarom bepaalde regels niet overnemen van andere landen mits aanpassingen. Iemand een idee?
                                      Last edited by ; 03/12/2014, 14:07.

                                      Comment


                                      • Is ook mijn pleidooi. Geen uitzonderingen meer maar dan ook echt voor niemand. Woonbonussen, kindergelden,... Iedereen een percentage en we zien wel waar we eindigen.
                                        Spijtig genoeg gaat niemand zoiets ooit aandurven, de mensen zonder bedrijfswagen gaan hun eigen voordelen dan ineens ook zien.

                                        Comment


                                        • Zet dat percentage op 40% (veel lager, en de staat is failliet).

                                          Dan ga je iemand die 1600€ Bruto verdient al 640€ laten betalen, en iemand die 5000€ Bruto verdient houdt dan 3000€ over.

                                          Je moet minstens een progressief tarief invoeren, en een belastingvrije som, anders wordt de kloof tussen arm en rijk nog veel groter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X